Emsal Mahkeme Kararı İstanbul 11. Asliye Ticaret Mahkemesi 2018/447 E. 2019/986 K. 04.12.2019 T.

Görüntülediğiniz mahkeme kararı henüz kesinleşmemiştir. Yararlı olması amacıyla eklenmiştir.

T.C.
İSTANBUL
11. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ

ESAS NO : 2018/447 Esas
KARAR NO : 2019/986

DAVA : Menfi Tespit (Hizmet Sözleşmesinden Kaynaklanan)
DAVA TARİHİ : 18/05/2018
KARAR TARİHİ : 04/12/2019

Yukarıda tarafları ve konusu yazılı menfi tespit davasının mahkememizce yapılan açık yargılaması sonrasında;
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:
Davacı vekili dava dilekçesinde özetle; müvekkilinin “…” adresinde fırın işlettiğini, işletmede ekmeklerin odun ateşinde pişirildiğini, davalı şirketin elemanlarınca yapılan okuma sırasında sehven yapılan yanlış bağlama işleminin “harici hat” çekilmek olarak değerlendirilerek 14.04.2018 tarihli ve… nolu tutanağın düzenlendiğini, bu tutanağa göre 3.027,60-TL. kaçak elektrik tahakkuku, 26.740,30-TL. kaçak ek tahakkuk yapıldığını, müvekkili şirket tarafından kesinlikle harici hat çekilmediğini, elektrikçinin sehven yanlış bağlama yaptığını, davalı kurumun kaybının 14.04.2018-29.03.2018 arası eksik tüketim bedeli olan 986,00-TL. kaçak elektrik bedeli ile sınırlı olduğunu, kaçak tahakkuklarında kaçak kullanım süresi ve günlük çalışma saatinin davalı şirket tarafından hatalı alındığını, kaçak ek tahakkukunun maddi dayanağının bulunmadığını, tutanağın ve laboratuar raporunun tek taraflı olarak düzenlendiğini ve davalı kurumca ispatının gerektiğini ileri sürerek ve dilekçesinde bildirdiği diğer nedenlerle toplam tahakkuk 26.740,30-TL.’den gerçek kullanım bedeli olan 986,00-TL. mahsup edildikten sonra bakiye 25.754,30-TL.’den dolayı müvekkili şirketin davalı kuruma borçlu olmadığının tespitine karar verilmesini talep ve dava etmiştir.
Davalı vekili ise cevap dilekçesinde özetle; müvekkili şirket çalışanları tarafından 16.04.2018 tarihinde … nolu tesisatta yapılan kontrolde; tesisata kayıtlı olan … nolu Luna marka sayaç haricinde hat çekilerek bazı cihazların bu özel hat üzerinden ve sayaçtan geçmeden enerji kullanıldığının tespit edildiğini, bu tespit sonrası H/120742 nolu kaçak tespit tutanağının tanzim edildiğini, tutanağa istinaden yapılan incelemede tüketicinin harici hattı devamlı kullanmadığının tespit edilmesi sonucu tesisatın kurulu gücüne göre 23.712,70-TL. normal tarifeden ek tüketim tahakkuku yapıldığını, yapılan hesaplamanın mevzuata uygun olduğunu ileri sürerek ve dilekçesinde bildirdiği diğer nedenlerle davanın reddini savunmuştur.

DELİLLER VE GEREKÇE:
Dava; İİK.’nun 72. Maddesine göre açılmış menfi tespit davası olup; çözümlenmesi gereken uyuşmazlık davacının işyerinde harici hat çekmek suretiyle kaçak elektrik kullanılıp kullanılmadığı, kullanmış ise buna ilişkin tahakkuk ve ek tahakkukun hukuka ve hakkaniyete uygun olup olmadığı ve bu nedenle davacının davalı … şirketine borçlu olup olmadığının tespiti noktalarındadır.
