Yargıtay Kararı 7. Hukuk Dairesi 2014/16987 E. 2015/6718 K. 09.04.2015 T.

YARGITAY KARARI
DAİRE : 7. Hukuk Dairesi
ESAS NO : 2014/16987
KARAR NO : 2015/6718
KARAR TARİHİ : 09.04.2015

İş Mahkemesi
Dava Türü : Alacak

Taraflar arasında görülen dava sonucunda verilen hükmün, Yargıtayca incelenmesi davacı vekili tarafından istenilmekle, temyiz isteğinin süresinde olduğu anlaşıldı. Dosya incelendi, gereği görüşüldü:
1-Dosyadaki yazılara, hükmün Dairemizce de benimsenmiş bulunan yasal ve hukuksal gerekçeleriyle dayandığı maddi delillere ve özellikle bu delillerin takdirinde bir isabetsizlik görülmemesine göre, davacının aşağıdaki bendin kapsamı dışındaki temyiz itirazlarının reddine,
2-Davacı, davalı işyerinde kadrolu işçi olarak çalışırken 6111 sayılı Yasa hükümleri gereğince tüm özlük haklarıyla birlikte başka kuruma devredildiği, başından beri davalı Belediye işçisi sayılarak tüm kıdeminin belediye de geçmiş olduğu kabul edilerek kıdemlilik zammının doğru hesabı ile davacının bu çalışmalar sırasında Toplu İş Sözleşmeleri gereğince ödenmesi gereken gece çalışma ücreti, gündüz fazla çalışma ücreti, hafta tatili ve genel tatil ücret alacağının ödenmesine karar verilmesini talep etmiştir.
Davalı, davacının 6111 sayılı Yasa gereği başka kuruma devredildiğinin ve tüm haklarının ödendiğini hiçbir alacağı olmadığını savunarak, davanın reddini istemiştir.
Mahkemece, davanın kısmen kabulüne karar verilmiştir.
Somut olayda, davacının yevmiyesinin 16,05 TL olarak belirlendiği, karara esas alınan bilirkişi raporunda; ücretin söz konusu şekilde tespiti için daha önce rapor sunulan dosyanın gerekçe gösterildiği, yine kadrolu işçi ücreti olan 41,00 TL ücretten davacının faydalanamayacağı, ücret farkının TİS den kaynaklandığının belirtildiği anlaşılmıştır.
2005 Dönem TİS’i madde 38. Kıdemlilik Zammı:İşçilerin, işyerinde geçmiş her kıdem yılı için (memuriyette geçen hizmetleri dahil) ücretinin gündeliğine 15.02.2005 tarihinden itibaren 30.000 Lira (3 YKR) kıdemlilik zammı olarak ilave edilir. Örneğin, 1 yıl hizmeti olana 30.000 Lira (3 YKR), 10 yıl hizmeti olana 300,000 Lira gibi (30 YKR).”
“Madde 39 Ücret Zammı
a)Belediye İş Sendikasına üye kadrolu işçilerin yevmiyeleri 15.02.2005 tarihinden itibaren 41.000.000 TL. (kırkbirmilyon) (41,00 YTL)’dir. Belediye İş Sendikasına üye geçiçi (vizeli) işçilerin yevmiyesi 15.02.2005 tarihinden itibaren 16.500.000 TL. (onaltımilyonbeşyüzbin) (16,50 YTL)’dir. Ayrıca, işçilerin belirlenen bu ücretlerinin (yevmiyelerinin) üzerine geriye dönük, 38. maddedeki kıdem zammı ilave edilerek uygulanacaktır.” düzenlemesini getirmiş ve diğer Toplu İş Sözleşmelerinde de paralel düzenlemeler yapılmıştır.
Dosya kapsamı nazara alındığında, bilirkişinin kabul ettiği üzere davacının geçici işçi olduğu kabulünü haklı kılacak bir evraka rastlanmamıştır. Mahkemece yapılacak iş, davacının 2004 yılında kadroya alınması sırasında geçici işçi olarak alınıp alınmadığını ve buna göre taban ücretini belirlemektir. Davacı kadrolu işçi ise taban ücretin 2005 dönem TİS’ine göre 41,00 TL olarak belirleyerek tüm taleplerini yeniden değerlendirmek gerekmektedir.
O halde davacı vekilinin bu yönleri amaçlayan temyiz itirazları kabul edilmeli ve karar bozulmalıdır.
SONUÇ:Temyiz olunan kararın, yukarıda yazılı nedenlerle BOZULMASINA, peşin alınan temyiz harcının istek halinde, davacıya iadesine, 09.04.2015 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.