Emsal Mahkeme Kararı İstanbul 1. Asliye Ticaret Mahkemesi 2019/401 E. 2021/164 K. 12.03.2021 T.

Görüntülediğiniz mahkeme kararı henüz kesinleşmemiştir. Yararlı olması amacıyla eklenmiştir.

T.C.
İSTANBUL
1. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ

ESAS NO : 2019/401 Esas
KARAR NO : 2021/164

DAVA : Alacak (Satım Sözleşmesinden Kaynaklanan)
DAVA TARİHİ : 26/06/2019
KARAR TARİHİ : 12/03/2021

Mahkememizde görülmekte olan Alacak (Satım Sözleşmesinden Kaynaklanan) davasının yapılan açık yargılaması sonunda,
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:
Davacı vekili dava dilekçesinde özetle; Müvekkilin 16 yıldır … adresinde ticari faaliyet yürüttüğünü, Mart 2019’da elektrik panosundan yanık kokusu gelmesi üzerine arıza kaydı oluşturulduğunu, üç gün sonra gelen ekibin incelemeyi yaparak 3 fazlı elektrik saatinin 1 fazının yandığını ve değişmesi gerektiğini söylediğini, 1. ekibin fazı, 2. ekibin sayacın değişmesini söylediğini, sayacın değiştirildiğini, Mayıs 2019’da hiçbir ihbar ve uyarı yapılmadan kaçak elektrik kullanımı sebebiyle ekiplerin elektriği kesmeye geldiğini, müvekkil kurumun ödenmemiş faturası bulunmadığını, müvekkil tarafından sayaca herhangi bir müdahalede bulunulmadığını, davalı şirketin kaçak elektrik tüketimi tespitini, maddenin hangi bendine dayandırdıklarını bilmediklerini ancak verilen yanıtta 12 aylık sürenin esas alındığını belirttiklerini, kabul etmek anlamına gelmemekle birlikte fazlardan birinin eksik okuma yapsa bile tespit edilemeyen kısmın yüzde kaç olduğunun ispatı gerektiğini, usulüne uygun tebligat yapılmadığını, müvekkilin elektriğinin kesilmesi tehdidi ile ödeme yapmak zorunda bırakıldığını belirterek müvekkil adına düzenlenen Kaçak Elektrik Tutanağının ve 3 adet faturanın iptali ile müvekkilinin yapmış olduğu 33.245,60 TL’nin faizi ile birlikte müvekkile iadesini talep etmiştir.
SAVUNMA/
Davalı vekili cevap dilekçesinde özetle; müvekkil tarafından davacı/borçlu aleyhine kaçak elektrik borcundan dolayı … 32.İcra Müdürlüğümün … E. sayılı dosyasıyla ilamsız icra takibi başlatıldığını, abonelik sözleşmesi bulunmadan kaçak elektrik kullanan davacının açtığı menfi tespit davasında, uyuşmazlığın çözümünde görevli mahkemenin Asliye Hukuk Mahkemesi olduğunu, görevsizlik yönünden davanın esasına girilmeden reddi gerektiğini, icra takibinden sonra açılan menfi tespit davasında ihtiyati tedbir yoluyla takibin durdurulmasına karar verilemeyeceğini, tebligatın usulsüz olduğu iddiasını ileri süren davacının süresi içerisinde icra mahkemesine başvurması gerektiğini,- kaçak elektrik kullanımını gösteren tutanak sonucunda düzenlenen icra takibinin Yasaya, usule ve işin gereğine uygun olduğunu, belirterek davanın reddini, borçlu hakkında icra inkar tazminatına hükmedilmesini talep etmiştir.
DELİLLER VE GEREKÇE/
Dava, taraflar arasındaki elektrik tüketim sözleşmesine aykırı tüketim ve kaçak tüketim faturalarının düzenlenerek tahsil edildiği iddia edilen alacağın davalıdan tahsili taleplidir.
Taraflar arasındaki ihtilaf, davacı tarafın, davalı …Ş ‘ye takibe ve davacı tarafından kaçak elektrik kullanımının olup olmadığı, dava konusu faturaların usul ve mevzuata uygun şekilde düzenlenip düzenlenmediği ve davacıya usulsüz tebliğ edilip edilmediği, işbu faturalar nedeniyle davacı yanın sorumluluğu bulunup bulunulmadığı, davacıdan yapılan tahsilatın iadesinin gerekip gerekmediği hususlarınndan kaynaklanmaktadır.
