Emsal Mahkeme Kararı Bursa 3. Asliye Ticaret Mahkemesi 2020/404 E. 2020/654 K. 18.11.2020 T.

Görüntülediğiniz mahkeme kararı henüz kesinleşmemiştir. Yararlı olması amacıyla eklenmiştir.

T.C. BURSA 3. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ Esas-Karar No: 2020/404 Esas – 2020/654
T.C.
BURSA
3. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ GEREKÇELİ KARAR

ESAS NO : 2020/404
KARAR NO : 2020/654

BAŞKAN :
ÜYE :
ÜYE :
KATİP :

DAVACI : …. MAKİNA SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – 0364029108500019
VEKİLİ : Av.
DAVALI : ORGANİZE SANAYİ BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ –
VEKİLİ : Av.
DAVA : Ticari Şirket (Genel Kurul Kararının İptali İstemli)
DAVA TARİHİ : 23/03/2020
KARAR TARİHİ : 18/11/2020
GEREKÇELİ KARARIN
YAZILDIĞI TARİH : 24/12/2020
Mahkememizde görülmekte olan Ticari Şirket (Genel Kurul Kararının İptali İstemli) davasının yapılan açık yargılaması sonunda,
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:
DAVA : Davacı vekili dava dilekçesinde özetle; müvekkilinin … MAKİNA SANAYİ VE TİC AŞ Bursa Organize Sanayi Bölgesinde faaliyette bulunan 450 firmadan birisi olduğunu, müvekkil şirketin, her ay düzenli olarak Organize Sanayi Bölgesi’ ne yönetim aidatı adı altında kesilen faturaya istinaden hizmet bedeli ödemekte olduğunu, hal böyle iken 2019 yılı 8. Dönem yönetim aidatının 42.933,92-TL. olarak belirlendiğini ve 30.10.2019 tarihli, 3 parça halinde kesilen GIB2019000019689 nolu, GIB2019000019690 nolu ve GIB2019000019691 nolu toplam 42.933,92-TL bedelli fatura ile ödenmesi talebi ile müvekkil şirkete gönderildiğini, miktarlar arasında uçurum sebebiyle faturada bir yanlışlık yapıldığı düşüncesi ile söz konusu fatura devam eden faturalar iade faturası ile müvekkil tarafça iade edilmiş buna karşın davalı tarafça kesilen, iadeye konu faturalar ile müteakip aylara dair yönetim aidatının 42.933,92-TL olarak belirlendiği anlaşıldığını, davalı taraf ile müvekkil taraf arasında yönetim aidatlarında yaşanan anlaşmazlık sebebiyle bu defa davalı tarafça müvekkil şirkete 17/03/2020 tarihli ihbarname gönderilerek; müvekkile ait Ekim-Kasım-Aralık-Ocak-Şubat ayı aidatlarının ödenmediğini, faturaların anapara+ gecikme faizi+ KDV’leri ile birlikte 188.908,09-TL olduğu, işbu tutarın 23/03/2020 mesai saati bitimine kadar ödenmesi gerektiğini, ödeme yapılacak güne kadarki gecikme faizinin de ayrıca faturalandırılacağını, aksi takdirde müvekkile tesis edilen hizmetlerin durdurulacağını, borcun mevcut teminatımızdan mahsup edileceğini, teminatın borcun karşılamaması halinde bakiye kısımdan yasal takibe geçileceği ihtar edildiğini, müvekkil tarafça 17.03.2020 tarihli ihbarnameye karşı Bursa 10. Noterliği’nin 23.03.2020 tarih ve 012067 yevmiye no.lu cevabi ihtarnamesi gönderildiğini, müvekkil tarafça fiili olarak ilk defa 17.03.2020 tarihli ihbarname ile farkedilen işbu durum karşısında müvekkil şirkete dair yönetim aidatının Bursa Organize Sanayi