Emsal Mahkeme Kararı İstanbul 18. Asliye Ticaret Mahkemesi 2015/1169 E. 2019/535 K. 27.05.2019 T.

Görüntülediğiniz mahkeme kararı henüz kesinleşmemiştir. Yararlı olması amacıyla eklenmiştir.

T.C.
İSTANBUL
18. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ

ESAS NO : 2015/1169 Esas
KARAR NO : 2019/535
DAVA : Banka Teminat Mektubunun İadesi Ve Depo Edilmesi (Tahsil İstemli)
DAVA TARİHİ : 08/12/2015
KARAR TARİHİ : 27/05/2019

Taraflar arasında görülen davanın mahkememizde yapılan açık yargılaması sonunda:
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:
İDDİA VE TALEP : Davacı vekili dava dilekçesinde özetle; Müvekkil şirket ile davalı arasındaki sözleşme ile, davalıya ait … mazot kartlan ile plakası bildirilen araçlarda Yunanistan geçişlerinde kullanıldığını, Müvekkiline ait … plaka sayılı araca ait mazot alım dökümlerinde araca ait olmayan alıntıların tespit edildiğini, Araç plakalanna bağlanan mazot kartı ile ancak bu plaka sayılı araca mazot verebileceğini ve mazot veren istasyonların kartın bağlı olduğu plakayı kontrol ederek mazot vermesi gerektiğini, … plaka sayılı araca bağlı hattın/kartın kullanıldığı iddia edilen tarihte, uydu takip sistemi kayıtlarına göre, araç ve kartı taşıyan sürücünün İspanya ’da olduğunu ve İtalya ‘da alım yapmasının fiziken mümkün olmayacağından, davalı tarafından müvekkili şirkete tebliğ edilen 9/6/2015 tarihli … fatura nolu 416,30 Euro, ile … fatura nolu l7.995 Euro bedelli faturaların davalıya iade edildiğini, ayrıca davalıya … Noterliği kanalıyla gönderilen iki ayrı ihtarname ile, borç miktarının ihtilaflı olduğu ve uhdelerinde bulunan teminat mektubunun nakde çevrilmemesi gerektiği ihtar edildiği halde, davalının 17.995 Euro alacaklı olduğu iddiası ile müvekkili ihtarlarına karşı gönderdiği … Noterliği … sayı 28.8.2015 tarihli ihtarına dayanarak 80.000,00 Euro bedelli teminat mektubunu 25.11.2015 tarihinde paraya çevirerek 4.12.2015 tarihinde 187.430 TL’yi müvekkili hesaplarına iade ettiği, Ancak bakiye 57.385 TL’ yi iade etmediğini ifade ederek, fazlaya ilişkin dava ve talep hakları saklı kalmak kaydı ile, davalının haksız olarak nakde çevirdiği ve itiraz ederek borçlu olmadığımız 57.385,00 TL’nin tahsil tarihinden itibaren avans faizi ile müvekkiline iadesine, davalının haksız yedinde tuttuğu mektup bedeli olan 187.430,00 Tl. ‘nin tahsilat tarihi olan 25.11.2015 tarihinden iade tarihi olan 4,12.2015 arasındaki döneme ilişkin olarak en yüksek banka mevduat faizi üzerinden şimdilik 1,000.00 TL Ödemesine, müvekkilin haksız yere teminat Mektubunu nakde çevirmesi nedeniyle oluşan zararlara istinaden şimdilik 1.000,00TL. nin en yüksek avans faiziyle tahsilini, davalının % 20 tazminat ile sorumlu olmasını, yargılama gider ve vekalet ücretinin davalıya ait olarak davanın kabulünü talep etmiştir.