Davacının haksız olarak ödediğini iddia ettiği kaçak tahakkuk bedelinin iadesini, ihtirazı kayıt ileri sürmemiş olsa bile isteyebilecektir.
Dava konusu ile ilgili mevzuat hükümleri incelendiğinde;
Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği
YEDİNCİ BÖLÜM Kaçak ve Usulsüz Elektrik Enerjisi Tüketimi
Kaçak elektrik enerjisi tüketim ihaHeri
MADDE 42 – (1) Gerçek veya tüzel kişinin kullanım yerine ilişkin olarak;
a) Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşma olmaksam dağıtım sistemine müdahale ederek elektrik enerjisi tüketmesi,
b) Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması mevcutken ayn bir hat çekmek suretiyle dağıtım sistemine müdahale ederek sayaçtan geçirilmeksizin elektrik enerjisi tüketmesi,
c) Perakende sataş sözleşmesi veya ikili anlaşması mevcutken sayaçlara veya ölçü sistemine müdahale ederek, tüketimin doğru tespit edilmesini engellemek suretiyle, eksik veya hatalı ölçüm yapılması veya hiç ölçülmeden veya yasal şekilde tesis edilmemiş sayaçtan geçirilerek, mevzuata aykırı bir şekilde elektrik enerjisi tüketmesi,
ç) Dağıtım lisansı sahibi tüzel kişinin ilgili mevzuata uygun olarak kestiği elektrik enerjisini, mücbir sebep halleri dışında açması,
kaçak elektrik enerjisi tüketimi olarak kabul edilir.
Kaçak elektrik enerjisi tespit süreci
MADDE 43 – (1) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (a) ve {b) bendi kapsamında doğrudan dağıtım sistemine yapılan müdahalelerde dağıtım sistemine olan bağlantılar ortadan kaldırılır Kullanım yerinde EK-5te yer alan kaçak elektrik tespit tutanağı düzenlenir ve kullanım yerinin elektriği kesilir
(2) 42nci maddenin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında sayaca müdahale edildiğine ilişkin şüpheye sebep olacak bir bulguya rastlanılması halinde aşağrda belirtilen kaçak tespit süreci başlatılır;
a) Sayaç sökülerek yerine uygun bir sayaç takılmak sureti ile mevcut sayaç incelemeye alınır.
b) Sökülen ve takılan sayaçlarla ilgili EK-6’da yer alan sayaç değiştirme tutanağı düzenlenir.
c) İnceleme sunucunda sayaca müdahale edilerek tüketimin doğru tespit edilmesinin engellenmesi suretiyle elektrik enerjisinin eksik veya hatalı ölçülerek veya hiç Ölçülmeden tüketildiğinin laboratuvar raporu ile tespiti halinde EK-5*te yer alan kaçak tespit tutanağı düzenlenir.
ç) Laboratuvar raporu, kaçak elektrik tespit tutanağı ve ödeme bildirimi beraber tüketiciye bildirilir ve aynı süre içerisinde kesme bildirimi düzenlenmek suretiyle kullanım yerinin elektriği kesilir
(3) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (ç) bendi kapsamında kullanım yerinde EK-5*te yer alan kaçak elektrik tespit tutanağı düzenlenir ve kullanım yerinin elektriği kesilir
(5) Kaçak elektrik enerjisi tüketiminin tespit edilmesinde, ilgili tüzel kişinin tespitini doğru bulgu ve belgelere dayandırması ve tüketici haklarının ihlal edilmemesi esastır. (6) 6u madde kapsamında düzenlenen kaçak elektrik tüketim faturası en geç 3 iş günü içerisinde tüketiciye gönderilir. (7) Bu madde kapsamında yapılan tespit ve işlemler kullanım yerini de İçerecek şekilde fotoğraflar ve iletişim bilgilerinin bulunması halinde kalıcı veri saklayrcısıyla da tüketiciler bilgilendirilir.