Bölgesi’ nin 04.07.2019 tarihli Olağan Genel Kurul Toplantısında alınan 12 no.lu karar ile; 6.133,42-TL. sından 7 kat arttırılarak 42.933,92-TL. sına çıkartıldığı durumu öğrenildiğini, müvekkil şirketten talep edilen fatura tutarları her ne kadar “yönetim aidatı” olarak adlandırılsa da bunlar yönetim giderleridir ve OSB Kanununda herhangi bir dayanağı bulunmamaktadır. Bununla birlikte müvekkil şirket ile yönetiminiz arasında herhangi bir hizmet sözleşmesi de bulunmadığını, Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliği’ nin 14. Maddesi uyarınca; Olağan ve olağanüstü toplantılara çağrı; kargo, iadeli taahhütlü mektupla veya imza karşılığında, toplantı gününden en az 15 gün önce yapılır. Toplantının yerini, gününü, saatini ve gündem maddelerini içeren çağrı ile birlikte; yönetim ve denetim kurulu faaliyet raporları, bilanço, gelir-gider veya kar/zarar hesabı, tahmini bütçe ve çalışma programı ile uygun görülen diğer bilgi ve belgeler gönderildiği, bu belgelerin bir suretinin genel kurul toplantısında hazır bulundurulduğunu, olağanüstü toplantı çağrısında, yalnızca gündemle ilgili bilgi ve belgeler gönderildiğini, aynı yönetmeliğin 19. Maddesinde; Genel kurul yapma hakkını elde etmiş OSB’lerde yapı kullanma izni almış olan her katılımcının, kendisi veya temsil ve ilzama yetkili bir temsilcisi ile genel kurulda temsil edileceğini, katılımcılardan gerçek kişi olanların kendisi, tüzel kişi temsilcisi olan gerçek kişiler ise temsil ettikleri tüzel kişinin yılı içinde alınmış ticaret sicil tasdiknamesini ibraz etmeleri halinde genel kurula iştirak edebileceği hüküm altına alındığını, buna rağmen müvekkil şirkete herhangi bir çağrı yapılmadığını, müvekkil şirketin katılım, söz ve oy hakkı elinden alındığını, Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliği’ nin 18. Maddesinde; Genel kurulun toplanabilmesi ve gündemdeki konuları görüşebilmesi için yapı kullanma izni almış katılımcıların en az dörtte birinin toplantıda hazır bulunmasının gerektiği ve genel kurulda kararların toplantıya katılan yapı kullanma izni almış katılımcıların salt çoğunluğu ile alınacağı düzenlenmiştir. İptale konu kararda 450 üyesi bulunan OSB’ de oylamaya 76 kişinin katıldığı (dörtte bir den az) ve kararın oy çokluğuyla alındığı belirtildiğini, toplantı yeter sayısına uyulup uyulmadığı hususunun da değerlendirilmesi gerektiğini belirterek tüm bu anılan nedenlerle Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nin 04.07.2019 tarihli Olağan Genel Kurul Toplantısının Yönetim aidatları ve hizmet karşılıklarının belirlenmesi başlıklı 12 no.lu kararının haksız ve hukuka aykırı olduğu görülmekte olup iptale konu kararın yönetim aidatları ile ilgili olması, aidatların ödenmemesi halinde işletmeyi zora sokacak hizmetlerin aksayabileceği ve bu durumun telafisi mümkün olamayacak zararlara sebebiyet verebilecek olması sebebi ile öncelikle yürütümünün durdurulması ve iptaline karar verilmesini talep ve dava etmiştir.