SAVUNMA VE KARŞI TALEP : Davalı vekili cevap dilekçesinde özetle; davacı taraf ile müvekkili şirket arasında akdedilen … anlaşması uyarınca, Davacı yurtdışında Anlaşma kapsamında kalan … akaryakıt istasyonlarından yapacağı akaryakıt ve servis hizmetleri alımını Muhataba vereceği … kartları vasıtasıyla tedarik etmek, muhatap da kendi ihtiyacı için Müvekkilinden aldığı … kartlarını beher araç için tahsis edilen Esas Kart Hamili eliyle Anlaşmadaki güvenlik şartlarına uygun şekilde kullanmakla ve bu surette tedarik ettiği akaryakıt ve hizmetlerin bedelinin borçlarını Anlaşma ile tanınan vadelerde ödemekle mükellef olduğu, Bu Anlaşmaya konu “…”plakalı araç için usulsüz yakıt alındığının Davacı tarafından fark edildikten sonra, söz konusu araç adına yapıldığı iddia edilen bu alımlarla Müvekkilin Anlaşmaya uygun olarak düzenlemiş olduğu fatura bedellerinin ödenmemesi üzerine Müvekkil tarafından Davacının vermiş olduğu teminatlar nakde çevrilmek suretiyle müvekkilinin alacağının tahsil edildiğini, … kartlarının salt hamiline ikmal için yetki vermediğini, ikmalin gerçekleştirilebilmesi için otomatik alım yapılan makinelerde PIN şifresi girilerek kullanımının mümkün olduğunu ve anlaşmanın 4.6 maddesi gereğince davacının kartlara tanımlanmış PIN numaralarının güvenliğinden ve 3.kişilere açıklanmamasından sorumlu olduğu halde davacının itiraz ettiği alımlar nedeniyle sözkcınusu … kartının PIN kodu girilerek yapıldığının görüldüğünü ve bu durumda söz.Ieşme gereğince davacının kendi uhdesi altında bulunan kartlardan dolayı yapılan alanların bedelini ödemekten Müvekkiline karşı sorumlu olacağım, Söz konusu yakıtlar, söz konusu şahıs ya da şahıslar tarafından Bayilerden araca tahsis olunan kartın şifresi kullanılarak alındığı görüldüğünden … üzerinden yakıt aliminin kontrolünün müvekkilde değil, davacı tarafta olduğundan, Bu itibarla işbu davada, Müvekkiline yöneltilebilecek bir husumet mevzu bahis olmayıp, davanın Müvekkili bakımından husumet yokluğu nedeniyle reddini talep etmiştir. Davacı tarafın Kartın Kaybı ve Kötüye Kullanımı müvekkiline bildirmekle mükellef olduğu gibi kartların kaybedilmemesi, çaldırılması ya da PIN Numarasının başkaları tarafından öğrcnilmemesi için elden gelen bütün özenin ve dikkatin gösterilmesini sağlamakla yükümlü olduğunu, Davacının 19.06.2015 Müvekkilinin Müşteri Hizmetlerini telefonla arayarak bu bildirimi ile söz konusu araca verilen … kartının kullanıma kapatıldığını, Sözleşmenin 4/10 ve 4.11 maddeleri gereğince Davacının bu gibi bir durumda oluşagelmiş usulsüzlüklerin sorumluluğunu da peşinen kabul ve taahhüt ettiğini, Davacının da delil olarak beyan ettiği Anlaşma ile sabit olduğu ifade ederek. Öncelikle husumet itirazımız yönünden işbu davanın müvekkili bakımından usulden reddine, usule dair itirazlarının kabul görmemesi halinde davanın reddine, Yargılama giderleri ile vekalet ücretinin davacıya yükletilmesine karar verilmesini talep etmiştir.
