Emsal Mahkeme Kararı Bursa 3. Asliye Ticaret Mahkemesi 2019/629 E. 2020/570 K. 04.11.2020 T.

Görüntülediğiniz mahkeme kararı henüz kesinleşmemiştir. Yararlı olması amacıyla eklenmiştir.

T.C. BURSA 3. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ
T.C.
BURSA
3. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ GEREKÇELİ KARAR
ESAS NO : 2019/629
KARAR NO : 2020/570

BAŞKAN : … …
ÜYE : … …
ÜYE : … …
KATİP : … …

DAVACI : … – …
VEKİLİ : Av. … – …. UETS
DAVALI : … – …
VEKİLİ : Av. … – ….UETS
DAVA : Ticari Şirket (Genel Kurul Kararının İptali İstemli)
DAVA TARİHİ : 28/11/2019
KARAR TARİHİ : 04/11/2020
GEREKÇELİ KARARIN
YAZILDIĞI TARİH : 18/11/2020
Mahkememizde görülmekte olan Ticari Şirket (Genel Kurul Kararının İptali İstemli) davasının yapılan açık yargılaması sonunda,
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:
DAVA : Dava dilekçemi ve eklerini aynen tekrar ederim. müvekkili …Makinaları San.Tic.AŞ.nin Bursa Organize Sanayi Bölgesinde faaliyette bulunan 450 firmadan birisi olduğunu, müvekkili şirketin her ay düzenli olarak yönetim aidatı adı altında kesilen faturaya istinaden hizmet bedelini ödedeiği, ancak aynı ad altında 2019 yılı 8. dönem yönetim aidatı 10.013,28 TL olraka belirlenmiş olup bu tutarın 28.08.2019 tarihli faturaya yansıtılarak ödenmesi talebiyle müvekkili şirkete gönderildiği, anılan tarih öncesinde 29.07.2019 tarihine kadar yönet,im aidatı açıklaması adı altında kesilen faturaların aylık 1.430, 47 TL.olup aradaki yüksek fark nedeniyel yanlışlık olabileceği düşüncesiyle söz konusu 8. ay dönem faturasını02.09.2019 tarih ve..174 sayılı iade faturası ile iade ettikleri, davalı taraf ile müvekkili arasında yaşanan anlaşmazlık neticesinde bu kez davalı tarafça müvekkiline Bursa 19. Noterliği’nin 21.10.2019 tarih ve … yevmiye no.lu ihtarnamesinin gönderilerek Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nin 04.07.2019 tarihli Olağan Genle Kurul Toplantısında alınan kararların 12. maddesi gereği düzenlenen 2019 yılı Ağustos ve Eylül aylarına ilişkin yönetim aidatı faturalarının son ödeme tarihleri geçtiği halde ödenmediği, 4562 sayılı OSB Kanunu ve ilgili mevzuat uyarınca yönetim aidatlarını belirleme yetkisinin OSB Genel Kurulunda olduğu ve ilgili Genel Kurul Kararları iptal edilmediği sürece geçerli olduğu, ödemenin yapılmaması halinde müvekkili şirkete sağlamnan hizmetlerin durdurulacağı husususun bildiriliği, müvekkili firma tarafından ise bu ihtarnameye karşılık Üsküdar 19. Noterliği2nin 20.11.2019 tarih ve …yevmiye no.lu cevabi ihtarbnamesinin gönderildiği, müvekkili tarafından ilk kez kendisine gönderilen fatura ve ihtarbname ile yönetim aidatlarının Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nin 04.07.2019 tarihli Genel Kurulu 12. no.lu karar ile 1.430,47 TL.sinden 7 kat artırılarak 10.013,28 TL.sine çıkartıldığını öğrendikleri, müvekkilinin adı geçen Genel Kurul’a davet edilmediği gibi Genel Kurul toplantısını haricen öğrendikleri, ilgili Genel Kurul kararı ile yönetim aiadat adı altındaki yönetim giderlerinin bu denbli artırılmasının haksız ve yerinde olmadığını, müvekkilinin OSB Yönetmeliğinin 19. maddesi gereği usulünce Genel Kurula çağrılması gerekli iken çağrılmayarak toplantıya katılma ve oy hakkının elinden alındığı, anılan nedenlerle Bursa Organize Snayi Bölgesi’nin 04.07.2019 tarihli Genel Kurul toplantısında alına Yönetim Hizmet Aidatlarının artırılmasına dair 12. maddesinin öncelikle ihtiyati tedbir kararı ile yürürlüğünün durdurulması ile yapılacak yargılama sonunda Bursa Organize Sanayi Bölgesinin 04/07/2019 tarihli Olağan Genel Kurul Toplantısının yönetim adiatları ve hizmet karşılıklarının belirlenmesi başlıklı 12 nolu kararının öncelikle ihtiyati tedbir kararı verilerek yürürlüğün durdurulması ve iptaline karar verilmesini talep ve dava etmiştir.
