YARGITAY KARARI
DAİRE : 4. Hukuk Dairesi
ESAS NO : 2015/10666
KARAR NO : 2015/14905
KARAR TARİHİ : 17.12.2015
MAHKEMESİ : Trabzon 3. Asliye Hukuk Mahkemesi
TARİHİ : 05/04/2012
NUMARASI : 2009/379-2012/89
Davacı M.. B.. vekili Avukat S..G..tarafından, davalı A.. Ş.. aleyhine 11/12/2009 gününde verilen dilekçe ile alacak istenmesi üzerine mahkemece yapılan yargılama sonunda; davanın kısmen kabulüne dair verilen 05/04/2012 günlü kararın Yargıtay’ca incelenmesi taraflar vekillerince süresi içinde istenilmekle temyiz dilekçelerinin kabulüne karar verildikten sonra tetkik hakimi tarafından hazırlanan rapor ile dosya içerisindeki kağıtlar incelenerek gereği görüşüldü.
1-Dosyadaki yazılara, kararın dayandığı kanıtlarla yasaya uygun gerektirici nedenlere, özellikle delillerin değerlendirilmesinde bir isabetsizlik görülmemesine göre davacının tüm, davalının aşağıdaki bendin kapsamı dışında kalan temyiz itirazları reddedilmelidir.
2-Davalının diğer temyiz itirazına gelince;
Dava alacak istemine ilişkin olup mahkemece davanın kısmen kabulüne karar verilmiştir. Hüküm taraflarca temyiz olunmuştur.
Davacı, davalı kurumda yapılan denetim sonucu derse giremeyeceği açık olan rehber öğretmenin derse sokulduğunun, mevzuata aykırı olarak öğrencilere grup eğitimi verildiğinin, ücretsiz öğrenci okutma yükümlülüğüne uyulmadığının ve ileri derecede zihinsel yetersizliği bulunan bir öğrenciye eğitim verildiğinin tespit edildiğini belirterek bu nedenlerle alınan yersiz ödemelerin tahsilini istemiştir.
Davalı, rehber öğretmenin İdare tarafından verilen onay çerçevesinde derse girdiğini, ücretsiz öğrenci okutma yükümlülüğünün yerine getirildiğini, grup eğitiminin raporlar doğrultusunda verildiğini belirterek davanın reddine karar verilmesi gerektiğini savunmuştur.
Mahkemece, tarafların delilleri toplanmış ve bilirkişi raporunun ücretsiz öğrenci okutma yükümlülüğünden kaynaklanan bölüm dışındaki tespitleri benimsenmek suretiyle istem kısmen kabul edilmiştir.
M..Y..24. vd. maddeleri uyarınca; davalı kurumca verilen eğitim, rehberlik araştırma merkezlerince düzenlenen özel eğitim değerlendirme kurulu raporu çerçevesinde verilmektedir. Dosya kapsamından; davaya konu grup eğitimlerinin de rehberlik araştırma merkezi tarafından grup eğitimi verilmesinin uygun olduğu şeklindeki raporlar doğrultusunda verildiği anlaşılmaktadır. Mahkemece açıklanan olgular gözetilerek grup eğitimi verilmesinden kaynaklanan alacak istemi yönünden davanın reddine karar verilmesi gerekirken bu bölüm yönünden davanın kabulü doğru görülmemiş ve bozmayı gerektirmiştir.
SONUÇ: Temyiz olunan kararın yukarıda (2) nolu bentte gösterilen nedenle davalı yararına BOZULMASINA, davacının tüm, davalının diğer temyiz itirazlarının ilk bentte gösterilen nedenlerle reddine ve davalıdan peşin alınan harcın istek halinde geri verilmesine 17/12/2015 gününde oybirliğiyle karar verildi.