Davalı (alacaklı) tarafından varlığı iddia edilen bir alacağın mevcut olmadığının tespiti için borçlu olduğu iddia edilen kişi tarafından menfi tespit davası açabilir. (İİK. m:72). Bilindiği üzere, kural olarak İİK.’nun 72. maddesine dayalı olarak açılan menfi tespit davalarında borçlu olunmadığı ileri sürülmüş ise alacağın varlığı ve miktarını kanıtlama yükümlülüğü davalı alacaklıdadır. Borçlu, icra takibinden önce menfi tespit davası açabileceği gibi; icra takibinden sonra da (borç ödeninceye kadar) borçlu olmadığının tespiti davası açabilir. (İİK. m. 72/1) Menfi tespit davasında ispat yükü kural olarak davalı alacaklıya düştüğünden, huzurdaki davada da bu genel kural geçerli olup; ispat yükü alacaklı durumundaki davalıya aittir.
Yanlar arasındaki uyuşmazlığın niteliği itibari ile çözümü özel ve teknik bilgiyi gerektirdiğinden; mahkememizce davalı … elemanlarınca düzenlenen dava konusu tutanağa dayanılarak ileri sürülen iddia ve savunmalara göre, davacının davalıya borçlu olup olmadığının tespiti yönünden konusunda uzman bilirkişiden rapor alınmasına karar verilmiştir. Dosyaya mahkememizce celbedilen ve taraflarca sunulan tüm delil ve belgeler üzerinde gerekli teknik incelemeleri yapmak üzere dosya konusunda uzman Elektrik Mühendisi bilirkişi …’a tevdi edilmiş, adı geçen bilirkişi tarafından düzenlenen 04/01/2019 tarihli raporun ve taraf vekillerinin itirazı üzerine aynı bilirkişiden alınan 30/05/2019 tarihli ek raporun dosya arasında olduğu görülmüştür.
Dosyada alınan 30/05/2019 tarihli tarihli ek raporda; davalı … enerji tedarikçisi şirket görevlilerinin 16/04/2018 tarihinde kontrol ettikleri davalı … enerji kullanıcısı şirketin ticarethanesine ait … abone numaralı elektrik tesisatına bağlı 74230750 seri numaralı kayıtlı üç fazlı … (…) marka elektrik sayacının giriş sigortasından harici hat çekilerek kaçak elektrik enerjisi kullanıldığını, H/120742 sayılı “Kaçak Elektrik Tespit Tutanağı” ile bu durumun davalı şirket elemanlarınca tespit edildiğini, davalı şirket elemanlarının 16/04/2018 tutanak tarihinde kontrol ettikleri elektrik tesisatında harici hat bağlanmak suretiyle kaçak elektrik enerjisi kullanımından dolayı anılan yönetmelik hükümleri gereğince kaçak elektrik enerji bedeli hesabında davalı tarafça 26.740,30-TL. kaçak elektrik enerjisi kullanım bedeli olarak tahakkuk ettirildiğini, 08 Mayıs 2014 tarih ve 28994 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nin Kaçak ve Usulsüz Elektrik Enerjisi Tüketimi başlıklı 5. bölümünde yer alan 26., 27.,28.,29. ve 30. maddelerine göre davacı şirketin yerleşim yeri olan… sayılı “Fırın” tanımlı ticarethanede elektrikle çalışan cihazların kurulu güçleri yönünden incelenmesinde toplam 16,750,00 watt gücünde elektrikli cihazlar bulunduğunu, tutanağa göre … abone numaralı elektrik tesisatta 11.700,00 watt sayaç demand gücü (tesisattan çekilmiş azami güç) tespit edildiğini, bu tespite göre 11.700,00 watt sayaç demand gücü (tesisattan çekilmiş azami güç) ile 116.750,00 watt kurulu gücü tüketim miktarının orantılı olduğunun gözlendiğini, fırın tanımlı işletmenin emsal işletmelerde gözlemlenen 3 vardiya çalışma metodolojisine uygun olduğu kanaatine ulaşıldığını, kaçak elektik tüketim gücü 16.750,00 watt ya da 16,750 kWatt’i, fırın tanımlı işyerinin 3 vardiya günlük çalışma saati 21 saat/gün ile çarparak 16,750 kWatt x 21 saat = 351,750 kWh günlük tüketime, kaçak elektrik tüketiminin tutanak tarihinden geriye doğru 180 gün ile çarparak, kaçak elektrik enerjisi tüketiminin 63.315,00 kWh değerine ulaştığını, davalı tedarikçi…A.Ş. vekilinin, 27/06/2018 havale tarihli dilekçesinde “bedeli ödenen 26.749,00 kWh tüketimin tenzili ile kalan” denildiğinden, kaçak elektrik enerji tüketimi 63.315,00 kWh – 26.749,00 kWh = 36.566,00 kWh olduğunnu, davalı tedarikçi tarafından uyulması gereken EPDK’nın 01/04/2018 ile 30/06/2018 tarihleri arasında geçerli olarak açıkladığı ve resmi web sitesinde yayınladığı ayrıştırılmış tarifeler listesindeki Ticarethane Abone Grubu kullanıcılarının elektrik enerjisi kullanım tahakkukları için uygulanacak elektrik enerjisi kullanım tarife metodolojisindeki birim bedellerini göz önünde bulundurarak davalı … Enerji Tedarikçisinin kaçak tüketim bedelinden doğan gerçek zararın 16/04/2018 tarihi itibarıyla 25.035,74 TL olduğunu, sonuç itibariyle davalı şirketin davacı taraftan 25.035,74-TL. alacaklı olduğu kanaatine varıldığını belirterek görüş ve kanaat bildirilmiştir.
