Emsal Mahkeme Kararı Diyarbakır Asliye Ticaret Mahkemesi 2023/248 E. 2023/866 K. 11.10.2023 T.

Görüntülediğiniz mahkeme kararı henüz kesinleşmemiştir. Yararlı olması amacıyla eklenmiştir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
T.C.
DİYARBAKIR
ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ
GEREKÇELİ KARAR
ESAS NO :
KARAR NO :

HAKİM :
KATİP :

DAVACI :
VEKİLLERİ :

DAVALI :
VEKİLİ :

DAVA : Menfi Tespit (Abone Sözleşmesi)
DAVA TARİHİ : 31/03/2023
KARAR TARİHİ :

Mahkememizde görülmekte olan Menfi Tespit (Abone Sözleşmesi) davasının yapılan açık yargılaması sonunda,
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:
Davacı vekili, davalı şirket tarafından Diyarbakır İcra Dairesinin … numaralı dosyası ile müvekkil idare aleyhine haksız icra takibi başlatıldığını, davalının yapmış olduğu icra takibi ve haciz işlemlerinin hukuka aykırı ve haksız olup müvekkil şirketin davalıya bir borcu bulunmadığını, takip dosyasında iddia edilen alacaklarına ilişkin fatura veya ilgili tahakkuk evraklarının bulunmadığını, söz konusu borca dair tahakkukların neye göre ve nasıl yapılmış olduğu, varsa borcun ne kadar olduğu hususlarının taraflarınca bilinmediğini, müvekkile bu hususta daha evvel yazılı bir bildirimde bulunulmadığı, takibe konu borcun dayanağının ne olduğu nasıl hesaplandığı belirsiz olup takipten önce ana paraya, faiz ve gecikme zammı uygulanmasının hatalı olduğunu, ödeme emrinde belirtilen aylık % 1,6 faiz oranına, gecikme zammı ve uygulanan KDV’ninde haksız olduğunu, takip dosyasında iddia edilen alacakların zaman aşımına uğradığı, davalının haksız ve kötü niyetli takip başlattığını ileri sürerek icra takibine konu edilen borçtan dolayı müvekkilinin davalıya borçlu olmadığının tespiti ile davalının kötü niyetli takip başlattığından bahisle davalı aleyhine kötü niyet tazminatına hükmedilmesini istemiştir.
Davalı vekili, husumet, derdestlik, zamanaşımı, hakdüşürücü süre, görev ve yetki itirazları bulunduğunu, kaçak elektrik tüketimi nedeniyle kendisine tahakkuk ettirilen kaçak tahakkuk bedelleri yönünden davacı tarafından dava açılmış olmasının haksız olduğu, İl Müdürlükleri teknik ekiplerince yapılan incelemeler sonucunda davacının sözleşmesiz kaçak elektrik kullandığının tespit edildiği, yapılan tahakkukun usulüne uygun olduğunu beyan ederek davanın reddi gerektiğini savunmuştur.
Taraflarca dosyaya sunulan deliller incelenmiş, kaçak elektrik kullanımı iddiasına dayalı ilgili kayıt ve belgeler davalı şirketten celp edilerek dosya arasına kazandırılmış, uyuşmazlığın çözümü bakımından elektrik mühendisi bilirkişiden rapor alınmıştır.
Dava, davac ….’ye ait …. …. Köyünde yer alan içme/kullanma suyu tesisinde davalı şirket görevlilerince yapılan kontrol sonucunda düzenlenen …. tarihli kaçak tutanağı kapsamında tahakkuk ettirilen kaçak kullanım bedelinin gecikme faizi ve gecikme faizinin KDV’si ile birlikte tahsili amacıyla Diyarbakır İcra Dairesinin … esas sayılı dosyası üzerinden başlatılan icra takibinden dolayı menfi tespit istemine ilişkindir.