Kaçak elektrik tüketim mîktanmn hesaplanması
MADDE 44 – (1) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (a) ve (c) bendi kapsamındaki kaçak olarak tüketilen elektrik enerjisi miktarı, tum tüketiciler için;
a) öncelikle tüketimi doğru olarak kaydetmiş olan yasal şekilde tesis edilmiş sayaç değerine göre,
b) Tüketimi doğru olarak kaydetmiş yasal şekilde tesis edilmiş sayaç değerinin bulunmaması durumunda, ihtilafsız aynı dönemki tüketim miktanna göre,
hesaplanır, (b) bendi kapsamında, kaçak kullanım tespitinin yapıldığı târihten geriye dönük olarak yapılan incelemeler sonucunda, tüketim değerlerinin düşmeye başladığı tarih tespit erfilebıliyorsa, bu tarihten önceki aynı dönem, ihtilafsız dönem olarak kabul edilir.
(2) Birinci fıkra kapsamında doğru tespit edilmiş tüketim değeri yoksa, kullanım yerinin müstakil trafolu olup olmamasına bakılmaksızın;
a) Meskenlerde, proje varsa projesinde belirtilen gücün kullanma faktörü olan 0,6Qsı, projesi yok İse, basit yapılarda 3 kW, diğerlerinde 5 kVV’nın altında olmamak üzere bağlantı gücüne ve ortalama günlük çalışma saatine göre, yöresel özellikler ve benzer yapılar göz önüne alınarak,
Kaçak elektrik enerjisi tüketim miktarının hesaplanmasında ve faturalanmasında esas alınacak süre
MADDE 45 -(1) Kaçak elektrik enerjisi tükettiği tespit edilen tüketiciye yapılacak faturalandırmada, aşağıda yer alan süreler esas alınır
a) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (a) bendi çerçevesindeki tespitlerde; doğru bulgu ve belgelere dayandırılması kaydıyla kaçak elektrik enerjisi kullanılmaya başlandığı tarih He kaçak tespitinin yapıldığı tarih arasındaki süre olup bu süre 12 ayı geçemez. Doğru bulgu ve belgelerin bulunmaması halinde bu süre 90 gün olarak alınır.
b) 42 nd maddenin birind fıkrasının fb)bendi çerçevesindeki tespitlerde;kaçak elektrik enerjisi kullanımına ilişkin olarak yapılacak hesaplamada kullanım süresi esas alınır,bu süre 180 günü geçemez.
c) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (c) bendi çerçevesindeki tespitlerde; son endeks okuma ile tutanak düzenlenmiş olması kaydıyla kontrol, mühürleme, kesme-bağlama, sayaç değiştirme işlemleri gibi, sayaç mahallinde dağıtım şirketince gerçekleştirilmiş olan en son işlem tarihi île kaçak tespitinin yapıldığı tarihe kadar oian süredir ve bu süre 90 günü geçemez»
ç) Birind fıkranınfb) ve (c) bentlerindebelirtılen sürenin dışında, tüketicinin kaçak elektrik enerjisi kullanım başlangıç tarihinin doğru bulgu ve belgelerle tespit edilmesi halinde, kaçak tüketime ek olarak birind fıkranın (b) ve fc) bentlerinde belirlenen başlangıç tarihinden itibaren, doğru bulgu ve belgelerle tespit edilmiş kaçak elektrik enerjisi kullanımı başlangıç tarihine kadar geriye dönük normal tüketim hesabı yapılır.
1) Kaçak tüketimi Ne kaçağa İlişkin normal tüketim hesabında esas alınacak sürelerin toplamı, 12 ayı geçemez. Yapılacak hesaplamada tüketimin yapıldığı kabul edilen dönemlerdeki birim fiyatlar dikkate alınır ve gedkme zammı alınmaz.
(2) 42 nci maddenin birind fıkrasının (ç) bendi çerçevesindeki tespitlerde; kaçak elektrik enerjisi kullanımına ilişkin olarak yapılacak hesaplamada esas alınacak süre, tüketicinin tespite konu elektrik enerjisinin kesildiği tarih ile kaçak tespitinin yapıldığı tarih arasındaki süredir
(3) Kaçak elektrik enerjisi tüketim miktarının hesaplanmasında ortalama günlük çalışma saatleri;
a) Meskenlerde; 5 saat,
b) Tarımsal sulama tüketid grubunda yer alan tüketidlerde; ilgili Tarım İl Müdürlüğünden ürün bazında alınacak sulama sezonu saati bilgisi çerçevesinde belirte nen saat,
c) Sanayi tüketici grubundan enerji alanlar ile turistik tesisler, akaryakıt istasyonları, hastaneler, alışveriş merkezleri gibi vardiyalı hizmet veren
tüketicilerden, tek vardiyalı çalışanlar için 7 saat, iki vardiya çalışanlar için 14 saat, üç vardiya çalışanlar İçin 21 saat,
ç) Diğer tüketicilerde; 8 saat,olarak kabul edilir.