08 Mayıs 2014 tarihli 28994 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği”’nin “Kaçak ve Usulsüz Elektrik Enerjisi Tüketimi” başlıklı 5. bölümünde yer alan dava konusu ile ilgili 26., 27.,28.,29. ve 30. maddeler ise şöyledir:
Kaçak elektrik enerjisi tüketimi

MADDE 26 –(1) Gerçek veya tüzel kişinin;
a) Kullanım yerine ilişkin olarak; perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşma olmaksızın dağıtım sistemine müdahale ederek elektrik enerjisi tüketmesi,
b) Dağıtım sistemine veya sayaçlara veya ölçü sistemine ya da yapı bina giriş noktasından sayaca kadar olan tesisata müdahale ederek, tüketimin doğru tespit edilmesini engellemek suretiyle, eksik veya hatalı ölçüm yapılması veya hiç ölçülmeden veya yasal şekilde tesis edilmemiş sayaçtan geçirilerek, mevzuata aykırı bir şekilde elektrik enerjisi tüketmesi,
c) Dağıtım lisansı sahibi tüzel kişinin ilgili mevzuata uygun olarak kestiği elektrik enerjisini, mücbir sebep halleri dışında; yükümlülüklerini yerine getirmeden dağıtım lisansı sahibi tüzel kişinin izni dışında açması,
kaçak elektrik enerjisi tüketimi olarak kabul edilir.
(2) Yapılan kontrollerde, kaçak elektrik enerjisi tüketildiğine dair bir şüpheye sebep olacak bir bulguya rastlanılması halinde bu Bölüm uyarınca belirlenen yöntemler çerçevesinde kaçak tespit süreci başlatılır.
(3) Kaçak elektrik enerjisi tüketiminin tespit edilmesinde, ilgili tüzel kişinin tespitini doğru bulgu ve belgelere dayandırması ve tüketici haklarının ihlal edilmemesi esastır. Kaçak işleminin başlatılması için bu sürecin sonunda kaçak elektrik enerjisi kullanımının tespiti gereklidir.
(4) Dağıtım lisansı sahibi tüzel kişi, kaçak tespit süreci sonucunda kaçak elektrik enerjisi tüketimi tespit edilen gerçek veya tüzel kişilerin elektrik enerjisini keserek sayacı mühürler ve Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunur.
Kaçak elektrik enerjisi kullanımı tespit süreci
MADDE 27 – (1) 26 ncı maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentlerinde yer alan hususlar göz önünde bulundurularak; kullanım yerinde yapılan kontrollerde, gerçek veya tüzel kişiler tarafından;
a) Dağıtım sistemine veya ölçü sistemine ya da tesisata tüketimin doğru tespit edilmesini engellemek suretiyle yapılan müdahalelerin tespiti veya 26 ncı maddenin birinci fıkrasının (a) ve (c) bendi hallerinde,
b) Elektrik enerjisinin eksik veya hatalı ölçülerek veya hiç ölçülmeden veya yasal şekilde tesis edilmemiş sayaçtan geçirilerek tüketilmesi halinde,
c) Sayaçların tüketimleri doğru kaydetmediği şüphesi bulunması durumunda sayaç sökülerek yerine uygun bir sayaç takılmak sureti ile incelemeye alınır. Sökülen ve takılan sayaçlarla ilgili EK-2’de yer alan sayaç sökme takma tutanağı düzenlenir. İnceleme sonucunda sayaca müdahale edilerek tüketimin doğru tespit edilmesinin engellenmesi suretiyle elektrik enerjisinin eksik veya hatalı ölçülerek veya hiç ölçülmeden tüketildiğinin labaratuvar raporu ile tespiti halinde,
EK-1’de yer alan kaçak tespit tutanağı düzenlenir.