CEVAP : Davalı vekili cevap dilekçesinde özetle, davacı tarafın davasını 28/11/2019 tarihinde açtığını, 04/07/2019 tarihinde yapılan Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nin 8.Olağan Genel Kurul Toplantısında alınan yönetim ve hizmet bedellerine ilişkin 12.maddesinin iptalini ve tedbir yoluyla yürürlüğünün durdurulmasını talep ettiğini, ancak müvekkili kurumun 4562 sayılı OSB Kanunu ve bu doğrultuda yürürlüğe konulan OSB Uygulama Yönetmeliğine tabii olduğunu, anılan yönetmeliğin 22.maddesine göre genel kurul kararlarına karşı kimlerin ve hangi süre içerisinde iptal davası açabileceğinin belirtildiğini, anılan yönetmelik hükümlerine göre davacı tarafın taraf sıfatı ve dolayısıyla iptal davası açma hakkının bulunmamakla birlikte 04/07/2019 tarihli Olağan Genel Kurul kararının 12.maddesinin iptali için 28/11/2019 tarihinde açılan davanın (toplantı tarihinden itibaren 3 ay içinde açılabileceğinden) sürenin bitiminden sonra açıldığından davanın öncelikle usul yönünden reddi gerektiğini, OSB Kanun ve yönetmeliklerine göre Organize Sanayi Bölgelerinde genel kurula katılma yetkisinin”Yapı Kullanma İzni” almış olan katılımcılara tanındığını, ancak davacı tarafın tesisine ilişkin yapı kullanma izninin bulunmadığını, yıllardır yapı kullanma izni alınması için yazılan ihtarlara dahi cevap vermediğini, davacı tarafın yapı kullanma izni almaması nedeniyle Genel Kurul toplantısına katılma hakkı bulunmadığını, bu zamana kadar sadece 1.Olağan Genel Kurul toplantısı dışında diğer genel kurul toplantılarına katılmadığını, müvekkili kurumun Bursa Organize Sanayi Bölgesinin Türkiye’de kurulan ilk OSB olup hali hazırda ülkemizin 2.büyük Organize Sanayi Bölgesi niteliğinde olduğunu, sanayi bölgesi içinde faaliyet gösteren katılımcılarla birlikte kiracı firmaların da mevcut olduğunu, içlerinde önemli sayıda yabancı sermayeli ve uluslararası ölçüde büyük firmalar bulunduğunu, davacı tarafın açtığı davada tedbir verildiği takdirde Yönetim aidatlarının ödenmesinin durdurulması, katılımcılara ve kiracı firmalara verilen hizmetlerin durdurulmasına yol açacağından ekonomik açıdan telafisi mümkün olmayacak zararlara yol açılmasına neden olacağı için davacı tarafın yönetim aidatlarının ödenmesi hakkında talep edilen tedbir kararının da reddi gerektiğini belirterek davanın reddine karar verilmesi gerektiğini savunmuştur.
HUKUKİ NİTELENDİRME, DELİLLER VE GEREKÇE;
Dava, davalı … 04/07/2019 tarihli Olağan Genel Kurul Toplantısında alınan 12 no.lu kararın iptali istemine ilişkindir.
Organize Sanayi Bölgeleri 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Hakkında Kanun ve bu kanuna göre çıkartılan 02.12.2019 Tarih ve 30674 sayılı OSB Uygulama Yönetmeliği hükümlerine tabi olup, anılan Yönetmeliğin 16/4 maddesi uyarınca” …OSB Mevzuatında hüküm bulunmayan hallerde 6102 saylı Türk Ticaret Kanunun’nun Anonim Şirketlere İlişkin Hükümleri ve 28.11.2012 tarih ve 28481 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Anonim Şirketlerin Genel Kurul Toplantılarının Usul ve Esasları ile Bu Toplantılarda Bulunacak Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Temsilcileri Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır.” Düzenlemesi gereği Genel Kurul Toplantılarının yapılmasına ilişkin hususlarda anılan Yönetmeliğin 11 ve devamı maddeleri ile yapılan düzenlemelerin yetersiz olması halinde 6102 Sayılı TTK.nun Anonim Şirketlere ilişkin düzenlemelerine gidilebilecek olup esasaen anılan yönetmelik hükümlerine bakıldığında 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunun Anonim Şirketlere ilişkin hükümleri ile aynı yönde düzenlemeler olduğu görülmektedir.