Taraflar arasındaki uyuşmazlık; davaya konu edilen faturanın kaçak/sözleşmesiz elektrik kullanımına dayanlı olarak düzenlenip düzenlenmediği, davacının kaçak elektrik kullanıp kullanmadığı, kullanmış ise yapılan tahakkukunun yerinde olup olmadığı, buradan varılarak sonuna göre davacının takibe konu edilen bedelden sorumlu olup olmadığına ilişkindir.
Öncelikle, davalı vekilinin husumet, derdestlik, zamanaşımı, hakdüşürücü süre, görev ve yetki itirazlarının değerlendirilmesi gerekir.
Kaçak kullanım iddiasının muhattabının davanın tarafları olmasına göre davalının husumet itirazı, aynı konuda açılmış başka herhangi bir dava bulunmadığından davalının derdestlik itirazı, tarafların tacir olması nedeniyle davalının göreve ilişkin itirazı, usulüne uygun bir yetki itirazı bulunmadığından davalının yetki itirazı ve davanın menfi tespit davası olması ve icra takibinin derdest olması nedeniyle davalının zamanaşımı def’i ve hak düşürücü süreye yönelik itirazı yerinde görülmeyerek işin esasının incelenmesine geçilmiştir.
Dava konusu kaçak tespit tutanağının düzenlendiği tarihte yürürlükte olan Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından hazırlanan ve 30/05/2018 tarihli Resmi Gazetede yayınlanarak aynı tarihte yürürlüğe giren Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği’nin Kaçak ve Usulsüz Elektrik Enerjisi Tüketimi -Kaçak elektrik enerjisi tüketimi halleri başlıklı 42.maddesine göre;
“(1) Gerçek veya tüzel kişinin kullanım yerine ilişkin olarak;
a) Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşma olmaksızın dağıtım sistemine müdahale ederek elektrik enerjisi tüketmesi,
b) Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması mevcutken ayrı bir hat çekmek suretiyle dağıtım sistemine müdahale ederek sayaçtan geçirilmeksizin elektrik enerjisi tüketmesi,
c) Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması mevcutken sayaçlara veya ölçü sistemine müdahale ederek, tüketimin doğru tespit edilmesini engellemek suretiyle, eksik veya hatalı ölçüm yapılması veya hiç ölçülmeden veya yasal şekilde tesis edilmemiş sayaçtan geçirilerek, mevzuata aykırı bir şekilde elektrik enerjisi tüketmesi,
ç) Dağıtım lisansı sahibi tüzel kişinin ilgili mevzuata uygun olarak kestiği elektrik enerjisini, mücbir sebep halleri dışında açması, kaçak elektrik enerjisi tüketimi olarak kabul edilir.
Kaçak elektrik enerjisi tespit süreci başlıklı 43.maddesine göre;
(1) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri kapsamında doğrudan dağıtım sistemine yapılan müdahalelerde dağıtım sistemine olan bağlantılar ortadan kaldırılır. Kullanım yerinde EK-5’te yer alan kaçak elektrik tespit tutanağı düzenlenir ve kullanım yerinin elektriği kesilir.
(2) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında sayaca müdahale edildiğine ilişkin şüpheye sebep olacak bir bulguya rastlanılması halinde aşağıda belirtilen kaçak tespit süreci başlatılır;
a) Sayaç sökülerek yerine uygun bir sayaç takılmak sureti ile mevcut sayaç incelemeye alınır.
b) Sökülen ve takılan sayaçlarla ilgili EK-6’da yer alan sayaç değiştirme tutanağı düzenlenir.
c) İnceleme sonucunda sayaca müdahale edilerek tüketimin doğru tespit edilmesinin engellenmesi suretiyle elektrik enerjisinin eksik veya hatalı ölçülerek veya hiç ölçülmeden tüketildiğinin laboratuvar raporu ile tespiti halinde EK-5’te yer alan kaçak tespit tutanağı düzenlenir.