CEVAP : Davalı vekili cevap dilekçesinde özetle; davacı tarafın dilekçesinde 04/07/2019 tarihli Olağan Genel Toplantısında alınan 12 nolu kararı ile yönetim aidatının 7 kat arttırıldığını fiili olarak ilk defa 17/03/2020 tarihli ihbarname ile fark ettiğini iddia ettiğini, ancak bu iddiaların kabulünün mümkün olmadığını, davacıya daha önce 21/10/2019 tarihinde ihbarname gönderildiğini, Bursa 19.Noterliğinin 21/10/2019 tarihli 14315 yevmiye numaralı ihtarnameden görüleceği üzere 04/07/2019 tarihli 8.Olağan Genel Kurul toplantısında alınan 12 nolu kararın ihtarnamede belirtildiğini, davacının söz konusu kararı 17/03/2020 tarihinden önce öğrendiğinin açık olduğunu belirterek davacı tarafın ihtiyati tedbir talebinin haksız ve yersiz olarak hukuka aykırı olarak açılan davanın reddine karar verilmesi gerektiğini savunmuştur.

HUKUKİ NİTELENDİRME, DELİLLER VE GEREKÇE;
Dava, davalı Bursa Organize Sanayi Bölge’sinin 04.07.2019 tarihli Olağan Genel Kurul Toplantısında alınan 12 no.lu kararın iptali istemine ilişkindir.
Organize Sanayi Bölgesi 4562 Sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Hakkında Kanun ve bu kanuna göre çıkartılan 02.12.2019 Tarih ve 30674 sayılı OSB Uygulama Yönetmeliği hükümlerine tabi olup, anılan Yönetmeliğin 16/4 maddesi uyarınca” …OSB Mevzuatında hüküm bulunmayan hallerde 6102 saylı Türk Ticaret Kanunun’nun Anonim Şirketlere İlişkin Hükümleri ve 28.11.2012 tarih ve 28481 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Anonim Şirketlerin Genel Kurul Toplantılarının Usul ve Esasları ile Bu Toplantılarda Bulunacak Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Temsilcileri Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır.” Düzenlemesi gereği Genel Kurul Toplantılarının yapılmasına ilişkin hususlarda anılan Yönetmeliğin 11 ve devamı maddeleri ile yapılan düzenlemelerin yetersiz olması halinde 6102 Sayılı TTK.nun Anonim Şirketlere ilişkin düzenlemelerine gidilebilecek olup esasaen anılan yönetmelik hükümlerine bakıldığında 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunun Anonim Şirketlere ilişkin hükümleri ile aynı yönde düzenlemeler olduğu görülmektedir.
Genel Kurul Toplantılarının yapılmasına ilişkin düzenlemeleri içeren OSB Yönetmeliği’nin ilgili maddelerine bakıldığında 11. Madde ile”(1) OSB’nin onaylı parselasyon planında yer alan Sanayi Parselleri ile hizmet ve destek alanaındaki toplam parsellerin ½ sinin işyeri açma ve çalışma ruhsatı alması halinde Genel Kurulun oluşum süreci başlar…(8) Genel Kurulun ilk Toplantısında OSB Ana sözleşmesi kabul edilir ve onay için Bakanlığa gönderilir..(9) Genel Kurul Toplantıları yapı kullanma izni almış katılımcıların katılımı ile gerçekleştirilir.Genel Kurul Toplantısında kararlar, toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır.”.Madde 12” (1) Genel Kurul Olağan ve Olağanüstü olmak üzere iki şekilde toplanır.(2) Olağan Genel Kurul Toplantısı her yılın ilk altı ayı içinde yapılır.(3) Olağanüstü Genl Kurul OSB işlerinin ,Kanun, Yönetmelik,Kuruluş Protokolü ve ana sözleşme hükümlerinin gerektirdiği durumlarda çağrı ile toplanır.(4) Genel Kurul Toplantısı OSB’nin bulunduğu yerde yapılır.(5) Genel Kurul tarihi , yeri, gündemi, ve Yönetim Kurulu kararı Olağan Toplantılarda en az 30 gün önce , Olağanüstü Toplantılarda ise toplantıdan en az 15 gün önce Bakanlığa gönderilir.Sürenin hesabında başvuru evrakının Bakanlık kayıtlarına giriş tarihi esas alınır.
