Emsal Mahkeme Kararı İstanbul 16. Asliye Ticaret Mahkemesi 2018/18 E. 2018/840 K. 26.09.2018 T.

Görüntülediğiniz mahkeme kararı kesinleşmiş bir karardır.

T.C.
İSTANBUL
16. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ

ESAS NO : 2018/18
KARAR NO : 2018/840

DAVA : Menfi Tespit
DAVA TARİHİ : 12/05/2015
KARAR TARİHİ : 26/09/2018
Mahkememizde görülmekte olan Menfi Tespit davasının yapılan açık yargılaması sonunda,
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:
TALEP : Davacı vekili dava dilekçesinde özetle; müvekkili şirketin dava dışı … Başkanlığı Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığı Atık Yönetimi Müdürlüğü’nün ” …, Aydınlı ve Küçükbakkalköy Katı Atık Aktarma İstasyonlarının İşletilmesi ve … Atıklarının Düzenli Depolama Sahasına Nakliyesi İşi’ni 01/12/2011-31/05/2014 tarihleri arasında yüklenen … AŞ nin ve aynı idarenin 01/06/2014-31/12/2014 tarihleri arasında diğer bir nakliye işini yüklenen …AŞ ‘nin alt yüklenicisi olduğunu , işin ifası sırasında…-…-… sözleşme nolu Küçükbakkalköy Atık Aktarma İstasyonu için 26/04/2012 tarihinden 17/02/2015 tarihine dek 128.974 TL, …-…-…sözleşme nolu … Aktarma İstasyonu için ise 26/07/2012 tarihinden 17/02/2015 tarihine dek 70.041 TL Atıksu Arıtma Bedeli (AAB) tahakkuku yapıldığını , hukuka aykırı olan iş bu tahakkuklar yönünden borçlu olmadıkları gerekçesi ile menfi tespit davası açtıklarını , müvekkili şirketin sorumlu olmadığı döneme dair tahakkuk yapıldığını , müvekkili şirketin faaliyetinin AAB kapsamında olmadığını, haksız tahakkukların iptaline dair başvurularda bulunulmasına karşı davalının olumsuz cevap verdiğini belirterek davalının …-…-… sayılı cevabında belirttiği 197.015 TL tutarındaki AAB alacağının tahsilinin önlenmesi açısından İİK 72 ye göre %15 teminat ile ihtiyati tedbir kararı verilmesine , davanın kabulü ile AAB koşulları oluşmadığından müvekkilinin toplam 197.015 TL tutarındaki …-…-… ve …-…-… sözleşme nolu Atıksu Arıtma Bedelleri hakkında davalıya borçlu olmadığının tespitine, yargılama giderleri ile vekalet ücretinin davalıya tahmiline karar verilmesini dava ve talep etmiştir.
CEVAP: Davalı vekili cevap dilekçesinde özetle; … AŞ ticari unvanlı işletmenin Ataşehir İlçesi, Atatürk Mahallesi, Ahmet Yesevi Caddesi No … ve Ümraniye İlçesi, Hekimbaşı Mahallesi, Küçüksu Caddesi, No … adresinde katı atık çöp aktarma istasyonu konusunda faaliyet göstermiş ve işin süresi bitmesi nedeni ile 31/12/2014 tarihinde faaliyetine son verdiğini, işletmeye uygulanan AAB tahakkuklarının 31/12/2014 itibari ile durdurulduğunu, bahis konusu tarihten sonra işletmeye yapılan AAB tahakkuklarının iptal edildiğini, işletmenin endüstriyel nitelikli atıksulan, peron, araç, ekipman yıkanmasından ve transfer istasyonuna çöp getiren kamyonların haznelerinde biriken çöp sızıntı suyundan kaynaklandığını , atık su ile ilgili yönetmelik gereği AAB tahakkuku yapılmadığını ve bahse konu AAB tahakkuku çöp sızıntı atıksular için yapıldığını belirterek dava konusu menfi tespiti istenen bedelin 2560 sayılı …Kanunu ve bu kanuna istinaden düzenlenen …Atıksuların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliğine ve Tarifeler yönetmeliğine göre alınmasının gerekli olduğunu, idareleri tarafından yapılan işlemlerin yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygun olduğu dikkate alınarak dava dilekçesinde yazılı bulunan tüm talep ve iddialara itiraz ettiklerini belirterek davanın reddine, ihtiyati tedbir talebinin reddine, masraf ve vekalet ücretinin karşı tarafa tahmiline karar verilmesini talep etmiştir.