ç) Laboratuvar raporu, kaçak elektrik tespit tutanağı ve ödeme bildirimi beraber tüketiciye bildirilir ve aynı süre içerisinde kesme bildirimi düzenlenmek suretiyle kullanım yerinin elektriği kesilir.
(3) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (ç) bendi kapsamında kullanım yerinde EK-5’te yer alan kaçak elektrik tespit tutanağı düzenlenir ve kullanım yerinin elektriği kesilir.
(4) Dağıtım lisansı sahibi tüzel kişi, kaçak tespit süreci sonucunda kaçak elektrik enerjisi tüketimi tespit edilen gerçek veya tüzel kişiler ile ilgili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunur.
(5) Kaçak elektrik enerjisi tüketiminin tespit edilmesinde, ilgili tüzel kişinin tespitini doğru bulgu ve belgelere dayandırması ve tüketici haklarının ihlal edilmemesi esastır.
(6) Bu madde kapsamında düzenlenen kaçak elektrik tüketim faturası en geç 3 iş günü içerisinde tüketiciye gönderilir.
(7) Bu madde kapsamında yapılan tespit ve işlemler kullanım yerini de içerecek şekilde fotoğraflanır ve iletişim bilgilerinin bulunması halinde kalıcı veri saklayıcısıyla da tüketiciler bilgilendirilir.
Kaçak elektrik tüketim miktarının hesaplanması başlıklı 44.meddesine göre;
(1) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (a) ve (c) bentleri kapsamındaki kaçak olarak tüketilen elektrik enerjisi miktarı, tüm tüketiciler için;
a) Öncelikle tüketimi doğru olarak kaydetmiş olan yasal şekilde tesis edilmiş sayaç değerine göre,
b) Tüketimi doğru olarak kaydetmiş yasal şekilde tesis edilmiş sayaç değerinin bulunmaması durumunda, ihtilafsız aynı dönemki tüketim miktarına göre,
hesaplanır. (b) bendi kapsamında, kaçak kullanım tespitinin yapıldığı tarihten geriye dönük olarak yapılan incelemeler sonucunda, tüketim değerlerinin düşmeye başladığı tarih tespit edilebiliyorsa, bu tarihten önceki aynı dönem, ihtilafsız dönem olarak kabul edilir.
(2) Birinci fıkra kapsamında doğru tespit edilmiş tüketim değeri yoksa, kullanım yerinin müstakil trafolu olup olmamasına bakılmaksızın;
a) Meskenlerde, proje varsa projesinde belirtilen gücün kullanma faktörü olan 0,60’ı, projesi yok ise, basit yapılarda 3 kW, diğerlerinde 5 kW’nın altında olmamak üzere bağlantı gücüne ve ortalama günlük çalışma saatine göre, yöresel özellikler ve benzer yapılar göz önüne alınarak,
b) Diğer tüketici gruplarında, tespit edilen kurulu gücün kullanma faktörü olarak alınan 0,60 ile çarpımı sonucu bulunan değer bağlantı gücü olarak kabul edilir ve bu değer 3 kW’nın altında olmamak üzere ortalama günlük çalışma saatlerine göre hesaplanır. Bu tür hesaplamaların yapılamaması durumunda, tüketilen elektrik enerjisi miktarı aynı yörede bulunan benzer kullanım yerlerinin ortalama tüketimlerine göre hesaplanarak tespit edilir.
(3) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi kapsamında, mühürlenmiş sayaçtan geçirilmeksizin ayrı bir hat çekilerek birtakım cihazlar kaçak olarak beslenmiş ise, tüketilen elektrik enerjisi sadece bu hat üzerindeki cihazların kurulu gücü dikkate alınarak hesaplanır.
(4) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (ç) bendi çerçevesindeki tespitlerde; elektrik enerjisinin kesildiği tarihteki endeks değeri ile kaçak tespitinin yapıldığı tarihteki endeks değeri arasındaki fark dikkate alınarak hesaplama yapılır.