DELİLLER VE GEREKÇE :
Tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde, Dava; fazlaya ilişkin dava ve talep hakları saklı kalmak kaydı ile davalının haksız olarak nakde çevirdiği ve itiraz ederek borçlu olmadığı 57.385,00 TL’nin tahsil tarihinden itibaren avans faizi ile müvekkiline iadesi, davalının haksız yedinde tuttuğu mektup bedeli olan 187.430,00 Tl. ‘nin tahsilat tarihi olan 25.11.2015 tarihinden iade tarihi olan 4.12.2015 arasındaki döneme ilişkin olarak en yüksek banka mevduat faizi üzerinden şimdilik 1,000.00 TL ödemesi, müvekkilin haksız yere teminat mektubunu nakde çevirmesi nedeniyle oluşan zararlara istinaden şimdilik 1.000,00TL. nin en yüksek avans faiziyle tahsili, davalının % 20 tazminat talepli davadır.
Deliller; Dosya Münderecatı, bilirkişi incelemesi.
Mahkememiz dosyasından 04/04/2018 havale tarihli bilirkişi raporu alınmıştır.
Davalı ile davacı arasında Avrupada geçerli … kart sistemi uygulamasına girmesi için aşağıda belirtilen şartlar dahilinde imzalanmıştır.
Sözleşmenin 4,9 maddesi KARTIN KAYBI VE KÖTÜYE KULLANIMI başlıklı olup “‘…kartların kaybedilmesi, çaldırılması ya da PIN numarasının başkaları tarafından öğrenilmeyesi için elden gelen dikkatin gösterilmesini sağlamak ile yükümlüdür. Eğer kart hamilin elinden ç9ıkarsa ya da PIN numarası başka biri tarafından öğrenilirse, yada kötüye kullanım ihtimali doğarsa durum derhal çağrı merkezine bildirilecektir…bildirimi yapılmamış yada yapılmasına rağmen 7 gün içerisinde yazılı teyidi ulaşmamış kayıp ya da çalıntı bir kartla ya da “ESAS KART HAMİLİNİN'” personeli statüsünden çıkmış kullandığı kartla yapılan tüm alışverişten esas kart hamilî sorumludur”
4.11 madde “‘…kartın çalınması, kaybı ya da hile yolu ile olsun olmasın, kötüye kullanılması nedeniyle … aleyhine tazminat taleplerinden ve … nin bu nedenle ödemek zorunda kalacağı tazminattan esas kart hamilinin ‘”sorumlu olacağı, hükmünü taşımaktadır.
Davacı taraf … Noterliğinin 01.07.2015 tarih, … yevmiye numaralı ihtarnamesi ile … plakalı araca ait kartın Yunanistan geçişlerinde kullanıldığı, gönderilen mazot alım dökümlerinde araca ait olmayan alımlar tespit edildiğinden,
09.06.2015 tarihli … fatura numaralı 416,30 Euro ile … fatura nolu 17.995,00 Euro bedelli alımlara itiraz ettiklerini,
… plakalı aracın ilgili tarihte uydu takip sistemi kayıtların göre araç ve kartı taşıyan sürücünün ispanya’da olduğundan, italya’dan alım yapmasının mümkün olmadığını, araç sürücüsü tarafından da kartın çalındığına dair herhangi bir bildirim yapılmadığını,
Muhatabın hizmet kusuru bulunduğunu ve 14 ton mazot alımının hiçbir makul açıklaması olamayacağını, Muhatabın 14 ton gibi ciddi bir alım tespit ettiği bu alımı durdurmak ve zararın artmasını önlemek için kartı bloke etmesi gerektiği gibi, muhatabın şirkete hiç bir bilgi ve uyarı vermediği gibi kartın kullanımının da durdurulmadığından, teknik yetersizlik içeren hizmet nedeniyle taraflarına hiçbir sorumluluk yüklenemeyeceğini, oluşan ve oluşacak zararlardan muhatabın sorumlu olduğunu, kartın gerekli güvenlik kalkanına sahip olmaması, sürekli gecikmeli hizmet sunulması, istasyon kamera kayıtlarının sunulmaması, mazot alım beyanlarının sadece muhatabın kontrolünde olması ve bu konuda şüpheli işlemlerde hiçbir veri ve açıklama alınmaması sebebiyle taraflar arasındaki sözleşmenin fesih edildiğini ve 22.06.2015 tarihi itibariyle tüm kartların kapatılması noter vasıtası ile davalıya ihtar edilmiştir.