(2) Tutanaklarda yer alan bilgilerin eksiksiz ve okunaklı olarak doldurulması esastır.
Kaçak elektrik tüketim miktarının hesaplanması
MADDE 28 – (1) 26 ncı maddenin birinci fıkrasının (a) ve (b) bendi kapsamındaki kaçak olarak tüketilen elektrik enerjisi miktarı, tüm tüketiciler için,
a) Öncelikle tüketimi doğru olarak kaydetmiş olan sayaç değerine göre,
b) Tüketimi doğru olarak kaydetmiş olan sayaç değerinin bulunmaması durumunda, ihtilafsız aynı dönemki tüketim miktarına göre,
hesaplanır. (b) bendi kapsamında, kaçak kullanım tespitinin yapıldığı tarihten geriye dönük olarak yapılan incelemeler sonucunda, tüketim değerlerinin düşmeye başladığı tarih tespit edilebiliyorsa, bu tarihten önceki aynı dönem, ihtilafsız dönem olarak kabul edilir.
(2) Birinci fıkra kapsamında doğru tespit edilmiş tüketim değeri yoksa, kullanım yerinin müstakil trafolu olup olmamasına bakılmaksızın;
a) Meskenlerde, proje varsa projesinde belirtilen gücün kullanma faktörü olan 0,60’ı, projesi yok ise, basit yapılarda 3 (üç) kW, diğerlerinde 5 (beş) kW’ın altında olmamak üzere bağlantı gücüne ve ortalama günlük çalışma saatine göre, yöresel özellikler ve benzer yapılar göz önüne alınarak,
b) Diğer abone gruplarında, tespit edilen kurulu gücün kullanma faktörü olarak alınan 0.60 ile çarpımı sonucu bulunan değer bağlantı gücü olarak kabul edilir ve bu değer 3 kW’ın altında olmamak üzere ortalama günlük çalışma saatlerine göre, hesaplanır. Bu tür hesaplamaların yapılamaması durumunda, tüketilen elektrik enerjisi miktarı aynı yörede bulunan benzer kullanım yerlerinin ortalama tüketimlerine göre hesaplanarak tespit edilir.
(3) Mühürlenmiş sayaçtan geçirilmeksizin ayrı bir hat çekilerek birtakım cihazlar kaçak olarak beslenmiş ise, tüketilen elektrik enerjisi sadece bu hat üzerindeki cihazların kurulu gücü dikkate alınarak hesaplanır.
(4) 26 ncı maddenin birinci fıkrasının (c) bendi çerçevesindeki tespitlerde; elektrik enerjisinin kesildiği tarihteki endeks değeri ile kaçak tespitinin yapıldığı tarihteki endeks değeri arasındaki fark dikkate alınarak hesaplanır.
Kaçak elektrik tüketim miktarının hesaplanmasında ve faturalamada esas alınacak süre
MADDE 29 – (1) Kaçak elektrik enerjisi kullandığı tespit edilen tüketiciye yapılacak faturalandırmada, aşağıda yer alan süreler esas alınır.
a) 26 ncı maddenin birinci fıkrasının (a) bendi çerçevesindeki tespitlerde; kaçak elektrik enerjisi kullanımına ilişkin olarak yapılacak hesaplamada esas alınacak süre; doğru bulgu ve belgelere dayandırılması kaydıyla kaçak elektrik enerjisi kullanılmaya başlandığı tarih ile kaçak tespitinin yapıldığı tarih arasındaki süre olup bu süre 12 ayı geçemez. Doğru bulgu ve belgelerin bulunmaması halinde bu süre 90 gün olarak alınır.