Genel Kurul toplantılarının yapılmasına ilişkin düzenlemeleri içeren OSB Yönetmeliği’nin ilgili maddelerine bakıldığında 11. Madde ile”(1) OSB’nin onaylı parselasyon planında yer alan Sanayi Parselleri ile hizmet ve destek alanaındaki toplam parsellerin ½ sinin işyeri açma ve çalışma ruhsatı alması halinde Genel Kurulun oluşum süreci başlar…(8) Genel Kurulun ilk Toplantısında OSB Ana sözleşmesi kabul edilir ve onay için Bakanlığa gönderilir..(9) Genel Kurul Toplantıları yapı kullanma izni almış katılımcıların katılımı ile gerçekleştirilir.Genel Kurul Toplantısında kararlar, toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır.”.Madde 12” (1) Genel Kurul Olağan ve Olağanüstü olmak üzere iki şekilde toplanır.(2) Olağan Genel Kurul Toplantısı her yılın ilk altı ayı içinde yapılır.(3) Olağanüstü Genl Kurul OSB işlerinin ,Kanun, Yönetmelik,Kuruluş Protokolü ve ana sözleşme hükümlerinin gerektirdiği durumlarda çağrı ile toplanır.(4) Genel Kurul Toplantısı OSB’nin bulunduğu yerde yapılır.(5) Genel Kurul tarihi , yeri, gündemi, ve Yönetim Kurulu kararı Olağan Toplantılarda en az 30 gün önce , Olağanüstü Toplantılarda ise toplantıdan en az 15 gün önce Bakanlığa gönderilir.Sürenin hesabında başvuru evrakının Bakanlık kayıtlarına giriş tarihi esas alınır.
Madde14” (1) Olağan ve Olağanüstü toplantılara çağrı kargo,iadeli taahhütlü mektupla veya imza karşılığı yapılır. (2) Çağrı toplantı gününden en az 15 gün önce yapılır.Toplantının yerini, gününü, saatinive Gündem maddelerini içeren çağrı ile birlikte Yönetim ve Denetim Kurulu faaliyet raporları , bilanço, gelir-gider veya kar-zarar hesabı, tahmini bütçe ve çalışma programı ile uygun görülen diğer bilgi ve belgeler gönderilir. Bu belgelerin bir sureti Genel Kurul toplantısında hazır bulundurulur.Olağanüstü toplantı çağrısında yalnızca gündem ile ilgili bilgi ve belgeler gönderilir. (3) Çağrıda Yapı Kullanma izni almış katılımcıların dörtte birinin birinci toplantıya katılımı sağlanmadığı takdirde yapılacak olan sonraki toplantının tarihi, saati ve yeri bbildirilir.Toplantılar arasındaki süre 7 günden az 15 günden fazla olamaz. (4) Sürelerin hesabında duyuru ve toplantı günü hesaba katılmaz.”Madde16” (1) Olağan ve Olağanüstü Genel Kurulda Genel Müdürlük tarafından görevlendirilen en az bir Bakanlık temsilcisinin bulunması zorunludur.(2) Bakanlık temsilcisi toplantının Kanun, Yönetmelik, Kuruluş Protokolü ve ana sözleşmeye uygun olarak yapılıp yapılmadığını denetler,toplantıya çağrının usulüne uygun yapıldığını gösteren belgeler ile hazirun cetveli ve Genel Kurul tutanağının birer örneğini Bakanlığa verir.BölgeMüdürü Genel Kurul Toplantısına katılabilecek yapı kullanma izin belgesi sahibi katılımcılarının listesini ekinde belgelerin birer suretleri olacak şekilde hazırlar ve Bakanlık temsilcisine sunar. Bakanlık temsilcisi bu listeyi hazirun listesi ile mukayese ederek Genel Kurulun toplantı şartının sağlanıp sağlanmadığına karar verir. Toplantı ve karar yeter Sayısı başlıklı madde 18” (1) Yönetim Kurulu tarafından her Genel Kurul toplantısından önce her Genel Kurul toplantısından önce hazirun cetveli hazırlanır ve imzalanır. Bu cetvel toplantıya katılanlar, divan başkanı ve üyeleri ile Bakanlık temsilcisi tarafından isim yazılarak