Emsal Mahkeme Kararı Antalya 4. Asliye Ticaret Mahkemesi 2021/159 E. 2022/309 K. 15.04.2022 T.

Görüntülediğiniz mahkeme kararı kesinleşmiş bir karardır.

T.C.
ANTALYA
4. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ

ESAS NO : 2021/159 Esas
KARAR NO : 2022/309

BİRLEŞEN ANTALYA 1. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ DAVASINDA:

BİRLEŞEN ANTALYA 3. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ DAVASINDA:
DAVA : Ticaret Sicil Memurunun Kararına İtiraz
DAVA TARİHİ : 16/03/2021
KARAR TARİHİ: 15/04/2022

Mahkememizde görülmekte olan Ticaret Sicil Memurunun Kararına İtiraz davasının yapılan açık yargılaması sonunda,
GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:
DAVA: Davacı vekili mahkememize sunmuş olduğu dava dilekçesinde, …nin 15.01.2021 tarih …sayılı yazısı ile Esnaf ve Sanatkarlarca Üretilen Mal ve Hizmetlerin Fiyat Tarifeleri Hakkında Yönetmeliğin ilgili hükümlerine istinaden Merkez ve İlçe odaları ile ekmek fiyat tarifesi taleplerinin değerlendirilmesi amacıyla 21.01.2021 tarih saat 14,00’de toplantı yapılacağının kararlaştırıldığını, yapılan görüşme değerlendirme sonucu …, Elmalı, Alanya, Gazipaşa, Manavgat ve Serik Esnaf ve Sanatkarlar Odasının çalışma bölgeleri sınırında uygulanmak üzere 210 gram ekmeğin fiyatı 2,00 TL’den 260 gram ekmeğin fiyatının 2,50 TL, 310 gram ekmeğin adet fiyatının ise 3,00 TL’den satılmasının karara bağlandığını, … tarafından görüş alınmak üzere Türkiye Fırıncılar Federasyona görüş sorulduğunu ve ekmek fiyat tarifesine ilişkin taleplerinin uygun bulunduğunun bildirildiğini, daha sonra Türkiye Fırıncılar Federasyonunun görüşü ile birlikte Bakanlığa gönderildiğini Bakanlığın bir kilogram ekmeğin fiyatının 6,25 TL’nin üzerinde olacak şekilde yeni tarife belirlenmesinin uygun olacağının bildirildiğini, Antalya Valiliği tarafından da itiraz edildiğini, yapılan itirazın yerinde olmadığı ve adı geçen Esnaf Odalarının talep ettiği azami ekmek fiyat tarifesinin kabulüne oy çokluğu ile karar verildiğini, söz konusu fiyat artışının haksız ve fahiş olduğunu, 210 gram ekmeğin adet fiyatının 5 ay içerisinde %60 zamlandığını, 210 gram 1 adet ekmeğin çıplak maliyetinin 1,02 TL olduğunu, %15 iş yeri kar oranı ve %20 bayi kar oranı ile birlikte 210 gram 1 adet ekmeğin satış fiyatının 1,37 TL olması gerektiğini, Antalya’nın ekmeğin satış fiyatı bakımından ülkemizde en pahalı il konumuna geldiğini belirterek, … Yönetim Kurulunun 04/03/2021 tarihli … sayılı kararı ve karara karşı Antalya Valiliği tarafından yapılan itiraz başvurusunu reddine dair 15.03.2021 tarihli Komisyon kararının uygulanmasının durdurulması hususunda tedbir kararı verilmesini ve davanın kabulü ile dava konusu 15/03/2021 tarihli Komisyon Kararının ek fiyat tarifesinin iptali ile yargılama giderleri ve vekâlet ücretinin karşı tarafa yükletilmesine karar verilmesini dava ve talep etmiştir.