b) 26 ncı maddenin birinci fıkrasının (b) bendi çerçevesindeki tespitlerde,
1) Kullanım yerine ilişkin olarak; perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşma yapılmış olan yerler için, kaçak elektrik enerjisi kullanımına ilişkin olarak yapılacak hesaplamada esas alınacak süre; son endeks okuma ile tutanak düzenlenmiş olması kaydıyla kontrol, mühürleme, kesme-bağlama, sayaç değiştirme işlemleri gibi, sayaç mahallinde dağıtım şirketince gerçekleştirilmiş olan en son işlem tarihi ile kaçak tespitinin yapıldığı tarihe kadar olan süredir ve bu süre 90 günü geçemez. Ancak, sayaçtan geçirilmeden ayrı bir hatla kaçak elektrik enerjisi kullanımının tespiti halinde, kullanım süresi esas alınır. Ancak bu süre 180 günü geçemez.
2) (1) numaralı alt bentte belirtilen sürenin dışında, tüketicinin kaçak elektrik enerjisi kullanım başlangıç tarihinin doğru bulgu ve belgelerle tespit edilmesi halinde, kaçak tüketime ek olarak (1) numaralı alt bent çerçevesinde belirlenen başlangıç tarihinden itibaren, doğru bulgu ve belgelerle tespit edilmiş kaçak elektrik enerjisi kullanımı başlangıç tarihine kadar geriye dönük normal tüketim hesabı yapılır.
3) Kaçak tüketimi ile kaçağa ilişkin normal tüketim hesabında esas alınacak sürelerin toplamı, 12 ayı geçemez. Yapılacak hesaplamada tüketimin yapıldığı kabul edilen dönemlerdeki birim fiyatlar dikkate alınır ve gecikme zammı alınmaz.
c) 26 ncı maddenin birinci fıkrasının (c) bendi çerçevesindeki tespitlerde; kaçak elektrik enerjisi kullanımına ilişkin olarak yapılacak hesaplamada esas alınacak süre, tüketicinin tespite konu elektrik enerjisinin kesildiği tarih ile kaçak tespitinin yapıldığı tarih arasındaki süredir.
(2) Kaçak elektrik tüketim miktarının hesaplanmasında ortalama günlük çalışma saatleri;
a) Meskenlerde; 5 saat kabul edilir.
b) Tarımsal sulama abonelerinde; ilgili Tarım İl Müdürlüğünden ürün bazında alınacak sulama sezonu saati bilgisi çerçevesinde belirlenen saat olarak kabul edilir.
c) Sanayi abone grubundan enerji alanlar ile turistik tesisler, akaryakıt istasyonları, hastaneler, alışveriş merkezleri gibi vardiyalı hizmet veren tüketicilerden, tek vardiyalı çalışanlar için 7 saat, iki vardiya çalışanlar için 14 saat, üç vardiya çalışanlar için 21 saat kabul edilir.
ç) Diğer abonelerde; 8 saat kabul edilir.
d) Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması olmayanlara, çalışma saatleri % 20 oranında artırılarak uygulanır.
(3) İkinci fıkranın (c) bendinin uygulanmasında, vardiya sayısının tespitinde kaçak tespiti yapan kuruluşun görevlilerinin tespiti ve şirket kayıtları, bunun mümkün olmaması halinde kamu kurum ve kuruluşları tarafından verilen resmi belgeler göz önüne alınır. Çalışma saatlerinin ikinci fıkranın (c) bendinde belirtilenlerden daha fazla olmasının tespiti durumunda ise, tespit edilen saatler esas alınır.
Kaçak elektrik enerjisinin faturalandırılması
MADDE 30 – (1) Tüm kaçak kullanımlara ilişkin hesaplamalar Kurul onaylı fonsuz tarife tablolarındaki ilgili tüketicinin abone grubuna ilişkin tek terimli, tek zamanlı tarife üzerinden yapılır. Yapılan hesaplamalarda reaktif enerjiye ve trafo kayıplarına ilişkin bedeller ile abone/okuma/fatura başına uygulanan bedeller dikkate alınmaz.