imzalanır. (2) Genel Kurulun toplanabilmesi ve Gündemdeki konuları görüşebilmesi için yapı kullanma izni almış katılımcıların en az dörtte birinin toplantıda hazır bulunması şarttır. Genel Kurulda kararlar toplantıya katılan yapı kullanma izni almış katılımcıların salt çoğunluğu ile alınır. (3) Birinci ve ikinci toplantıda toplantı yeter sayısının sağlanamaması halinde üçüncü toplantıda nisap aranmaz. Toplantılar arasındaki süre 7 günden az 15 günden çok olamaz.”Genel Kurulda Oy ve Temsil başlıklı 19. Madde “ (1) Genel Kurul yapma hakkını elde etmiş OSB’lerde yapı kullanma izni almış olan her katılımcı kendisi veya temsil ve ilzama yetkili bir temsilcisi ile Genel Kurulda temsil edilir.Katılımcılardan gerçek kişi olanların kendisi ,tüzel kişi temsilcisi olan gerçek kişiler ise temsil ettikleri tüzel kişinin yıl içinde alınmış ticaret sicil tasdiknamesini ibraz etmeleri halinde Genel Kurula iştirak eder. (2) Kiracılar, yapı kullanma izni olmayan katılımcılar ve katılımcı olmayan Müteşebbis Heyet üyeleri Genel Kurula sadece dinleyici olarak katılabilirler. (3) Gündemin değiştirilmemesi kaydıyla nisabın yokluğu ,azlığın talebi veya Genel Kurulun kararıyla yahut herhangi bir nedenle toplantının ertelenmesi halinde yapılacak toplantılar hukuken önceki toplantının devamı sayılır. (4) Yönetim Kurulu Başkan ve Üyeleriyle OSB’nin işlerinin yürütülmesine herhangi bir şekilde katılmış olanlar Yönetim Kurulunun ibrasına ilişkin kararlarda oylamaya katılamaz. Denetim Kurulu Üyeleri de kendi ibralarında oy kullanamaz. (5) Hiç bir katılımcı kendisi, eşi, veya altsoyı ve üst soyu ile OSB arasında katılımcı ilişkileri dışındaki şahsi bir işe veya uyuşmazlığa ait görüşmelerde oy kullanamaz.” Oy Kullanma Şekli başlıklı Madde 20” (1) Genel Kurulda oylamalar el kaldırmak suretiyle yapılır. Ancak Genel Kurula katılanların salt çoğunluğunun karar vermesi halinde herhangi bir konuda gizli oylamaya başvurulur.Genel Kurul Kararlarının İptali başlıklı 22. Madde” (1) Aşağıda belirtilen kişiler kanun, yönetmelik, kuruluş protokolüve ana sözleşmede belirtilen hususlar ve iyi niyet esaslarına aykırı olduğu iddiasıyla Genel Kurul Kararları aleyhine toplantı tarihinden itibaren 3 ay içinde OSB’nin bulunduğu yerdeki ilgili Mahkemeye başvurabilir; a- Toplantıda hazır bulunup da kararlara muhalif kalarak durumu tutanağa geçirten , oyunu kullanmasına haksız olarak izin verilmeyen , toplantıya çağrının usulü dairesinde yapılmadığınıveya gündemin gereği gibi ilan veya tebliğ edilmediğini iddia eden katılımcılar, b- Yönetim Kurulu, c- Kararların yerine getirlmesi Yönetim veya Denetim Kurulu Üyelerinin şahsi sorumluluklarını gerektirdiği taktirde bunlardan her biri, (2) Genel Kurul Kararına karşı iptal davası açıldığı hususu ve duruşmanın yapılacağı gün Yönetim Kurul tarafından usulen ilan olunur.(3) Genel Kurul Kararının iptali bütün katılımcılar için hüküm iafede eder.İptal kararının kesinleşmesi halinde bu husustaki ilam Bölge Müdürlüğünde 5 gün süre ile ilan edilir ve askı süresinin sonunda Bakanlığa gönderilir.” şeklinde düzenlemeler içermekte olup mahkememizce inceleme anılan Yönetmelik Hükümleri ile 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunun Anonim Şirketlere ilişkin hükümleri esas alınarak yapılmıştır.