Davalı … Noterliğinin 28.08.2015 tr. … yevmiye numaralı ihtarnamesi ile muhataba atanan Euro… kartlarının salt hamiline ikmal için yetki verildiğini, ikmalin gerçekleşmesi için otomatik alım yapılan makinelerde PIN şifresi girilerek kullanıldığını, PIN numaralarının güvenliğinden ve 3. Kişilere açıklanmasından muhatabın sorumlu olduğu, muhatap itirazında belirtilen alımlarda yapılan incelemede PIN kodu girilerek alımların yapıldığı belirlendiğinden borçtan sorumlu olacakları ve müvekkiline Ödenmesi gereken 17.995 Euro borcun ödenmesini ihtar etmiştir.
Davalı şirket 80.000 Euro tutarlı teminat mektubunu 26.11.2015 tarihinde 244.424,00 TL olarak paraya çevirmiştir.
Davalı şirket, davacıya 04.12.2015 187.430,89 TL EFT işlemi yapmıştır.
Taşıt Tanıma Sistemi ile araç sürücüleri hiçbir ödeme yapmadan, fatura beklemeden, hatta aracından bile inmeden akaryakıt alımı yapabilmektedir.
Taşıt tanıma sistemi takip ve kontrol mekanizması, ticari araçların zaman kaybetmeden sıfır risk ile sahip olabilecekleri akaryakıt yönetim sistemi olarak da tanımlanabilir. Taşıt tanıma sistemi genellikle aynı zamanda araç tanıma sistemi ya da kısaltılarak TTS olarak ifade edilmektedir.
Taşıt tanıma sistemi ( TTS ) taşıt bilgilerinin üzerinde tutulduğu bir cihazın pompa ile veri paylaşımı yapması sayesinde çalışır. Taşıt kimlik ünitesi olarak adlandırılan sistem, aracın bilgilerini içerir. Bu sistem araca monte edilebildiği gibi anahtarlığa takılabilecek şekilde de kullanılabilir. Bu ünite sayesinde dolum anında akaryakıt pompası ile taşıt kimlik ünitesi iletişim kurarak araç bilgilerini aktarır. Sistem uydu üzerinden hizmet vererek araca İkmal edilen yakıt miktarını ve tutarını kaydederek İletir. Böylece TTS sistemi kullanan araçlara tüketim tutarı veriler üzerinden akaryakıt firması tarafından fatura edilebilir.
Direkt olarak araca monte edilen halka sistemi araçtan inmeden güvenli ve hızlı bir şekilde yakıt almını sağlamaktadır.
Avantajları; Araçlarınızın akaryakıt alımlarında tam kontrol elde edebilir, hangi aracın hangi istasyonda; kaç litre yakıt aldığı kolayca analiz edebilir, günlük, haftalık ve aylık raporlar halinde görüntülenebilir, hızlı akaryakıt ikmalini yapılabilir, muhasebe kolaylığı elde edilebilir, lüzumsuz fişler, nakit ödemeler, kredi kartı ile ödemeler gibi sorunları ortadan kaldırarak yönetim tek bir merkezden gerçekleştirilebilir, araçların aylık toplam yakıt alımını lımitleyebilir ya da mesai saatleri dışında yakıt harcaması yapmasını engellenebilir, Online olarak internetten tanımlanan şifre ile giriş yaparak tüm kontroller belirlenen kriterlere uygun yönetilebilir.