Kaçak elektrik enerjisi tüketim miktarının hesaplanmasında ve faturalanmasında esas alınacak süre başlıklı 45.maddesine göre;
(1) Kaçak elektrik enerjisi tükettiği tespit edilen tüketiciye yapılacak faturalandırmada, aşağıda yer alan süreler esas alınır;
a) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (a) bendi çerçevesindeki tespitlerde; doğru bulgu ve belgelere dayandırılması kaydıyla kaçak elektrik enerjisi kullanılmaya başlandığı tarih ile kaçak tespitinin yapıldığı tarih arasındaki süre olup bu süre 12 ayı geçemez. Doğru bulgu ve belgelerin bulunmaması halinde bu süre 90 gün olarak alınır.
b) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi çerçevesindeki tespitlerde; kaçak elektrik enerjisi kullanımına ilişkin olarak yapılacak hesaplamada kullanım süresi esas alınır, bu süre 180 günü geçemez.
c) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (c) bendi çerçevesindeki tespitlerde; son endeks okuma ile tutanak düzenlenmiş olması kaydıyla kontrol, mühürleme, kesme-bağlama, sayaç değiştirme işlemleri gibi, sayaç mahallinde dağıtım şirketince gerçekleştirilmiş olan en son işlem tarihi ile kaçak tespitinin yapıldığı tarihe kadar olan süredir ve bu süre 90 günü geçemez.
ç) Birinci fıkranın (b) ve (c) bentlerinde belirtilen sürenin dışında, tüketicinin kaçak elektrik enerjisi kullanım başlangıç tarihinin doğru bulgu ve belgelerle tespit edilmesi halinde, kaçak tüketime ek olarak birinci fıkranın (b) ve (c) bentlerinde belirlenen başlangıç tarihinden itibaren, doğru bulgu ve belgelerle tespit edilmiş kaçak elektrik enerjisi kullanımı başlangıç tarihine kadar geriye dönük normal tüketim hesabı yapılır.
1)Kaçak tüketimi ile kaçağa ilişkin normal tüketim hesabında esas alınacak sürelerin toplamı 12 ayı geçemez. Yapılacak hesaplamada tüketimin yapıldığı kabul edilen dönemlerdeki birim fiyatlar dikkate alınır ve gecikme zammı alınmaz.
(2) 42 nci maddenin birinci fıkrasının (ç) bendi çerçevesindeki tespitlerde; kaçak elektrik enerjisi kullanımına ilişkin olarak yapılacak hesaplamada esas alınacak süre, tüketicinin tespite konu elektrik enerjisinin kesildiği tarih ile kaçak tespitinin yapıldığı tarih arasındaki süredir.
(3) Kaçak elektrik enerjisi tüketim miktarının hesaplanmasında ortalama günlük çalışma saatleri;
a) Meskenlerde; 5 saat,
b) Tarımsal sulama tüketici grubunda yer alan tüketicilerde; ilgili Tarım İl Müdürlüğünden ürün bazında alınacak sulama sezonu saati bilgisi çerçevesinde belirlenen saat,
c) Sanayi tüketici grubundan enerji alanlar ile turistik tesisler, akaryakıt istasyonları, hastaneler, alışveriş merkezleri gibi vardiyalı hizmet veren tüketicilerden, tek vardiyalı çalışanlar için 7 saat, iki vardiya çalışanlar için 14 saat, üç vardiya çalışanlar için 21 saat,
ç) Diğer tüketicilerde; 8 saat, olarak kabul edilir.
(4) Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması olmayanlara, çalışma saatleri %20 oranında artırılarak uygulanır. Üç vardiya çalışanlar için bu süre 24 saat olarak kabul edilir.