CEVAP: Davalı … vekili mahkemeye sunmuş olduğu cevap dilekçesinde özetle; Davaya konu ekmek fiyat tarifesinin diğer davalılarla ortak talep üzerine Türkiye Fırıncılar Federasyonu tarafında da uygunluk görüşü alınarak son derece adil bir rakam üzerinden belirlendiğini, her ne kadar temel besin kaynağı olan ekmeğin fiyatının artmasının tüketici açısından olumsuz bir durum ise de günümüz ekonomi ve piyasa şartlarından dolayı üretim maliyetinin artması gerekse üretimin devamlılığının sağlanması açısından söz konusu artışın yapılmasının zorunluluk teşkil ettiğini, dava dilekçesi ekinde bulunan maliyet hesaplamalarının gerçeklikten uzak olduğunu, ekmeğin maliyetin etki eden un, maya vb. Ham maddeleri ile personel kira, sigorta, vergi, ulaşım vb. Maliyetlerin artışının önlenememesinin cezasının ekmek üreticisinin ödediğini, belirtilen maliyetlerin düşürülmesi halinde ekmek fiyatının da düşeceğini, maliyetlerin yükselmesine sessiz kalınıp ekmek fiyatına müdahale edilmesinin hakkaniyete aykırı olduğunu olduğunu belirterek, … Yönetim Kurulu’nun 04.03.2021 tarih … sayılı kararının uygulanmasının durdurulmasına yönelik tedbirin kaldırılmasını ve haksız ve hukuka aykırı olan davanın reddi ile yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasını talep etmiştir.
Davalı … Başkanı mahkemeye sunmuş olduğu cevap dilekçesinde özetle; Davayı kabul etmediklerini, belirlenen ekmek fiyatı tarifesinin uygun olduğunu, tarife belirlenirken esas alınan kriterlerin zaruri ve uygun olduğunu, ekmek imalatı yapan bir işyerinin ekmek üretiminde kullandığı temel ancak sadece ekmek yapımı için kullanılan un, su, maya, tuz giderlerinin zamlanması üzerine ekmek zammı ile ilgili karar alındığını belirterek açılan davanın reddini talep etmiştir.
Mahkememiz dosyası ile birleşen Antalya 3. Asliye Ticaret Mahkemesi’nin 2021/175 Esas 2021/256 Karar sayılı dosyasında, davacı vekilinin mahkemeye sunmuş olduğu dava dilekçesinde, …nden alınan 15/01/2021 tarihli, …sayılı yazıda, Esnaf ve Sanatkarlarca Üretilen Mal ve Hizmetlerin Fiyat Tarifeleri Hakkında Yönetmeliğin ilgili hükümlerine istinaden bağlısı Merkez ve İlçe Odalarına ait ekmek fiyat tarifesi taleplerinin değerlendirilmesi için 21/01/2021 tarihinde toplantı yapılmış olup yapılan değerlendirmeler sonucunda alınan komisyon kararı ile 210 gram ekmeğin adet fiyatının 2,00.-TL’ den, 260 gram ekmeğin adet fiyatının 2,50.-TL’ den, 310gram ekmeğin adet fiyatının 3,00.-TL’ den satılmasının uygun olacağı yönünde fiyat tarifesi talebinde bulunduklarının karara bağlandığını, müteakiben Türkiye Fırıncılar Federasyonu görüşü ile bakanlığa gönderildiğini, bakanlığın bir kg ekmeğin fiyatının 6,25.