Bir akaryakıt dağıtım şirketi, taşıt tanıma sistemi için kendisine başvuran bir şirket ile taşıt tanıma ile ilgili taşıt tanıma sözleşmesi yapar. Dağıtım şirketi, sözleşme imzaladığı şirketi, otomasyon sistemlerini kuran, tesis eden firmaya yönlendirir. Otomasyon sistemini kuran firma, taşıt tanıma sistemi cihazlarını araçlara monte eder. Akaryakıt dağıtım şirketi ile sözleşme imzalayan şirketin göstereceği araçlara taşıt tanıma cihazlarını (TAŞITMATİK) monte eden Başka bir ifadeyle ( bir A firması, dağıtıcı bir şirket ile ( …, …, …, … vs. ) Taşıt tanıma sistemi sözleşmesi imzalar. Belli bir araç kapasitesi olan bir B firması, A firmasından belli sayıda taşıt tanıma cihazlarının araçlarına monte edilmesini talep eder)
Dağıtım şirketi ile taşıt tanıma sistemi sözleşmesi imzalayan firma, nakliye işlerini yapan ve belli bir araç kapasitesi olan bir nakliyat firması ile anlaşarak, nakliyat firmasının mallarını taşıyan araçlara taşıt tanıma cihazlarını bir otomasyon firmasına monte ettirir. Araçların harcadığı akaryakıt faturaları araç sahiplerine çıkar, eğer araç sahiplerinin faturaları ödememesi durumunda dağıtıcı şirket, taşıt tanıma sistemi sözleşmesini imzaladığı firmadan fatura bedellerini tahsil eder. Daha doğrusu dağıtıcı şirket, faturaların ödenmemesi halinde araç sahipleri ve bağlı oldukları nakliyat firmasını değil, kendisiyle taşıt tanıma sözleşmesi imzalayan firmayı sorumlu tutar, böylece faturaları dağıtıcı şirketle sözleşme imzalayan firma ödemek zorundadır.
Taşıt tanıma cihazları müşteri adına yani nakliyat firmasının mallarını taşıyan araç sahiplerine verilmiş olsa da, sözleşme gereğince verilen veya daha sonra verilecek olan cihazların müşteri dışında başkaca 3. Şahsa ait araçlar tarafından kullanılması durumunda alınan akaryakıta ilişkin fatura araç sahibi olan 3. Şahsa kesilecektir ancak faturanın 3. şahısa kesilmiş olması, müşterinin yani dağıtıcı şirketle taşıt tanıma sözleşmesi imzalamış olan A firmasının sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
Bazı dağıtıcı şirketler taşıt tanıma sistemi yerine kartlı sistem kullanmaktadırlar, Kartlı sistemde; araç sahiplerine belli bir limit tanınarak istasyonlardan akaryakıt alabilmeleri sağlanmaktadır. Araç sahibi, elindeki kart ile istasyonlardan akaryakıt alabilmektedir. Akaryakıt kartı şifreli de olabilir şifresiz de olabilir. Dağıtıcı şirketlerin bazıları şifreli kart kullanabilir bazıları da şifresiz kart kullandırabilir.
Bahse konu olayda; kartı kullanan araç sahibi kendi kullandığı akaryakıt kartını çaldırmış olabilir. Eğer kart şifresiz ise çalan kişi elindeki kart ile akaryakıt alabilir, kart sahibi bilerek başka bir şahsa akaryakıt kartın şifresi varsa şifresi ile birlikte vermiş olabilir.
Bu sebeplerden davacı tarafın kartla ilgili mazot alışverişinden dolayı sorumlu olduğu mütalaa edilmiştir.
57.385,00 TL ‘nin tahsil tarihinden itibaren avans faizi ile birlikte müvekkiline iadesine, Tahsil tarihi 26.11.2015, dava tarihi 08.12.2015 12 gün, 57.385.00x 12 gün x 10.50 faiz oranı/36500= 198,10 TL işlemiş faiz talep edebilir.