(5) Üçüncü fıkranın (c) bendinin uygulanmasında, vardiya sayısının tespitinde kaçak tespiti yapan kuruluşun görevlilerinin tespiti ve şirket kayıtları, bunun mümkün olmaması halinde kamu kurum ve kuruluşları tarafından verilen resmi belgeler göz önüne alınır. Çalışma saatlerinin üçüncü fıkranın (c) bendinde belirtilenlerden daha fazla olmasının tespiti durumunda ise tespit edilen saatler esas alınır.
Kaçak elektrik enerjisi tüketiminin faturalandırılması başlıklı 46.maddesine göre;
(1) Tüm kaçak kullanımlara ilişkin hesaplamalar Kurul onaylı tarife tablolarındaki ilgili tüketicinin tüketici grubuna ilişkin tek terimli, tek zamanlı aktif enerji ve dağıtım tarifesi üzerinden yapılır. Yapılan hesaplamalarda reaktif enerjiye ve trafo kayıplarına ilişkin bedeller dikkate alınmaz.
(2) Kaçak elektrik enerjisi tükettiği tespit edilen tüketicinin, 44 üncü madde çerçevesinde hesaplanan tüketimi, dahil olduğu tüketici grubuna kaçak elektrik enerjisi tükettiği dönemde uygulanmakta olan ve birinci fıkrada kapsamı belirtilen tarifenin 1,5 katı ile çarpılarak, kaçak enerji tüketim bedeli hesaplanır ve bu bedel fatura edilir.
(3) Tüketicinin aynı veya başka bir kullanım yerinde mükerrer kaçak elektrik enerjisi tükettiğinin tespiti edilmesi durumunda, kaçak elektrik enerjisi tüketiminin tespit edildiği tarihte yürürlükte olan ve birinci fıkrada kapsamı belirtilen tarifenin 2 katı göz önüne alınarak hesaplama yapılır.
(4) Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması olmayanlara ilişkin kaçak elektrik enerjisi tüketimindeki hesaplamalar, ticarethane tüketici grubuna uygulanan birinci fıkrada kapsamı belirtilen tarife üzerinden yapılır. ” düzenlemelerine yer verilmiştir.
Anılan düzenlemelerde hangi hallerin kaçak elektrik kuklanımı sayıldığı ve buna dair tahakkukun ne şeklide yapılacağı belirtilmiştir.
Uyuşmazlığın çözümü teknik bilgi ve değerlendirme gerektirdiğinden alınanda uzman bilirkişiden rapor alınmıştır. Bilirkişi raporunda; davalı şirket görevlilerince … tarihinde “…. Köyü” adresindeki davalı şirkete ait içme/kullanma suyu tesislerinde yapılan kontrol sonucunda, “Sözleşmesiz enerji kullanıldığı” tespiti yapılarak davaya konu … tarih ve … seri nolu Kaçak Elektrik Kullanım Tutanağı düzenlendiği, tespit anında dosyaya sunulu fotoğrafların çekilmiş olduğu, tutanakta sayaç montajının yapıldığı ve trafo gücünün … Watt olduğunun yer aldığının görüydüğü, dosyadaki belgelere göre, davacı ….’nin davalı….’la her hangi bir dağıtım anlaşması yapmadığı, davalı ….’ça her hangi bir tesisat nosu verilmediği, davalının kullanıma konu trafonun ve tesisatın ..’ça kontrol edilerek enerji verilmemiş olduğu ve henüz sayacın tesisata bağlanmamış olduğunun sabit olduğu bu halde, dağıtım anlaşması yapılmadan bölge perakende satış şirketinin perakende satış sözleşmesi akdetmesinin söz konusu olmadığı, davacının bu yönde elektrik kullanımının yürürlükteki Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 42. maddesi (a) bendinde yer alan ”Perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşma olmaksızın dağıtım sistemine müdahale ederek elektrik enerjisi tüketmesi,” halini oluşturan kaçak elektrik kullanımını içerdiği ve davalı …’ın Yönetmelik hükümlerine uygun şekilde tahakkuk ettireceği kaçak bedelinden davacının sorumlu olduğu,Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin III. bölümde yer verilen 45. madde hükümlerine göre, kaçak kullanım süresinin kaçak kullanım başlangıcı ile kaçak tespiti arasındaki süre olduğu ve doğru bulgu ve belgelerin bulunması halinde bu sürenin 12 ayı geçmemek üzere alınması doğru