-TL’ nin üzerinde olacak şekilde yeni tarife belirlenmesinin uygun olmayacağını bildirdiğini, …nin …sayılı kararı ile onaylanarak yürürlüğe giren Ekmek Fiyat Tarifesinin Antalya Valiliğince uygun bulunmaması üzerine Esnaf ve Sanatkarlarca Üretilen Mal ve Hizmetlerin Fiyat TArifeleri Hakkında Yönetmeliğinin 7. Mad. Gereğince Valilik Makamının 06/10/2020 tarihli …sayılı olur yazıları ile oluşturulan itiraz komisyonuna Antalya Valiliğince itiraz edildiğini, Antalya Valiliğinin çağrısı üzerine 15/03/2021 tarihinde komisyon başkanı ve oda temsilcilerinin katılımıyla yapılan komisyon toplantısı sonucunda …sayılı komisyon kararı ile fiyat tarifesine ilişkin Antalya Valiliği tarafından yapılan itirazın reddine karar verilerek adı geçen Esnaf Odalarının talep ettiği azami ekmek fiyat tarifesinin kabulüne karar verildiğini, henüz 2020 Ekim ayı içerisinde %20 artış uygulanan ekmeğin tekrar zam yapılarak 2.00.-TL’ ye yükseltilmesinin haksız ve astronomik olduğunu, 210 gram ekmeğin çıplak maliyetinin 1,02.-TL olup kar oranları ile birlikte satış fiyatının 1,37.-TL olması gerektiğini, öncelikle … Yönetim Kurulunun 04/03/2021 tarihli, … sayılı kararı ve bu karara karşı Antalya Valiliği tarafından yapılan itiraz başvurusunun reddine dair 15/03/2021 tarihli komisyon kararının uygulanmasının durdurulması hususunda ihtiyati tedbir kararı verilmesini, dava konusu komisyon kararının iptaline karar verilmesini talep ve dava etmiştir.
Davacı vekili 19/03/2021 tarihli dilekçesi ile Antalya 4. Asliye Ticaret Mahkemesinin 2021/159 Esas sayılı dosyası nezdinde 16/03/2021 tarihinde dava açtıklarını, davanın söz konusu karara karşı İdare tarafından açılıp davalıların …Odası, …, …, …, … ile …Odası olup eldeki dosyanın Antalya 4. Asliye Ticaret Mahkemesi dosyasıyla birleştirilmesini talep ettiklerini belirtmiştir.
Mahkememiz dosyası ile birleşen Antalya 1. Asliye Ticaret Mahkemesinin 2021/236 Esas 2021/322 Karar sayılı dosyasında, Davacı vekili dava dilekçesinde özetle; ” Fiyat Tarifeleri İtiraz Komisyonu”nun Tacir ve Sanayiciler Tarafından üretilen Mal ve Hizmetlerin Azami Fiyat Tarifelerinin Düzenlenmesi Hakkında Yönetmelik Hükümleri gereği oluşturulan” 2021 Yılı Katkısız Ekmek Azami Fiyat Fiyat Tarifesinin” iptaline ilişkin kararın tedbiren durdurulmasına ve söz konusu tarifenin uygulanmasına karar verilmesini talep etmiştir.
DELİLLER: Dosyada tüm deliller toplanmış, dosya rapor aldırılmak üzere talimat yazılarak Ankara Asliye Ticaret Mahkemesine gönderilmiş ve talimat mahkemeye sunulan raporda, Heyetimiz, asıl ve birleşen dosya içeriklerini de göz önünde bulundurarak 5 işçi 10 çuval üzerinden ekmek fiyatını hesaplamıştır. Bu hesaplamada, tarafların beyan etmiş olduğu un fiyatları ve heyetimizin yapmış olduğu piyasa araştırmasına dayanarak, Mart ayında 50 kg bir çuval un fiyatının 140-169 TL bandında değiştiği anlaşılmış, ortalama 150 TL değeri hesaplamada esas alınmıştır.