DELİLLER VE GEREKÇE: Dava; menfi tespit istemine ilişkindir.
İstanbul … Asliye Hukuk Mahkemesi’nin… esas ve …karar sayılı kararı ile 25/02/2016 tarihinde mahkemenin görevsizliğine karar verilmiş olup, tarafların kararı temyiz etmemesi üzerine hükmün 18/04/2016 tarihinde kesinleştiği ve mahkememizin… esas sayılı dosyasına kaydının yapıldığı anlaşılmıştır.
Mahkememizin … esas,… karar sayılı yargı yolu bakımından mahkememizin görevsiz olması nedeni ile davanın usulden reddine dair verilen kararın İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi 3. Hukuk Dairesi’nin 2017/806 esas , 2017/1248 karar sayılı 01/11/2017 tarihli kararı ile kaldırılmasına karar verilmekle mahkememizin yukarıdaki esasına kaydı yapılarak yargılamaya devam olunmuştur.
Mahkememizce görevlendirilen hesap bilirkişi … ve atık su uzmanı çevre mühendisi bilirkişi … marifetleriyle hazırlanan 28/05/2018 tarihli bilirkişi raporunda özetle; ”…Dava dışı (işveren) … A.Ş. İle davacı (alt yüklenici) …. Arasında 30/11/2011 tarihli sözleşme imzalandığını, işin konusunun …, Aydınlı, Küçükbakkalköy Katı Atık Aktarma İstasyonlarının işletilmesi ve…Atıklarının Düzenli Depolama Sahasına Nakil işi olduğunu, işin süresinin işin başlangıç tarihi 01/12/2011 işin bitim tarihi 31/05/2014 olduğunu ve bu sürenin karşılıklı mutabakatla uzatılabilir ve kısaltılabilir olduğunu, davalı idare tarafından tanzim edilen muhatabı davacı şirket olan Ataşehir Atatürk Mah. Adresinde kayıtlı …sözleşme nolu ve Hekimbaşı Mah. Adresinde kayıtlı … sözleşme nolu Abone Hesap Kartı bilgilerinin tablo halinde sunulduğunu, davacı ….’nin 01/12/2011-31/05/2014 tarihleri arasında “…, Aydınlı ve Küçükbakkalköy Katı Atık Aktarma İstasyonlarının İşetilmesi ve… Atıklarının Düzenli Depolama Sahasına NAkliyesi İşi” ve 01/06/2014-31/12/2014 tarihleri arasında “…, Aydınlı, Küçükbakkalköy ve…İstasyonlarının İşletilmesi ve … Atıklarının Düzenli Depolama Sahasına Nakliyesi İşi”ni ifa ettiği süre boyunca söz konusu katı atık aktarma istasyonlarının işletilmesinde peron temizliği, araç ve ekipmanların yıkanması sırasında oluşan atıksuyun karakterizasyonu, katı atık aktarma istasyonuna çöp getiren çöp kamyonlarının haznelerinde bulunan çöp sızıntı suyu sebebiyle yüksek kirlilik vasfına sahip olup endüstriyel nitelikli atıksu sınıfına girdiğini, 24/01/2013 tarihinde yürürlüğe gire … Atıksuların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliği Tablo II. AAB (Atıksu Arıtma Bedeli) Tahakkukuna Esas Kirlilik Parametreleri ve KAtsayıları tablosunuın 7.1 maddesinde bulunan Katı Atık Değerlendirme ve Bertaraf Etme kısmında yer alan “pH, KOI, AKM, Top-N, Yağ-Gres, Top-T, CN, Ağır Metaller” parametreleri kontrol edilecek atıksu parametreleri olarak belirlendiğini,… Atıksuların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliği Tablo 1.Deşarj Limitleri (Atıksuların Atıksu Altyapı Tesislerine Deşarjında Öngörülen Atıksu Standartları) kısmında beliritlen parametrelerden pH, KOI, AKM, Top-P, Yağ-Gres, CN, Ağır Metalleri ile ilgili sınır değerler verilmiş olup çözp sızıntı suşarının kirletici vasfını belirleyen en önemli parametrelerin; KOI(Kimyasal Oksijen İhtiyacı), AKM(Askıda Katı Madde) ve Yağ-Gres parametreleri