(2) Kaçak elektrik enerjisi kullandığı tespit edilen tüketicinin, 29 uncu madde çerçevesinde hesaplanan tüketimi, dahil olduğu abone grubuna kaçak elektrik enerjisi kullandığı dönemde uygulanmakta olan ve birinci fıkrada kapsamı belirtilen fonsuz tarifenin 1,5 (bir buçuk) katı ile çarpılarak, kaçak enerji bedeli hesaplanır ve bu bedel fatura edilir.
(3) Yapılan kaçak tüketim hesabı ve kaçak tüketime ek olarak yapılan hesaplamalar dönemi içinde kalan, varsa daha önce yapılmış tüketim miktarları tenzil edilir.
(4) Tüketicinin aynı veya başka bir kullanım yerinde mükerrer kaçak elektrik enerjisi kullandığının tespiti durumunda, kaçak elektrik enerjisi kullanımının tespit edildiği tarihte yürürlükte olan ve birinci fıkrada kapsamı belirtilen fonsuz tarifenin 2 (iki) katı göz önüne alınarak hesaplama yapılır.
(5) Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması olmayanlara ilişkin kaçak elektrik enerjisi kullanımlarındaki hesaplamalar, ticarethane abone grubuna uygulanan fonsuz tarife üzerinden yapılır.”
Yukarıda belirtilen mevzuat hükümlerine göre ek raporda özetle; avacı şirketin işyerinde 11.700,00 Watt sayaç demand gücü (tesisattan çekilmiş azami güç) ile 16/04/2018 tarihli H/120742 sayılı kaçak elektrik tutanağı ile tespit edilen toplam 16.750,00 Watt kurulu gücü tüketim miktarı ile orantılı olduğu, EPDK Kaçak ve Usulsüz Elektrik Enerjisi kullanımına ilişkin usul ve esaslar gereğince, davalı taraf 27/06/2018 tarihli dilekçesi gereği kaçak elektrik enerji tüketiminin 36.566,00 kWh değerinde olduğu, Ticarethane Abone Grubu Kullanıcıları elektrik enerjisi tüketim tahakkukları için uygulanacak elektrik enerjisi tüketim tarifesine göre, 36.566,00 kWh kaçak elektrik enerjisi tüketiminden dolayı davalı şirketin kaçak tüketim bedelinden dolayı gerçek zararının ve alacağının 25.035,74 TL olduğu bildirilmiştir.
Somut olayda; davalı … tarafından davacı hakkında harici hat çekilmek suretiyle kaçak elektrik kullanıldığına ilişkin kaçak elektrik tespit tutanağının düzenlendiği ve kaçak elektrik tahakkuku yapıldığı görülmektedir. Kaçak elektrik tespit tutanakları, düzenlendiği tarih itibariyle maddi olgulara ilişkin tespitleri içermekte olup, aksi sabit oluncaya kadar geçerli olan resmi belgelerdendir. Yargılama sorasında davacı taraf tutanağın aksini ispat edememiştir. Yukarıda belirtilen ilgili Yönetmelik hükümleri gereğince; dağıtım sistemine, sayaçlara, ölçü sistemine ya da tesisata müdahale edilerek, tüketimin doğru tespit edilmesini engellemek suretiyle, eksik veya hatalı ölçüm yapılması, hiç ölçülmeden veya yasal şekilde tesis edilmiş sayaçtan geçirilmeden mevzuata aykırı şekilde elektrik enerjisi tüketilmesi kaçak elektrik tüketimi olarak kabul edilmektedir. Bu bağlamda davacının yasal şekilde tesis edilmiş sayaçtan geçirilmeden elektrik enerjisi kullanarak, yönetmeliğin ilgili maddeleri uyarınca kaçak elektrik kullandığı konusunda mahkememizde kanaat oluştuğundan, ayrıca dosyada alınan bilirkişi ek raporu gerekçeli, denetlenebilir, dosya içeriğine uygun ve uyuşmazlığı çözmeye yeterli görüldüğünden, mahkememizce de benimsenmiş ve hükme esas alınmıştır.