İptali talep edilen davalı … Bölge’sinin 04.07..2019 tarihli Olağan Genel Kurul Toplantı Tutanak ve ekleri ile OSB Uygulama Yönetmeliği, Yapı Kullanma İizn Belgesi almış katılımcılara ilişkin liste, katılımcılara çağrının ne şekilde yapıldığını gösteren tüm davet belgeleri ve tebliğine ilişkin evrak , davalı OSB’nin 04.07.2019 tarihli Olağan Genel Kurul Toplantısı öncesinde en son Genel Kurul toplantısı ile seçilen Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyelerine ilişkin listeler mahkememizce talep edilmekla davalı OSB vekili tarafından dosyamız içerisine sunulmuş olup inceleme iş bu belgeler üzerinde yapılmıştır.
Davacı tarafça 04.07.2019 tarihli davalı OSB Genel Kurul Toplantısında alınan 12 no.lu kararın iptali talep edilmiş olup, Genel Kurul Kararının İptali davası açma süresinin OSB Uygulama Yönetmeliği’nin 22/1 maddesi ile, TTK.nun 445/1 maddesi uyarınca 3 aylık hak düşürücü süreye tabi olup hakkın bu süre içinde kullanılması zorunludur. Davacı tarafça iptali istenen davalı …nin 04.07.2019 Tarihli Genel kurulunda alınan Yönetim aidatları ve Hizmet Bedellerinin Ödenmesi Başlıklı (12) no.lu kararının iptali talep edilmiş olmakla iş bu davanın yasal 3 aylık süre içinde açıldığından söz edilemeyecektir.. Ancak davacı tarafça ileri sürülen iptal sebebi Genel Kurula usulüne uygun olarak davet edilmeme ve oy kullanma hakkının elinden alınmış olması iddiası bakımından değerlendirmenin OSB Uygulama Yönetmeliği’nin Genel Kurul Çağrısının şeklini düzen leyen 14. Maddesi ile TTK.nun 447 maddesi hükümleri uyarınca davetin usulüne uygun yapılmaması ve Genel Kurulda oy kullanma hakkının elinden alınması olması nedeniyle anılan Genel Kurul Kararlarının mutlak butlanla hükümsüzlüğü bakımından yukarıda sözü edilen OSB Yönetmeliğinde doğrudan bir düzenleme bulunmamakla birlikte Yönetmeliğin 16/4 maddesi uyarınca 6102 sayılı TTK.nun Anonim Şirketlere ilişkin 446 ve 447 maddeleri hükümleri kıyasen uygulanacak ve dava sebebi mutlak butlanla hükümsüzlük olarak değerlendirilecek olup TTK.nun 447. Maddesine göre yapılacak olan incelemede bir süre sınırlandırmasından söz edilemeyecektir.
Burada öncelikle davacının dava açma hakkı bulunup bulunmadığı hususu irdelenmelidir ki, 6102 sayılı TTK.nun 445. Maddesi ile paralel düzenleme getiren OSB Yönetmeliği’nin 22. Maddesi ile bu hususu düzenlenmiş olup buna göre “(1) Toplantıda hazır bulunup da kararlara muhalif kalarak durumu tutanağa geçirten ,oyunu kullanmasına haksız olarak izin verilmeyen toplantıya çağrının ususlü dairesinde yapılmadığını veya gündemin gereği gibi ilan ve tebliğ edilmediğini iddia eden katılımcılar…”ın dava açma hakkı düzenlenmiş olup, madde 19 ile ayrıca “(1) Genel Kurul Yapma hakkını elde etmiş OSB’lerde yapı kullanma izin belgesi almış her katılımcı kendisi veya temsil ve ilzama yetkili bir temsilcisi ile Genel Kurulda temsil edilir.” Düzenlemesi ile yapı kullanma izni almış her katılımcının Genel Kurullara katılabileceği ve oy kullanma hakkının bulunduğu düzenlenmiş aynı maddenin 2. Fıkrası ile de Yapı Kullanma izin belgesi olmayan katılımcıların ve katılımcı olmayan müteşebbis heyet üyelerinin Genel Kurula sadece dinleyici olarak katılabileceği düzenlenmiş