olduğunu, KOI parametresinin literatürde 3.000-60.000 mg/L arasında olduğunun belirtilmekte olup, …Atıksuların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliği Tanlo 1.Deşarj Limitleri (Atıksuların Atıksu Altyapı Tesislerine Deşarjında Öngörülen Atıksu Standartları) kısmında belirtilen KOI parametresi, Kanalizasyon Sistemleri Tam Arıtma ile Sonuçlanan Atıksu Altyapı Tesislerinde 1.000 mg/L, Kanalizasyon Sistemleri Ön Arıtma + Derin Deniz Deşarjı İle Sonuçlanan Atıksu Altyapı Tesislerinde 600 mg/L olarak belirlendiğini, bir başka deyişle söz konusu katı atık aktarma istasyonlarından kanala deşarj edilen atıksudaki KOI miktarı 600 mg/L’nin üzerinde ise atıksu oluşturan işletme atıksularını arıtma tesisi ile ön arıtmaya tabi tutularak istenilen değerlere indirmeli veya ilgili Yönetmeliğin 3.(g) maddesinde tanımlanan “Bu Yönetmelikteki deşarj şartlarını sağlamadan İdareye ait altyapı tesislerine endüstriyel atıksularını veren işletmeye tahakkuk ettirilen endüstriyel atıksu arıtma ve/veya bertaraf işlemi bedelidir” ve aynı yönetmeliğin 11.(7) maddesinde yer alan “Atıksu arıtma bedeli tahakkuku; İdare veya diğer resmi kurumlar tarafından işletmeden atıksu kaynaklandığına dair yapılan ilk tespit tarihinden itibaren başlatılır ve işletmenin atıksuları ile ilgili önem aldığını İdareye birdirdiği veya önlem alındığının İdarece tespit edildiği tarihte durdurulur” hükümlerine riayet ederek işletmenin gerekli izinleri/tedbirleri almasının gerekli olduğunu, davacı ….’nin 01/12/2011-31/05/2014 tarihleri arasında “…, Aydınlı, Küçükbakkalköy KAtı Atık Aktarma İstasyonlarının İşletilmesi ve … Atıklarının Düzenli Depolama Sahasına Nakliyesi İşi” ve 01/06/2014-31/12/2014 tarihleri arasında “…, Aydınlı, Küçükbakkalköy ve Şile Katı Atık Aktarma İstasyonlarının İşletilmesi ve …Atıklarının Düzenli Depolama Sahasına Nakliyesi İşi”ni ifa ettiği süre boyunca dosya üzerinde yapılan incelemede…Müdürlüğü personelince;
14/03/2012 tarihinde Küçükbakkalköy Katı Atık Aktarma İstasyonuna denetim yapıldığını ve düzenlenen tesis inceleme tutanağında; günlük gelen çöp kamyonunun 160 adet, günlük çöp suyu miktarının 160 X 0,1 = 16 m3/gün (1 çöp kamyonunun çöp sızıntı suyu depolama hacminin 100 litreden hesaplandığını), günlük tır sayısının 55 adet olduğunu, günlük tır yıkama miktarının 55 X 0,2 = 11 m3/gün(1 tır yıkaması için ortalama 200 litre su gereksiniminden hesaplandığını), tanker sayısının 2 adet (1 adet tanker yıkaması için ortalama 20 m3 su gereksinimindden hesaplandığını), yer ve saha yıkama sularının 2 X 20 = 40 m3, toplam atıksu debisinin 16 + 11 + 40 = 67 m3/gün olup atıksular çöktürme havuzundan geçip kanala verilmektedir denildiğini,
09/01/2014 tarihinde Küçükbakkalköy Katı Atık Aktarma İstasyonuna denetim yapıldığını ve düzenlenen tesis inceleme tutanağında; günlük gelen çöp kamyonunun 230 adet, günlük çöp suyu miktarının 230 X 0,1 = 23 m3/gün, günlük tır sayısının 10 adet (tırların günde 2 defa yıkandığını), günlük tır yıkama miktarının 10 X 0,2 X 2 = 4 m3/gün olup atıksular çöktürme havuzundan geçip kanala verilmektedir denildiğini,