(4) Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması olmayanlara, çalışma saatleri % 20 oranında artırılarak uygulanır. Üç vardiya çalışanlar için bu süre 24 saat olarak kabul edilir.
(5) Üçüncü fıkranın (c) bendinin uygulanmasında, vardiya sayısının tespitinde kaçak tespiti yapan kuruluşun görevlilerinin tespiti ve şirket kayıtları, bunun mümkün olmaması halinde kamu kurum ve kuruluşları tarafından verilen resmi belgeler göz önüne alınır. Çalışma saatlerinin üçüncü fıkranın (c) bendinde belirtilenlerden daha fazla olmasının tespiti durumunda ise, tespit edilen saatler esas alınır.
Kaçak elektrik enerjisi tüketiminin faturafandırrtması
MADDE 46 – (1) Tüm kaçak kullanımlara ilişkin hesaplamalar Kurul onaylı tarife tablolarındaki ilgili tüketicinin tüketici grubuna ilişkin tek terimli, tek zamanlı aktif eneği ve dağıtım tarifesi üzerinden yapılır Yapılan hesaplamalarda reaktif enerjiye ve trafo kayıplarına ilişkin bedeller dikkate alınmaz
(2) Kaçak elektrik enerjisi tükettiği tespit edilen tüketicinin, 44üncü madde çerçevesinde hesaplanan tüketimi, dahil olduğu tüketici grubuna kaçak elektrik enerjisi tükettiği dönemde uygulanmakta olan ve birinci fıkrada kapsamı belirtilen tarifenin 1,5 katı ile çarpılarak, kaçak enerji tüketim bedeli hesaplanır ve bu bedel fatura edilir.
(3) Tüketicinin aynı veya başka bir kullanım yerinde mükerrer kaçak elektrik enerjisi tükettiğinin tespiti edilmesi durumunda, kaçak elektrik enerjisi tüketiminin tespit edildiği tarihte yürüdükte olan ve birinci fıkrada kapsamı belirtilen tarifenin 2 kat göz önüne alınarak hesaplama yapılır. (4) Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması olmayanlara ilişkin kaçak elektrik enerjisi tüketimindeki hesaplamalar, ticarethane tüketici grubuna uygulanan birinci fıkrada kapsamı belirtilen tarife üzerinden yapılır.”
hükümlerini ihtiva etmektedir.
Tüketim ektresi, sayaç ve trafo muayene raporları, laboratuvar kayıtları, dekont, faturalar, dava konusu kurum içi yazışmalar, tespit ve sayaç değiştirme tutanakları ve dayanılan diğer deliller celbedilip incelenmiş tüm dosya kapsamı ile dosya üzerinde yaptırılan bilirkişi incelemesi neticesinde, bilirkişi heyeti tarafından hazırlanan kök ve ek raporda; 06/03/2019 tarihinde … seri nolu 60/5 çevirme oranlı, … Ve … markalı 3 adet akım trafosunun laboratuara kayıt edildiği görülmekte olduğu…. seri nolu olan iki akım trafosu yanık olduğu … cevabi yazısında, bahse konu akım trafolarının bağlantı girişlerinin yanık olduğu, bobin uçlarının ise sağlam olup normal çalıştığı,ancak tesisata yanık uçlardan bağlı olduğu için tüketim kayıtlarının olumsuz etkilendiği bildirilmiş olduğu, 06/03/2019 tarihti … seri nolu sayaç değiştirme tutanağına göre; dava konusu adreste, … seri nolu … marka 2014 imal yılına ait sayacın … mühür sökülerek kaldırıldığı, onun yerine … seri nolu … marka, 2017 imal yılına ait sayacın … mühür ile takıldığı, DAVA KONUSU ALACAĞA SEBEP SAYACIN, SÖKÜLDÜĞÜNDE … MÜHÜR İLE MÜHÜRLÜ OLDUĞUNUN ANLAŞILDIĞI, Sökülen sayacın 07/03/2019 tarihinde laboratuara sevk edilmiş olduğu, 11/03/2019 tarihli Sayaç Test Muayene Sonuç …, Sayacın … fazına ait bomosunda (giriş kfemenslerinde) ŞÖNT var sayaç bu fazda %96-%96,4 eksik kayıt yapıyor sonucuna varıldığı, bu rapora istinaden ,25/03/2019 tarih … seri nolu Kaçak/Usülsüz Elektrik Kullanım Tespit Tutanağı düzenlendiği, Kaçak tutanağı sürecin parçası olarak, Laboratuar raporuna istinaden düzenlenmiştir. 