Emsal Mahkeme Kararı İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi 12. Hukuk Dairesi 2018/462 E. 2018/391 K. 06.04.2018 T.

Görüntülediğiniz mahkeme kararı kesinleşmiş bir karardır.

T.C.
İSTANBUL
BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ
12. HUKUK DAİRESİ
DOSYA NO : 2018/462
KARAR NO : 2018/391
T Ü R K M İ L L E T İ A D I N A
İ S T İ N A F K A R A R I
İNCELENEN KARARIN
MAHKEMESİ : İSTANBUL 2. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ
TARİHİ : 24/01/2018
NUMARASI : 2015/853 Esas – 2018/69 Karar
DAVA : Alacak (Ticari Satımdan Kaynaklanan)
İSTİNAF KARAR TARİHİ: 06/04/2018
İstinafa konu hüküm, davacının yükümlülüğünün sözleşmede “..365 gün 24 saat prensibi ile telefon desteği verir. … veya yetkili servisleri müşterinin çağrısına cevap vererek müşterinin donanımındaki arızanın nedenini tespit etmeye çalışır.” şeklinde tanımlanmış olup, sözleşmenin ağırlıklı noktasının donanım bakım-destek sözleşmesi olduğu; İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi Hukuk Daireleri ve Ceza Daireleri arasındaki 03/05/2016 tarih 2016/1 sayılı kararına göre , ” Tacirler arası hizmet alım sözleşmesinden kaynaklanan her türlü davalar (rücu dâhil) sonucu verilen hüküm ve kararlar, ” ile ilgili istinaf incelemesi İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi 17 . Hukuk Dairesine ait bulunduğundan dosyanın İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi 17. Hukuk Dairesine gönderilmesine karar verilmiştir.
KARAR :Yukarıda açıklanan nedenlerle:
Dosyanın istinaf incelemesi yapılmak üzere İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi 17. Hukuk Dairesine GÖNDERİLMESİNE, HMK 352. Maddesi uyarınca yapılan inceleme sonucunda oybirliği ile karar verildi. 06/04/2018