28/01/2012 tarihinde … Atık Aktarma İstasyonuna denetim yapıldığını ve düzenlenen tesis inceleme tutanağında; günlük gelen çöp kamyonunun 100 adet, günlük çöp suyu miktarının 100 X 0,1 = 10 m3/gün, günlük tır yıkama miktarının 50 X 0,2 = 10 m3/gün, su tüketim föyü bilgisi dikkate alındığında 40 m3/gün alınması uygundur denildiğini,
11/01/2014 tarihinde … Aktarma İstasyonuna denetim yapıldığını ve düzenlenen tesis inceleme tutanağında; günlük gelen çöp kamyonunun 200 adet, günlük çöp suyu miktarının 200 X 0,08 = 16 m3/gün (1 çöp kamyonunun çöp sızıntı suyu depolama hacmi: 80 litreden hesaplandığını), günlük tır sayısının 10 adet (tırların günde 2 defa yıkandığını), günlük tır yıkama miktarının 10 X 0,2 X 2 = 4 m3/gün olup atıksular çöktürme havuzundan geçip kanala verilmektedir denildiğini,
09/09/2014 tarihinde … Aktarma İstasyonuna denetim yapıldığını ve düzenlenen tesis inceleme tutanağında; günlük gelen çöp kamyonunun 200 adet, günlük çöp suyu miktarının 200 X 0,1 = 20 m3/gün, tanker sayısının 2 adet (1 adet tanker yıkaması için ortalama 18 m3 su gereksiniminden hesaplandığını), yer ve saha yıkama sularının 2 X 18 = 36 m3 denildiğini,
… Genel Müdürlüğü personelince yapılan ve yukarıda açıklamaları verilen tesis inceleme tutanaklarında debi hesapları yapıldığını, araç ve ekipman yıkama, peron temizleme/yıkama işlemleri sonucu ortaya çıkan atıksular için çöktürme havuzu ve ızgara önleminin alındığı ancak çöp sızıntı suları için ayrıyeten herhangi bir önlem alınmayıp kanala verildiği kanaatine varıldığını, ancak davacı firmanın işini ifa ettiği dönem boyunca tutanaklarda atıksu numunesi alınıp alınmadığı, analizinin yapılıp yapılmadığına dair herhangi bir bilgiye ulaşılamadığını, davacı ….’nin işini ifa ettiği 01/12/2011-31/12/2014 sürelerin dışında (daha eski tarihlerde) …Müdürlüğü personelince;
04/06/2009, 21/04/2010, 02/07/2010 tarihlerinde … Aktarma İstasyonuna denetim yapıldığını ve düzenlenen firma inceleme tutanağında debi hesabı yapıldığını ve atıksular için önlem alınmadığının yazıldığını,
27/02/2008 tarihinde… Aktarma İstasyonuna denetim yapıldığını, ve düzenlene firma inceleme tutanağında debi hesabı yapıldığını ve atıksudan karakterizasyon için numune alındığı ve Ph değerinin 8 olduğunun yazıldığı,
18/04/2007 tarihinde…Atık Aktarma İstasyonuna denetim yapıldığını ve düzenlenen firma inceleme tutanağında arıtma tesisi kurulmadığından bahsedildiğini,
27/02/2008 tarihinde …Aktarma İstasyonundan alınan atıksu numunesinin 05/03/2008 tarihindeki atıksu analiz sonuç raporunda KOI:3.055 mg/L (limit değer:600 mg/L), AKM:3.700 mg/L (Limit değer:350 mg/L), Yağ ve Gres:875 mg/L (Limit değer:50 mg/L) şeklinde devam eden raporunda da görüleceği üzere …Atıksuların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliği Tablo 1. Deşarj Limitleri başlığında yer alan limit değerlerin üzerinde olduğunun görüldüğünü, davacı ….’nin, …, Aydınlı ve Küçükbakkalköy Katı Atık Aktarma İstasyonlarının İşletilmesi işini ifa ettiği 0112/2011-31/05/2014 tarihleri arasında ve …, Aydınlı, Küçükbakkalköy ve … İstasyonlarının İşletilmesi işini ifa ettiği 01/06/2014-31/12/2014 tarihleri arasında…Müdürlüğü’nce (…-… ve AK-… sözleşmeler) ilgili katı atık aktarma istasyonlarında atıksu numunesi alınmadığı, bundan ötürü de atıksu karakterizasyonu yapılmadığı