06/03/2019 tarihli Bedaş mobil Ekipler Tespit tutanağına göre,tesisatın bulunduğu konfeksiyon atölyesinin kurulu gücü 52.500w(52,5kW) olarak tespit edilmiştir. 29/04/2019 tarih … Seri numaralı 18.704,02TL lık kaçak tüketim faturası ve 29/04/2019 tarih … seri nolu 19.541,78TL lık faturalardaki tahakkuka esas birim fiyatlar, EPDK Ulsal Tarifesindeki birim fiyatlara uygun olduğu, Dosyada, 25/02/2007 ile 30/11/2019 tarihleri arasında tüketimi gösteren dökümler incelenmiş, dava konusu tahakkuk, … seri nolu sayacın,ilk fazının şöntlenmesi ile ortaya çıkan kaçak kullanım sebebiyle olduğu, sayaca ait Akım trafolarının yanmasının eksik tüketime etkisi olabileceği, kaçak tüketim, akım trafolarının yanması ile ilgili olmadığı, … seri nolu sayaç 06/03/2019 tarihinde sökülerek yerine … seri nolu Luna marka sayaç takıldığı, … seri nolu sayaca ait 27/02/2017—06/01/2019 arası aylık tüketimler ile Yeni … seri nolu sayaca ait 06/03/2019—30/11/2019 arası aylık tüketimler baz alınarak tüketim grafikleri tetkik edildiği, … Tahakkuk İşlemleri Ve Labaratuvar Müdürlüğünün yazısında, 06/12/2018—06/03/2019 tarihleri arasında 90 günlük süre için 13.369kWh karşılığı18.704,02TL kaçak tahakkuku, 06/12/2018—11/03/2019 tarihleri arasında ise 35.660kWh karşılığı 19.541,78 TL kaçak ek tahakkuk (eksik Tüketim) faturası tahakkuk ettirildiğinin anlaşıldığı görülmekle; tüm hususların değerlendirilmesi ile, … adresindeki, … abonelik numarasına ait … seri nolu sayacın,sayaca ait ölçü akım trafolarının yanması sonucu muayeneye alındığı,labaratuvar raporuna göre de 1. Fazında, sabit şönt yapıldığı tespit edildiği, bu kaçak kullanım şeklinin, çarpma, sarsma gibi sebeplerle ya da sehven oluşabilecek bir bağlantı şekli olmadığı, sayaç ve ölçü devrelerini bilenler tarafından uygulanabilecek nitelikli bir kaçak kullanım şekli olduğu ve yönetmeliğin 42. Maddesinin (c) bendine göre kaçak elektrik kullanımı olduğu değerlendirildiği, Akım trafolarının yanmış olmasının, nitelikli kaçak kullanım sebebi değil, sonucu olabileceği değerlendirildiği, … seri nolu … marka 2014 imal yılına ait sayacın … mühürlü olması da, bu şönt işleminin mühür altında yapıldığını göstermekte olduğu, sayacın hangi noktalardan mühürlü olduğunun bilinmediği, hatalı bir noktaya bağlanan mühürün altından, klemenslere ulaşılarak bu işlemin yapıldığının anlaşıldığı, yönetmeliğin 45. maddesine göre, –(1) Kaçak elektrik enerjisi tükettiği tespit edilen tüketiciye yapılacak faturalandırmada, aşağıda yer alan süreler esas alınır; c) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (c) bendi çerçevesindeki tespitlerde; son endeks okuma ile tutanak düzenlenmiş olması kaydıyla kontrol, mühürleme, kesme-bağlama, sayaç değiştirme işlemleri gibi, sayaç mahallinde dağıtım şirketince gerçekleştirilmiş olan en son işlem tarihi ile kaçak tespitinin yapıldığı tarihe kadar olan