Görüntülediğiniz mahkeme kararı kesinleşmiş bir karardır.
T.C. KONYA BAM 3. HUKUK DAİRESİ Esas-Karar No: … – …
T.C.
KONYA
BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ
3. HUKUK DAİRESİ
DOSYA NO : …
KARAR NO : …
KARAR TARİHİ : …
T Ü R K M İ L L E T İ A D I N A
İ S T İ N A F K A R A R I
BAŞKAN : … (…)
ÜYE : … (…)
ÜYE : … (…)
KATİP : … (…)
İNCELENEN KARARIN
MAHKEMESİ : KONYA … ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ
KARAR TARİHİ : …
NUMARASI : … Esas … Karar
DAVACI : …
VEKİLLERİ : Av. …
DAVALI : 1- … SİGORTA ANONİM ŞİRKETİ
VEKİLLERİ : Av. …
DAVALI : 2- … SİGORTA ANONİM ŞİRKETİ
DAVANIN KONUSU : Tazminat
İSTİNAF KARAR TARİHİ : …
İSTİNAF KARAR YAZIM TARİHİ : …
Yukarıda bilgileri yazılı mahkemece verilen karara ilişkin istinaf talebi üzerine mahkemece dosya istinaf incelemesi yapılmak üzere dairemize gönderildiğinden yapılan ön incelemeyle heyete tevdi olunan dosyanın gereği görüşülüp aşağıdaki karar verilmiştir.
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:
1-HMK Madde 347- “(1) İstinaf dilekçesi, kararı veren mahkemece karşı tarafa tebliğ olunur.
(2) Karşı taraf, tebliğden itibaren iki hafta içinde cevap dilekçesini kararı veren mahkemeye veya bu mahkemeye gönderilmek üzere başka bir yer mahkemesine verebilir.
(3) Kararı veren mahkeme, dilekçeler verildikten veya bunun için belli süreler geçtikten sonra, dosyayı dizi listesine bağlı olarak ilgili bölge adliye mahkemesine gönderir.”hükmünü taşıdığı
Keza;
HMK Madde 347- “(1) İstinaf dilekçesi, kararı veren mahkemece karşı tarafa tebliğ olunur.
(2) Karşı taraf, tebliğden itibaren iki hafta içinde cevap dilekçesini kararı veren mahkemeye veya bu mahkemeye gönderilmek üzere başka bir yer mahkemesine verebilir.
(3) Kararı veren mahkeme, dilekçeler verildikten veya bunun için belli süreler geçtikten sonra, dosyayı dizi listesine bağlı olarak ilgili bölge adliye mahkemesine gönderir.”hükmünü taşıdığı;
7226 sayılı Kanunun geçici 1. Maddesi uyarınca,
Geçici Madde 1 – (1) Covid-19 salgın hastalığının ülkemizde görülmüş olması sebebiyle yargı alanındaki hak kayıplarının önlenmesi amacıyla;
a) Dava açma, icra takibi başlatma, başvuru, şikayet, itiraz, ihtar, bildirim, ibraz ve zamanaşımı süreleri, hak düşürücü süreler ve zorunlu idari başvuru süreleri de dahil olmak üzere bir hakkın doğumu, kullanımı veya sona ermesine ilişkin tüm süreler; 6/1/1982 tarihli ve 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu, 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu ve 12/1/2011 tarihli ve 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu ile usul hükmü içeren diğer kanunlarda taraflar bakımından belirlenen süreler ve bu kapsamda hakim tarafından tayin edilen süreler ile arabuluculuk ve uzlaştırma kurumlarındaki süreler 13/3/2020 (bu tarih dahil) tarihinden,
b) 9/6/1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu ile takip hukukuna ilişkin diğer kanunlarda belirlenen süreler ve bu kapsamda hakim veya icra ve iflas daireleri tarafından tayin edilen süreler; nafaka alacaklarına ilişkin icra takipleri hariç olmak üzere tüm icra ve iflas takipleri, taraf ve takip işlemleri, yeni icra ve iflas takip taleplerinin alınması, ihtiyati haciz kararlarının icra ve infazına ilişkin işlemler 22/3/2020 (bu tarih dahil) tarihinden,itibaren 30/4/2020 (bu tarih dahil) tarihine kadar durur.