bulgu ve belgelerin bulunmaması halinde ise 90 gün alınması gerektiği, davacı … tarafından söz konusu tesislerin hangi tarihte yapılarak faaliyete geçtiğine dair bir belge bulunmadığından, kaçak süresinin 90 gün alınması geretiğini, tesisatta 25 kVA gücünde trafo mevcut olduğundan bu güç değeri ile günlük 8 saat çalışma süresi, 0,6 kullanım faktörü, abonesiz kullanım nedeniyle çalışma saatinin % 20 oranında arttırılması, tarife birim fiyatının % 50 zamlı olarak alınması suretiyle hesaplama yapılması, birim fiyatların ticarethane abone grubu fiyatları olarak alınması gerektiği, buna göre kaçak tahakkuk tutarının … TL olduğu, davacının kaçak elektrik kullanımının sözleşmesiz olması ve haksız fiil teşkil ettiği, haksız fiil alacaklarında ise hesaplanan cezalı bedel ile KDV dahil toplam alacak üzerinden 3095 sayılı yasaya uygun şekilde faiz işletilmesi ve işleyen faize ise KDV ilavesi yapılmaması geretiği, buna göre, .. TL kaçak kullanım faturasına takip tarihi olan … tarihine kadar işleyecek TCMMB avans faizi tutarının 806,10 TL olarak hesaplandığı, bu kapsamda davacının takip tarihi itibariyle sorumlu olacağı bedelin … + … = … TL olarak tespit edildiği mütalaa edilmiştir. Bilirkişi raporu mahkememizce denetime ve hüküm kurmaya elverişli kabul edilmiş, bu nedenle davacı vekilinin ek rapor alınmasına yönelik talebi yerinde görülmemiştir.
Yapılan yargılama, toplanan deliller ve tüm dosya kapsamından, davacı …’ye ait … Köyünde yer alan içme/kullanma suyu tesisinde davalı şirket görevlilerince yapılan kontrol sonucunda düzenlenen …. tarihli kaçak tutanağı kapsamında tahakkuk ettirilen … TL kaçak tahakkuk bedeli/asıl alacak, … TL gecikme faizi ve … TL gecikme faizinin KDV’si olmak üzere toplamda … TL’nın tahsili amacıyla icra takibi başlatılmıştır. Dosya kapsamında alınan ve mahkememizce de benimsenen bilirkişi raporuna göre, davacının davalı …’la bağlantı anlaşması yapmadan, davalı …’ın izni ve bilgisi dışında dağıtım şebekesine müdahale ederek 25 kW trafo üzerinden sayaçtan geçmeksizin ve bedelinin ödenmesi söz konusu olmaksızın elektrik tüketimi yapmış olduğu ve kaçak elektrik kullanım tespit tutanağının E.P.Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 42/1-a maddesi kapsamında kaçak elektrik kullanımını içermektedir ve davacı yönetmelik hükümleri gereğince bilirkişi tarafından hesaplanan … kaçak tahakkuk bedelinin ödenmesinden sorumludur. Öte yandan, davalı taraf icra takibinde, kaçak tahakkuk bedeline icra takip tarihine kadar gecikme faizi ve gecikme faizinin KDV’sini de talep etmiştir. Ne var ki davalının kaçak elektrik kullanımı Yönetmeliğin 42/1-a maddesinde sözleşmesiz kaçak elektrik kullanımını teşkil ettiğinden davalı … gecikme zammı ve gecikme zammının KDV’sini talep edemez. Ancak davacının eylemi haksız fiil teşkil ettiğinden davacının kaçak elektrik kullanımı nedeniyle tahakkuk ettirilen bedele icra takip tarihine kadar faiz talep etme hakkı bulunmaktadır. Taraflar tacir olduğundan işletilecek faiz avans faizi olup, bu kapsamda bilirkişi tarafından kaçak tahakkuk bedeline takip tarihine kadar işletilen faiz miktarı .. TL olarak hesaplanmış ve bu miktar takipte talep edilen gecikme faizinden mahsup edilmiştir. Bilirkişi raporunda yapılan hesaplama doğrultusunda, davalı tarafından kaçak elektrik kullanımı nedeniyle tahakkuk ettirilen … TL’nın .. TL’lik kısmından ve gecikme faizi olarak talep edilen … TL’nın .. TL’lik kısmından ve gecikme faizinin KDV’si olarak talep edilen .. TL yönünden davacının davalıya borçlu olmadığının tespitine, karar verilerek aşağıdaki şekilde hüküm kurulmuştur.