Tarafların karşılıklı iddia ve savunmaları, alınan ve benimsenen bilirkişi ek raporu ve toplanıp birlikte değerlendirilen tüm delillere göre; davalı şirket tarafından kaçak elektrik enerjisi tüketiminden dolayı 16/04/2018 tarih ve H/120742 sayılı kaçak elektrik tespit tutanağı kapsamında kaçak elektrik enerji bedeli hesabında davacı adına 26.740,30 TL kaçak elektrik enerjisi kullanım bedeli tahakkuk ettirmiş ise de; benimsenen bilirkişi ek raporunda dayanak ve gerekçeleriyle ayrıntılı olarak açıklandığı üzere EPDK Kaçak ve Usulsüz Elektrik Enerjisi kullanımına ilişkin usul ve esaslar ve davalı taraf beyanları gereği hesaplanan 36.566,00 kWh kaçak elektrik enerjisi tüketiminden dolayı Ticarethane Abone Grubu Kullanıcıları elektrik enerjisi tüketim tahakkukları için uygulanacak elektrik enerjisi tüketim tarifesine göre kaçak tüketim bedelinden dolayı davalının gerçek zararının 25.035,74 TL olduğu ve davalının bu miktar yönünden davacıdan alacaklı olduğu; bu miktarı aşan 718,56 TL yönünden davalı taraf isteminin ve belirlenen (tespit edilen) bu miktarı aşan davacı taraf isteminin de açıklanan nedenlerle yerinde olmadığı anlaşıldığından davanın kısmen kabulü ile 25.754,30-TL.’nin 718,56-TL’lik kısmı yönünden davacı tarafın davalıya borçlu olmadığının tespitine ilişkin aşağıdaki kararı vermek gerekmiştir.

KARAR: Yukarıda gerekçesi açıklandığı üzere;
1-Davanın kısmen kabulü ile; davalı tarafça tutulan 14/04/2018 tarihli ve H/120742 nolu “Kaçak Elektrik Tutanağı” ile davacı adına tahakkuk ettirilen ve davacı tarafça dava konusu yapılan 25.754,30-TL.’nin 718,56-TL’lik kısmı yönünden davacı tarafın davalıya borçlu olmadığının tespitine, davacının fazlaya ilişkin isteminin reddine,
2-Mahkememizce 23/05/2018 tarihinde verilen ihtiyati tedbir kararının kaldırılmasına,
3-Alınması gerekli 49,08-TL karar ve ilam harcının 456,66-TL peşin yatırılan harçtan mahsubu ile kalan 407,58-TL’nin karar kesinleştiğinde ve talep halinde davacıya iadesine,
4-Davacı tarafından dava açılırken yatırılan 49,08 TL. peşin harcın davalıdan alınarak davacıya verilmesine,
5-Davacı tarafından yapılan ve aşağıda dökümü yazılı olan 831,60-TL.yargılama giderinin davanın kabul ve red orarına göre 23,20 TL.sinin davalıdan alınıp davacıya verilmesine,
6-Davacı taraf vekille temsil olunduğundan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesinin 13/2 mad. uyarınca hesap ve taktir olunan 718,56-TL vekalet ücretinin davalıdan alınıp davacıya verilmesine,
7-Davalı taraf vekille temsil olunduğundan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca hesap ve taktir olunan 3.004,29-TL vekalet ücretinin davacıdan alınıp davalıya verilmesine,
8-Davalı tarafından yapılan 37,20 TL yargılama giderinin davanın kabul ve red oranına göre 36,16 TL’sinin davacıdan alınıp davalıya verilmesine,
9-Gider avansının harcanmayan kısmının karar kesinleştiğinde ve istek halinde ilgili tarafa iadesine,
Dair; HMK’nun 6723 sayılı Kanunla değişik Geçici 3. ve 341/1 vd. maddeleri uyarınca gerekçeli kararın tebliğinden itibaren iki hafta içerisinde mahkememize ya da mahkememize gönderilmek üzere başka yer mahkemesine istinaf dilekçesi sunulmak suretiyle, İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi nezdinde istinaf kanun yolu açık olmak üzere verilen karar taraf vekillerinin yüzüne karşı açıkça okunup, usulen anlatıldı.

Katip …
¸e-imzalıdır

Hakim …
¸e-imzalıdır

Yargılama Gideri Dökümü:
35,90 TL başvuru harcı
5,20 TL vekalet harcı
700,00 TL bilirkişi ücreti
90,00 TL tebligat ve posta ücreti
+___________________________
831,60 TL Toplam

Bu belge 5070 sayılı Yasa uyarınca güvenli E-İMZA ile imzalanmıştır.