Madde14” (1) Olağan ve Olağanüstü toplantılara çağrı kargo,iadeli taahhütlü mektupla veya imza karşılığı yapılır. (2) Çağrı toplantı gününden en az 15 gün önce yapılır.Toplantının yerini, gününü, saatinive Gündem maddelerini içeren çağrı ile birlikte Yönetim ve Denetim Kurulu faaliyet raporları , bilanço, gelir-gider veya kar-zarar hesabı, tahmini bütçe ve çalışma programı ile uygun görülen diğer bilgi ve belgeler gönderilir. Bu belgelerin bir sureti Genel Kurul toplantısında hazır bulundurulur.Olağanüstü toplantı çağrısında yalnızca gündem ile ilgili bilgi ve belgeler gönderilir. (3) Çağrıda Yapı Kullanma izni almış katılımcıların dörtte birinin birinci toplantıya katılımı sağlanmadığı takdirde yapılacak olan sonraki toplantının tarihi, saati ve yeri bbildirilir.Toplantılar arasındaki süre 7 günden az 15 günden fazla olamaz. (4) Sürelerin hesabında duyuru ve toplantı günü hesaba katılmaz.”Madde16” (1) Olağan ve Olağanüstü Genel Kurulda Genel Müdürlük tarafından görevlendirilen en az bir Bakanlık temsilcisinin bulunması zorunludur.(2) Bakanlık temsilcisi toplantının Kanun, Yönetmelik, Kuruluş Protokolü ve ana sözleşmeye uygun olarak yapılıp yapılmadığını denetler,toplantıya çağrının usulüne uygun yapıldığını gösteren belgeler ile hazirun cetveli ve Genel Kurul tutanağının birer örneğini Bakanlığa verir.BölgeMüdürü Genel Kurul Toplantısına katılabilecek yapı kullanma izin belgesi sahibi katılımcılarının listesini ekinde belgelerin birer suretleri olacak şekilde hazırlar ve Bakanlık temsilcisine sunar. Bakanlık temsilcisi bu listeyi hazirun listesi ile mukayese ederek Genel Kurulun toplantı şartının sağlanıp sağlanmadığına karar verir. Toplantı ve karar yeter Sayısı başlıklı madde 18” (1) Yönetim Kurulu tarafından her Genel Kurul toplantısından önce her Genel Kurul toplantısından önce hazirun cetveli hazırlanır ve imzalanır. Bu cetvel toplantıya katılanlar, divan başkanı ve üyeleri ile Bakanlık temsilcisi tarafından isim yazılarak imzalanır. (2) Genel Kurulun toplanabilmesi ve Gündemdeki konuları görüşebilmesi için yapı kullanma izni almış katılımcıların en az dörtte birinin toplantıda hazır bulunması şarttır. Genel Kurulda kararlar toplantıya katılan yapı kullanma izni almış katılımcıların salt çoğunluğu ile alınır. (3) Birinci ve ikinci toplantıda toplantı yeter sayısının sağlanamaması halinde üçüncü toplantıda nisap aranmaz. Toplantılar arasındaki süre 7 günden az 15 günden çok olamaz.”Genel Kurulda Oy ve Temsil başlıklı 19. Madde “ (1) Genel Kurul yapma hakkını elde etmiş OSB’lerde yapı kullanma izni almış olan her katılımcı kendisi veya temsil ve ilzama yetkili bir temsilcisi ile Genel Kurulda temsil edilir.Katılımcılardan gerçek kişi olanların kendisi ,tüzel kişi temsilcisi olan gerçek kişiler ise temsil ettikleri tüzel kişinin yıl içinde alınmış ticaret sicil tasdiknamesini ibraz etmeleri halinde Genel Kurula iştirak eder. (2) Kiracılar, yapı kullanma izni olmayan katılımcılar