süredir ve bu süre 90 günü geçemez denilmekte olduğu, Kaçak tespit tarihi,laboratuar raporundaki tespit tarihi olan 11/03/2019 olduğu, Dağıtım Şirketi (Davalı)nin bu tarihten önce, 28/02/2019 tarihinde … seri nolu sayacı okumuş ve 39237,68 işaret tespit ettiğinin anlaşıldığı, Yönetmeliğe göre, 11/03/2019 ile 28/02/2019 tarihleri arasında kaçak tüketim hesabı yapmalısı gerektiği. Bu süre 11 gün olup, yönetmeliğe, bu sürenin 90 günü geçemeyeceğinden 11 günlük sayaç işaretleri farkı 116,32 kW x Akım Trafo Oranı baz alınarak işlem yapılması gerektiği, yönetmeliğin 45, Maddesine (ç) bendine göre, Birinci fıkranın(b) ve (c) bentlerinde belirtilen sürenin dışında, tüketicinin kaçak elektrik enerjisi kullanım başlangıç tarihinin doğru bulgu ve belgelerle tespit edilmesi halinde, kaçak tüketime ek olarak birinci fıkranın (b) ve (c) bentlerinde belirlenen başlangıç tarihinden itibaren, doğru bulgu ve belgelerle tespit edilmiş kaçak elektrik enerjisi kullanımı başlangıç tarihine kadar geriye dönük normal tüketim hesabı yapılır,ve 1) Kaçak tüketimi ile kaçağa ilişkin normal tüketim hesabında esas alınacak sürelerin toplamı, 12 ayı geçemez. Yapılacak hesaplamada tüketimin yapıldığı kabul edilen dönemlerdeki birim fiyatlar dikkate alınır ve gecikme zammı alınmaz, denilmekte olduğu, buna göre; somut olayda kaçak tespiti 11/03/2019 tarihinde yapılmış ancak tüketim grafiklerinde kaçak kullanımın başladığı bir tarih belirlenememiş olduğu. Eski sayaca ait 2017-2018 yılları tüketimleri ile yeni sayacın kayıt ettiği tüketimler biribirinden çok farklı olmadığı, Bilhassa eski sayaca ait eski tüketimlerde labaratuar raporuna uygun olacak şekilde %32 oranında bir düşüş aranmış, ancak böyle bir düşüş görülememiş olduğundan Yönetmeliğe göre Eksik Tüketim Hesabı yapılmaması gerektiği değerlendirilmesi gerektiği 11 günlük 660,96 kWh karşılığı tahakkuk Dağıtım şirketlerinin tahsili ile sorumlu oldukları fatura kalemleri vergiler dahil 919,01TL olarak hesaplandığı, Davacı …Tic.Ltd.Şti nin … adresinde, … aboneliğe ait … seri nolu sayacının R fazı klemenslerinde şönt yapılarak bu fazda %96,4 eksik kayda sebep veren nitelikli kaçak elektrik kullandığı, Davalının, Kaçak tespit süreçlerinin EPDK yönetmeliklerine uygun olduğu, Kaçak Elektrik Tahakkuk hesabının 11 gün olması gerektiği, 11 gün karşılığı, 660,96kWh tüketim kaçak tahakukunun vergi fonlar dahil 919,01TL olması gerektiği, EPDK yönetmeliğine göre, Kaçak başlangıç tarihi belirlenemediğinden dolayı Ek Tüketim Hesabı yapılmaması gerektiği, davalının, … 32. İcra Dairesinin 18/07/2017 tarihli … Dosya numaralı takip talebinin ,…Ltd Şti namına … adresinde, … abonelik numarasına ait,13/07/2017 son ödeme tarihli 97,60TL ve 1108,60TL lık 2 (iki)adet Ödenmeyen Kaçak Elektrik Bedeli olduğu ve …E dosyasındaki dava ile ilgili bulunmadığı, bu borcun ödenmediği, (bu icra dosyasında davacı vekili tarafından dosyaya sunulu 19/02/2021 tarihli dilekçe ile sehven bu icra dosyasının dile getirilmiş olduğu anlaşılmış olmakla) Davacının … E dosyadaki talebi ile ilgili olarak, istirdadını talep edebileceği miktarın 37.326,79-TL olduğu kanaatine varıldığı tespit edilmiştir.