için söz konusu istasyonlardan çıkan atıksuların … atıksuların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliği Tablo 1. Deşarj Limitlerinin üzerinde olup olmadığının bilinmediğini, sonuç olarak davacının işi ifa ettiği tarihlerde yönetmeliğe uygun kirlilik tespitinin yapılmadığı ve atıksu numunesi alınmadığının anlaşıldığını, davacı firma ….’nin işinin sona erdiği 31/12/2014 tarihinden sonra işletme koşullarının veya atıksu karakterizasyonun değişmiş olması ihtimalinden ötürü şu an için gerek yerinde inceleme yapılması gerekse de…(…)’dan akredite olmuş yetkili bir çevre labaratuvarınca numune alınıp …Atıksuların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliği Tablo 1. Deşarj Limitlerini sağlayıp sağlamadığı belirlense bile davacı firmanın 01/12/2011 – 31/12/2014 tarihleri arasında söz konusu istasyonları işlettiği tarihteki atıksu karakterizasyonunu temsil etmeyeceğini, … Atıksuların Kanalizasyona Desarj Yönetmeliği Tablo 1’deki deşarj limit değer aşımını gösterir herhangi bir bilgi, analiz sonucu vs. Dosya muhteviyatında bulunmadığı için davacı firmaya 01/12/2011 – 31/12/2014 tarihleri arasında Atıksu Arıtma Bedeli tahakkuk ettirilmesi noktasında yeterli bir kanı oluşmadığı…” yönünde mütalaada bulunulduğu görülmüştür.
Huzurdaki davada uyuşmazlık; davalının tahakkuk ettirdiği… (126.974-TL) ve… (70.041-TL) sözleşme numaralı atık su arıtma bedelleri toplamı olan 197.015-TL yönünden davacının menfi tespit isteminin yerinde olup olmadığı noktalarında toplandığı anlaşılmıştır.
Mahkememizce tespit edilen uyuşmazlık noktasında …Kanunu, … Atıksuların Kanalizasyona Desarj Yönetmeliği ve ilgili mevzuatın somut olay yönünden detaylı irdelenmesi sureti ile davacının davaya konu AAB tahakkukları yönünden sorunmluluğunun bulunup bulunmadığı, yönetmeliğe uygun kirlilik tespitinin mevcut olup olmadığı ve numune alınıp alınmadığı, davalı tarafça haksız tahakkuk ettirilen bedelin mevcut olup olmadığı noktalarında inceleme icra edilmiştir.
Bu kapsamda yapılan yargılama sonucunda temin edilen bilirkişi raporunun ayrıntılı, gerekçeli ve çelişkiden uzak tanzim edilmekle itibar edilir bulunduğu, nitekim dava dışı (işveren) … A.Ş. İle davacı (alt yüklenici) şirket arasında arasında imzalanan 30/11/2011 tarihli sözleşme kapsamında işin konusunun…, Aydınlı, Küçükbakkalköy Katı Atık Aktarma İstasyonlarının işletilmesi ve … Atıklarının Düzenli Depolama Sahasına Nakil işi olduğu, işin başlangıç tarihinin 01/12/2011, bitim tarihinin ise 31/05/2014 olduğu, …Müdürlüğü tarafından davacı firmanın işini ifa ettiği dönem boyunca tutanaklarda atık su numunesi alınıp alınmadığı, analizinin yapılıp yapılmadığına dair herhangi bir bilgiye ulaşılamadığı, davacı şirketin işini ifa ettiği (01/12/2011-31/12/2014 tarihleri arası) sürelerin dışında, daha eski tarihlerde olmak üzere …Müdürlüğü tarafından;
04/06/2009, 21/04/2010, 02/07/2010 tarihlerinde …Atık Aktarma İstasyonuna denetim yapıldığını ve düzenlenen firma inceleme tutanağında debi hesabı yapıldığını ve atıksular için önlem alınmadığının yazıldığı,
27/02/2008 tarihinde … Aktarma İstasyonuna denetim yapıldığını, ve düzenlenen firma inceleme tutanağında debi hesabı yapıldığı ve atıksudan karakterizasyon için numune alındığı ve Ph değerinin 8 olduğunun yazıldığı,