ve katılımcı olmayan Müteşebbis Heyet üyeleri Genel Kurula sadece dinleyici olarak katılabilirler. (3) Gündemin değiştirilmemesi kaydıyla nisabın yokluğu ,azlığın talebi veya Genel Kurulun kararıyla yahut herhangi bir nedenle toplantının ertelenmesi halinde yapılacak toplantılar hukuken önceki toplantının devamı sayılır. (4) Yönetim Kurulu Başkan ve Üyeleriyle OSB’nin işlerinin yürütülmesine herhangi bir şekilde katılmış olanlar Yönetim Kurulunun ibrasına ilişkin kararlarda oylamaya katılamaz. Denetim Kurulu Üyeleri de kendi ibralarında oy kullanamaz. (5) Hiç bir katılımcı kendisi, eşi, veya altsoyı ve üst soyu ile OSB arasında katılımcı ilişkileri dışındaki şahsi bir işe veya uyuşmazlığa ait görüşmelerde oy kullanamaz.” Oy Kullanma Şekli başlıklı Madde 20” (1) Genel Kurulda oylamalar el kaldırmak suretiyle yapılır. Ancak Genel Kurula katılanların salt çoğunluğunun karar vermesi halinde herhangi bir konuda gizli oylamaya başvurulur.Genel Kurul Kararlarının İptali başlıklı 22. Madde” (1) Aşağıda belirtilen kişiler kanun, yönetmelik, kuruluş protokolüve ana sözleşmede belirtilen hususlar ve iyi niyet esaslarına aykırı olduğu iddiasıyla Genel Kurul Kararları aleyhine toplantı tarihinden itibaren 3 ay içinde OSB’nin bulunduğu yerdeki ilgili Mahkemeye başvurabilir; a- Toplantıda hazır bulunup da kararlara muhalif kalarak durumu tutanağa geçirten , oyunu kullanmasına haksız olarak izin verilmeyen , toplantıya çağrının usulü dairesinde yapılmadığınıveya gündemin gereği gibi ilan veya tebliğ edilmediğini iddia eden katılımcılar, b- Yönetim Kurulu, c- Kararların yerine getirlmesi Yönetim veya Denetim Kurulu Üyelerinin şahsi sorumluluklarını gerektirdiği taktirde bunlardan her biri, (2) Genel Kurul Kararına karşı iptal davası açıldığı hususu ve duruşmanın yapılacağı gün Yönetim Kurul tarafından usulen ilan olunur.(3) Genel Kurul Kararının iptali bütün katılımcılar için hüküm iafede eder.İptal kararının kesinleşmesi halinde bu husustaki ilam Bölge Müdürlüğünde 5 gün süre ile ilan edilir ve askı süresinin sonunda Bakanlığa gönderilir.” şeklinde düzenlemeler içermekte olup mahkememizce inceleme anılan Yönetmelik Hükümleri ile 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunun Anonim Şirketlere ilişkin hükümleri esas alınarak yapılmıştır.
İptali talep edilen davalı Bursa Organize Sanayi Bölgesinin 04.07.2019 tarihli Olağan Genel Kurul Toplantı Tutanak ve ekleri ile OSB Uygulama Yönetmeliği, Yapı Kullanma İzin Belgesi almış katılımcılara ilişkin liste, katılımcılara çağrının ne şekilde yapıldığını gösteren tüm davet belgeleri ve tebliğine ilişkin evrak , davalı OSB’nin 04.07.2019 tarihli Olağan Genel Kurul Toplantısı öncesinde en son Genel Kurul toplantısı ile seçilen Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyelerine ilişkin listeler mahkememizce talep edilmekla davalı OSB vekili tarafından dosyamız içerisine sunulmuş olup inceleme iş bu belgeler üzerinde yapılmıştır.