Tüm dosya kapsamı ile bilirkişi tarafından yapılan tespit ve değerlendirmeler mahkememizce de yerinde bulunmakla, Davalının, Kaçak tespit süreçlerinin EPDK yönetmeliklerine uygun olduğu, yukarıda ayrıntılı olarak gerekçesi yazılı olduğu üzere Kaçak Elektrik Tahakkuk hesabının 11 gün olması gerektiği, 11 gün karşılığı, 660,96kWh tüketim kaçak tahakukunun vergi fonlar dahil 919,01TL olması gerektiği, EPDK yönetmeliğine göre, Kaçak başlangıç tarihi belirlenemediğinden dolayı Ek Tüketim Hesabı yapılmaması gerektiği, bu nedenle davacının iadesini talep edebileceği miktarın 37.326,79-TL olduğu kanaatine varılmış olup, davacının davasının kısmen kabulü ile davacıdan haksız olarak tahsil edilen 37.326,79 TL’nin dava tarihinden itibaren işleyecek % 9 yasal faizi ile birlikte davalıdan alınarak davacıya iadesine, fazlaya ilişkin istemin reddine dair aşağıdaki şekilde hüküm kurulmuştur.
HÜKÜM: Gerekçesi yukarıda belirtildiği üzere;
1-)Davacının davasının KISMEN KABULÜ ile davacıdan haksız olarak tahsil edilen 37.326,79 TL’nin dava tarihinden itibaren işleyecek %9 yasal faizi ile birlikte davalıdan alınarak davacıya iadesine,
2-)Fazlaya ilişkin istemin reddine,
3-)Karar tarihinde yürürlükte bulunan Harçlar Tarifesi gereğince kabul edilen miktar üzerinden hesaplanan 2.549,79 TL nispi karar harcının, peşin yatırılan 653,15TL harcın mahsubu ile noksan kalan 1.896,64 TL harcın davalıdan tahsili ile hazineye gelir kaydına,
4-)Davacı lehine karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi gereğince kabul edilen miktarın üzerinden hesaplanan 5.599,02 TL vekalet ücretinin davalıdan tahsili ile davacıya verilmesine,
5-)Davalı lehine karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi gereğince red edilen miktar üzerinden hesaplanan 919,01 TL vekalet ücretinin davacıdan tahsili ile davalıya verilmesine,
6-)Davacı tarafından yapılan toplam 2.288,60 TL yargılama giderinden davanın kabul red miktar ve oranı göz önüne alınarak hesaplanan 2.233,60 TL yargılama gideri, 653,15 TL peşin harç, 44,40 TL başvuru harcı ve 6,40 TL vekalet harcı toplamı 2.937,55 TL’nin davalıdan tahsili ile davacıya verilmesine,
7-)Taraflarca yatırılan bakiye gider avansının kararın kesinleşmesi halinde yatırana iadesine,
dair davacı vekilinin yüzüne karşı, mahkememiz gerekçeli kararının HMK 345 maddesi gereğince taraflara tebliği tarihinden itibaren 2 hafta içerisinde mahkememize veya mahkememize gönderilmek üzere başka yer mahkemesine dilekçe verilmek ve istinaf harcı ile gerekli giderlerin tamamı ödenmek suretiyle, İstanbul Bölge Adliye Mahkemesi İlgili Hukuk Dairesince incelenebilmesi için tarafların istinaf yoluna başvuru hakkı açık olmak üzere verilen karar açıkça okunup anlatıldı.

Katip …
¸e-imzalıdır

Hakim …
¸e-imzalıdır

Harç / Masraf Dökümü
Peşin Harç : 653,15 TL
Karar Harcı : 2.549,79 TL
Noksan Harç : 1.896,64 TL

Davacı Gider Avansı
Yatırılan Avans : 2.462,00 TL
Davalı Gider Avansı
Yatırılan Avans : 00,00 TL

Yargılama Gideri Detayları
Bilirkişi Ücreti : 2.200,00 TL
Posta Giderleri : 88,60 TL