18/04/2007 tarihinde… Aktarma İstasyonuna denetim yapıldığını ve düzenlenen firma inceleme tutanağında arıtma tesisi kurulmadığından bahsedildiği,
27/02/2008 tarihinde… Aktarma İstasyonundan alınan atıksu numunesinin 05/03/2008 tarihindeki atıksu analiz sonuç raporunda KOI:3.055 mg/L (limit değer:600 mg/L), AKM:3.700 mg/L (Limit değer:350 mg/L), Yağ ve Gres:875 mg/L (Limit değer:50 mg/L)…. şeklinde devam eden raporların mevcut olduğu,
Davacının işini ifa ettiği 01/06/2014-31/12/2014 tarihler arasında… Müdürlüğü’nce (AO-… ve AK… sözleşmeler) ilgili katı atık aktarma istasyonlarında atıksu numunesi alınmadığı, bundan dolayı atıksu karakterizasyonu yapılmadığı için söz konusu istasyonlardan çıkan atıksuların …atıksuların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliği Tablo 1. Deşarj Limitlerinin üzerinde olup olmadığının bilinemediği, davacının işi ifa ettiği tarihlerde yönetmeliğe uygun kirlilik tespitinin yapılmadığı, davalı kurumun rapora itiraz dilekçesinde davacının ifa tarihinden önceki dönem verilerini esas alarak itirazda bulunması nedeni ile yeniden rapor tanziminin yargılamaya katkı sağlamayacağının anlaşıldığı, menfi tespit davalarında, ispat yükünün kural olarak davalı alacaklıya düşmekle davalı kurumun davacı tarafın faaliyette bulunduğu dönem itibari ile menfi tespit istemine konu tahakkukların hukuken geçerli olduğuna dair delil ibraz edemediği, bu nedenlerle davacı yanın menfi tespit istemine haklı olduğu sonuç ve kanaatine varılmakla; davanın kabulüne dair aşağıdaki şekilde hüküm kurmak gerekmiştir.
H Ü K Ü M : Gerekçesi açıklandığı üzere;
1-Davanın KABULÜ İLE,
…-… (126.974 TL) ve …-… (70.041 TL) sözleşme numaralı atık su arıtma bedelleri toplamı olan 197.015-TL yönünden davacının davalı yana borçlu olmadığının tespitine,
2-Alınması gereken 13.458-TL harçtan, alınan 3.364,53-TL peşin harcın mahsubu ile bakiye 10.093,47-TL harcın 492 sayılı Harçlar Kanunu ve 2560 sayılı … Kanununun 21/a. maddesi gereğince davalıdan tahsiline,
3-Davacı tarafça yapılan 27,70 TL başvuru harcının tamamı ve 3.364,53-TL peşin harç ile 31,40 TL istinaf karar harcı ve 85,70 TL istinaf yoluna başvuru harcı, 1.300 TL bilirkişi ücreti, tebigatlar ile diğer yargılama giderleri 2.140,40 TL olmak üzere toplam yargılama masrafından oluşan toplam 5.649,73-TL yargılama giderinin davalıdan alınarak davacıya verilmesine,
4-Davalı tarafça yapılan yargılama giderinin davalı üzerinde bırakılmasına,
5-Yürürlükte bulunan A.A.Ü.T.’ne göre 17.790,90 TL vekalet ücretinin davalıdan alınarak davacıya verilmesine,
6-Tarafların yatırmış olduğu gider avansından kullanılmayan kısmının, hükmün kesinleşmesinden sonra resen ilgili taraflara iadesine; iade giderinin ilgili tarafça yatırılan avanstan karşılanmasına,
Dair, taraf vekillerinin yüzlerine karşı, gerekçeli kararın tebliğinden itibaren iki hafta içerisinde mahkememize ya da mahkememize gönderilmek üzere istinaf dilekçesi sunulmak suretiyle İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi nezdinde istinaf kanun yolu açık olmak üzere verilen karar açıkça okunup usulen anlatıldı. 26/09/2018
Katip …
e-imza

Hakim …
e-imza