Bu süreler, durma süresinin sona erdiği günü takip eden günden itibaren işlemeye başlar. Durma süresinin başladığı tarih itibarıyla, bitimine on beş gün ve daha az kalmış olan süreler, durma süresinin sona erdiği günü takip eden günden başlamak üzere on beş gün uzamış sayılır. Salgının devam etmesi halinde Cumhurbaşkanı durma süresini altı ayı geçmemek üzere bir kez uzatabilir ve bu döneme ilişkin kapsamı daraltabilir. Bu kararlar Resmi Gazete’de yayımlanır.hükmünü taşıdığı,
Cumhurbaşkanlığının 30/04/2020 tarih ve 2480 karar sayısı ile
“Yargı Alanındaki Hak Kayıplarının Önlenmesi Amacıyla Getirilen Durma Süresinin Uzatılmasına Dair Karar”ın yürürlüğe konulmasına, 7226 sayılı Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrası gereğinc Covid-19 salgın hastalığının ülkemizde yayılmasını ve yargı alanında doğabilecek hak kayıplarını önlemek amacıyla; 7226 sayılı Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrasında düzenlenen durma süresi, 4734 sayılı Kamu İhale Kanununda öngörülen zorunlu idari başvuru yoluna ilişkin süreler hariç,1/5/2020 (bu tarih dahil) tarihinden 15/6/2020 (bu tarih dahil) tarihine kadar (salgın hastalığın yayılma tehlikesinin daha önce ortadan kalkması halinde yeniden değerlendirilmek üzere) uzatılmıştır.
Somut olayda; davacı tarafa davalı tarafların istinaf başvuru dilekçelerinin 07/03/2020 tarihinde elektronik yolla tebliğ edildiği, davacının iki haftalık istinaf cevap süresinin son gününün 13/03/2020 tarihinden sonraya denk geldiği ancak süre beklenilmeden dosyanın Daireye gönderildiği anlaşılmış olup, 7226 sayılı yasa gereği duran sürelerin,durma süresinin sona erdiği günü takip eden günden itibaren işlemeye başlayacağı, Durma süresinin başladığı tarih itibarıyla, bitimine on beş gün ve daha az kalmış olan sürelerin, durma süresinin sona erdiği günü takip eden günden başlamak üzere on beş gün uzamış sayılacağı kanun hükmü düzenlemesinin gözetilmesi ve sürenin yasal olarak 30/06/2020 tarihine kadar uzatıldığının gözetilmesi gerektiğinden hak kaybına sebebiyet verilmemesi açısından bu davalının istinaf başvuru dilekçesinin davacı vekiline tebliğinden sonra yasada belirtilen istinafa cevap süresinin beklenilmesi gerekmektedir.
AYRICA;
2-6100 sayılı HMK nun m.114/f bendine göre ” f) Vekil aracılığıyla takip edilen davalarda, vekilin davaya vekâlet ehliyetine sahip olması ve usulüne uygun düzenlenmiş bir vekâletnamesinin bulunması.” hüküm altına alınmıştır.
Davalı … Sigorta AŞ vekili olarak dosyada dilekçe sunan Av. …’ın bu şirket yönünden dosya kapsamı ve uyap sisteminde vekaletnamesine rastlanamadığından, … Sigorta AŞ ni temsil eden avukata yeni vekaletname verilmiş ise temin edilerek gönderilmesi, verilmemiş ise dosyada davalının başka vekili bulunmadığı da gözetilerek davalı asile gerekçeli kararı ile davacının istinaf dilekçesinin tebliğ edilerek istinaf ve istinafa cevap yönünden yasadaki sürelerin dolmasının beklenmesi, istinaf talebi olur ise işlemleri tamamlandıktan sonra istinaf incelemesi yapılabilmesi için gönderilmek üzere dosyanın mahalline geri çevrilmesine karar vermek gerekmiştir.
Bu halde Davacı vekilinin davalıların istinaf dilekçelerine karşı istinafa cevap dilekçesi sunması için yasal sürenin beklenilmesi ve davalı … Sigorta AŞ vekilinin vekaletname eksikliğinin tamamlanması, tamamlanmadığı halde yukarıda yazılı şekilde işlem yapılarak ve yazılı usuli işlemler tamamlandıktan sonra gönderilmek üzere dosyanın mahkemesine geri çevrilmesine dair aşağıdaki gibi hüküm kurmak gerekmiştir.
H Ü K Ü M : Gerekçesi yukarıda açıklandığı üzere;
1-Davacı tarafın istinafa cevap süresinin beklenilmesi ve davalı … Sigorta AŞ vekilinin vekaletname eksikliğinin giderilmesi aksi halde davalı asile gerekçeli karar tebliği ile istinaf ve istinafa cevap yönünden yasadaki sürelerin beklenilmesi için ve yazılı usuli işlemler tamamlandıktan sonra gönderilmek üzere dosyanın mahkemesine GERİ ÇEVRİLMESİNE,
2-Diğer istinaf itirazlarının eksiklikler tamamlanıp dosya tekrar geldiğinde değerlendirilmesine,
Dair, dosya üzerinden yapılan inceleme sonucunda oybirliğiyle KESİN olarak karar verildi….
…
Başkan
…
…
Üye
…
…
Üye
…
…
Katip
…