Davalının haksız yedinde tuttuğu mektup bedeli olan 187.430,00 TL ‘nin tahsilat tarihi olan 25.11.2015 tarihinden iade tarihi olan 4.12.2015 arasındaki doneme İlişkin olarak en yüksek banka mevduat faizi üzerinden şimdilik 1.000,00 TL tahsiline, Müvekkilinin haksız yere teminat Mektubunu nakde çevirmesi nedeniyle oluşan zararlara istinaden şimdilik 1.000.00 TL’ nin en yüksek avans faiziyle tahsiline, Davacı tarafın bu konuda teminat mektubunun nakde çevrilmesi ile uğradığı maddi zararların neler olduğunun mahkemeye ibraz etmesi gerektiği tespit edilmiştir.
Mahkememiz tarafından taraf vekillerinin bilirkişi raporuna beyan ve itirazları göz önüne alınarak, davacı vekilinin talebi gibi bilirkişi heyetine nakliye konusunda uzman bilirkişi eklenmesine karar verilmiş olup, 03/09/2018 günlü bilirkişi raporu alınmıştır.
Taşıt Tanıma Sistemi sürücülerin hiçbir ödeme yapmadan, fatura beklemeden, hatta aracından bile inmeden akaryakıt alımı yapabilmelerine imkan sağlayan bir sistemdir.
Başka bir deyişle Taşıt tanıma sistemi, firmaların araçlarının akaryakıt alımlarını takip edebilmesi için geliştirilmiş bir raporlama sistemidir.
Direkt olarak araca monte edilen akıllı halka sistemi araçtan inmeden güvenli ve hızlı bir şekilde yakıt alınmasını sağlamaktadır.
…’in Türkiye’deki tüm istasyonlarında geçerli olan … sayesinde şirket araçlarının nereden. ne zaman ve ne kadar yakıt aldıklarını kontrol edip raporlanabilmektedir. Ayrıca şirketler araçların kilometrede ne kadar yakıt harcadığım öğrenerek araç seçimlerini buna göre gerçekleştirebilmektedirler.
Araçların plakalarına özel olarak üretilen cihazlar sayesinde giderlerin takip edilmesini sağlayan sistem, şirket araçları dışındaki araçlarda kullanılamaz. Bu özellik sayesinde akaryakıt giderleri güvence altına alınmaktadır.
Söz konusu Taşıt Tanıma sistemi şu şekilde çalışır; Taraflar arasında TTS için anlaşma yapılması akabinde Taşıt Tanıma Ünitesi bayi tarafından müşteriye gönderilir, Taşıt Tanıma Ünitesi … tarafından araca monte edilir,
Taşıt ön Saha elemanları tarafından arka camdaki TTS logosu sayesinde tanınır, ve TTS Pompalarına yönlendirilir,
Sürücü TTS Pompasına yanaştığında ön saha elemanının tabancayı aracm deposuna soktuğunda aracm depo ağcına monte edilmiş olan akıllı halka ile pompa iletişime geçer, yapılan dolum pompadaki dallı sistem üzerinden … Merkez Bilgisayarına aktarılır,
Verilen Yakıtın türü, miktarı ve alım zamanı … Merkezi veri tabanına kaydedilir, ve tüm veriler istasyona geri yönlendirilir, İşlemin bitiminde otomatik olarak dolum fişi basılır, Bu fiş saha elemanı tarafından aracm sürücüsüne verilir, sürücü fişi almasına müteakip yoluna devam eder, TTS kapsamındaki yakıt tüketimi her ayın 15’i ve ayın son günü … tarafından faturalandırılır, Bu faturalar kesim tarihinden 10 gün sonra müşterinin …, … veya … Bankası nezdindeki …’e tanımlanmış müşteri hesabından tahsil edilir, Söz konusu TTS ile ilgili tüm işlemlerin tamamı müşterilerin ofis bilgisayarlarından takip edilebilmektedir.
