Yargıtay Kararı 12. Ceza Dairesi 2012/21823 E. 2013/15790 K. 10.06.2013 T.

YARGITAY KARARI
DAİRE : 12. Ceza Dairesi
ESAS NO : 2012/21823
KARAR NO : 2013/15790
KARAR TARİHİ : 10.06.2013

Mahkemesi :Ağır Ceza Mahkemesi
Suç : Taksirle öldürme
Hüküm : Beraat

Taksirle öldürme suçundan sanığın beraatine ilişkin hüküm, katılanlar vekilleri tarafından temyiz edilmekle, dosya incelenerek gereği düşünüldü:
Oluşa ve kabule göre; sürücü …’in yönetimindeki otomobil ile açık havada, gündüz vakti, meskun mahalde, bölünmüş, tek yönlü, 7 metre genişliğinde, asfalt kaplama, yüzeyi kuru, düz devlet yolunda, köprü üstüne doğru süratlice seyir halindeyken, ön ilerisinde seyreden sanık idaresindeki yolcu otobüsünü geliş hızıyla geçmek amacıyla, hatalı ve tehlikeli biçimde seyrine devam ettiği, sanığın da sağ şerit ağırlıklı, kısmen de sol şeritte seyir halinde iken, sol şeride doğru yönelmesi üzerine, otomobil sürücüsünün sola manevra yapıp, karşı yol bölümüne geçmesi sonucu, karşı yönde kendi şeridinde ilerleyen kamyonetle çarpışması neticesinde 5 kişinin ölümü, 1 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan olayda; Dairemizce incelenen kaza anını gösterir kamera kaydına dayalı görüntülere ve dosya kapsamına göre, sanığın yönetimindeki otobüsü kendi şeridinin dışına taşacak şekilde sevk ve idare etmesi ve arka taşıt trafiğini kontrol etmeden tehlikeli şekilde sola yönelmesi nedeniyle otomobil sürücüsünün seyir dengesini bozduğu ve olayın oluşumunda tali kusurlu bulunduğu anlaşılmakla; Cumhuriyet savcısı tarafından yapılan keşfe dayalı olarak hazırlanan bilirkişi raporuna itibarla sanığın mahkumiyetine karar verilmesi gerekirken, otobüsün sağ şeritten ani olarak sol şeride geçtiği şeklinde kayıt bulunmadığına dair oluşa uygun düşmeyen 15.03.2010 tarihli bilirkişi heyet raporu ve İstanbul Adli Tıp Kurumu Trafik İhtisas Dairesinin 25.10.2010 tarihli raporuna itibarla, yazılı şekilde, sanığın beraatine karar verilmesi,
Kanuna aykırı olup, katılanlar vekillerinin temyiz itirazları bu itibarla yerinde görüldüğünden, hükmün bu sebepten dolayı 5320 sayılı Kanunun 8. maddesi uyarınca halen uygulanmakta olan 1412 sayılı CMUK’un 321. maddesi gereğince isteme aykırı olarak BOZULMASINA, 10.06.2013 tarihinde oyçokluğuyla karar verildi.

KARŞI OY
Olay günü saat 18.53 sularında olan sürücü … yönetimindeki otomobili ile Aydın Denizli yönüne seyir halinde iken ön ilerisinde iki gidiş şeritli yolda seyretmekte olan sanık … yönetimindeki otobüsü sollamak isterken köprü girişinde geliş şeridine geçerek karşı yönden gelen sürücü … yönetimindeki kamyonetin ön kesimi ile çarpışmaları şeklinde gelişen olayda;
Trafik kaza tespit tutanağı, Karayolları Trafik Fen heyeti raporu ve Adli Tıp Kurumu Trafik İhtisas dairesinin raporlarına göre sanık olay nedeniyle kusursuz kabul edilmiştir.
Sanığa kusur izafe eden tek rapor Cumhuriyet savcısı refaketinde yapılan keşifte dinlenilen bilirkişi roporu olup rapor içeriğine göre Trafik Kazası Tespit tutanağı ve kaza yerini gören kameradan alınan kayıtların incelenmesinde 02 BU 7043 plakalı aracı kullanan ölen … önünde seyir halinde bulunan Pamukkale logolu yolcu otobüsünü sollamaya başladığı esnada otobüs sürücüsü sanığın aracını sol şeride doğru diğer şeridi ihlal edecek şekilde yönlendirdiği ve sol şeritteki yolu oldukça daralttığı ölenin sollamakta olduğu otobüse çarpmamak için aracının direksiyonunu sola doğru kırarak karşı istikamete geçtiği ve karşı şeritten gelen … ile çarpıştıkları, sanığın Karayolları Trafik Kanunun 56/a maddesinin 1. fıkrasında belirtildiği üzere sürücülerin geçme dönme duraklama durma ve parketme gibi haller dışında şerit değiştirmeleri veya iki şeridi birden kullanmaları yasaklandığı gerekçesi ile kusurlu olduğu belirtilmiştir.
OLAY YERİ: Yerleşim yeri düz kuru asfalt yüzeyli her bir platformu 7 m genişlikte ikişer şeritli bölünmüş yer olarak belirlenmiş olup,
Tutanaktaki krokide otomobil seyir yönünde sol şeritten sol yönelip köprü girişindeki refüj başına çarptıktan sonra geliş şeridine girerek karşı yönden yaklaşan kamyonet ile çarpışmış ve ön kesimlerinden hasarlı gösterilmiştir.
Olay mahallinde fren izi tespiti yoktur. Jandarma tarafından çizilmiş krokide çarpışma noktası köprü üstünde kamyonetin seyir yönünde sol gidiş şeridinde gösterilmiştir.
Adli Tıp Kurumunun kamere kayıtları ve bu kayıtlardan üretilmiş fotoğrafların incelenmesinde;
Sanık yönetimindeki otobüsün görüntüye girdiği sırada sağ tekerlekleri sağ şeritte bulunur şekilde ilerlediği bilahere köprüye yaklaşırken sol şeride girdiği bu sırada arkadan gelen otomobilinde sol şeritte seyrederek otobüse yaklaştığı köprü girişinde geliş platformuna geçtiği arkasında yoğun toz bulutu bırakarak köprü üstünde karşıdan gelen araçla çarptığının izlendiği belirlenmiştir.
Kamera kayıtlarında otomobilin ön ilerisinde seyreden otobüse süratli şekilde yaklaşmakta olduğu ve otobüse süratli şekilde yaklaşmakta olduğu ve otobüse arkadan çarpmamak için geliş platformuna sevkedildiği
Otobüsünde sol şerit ağırlıklı kısmende sağ şeritte seyir halinde iken sol şeride doğru ilerleyerek geçtiği ancak otobüsün sağ şeritten anı olarak sol şeride geçtiği şeklinde kayıt olmadığının ifade edildiği