Yargıtay Kararı 20. Hukuk Dairesi 2015/8949 E. 2015/10533 K. 04.11.2015 T.

YARGITAY KARARI
DAİRE : 20. Hukuk Dairesi
ESAS NO : 2015/8949
KARAR NO : 2015/10533
KARAR TARİHİ : 04.11.2015

İNCELENEN KARARIN
MAHKEMESİ : İstanbul 6. Tüketici Mahkemesi
TARİHİ : 28/03/2012
NUMARASI : 2012/217-2012/89
DAVACI : N.. V..
DAVALILAR : U.. Organizasyon Tan. Hiz. Tic. Ltd. Şti. – D.. Ö.. – O.. Ö..

Taraflar davada Kadıköy 3. Asliye Hukuk ve İstanbul 6. Tüketici Mahkemelerince ayrı ayrı görevsizlik kararı verilmesi nedeni ile yargı yerinin belirlenmesi için gönderilen dosya içindeki tüm belgeler incelendi, gereği düşünüldü:

K A R A R

Dava, maddi ve manevi tazminat istemine ilişkindir.
Asliye hukuk mahkemesi, davanın 4077 sayılı Kanun kapsamında kaldığını belirterek görevsizlik yönünde hüküm kurmuştur.
Tüketici mahkemesi ise, uyuşmazlığın haksız fiil niteliğinde olduğu gerekçesiyle görevsizlik kararı vermiştir.
4822 sayılı Kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Amaç başlıklı 1. maddesinde kanunun amacı açıklandıktan sonra kapsam başlıklı 2. maddesinde “Bu Kanun 1. maddede belirtilen amaçlarla mal ve hizmet piyasalarında tüketicinin taraflardan birini oluşturduğu her türlü tüketici işlemini kapsar.” hükmüne yer verilmiştir. Kanunun 3. maddesinde “Tüketici: Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişi” şeklinde tanımlanmıştır.
Bir hukukî işlemin 4077 sayılı Kanun kapsamında kaldığının kabul edilmesi için kanunun amacı içerisinde yukarıda tanımları verilen taraflar arasında mal ve hizmet satışına ilişkin bir hukuî işlemin olması gerekir.
Somut olayda ise davacı vekili, müvekkilinin davalı organizasyon şirketinin düzenlediği konser etkinliğinde diğer davalının yaptığı platformun çökerek yaralandığını belirterek, 1.000,00.-TL maddi, 10.000,00.-TL manevi tazminatın davalılardan tahsilini talep etmiş olup, tazminat isteminin kaynağı olan olayda taraflar arasında 4077 sayılı Kanun anlamında bir mal veya hizmet satışına dair bir ilişki bulunmadığından, haksız fiilden kaynaklanan ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında bulunmayan uyuşmazlığın asliye hukuk mahkemesinde görülerek çözümlenmesi gerekmektedir.
SONUÇ: Yukarıda açıklanan nedenlerle; 6100 sayılı HMK’nın 21 ve 22. maddeleri gereğince İstanbul Anadolu (Kadıköy) Asliye Hukuk Mahkemesinin YARGI YERİ OLARAK BELİRLENMESİNE 04/11/2015 gününde oy birliğiyle karar verildi.