Davacı tarafça 04/07/2019 tarihli davalı OSB Genel Kurul toplantısında alınan 12 no.lu kararın iptali talep edilmiş olup, Genel Kurul Kararının İptali davası açma süresinin OSB Uygulama Yönetmeliği’nin 22/1 maddesi ile, TTK.nun 445/1 maddesi uyarınca 3 aylık hak düşürücü süreye tabi olup hakkın bu süre içinde kullanılması zorunludur. Davacı tarafça iptali istenen davalı OSB.nin 04.07.2019 Tarihli Genel kurulunda alınan Yönetim aidatları ve Hizmet Bedellerinin Ödenmesi Başlıklı (12) no.lu kararının iptali talep edilmiş olmakla iş bu davanın yasal 3 aylık süre içinde açıldığından söz edilemeyecektir.. Ancak davacı tarafça ileri sürülen iptal sebebi Genel Kurula usulüne uygun olarak davet edilmeme ve oy kullanma hakkının elinden alınmış olması iddiası bakımından değerlendirmenin OSB Uygulama Yönetmeliği’nin Genel Kurul Çağrısının şeklini düzen leyen 14. Maddesi ile TTK.nun 447 maddesi hükümleri uyarınca davetin usulüne uygun yapılmaması ve Genel Kurulda oy kullanma hakkının elinden alınması olması nedeniyle anılan Genel Kurul Kararlarının mutlak butlanla hükümsüzlüğü bakımından yukarıda sözü edilen OSB Yönetmeliğinde doğrudan bir düzenleme bulunmamakla birlikte Yönetmeliğin 16/4 maddesi uyarınca 6102 sayılı TTK.nun Anonim Şirketlere ilişkin 446 ve 447 maddeleri hükümleri kıyasen uygulanacak ve dava sebebi mutlak butlanla hükümsüzlük olarak değerlendirilecek olup TTK.nun 447. Maddesine göre yapılacak olan incelemede bir süre sınırlandırmasından söz edilemeyecektir.
Burada öncelikle davacının dava açma hakkı bulunup bulunmadığı hususu irdelenmelidir ki, 6102 sayılı TTK.nun 445. Maddesi ile paralel düzenleme getiren OSB Yönetmeliği’nin 22. Maddesi ile bu hususu düzenlenmiş olup buna göre “(1) Toplantıda hazır bulunup da kararlara muhalif kalarak durumu tutanağa geçirten ,oyunu kullanmasına haksız olarak izin verilmeyen toplantıya çağrının ususlü dairesinde yapılmadığını veya gündemin gereği gibi ilan ve tebliğ edilmediğini iddia eden katılımcılar…”ın dava açma hakkı düzenlenmiş olup, madde 19 ile ayrıca “(1) Genel Kurul Yapma hakkını elde etmiş OSB’lerde yapı kullanma izin belgesi almış her katılımcı kendisi veya temsil ve ilzama yetkili bir temsilcisi ile Genel Kurulda temsil edilir.” Düzenlemesi ile yapı kullanma izni almış her katılımcının Genel Kurullara katılabileceği ve oy kullanma hakkının bulunduğu düzenlenmiş aynı maddenin 2. Fıkrası ile de Yapı Kullanma izin belgesi olmayan katılımcıların ve katılımcı olmayan müteşebbis heyet üyelerinin Genel Kurula sadece dinleyici olarak katılabileceği düzenlenmiş olup, bu düzenlemeler ışığında OSB Genel Kurullarına katılaıp oy kullanbilecek olan katılımcıların Yapı Kullanma İzin Belgesine sahip olan katılımcılar olduğu anlaşılmakta olup davacı Barmak Barutçuoğlu Gıda Makinaları San.Tic.Aş’nin Yapı Kullanma İizn Belgesine sahip katılımcı olup olmadığı hususu mahkememizce araştırılmış olup, davalı Bursa Organize Sanayi Bölgesi vekilince ibraz edilen belgeler ,içeriğine göre Bursa Organize Sanayi Bölge’sinin 450 üyesi içerisinde Yapı Kullanma İizn Belgesi almış 262 Katılımcısı bulunduğu ve OSB Uygulama Yönetmeliği hükümleri gereği Genel Kurula katılma ve Oy Kullanma Hakkının yalnızca bu katılımcılara ait olduğu,davacının ise Yapı Kullanma İzin Belgesi almış bir katılımcı olduğu bu nedenle de Genel Kurullara katılım ve oy kullanma hakkının bulunduğu anlaşılmaktadır.