olup, bu düzenlemeler ışığında OSB Genel Kurullarına katılaıp oy kullanbilecek olan katılımcıların Yapı Kullanma İzin Belgesine sahip olan katılımcılar olduğu anlaşılmakta olup davacı …Makinaları San.Tic.Aş’nin Yapı Kullanma İizn Belgesine sahip katılımcı olup olmadığı hususu mahkememizce araştırılmış olup, davalı … Snayi Bölgesi vekilince ibraz edilen belgeler ,içeriğine göre Bursa Organize Sanayi Bölge’sinin 450 üyesi içerisinde Yapı Kullanma İizn Belgesi almış 262 Katılımcısı bulunduğu ve OSB Uygulama Yönetmeliği hükümleri gereği Genel Kurula katılma ve Oy Kullanma Hakkının yalnızca bu katılımcılara ait olduğu,davacının ise Yapı Kullanma İzin Belgesi almış bir katılımcı olmadığı nedeniylşe Genel Kurullara katılsa dahi oy kullanma hakkının bulunmadığı anlaşılmakta olup, bu kapsamda oy kullanma hakkı bulunmayan davacının Genel Kurula davet edilmesi zorunluluğundan söz edilemeyecek olup, katılım sağlasa dahi oy hakkı bulunmadığı için Genel Kurul Kararının alınmasına etkisi bulunmayacak bir başka deyişle katılımının oy kullanma hakkı bulunsa dahi oy çoğunluğu bakımından iptalini istediği Yönetim Aidatı ve Hizmet Bedli Karşılıklarının belirlenmesine dair (12) no.lu kararının alınmasına etkisi olmayacaktır.6102 sayılı TTK.nun 445/1-2,446 ve 447. Maddelerinin irdelenemsinde özellikle toplantıya katılımı ve oy kullanması çağrı ve davet usulündeki eksiklik nedeniyle sağlanmamış üyeler bakımından Genel Kurul Karar iptali davası açma hakkının bulunup bulunmadığının ve kararın bu nedenle iptalinin gerekip gerekmediğinin irdelenemesinde etkililik prensibi önem taşımakta ve bu nedenle 6102 saylı kanun metnine aynen taşınmış bulunmaktadır.
Davacı yanca iptali istenen davalı OSB’nin 04/07/2019 tarihli Bursa Organize Sanayi Bölgesi tarihli Olağan Genel Kurul Toplantısında alınan Yönetim Aidatları ve Hizmet Bedellerinin belirlenmesine ilşkin (12) no.lu gündem maddesinin iptali isteminde bulunulmuş ise de davacının Yapı Kullanma Izni bulunmayan katılımcı olarak az önce yukarıda sözü dilen mevzuat gereği Genel Kurulalarda oy kullanma hakkı bulunmadığından etkililik prensibi de göz önüne alınarak çağrının ususlüne uygun yapılmaması itirazı bu nedenle dinlenemeyeceğinden yerinde görülmeyen davanın reddine karar vermek gerekmiştir.
HÜKÜM:Ayrıntısı ve yasal gerekçesi yukarıda açıklandığı üzere;
1-Davanın REDDİNE,
2-Harçlar Yasası gereğince alınması gereken 54,40.-TL maktu harç peşin alındığından yeniden alınmasına YER OLMADIĞINA,
3-Davalı kendisini vekil ile temsil ettirdiğinden; karar tarihi itibari ile yürürlükte bulunan Asgari Avukatluk Ücret Tarifesi uyarınca hesap ve takdir olunan 3.400,00 TL vekalet ücretinin davacıdan alınarak davalılara verilmesine,
4-Davacı tarafça yapılan yargılama giderlerinin kendi üzerinde BIRAKILMASINA,
5-Taraflarca yatırılan gider avansından kullanılmayan kısmın hükmün kesinleşmesinden sonra 6100 Sayılı HMK’nun 333.maddesi uyarınca davacı tarafa İADESİNE,
Dair davacı vekili ile davalı vekilinin yüzünde, kararın tebliğinden itibaren 2 haftalık süre içinde İstinaf Yargı yolu açık olmak üzere verilen karar açıkça okunup usulen anlatıldı.04/11/2020

Başkan …
✍e-imzalı
Üye …
✍e-imzalı
Üye …
✍e-imzalı
Katip …
✍e-imzalı