Akıllı Anahtar (AA): Akaryakıt ikmal tarihini, saatini, yakıt miktarım, tutarını bilir. Taşıt için belirlenen yakıt harcisinde taşıta yakıt vermez, taramadığı hiçbir taşıta yakıt vermez. Araç üzerine montaj gerektirmez.
Akıllı Halka (AH): Akaryakıt ikmal tarihini, saatini, yakıt miktarım, tutarını bilir. Taşıt için belirlenen yakıt haricinde taşıta yakıt vermez. Tanımadığı hiçbir taşıta yakıt vermez. Araç üzerine montaj gerektirir. Tek somon veya yapıştırılarak uygulanır.
Dağıtım şirketi ile Taşıt Tanıma Sistemi Sözleşmesi imzalayan firma, arasındaki araçların harcadığı akaryakıt faturaları araç sahiplerine çıkar, eğer araç sahiplerinin faturaları ödememesi durumunda dağıtıcı şirket, taşıt tanıma sistemi sözleşmesini imzaladığı firmadan fatura bedellerini tahsil eder. Burada muhatap sözleşmeyi yapan firmanın kendisidir.
Söz konusu sistemin çalışmasını sağlayan akıllı sistemde; sözleşme yapılan şirket tarafından dolumuna müsaade edilmeyen bir araca dağıtım şirketi tarafından dolum yapılması mümkün değildir.
Kaldı ki dolum yapılmasına müteakip araç sürücüsüne dolum fişi verilmekte ve veri tabanına aktarım yapılmaktadır.
Bu kapsamda dolum fişlerinin anlık olarak şirket yetkililerince kontrol edilmesi gerekmektedir.
Taraflar arasında TTS Sözleşmesinin yapıldığı, TTS Sisteminin davacı şirket tarafından anlık olarak takip etmesi gerektiği, sistemin işleyişi gereği; muhtemel olabilecek aksaklıkların anlık olarak davacı tarafından müdahale edilebileceği, şoförlere verilen takip fişlerinin takip edilmesinin bile dava konusu olayı önleyebileceği, araç depolarına monte edilen Akıllı Anahtar ile Akıllı Halka sistemi nedeni ile sistemin tanımadığı araca yakıt ikmali yapılmasının mümkün olmadığı, bu nedenle ilgili şirketten alımın yapıldığı iddia edilen yakıtın sistem üzerinden anlık takip edilmesi ile önlenebileceğinden sorumluluğun davacı tarafta bulunduğu alınan bilirkişi raporuyla anlaşılmış olup davanın reddine karar verilerek aşağıdaki şekilde karar verilmesi gerekmiştir.
HÜKÜM :
1-Davanın reddine,
2-Alınması gerekli 44,40 TL karar ve ilam harcından peşin alınan 980,00 TL’den mahsubu ile artan 935,60 TL’nin karar kesinleştiğinde ve talep halinde davacıya iadesine,
3-Davalı taraf vekille temsil olunmakla red üzerinden hesaplanan karar tarihinde yürürlükte bulunan A.A.Ü.T. gereğince hesap ve taktir olunan 6.662,35 TL vekalet ücretinin davacıdan alınarak davalıya ödenmesine,
4-Davacı tarafça yatırılan gider avansından geriye kalan kısmının karar kesinleştiğinde ve talep halinde davacıya iadesine, davacı tarafça yapılan yargılama giderlerinin kendi üzerinde bırakılmasına.
5-Davalı tarafından yapılan 50,00 TL yargılama giderinin davacıdan alınıp davalıya verilmesine, kalan delil avansının karar kesinleştiğinde davalıya iadesine,
Taraf vekillerinin yüzlerine karşı, kararın tebliğinden itibaren iki hafta içerisinde İstanbul Bölge Adliye Mahkemesine İstinaf Kanun yolu açık olmak üzere verilen karar açıkça okunup anlatıldı. 27/05/2019

Katip …
e-imzalıdır

Hakim …
e-imzalıdır