Davacı vekilince müvekkili şirketin iptali talep edilen davalı OSB’nin 04.07.2019 tarihli Olağan Genel Kurul Toplantısına usulüne uygun çağrılmaması nedeniyle katılamadığı ve oy kullanma hakkının bu nedenle elinden alındığı iddia edilmiş olmakla anılan iptal sebebinin aynı zamanda TTK.nun 447 maddesi kapsamında mutlak hükümsüzlük sebebi olarak Kabul edilmesi sebebiyle süre sınırlandırması olmaksızın ileri sürülebilceği nedeniyle mahkememizce de inceleme konusu yapılmış, davalı Bursa Organize Sanayi Bölgesi vekilinden katılımcılara Genel Kurula çağrı bakımından hazırlanan davet mektubu ve tebliğ ve teslimine ilişkin belgeleri sunması istenmiş davalı Bursa OSB vekili tarafından sunulan belgelerin incelenmesinde davacı … Makina San. Ve Tic.AŞ şirketi yönünden toplantıya davet bildiriminin 30.05.2019 tarihli davet mektubu ile aynı tarihli tebliğ listesine göre Fuat Başıbüyük isimli şirket ilgilisine tebliğin yapıldığı davacıya toplantı gün ve saatinin ususlüne uygun şekilde yürülükteki mevzuat hükümlerine göre yapıldığı, davacının toplantı gün ve saatinden haberdar olduğu halde toplantıya katılmadığı, katılsa dahi kaullanacağı oy sayısı itibariyle iptali istenen kararın alınmasına etkisinin bulunmayacağı gözetilmiş olup, davacı yanının davetin usulüne uygun yapılmadığı yönündeki aynı zamanda mutlak hükümsüzlük sebebi sayılabilecek itirazının yerinde olmadığı anlaşılmakla davacının ipğtal istemin yeniden süreye tabi olacağı bu kapsamda davacının iş bu davasını OSB Uygulama Yönetmeliği’nin 22/1 ve 6102 sayılı TTK.nun 445/1 maddesi uyarınca yasal 3 aylık süre içinde açmamış bulunduğundan öncelikle süre aşımı nedeniyle reddi gerekeceği sonucuna varılmakla davanın reddine dair aşağıdaki şekilde hüküm tesis olunmuştur.
HÜKÜM:Ayrıntısı ve yasal gerekçesi yukarıda açıklandığı üzere;
1-OSB Yönetmeliği madde 22 ve 6102 Sayılı TTK’nun 445/1.maddesi uyarınca yasal 3 aylık süre içerisinde açılmayan davanın süre aşımı nedeniyle REDDİNE,
2-Alınması gereken 54,40.-TL maktu harç peşin alındığından yeniden alınmasına YER OLMADIĞINA,
3-Davalı kendisini vekil ile temsil ettirdiğinden; karar tarihi itibari ile yürürlükte bulunan Asgari Avukatluk Ücret Tarifesi uyarınca hesap ve takdir olunan 3.400,00.-TL vekalet ücretinin davacıdan alınarak davalıya verilmesine,
4-Davacı tarafça yapılan yargılama giderlerinin kendi üzerinde BIRAKILMASINA,
5-Taraflarca yatırılan gider avansından kullanılmayan kısmın hükmün kesinleşmesinden sonra 6100 Sayılı HMK’nun 333.maddesi uyarınca davacı tarafa İADESİNE,
Dair, davacı vekili ile davalı vekilinin yüzünde, kararın tebliğinden itibaren 2 haftalık süre içinde İstinaf Yargı yolu açık olmak üzere verilen karar açıkça okunup usulen anlatıldı.18/11/2020

Başkan 37332
e-imza
Üye 150129
e-imza
Üye 190236
e-imza
Katip 104191
e-imza