HÜKÜM: Gerekçesi yukarıda açıklandığı üzere;
1-Davanın KISMEN KABULÜNE, Diyarbakır İcra Dairesinin …. esas sayılı icra takip dosyasına konu edilen asıl alacağın … TL’lik kısmı ve gecikme zammının … TL’lik kısmı ile gecikme zammının KDV’si olarak talep edilen … TL yönünden davacının davalıya BORÇLU OLMADIĞININ TESPİTİNE, asıl alacak ve gecikme zammı yönünden fazlaya ilişkin talebin REDDİNE,
2-Harçlar Kanunu gereğince alınması gereken … TL peşin harçtan, başlangıçta yatırılan … TL harçtan mahsubu ile bakiye kalan … TL harcın karar kesinleştiğinde ve istek halinde davacıya iadesine,
3-Davacı tarafından başlangıçta yatırılan … TL başvuru harcı ile peşin harç olarak yatırılması gereken (2 nolu bende mahsup edilen) … TL olmak üzere toplamda .. TL’nın davalıdan tahsili ile davacıya verilmesine,
4-Davacı tarafından … TL bilirkişi ücreti ile … TL tebligat, posta ve müzekkere gideri olarak sarf edilen toplamda … TL yargılama giderinin, kabul red oranı dikkate alınarak, .. TL’lik kısmının davalıdan tahsili ile davacıya verilmesine, bakiye yargılama giderinin ise davacı üzerinde bırakılmasına,
5-Davacı kendini vekil ile temsil ettirdiğinden karar tarihinde yürürlükte bulunan AAÜT gereğince hesaplanan … TL vekalet ücretinin davalıdan tahsili ile davacıya verilmesine,
6-Davalı kendini vekil ile temsil ettirdiğinden karar tarihinde yürürlükte bulunan AAÜT gereğince hesaplanan … TL vekalet ücretinin davacıdan tahsili ile davalıya verilmesine,
7-Arabuluculuk aşaması görüşme sonucunda anlaşamama ile sonuçlandığından, 6325 Sayılı HUAK’nun 18/A-13 maddesi ve Arabuluculuk Kanunu Yönetmeliği tarife hükümleri uyarınca Adalet Bakanlığı bütçesinden ödenen 3.120,00 TL arabuluculuk ücretinin, kabul ve red oranı dikkate alınarak, 38,06 TL’lik kısmının davalıdan tahsili hazineye irad kaydına, bakiye … TL’lik kısmın ise davacıdan tahsili ile hazineye irad kaydına,
8-Davacı tarafından yatırılan gider avansından kullanılmayan kısmın karar kesinleştiğinde davacıya iadesine,
Dair, davacı vekilinin ve davalı vekilinin yüzüne karşı, gerekçeli kararın tebliği tarihinden itibaren 2 hafta içinde Diyarbakır Bölge Adliye Mahkemesine istinaf yolu açık olmak üzere verilen karar açıkça okunup usulen anlatıldı.

Katip Hakim