5 İŞÇİ 10 ÇUVAL UN İŞLERSE İŞÇİLİK MALİYET HESABI :
Yevmiye
100,00
İşçi Yenik Ekmek 0,08*6 Adet ekmek
4,80
Pazar %52*2*100,00/360
28,89
Bayram 13,52*2*100,00/360
7,51
Yıllık izin 100,00*30/360
8,33
%20,5 SSK karşlığı 41,13
20,50
Kıdem Tazminatı 100,00*30/360
8,33
İşsizlik Sigortası İşv. Hissesi %2
2,00
İşçilik Toplam Maliyeti
180,36
5 İşçi *180,36
901.80 TL

İŞLETME GİDERLERİ BİR GÜNLÜK MALİYET HESABI

İş Elbisesi 75,00*5*2/360
2,08
Temizlik Malzemesi
25,00
Çalışırken Yenen ekmek 5*2*0,80
8,00
Yazar Kasa Rulosu 5,00*3/30
1,00
Yakıt Fırın Ortalama
Odun 400 KG *0,80 =320,00
Doğan Gaz 120 M3*1,22 = 146,40
466,40
Pakmaya Bir Çv. 8 PK.*10=80*2,29
183,20
Bir Çuval Tuz 10 ÇV.Un*0,500 KG=5*0,35
1,75
Zeytin Yağı Tava Yağı 2 KG*6,9
13,80
Elektirik Günde 68 KW*0,867 TL
58,95
Su GÜNDE 1,8 TON **2,80
5,04
Araç Yakıt Gideri 100 KM *0,65
65,00
Günde Bir Cilt Fatura
7,00
İki
Günde Bir Cilt irsaliye
5,00
Diğer Kırtasiye Gideri
5,00
Plastik Kasa Zayiatı 15 Adet *12=180/30
7,00
Muhasebe Ücreti
30,00
Un Mamulleri 10 ÇV*0,50
5,00
Fırın Kirası Aylık Ortalmama 4.500/30
150,00
Yenik Bozuk Günde 80 Adet *0,60
48,00
Fırın İlaçlama Ayda bir Defa 300,00/30
10,00
Boya Badana 6 Ayda bir 800*2=1600/360
4,44
Fırın Tamir Bakım amortisman
90,00
Susam Çörek otu 35 KG 5,00
22,00
Araç Tamir Bakımı
50,00
Toz Olarak Kullu. Un.
55,00
Poset Kullanımı 2 KG
16,00
İŞLETME GİDERLERİ TOPLAMI
1.337,66 TL

İşletme Giderleri Toplamı
1.337,66
İşçilik Giderleri Toplamı
981,80
10 ÇV.Un*150%1 KDV dahil
1.500,00
Toplam
3.819,46
%15 Kar
572,91
Toplam
4.392,37
%1KDV
43,92
Toplam Maliyet
4.436,29
%20 Bayi Karı
887,25
Genel Toplam
5.323,54 TL

10 Çuval un ile üretim yapıldığında toplam Maliyet 5.323,54 TL,
1 Çuval una göre maliyet 5.323,54 TL / 10 =532,354 TL,
1 Çuval Undan 63000 gr ekmek üretildiği yaklaşımından;
532,54 TL /63kg = 8,45 Bir KG Ekmek Fiyatı olur,

210 Gr Ekmek 1,77 TL isabet eder.

Sonuç ve Kanaat: Dosya kapsamında yapılan incelemeler neticesinde aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir.

Ekmek
Maliyeti
210 Gram
1,77 TL olduğunu bildirir rapor sunulmuştur.
Dosya ek rapor aldırılmak üzere tekrar aynı bilirkişilere tevdi edilmiş ve dosyaya sunulan ek raporda,
10 Çuval un ile üretim yapıldığında toplam Maliyet 5.966.21 TL,
Çuval una göre maliyet 5.966,21TL / 10 =596,62 TL,
1 Çuval Undan 63000 gr ekmek üretildiği yaklaşımından;
596,62 TL /63kg = 9,47 Bir KG Ekmek Fiyatı olur,
210 Gr Ekmek 1,99 TL isabet eder şeklinde rapor sunulmuştur.
Dosya daha sonra hesap bilirkişisine tevdi edilmiş ve Antalya İlindeki bir fırının ortalama işçi sayısının hesaplanması istenilmiş olup, bilirkişinin mahkemeye sunmuş olduğu 30/03/2022 tarihli raporda,
1-Kepez SGK Müzekekere cevabına göre kepez bölgesinde ki fırınların 10-11-12/2021 dönemi SGK APHB Bodro Görüntüleme ekranları üzerinden yapılan hesaplamaya göre bir fırında ortalama 14 çalışan sayısının olduğu, Elmalı SGK müzekkere cevabına göre Elmalı bölgesinde ki bir fırında ortalama 4 çalışan sayısının olduğu, Serik SGK müzekkere cevabına göre Serik bölgesinde ki bir fırında ortalama 6 çalışan sayısının olduğu, hesap edildiği,
2-Diğer SGK Müdürlüklerine Kepez SGK Merkezinin gönderdiği APHB/BODRO GÖRÜNTÜLEME listeleri doğrultusunda talepte bulunarak APHB / Bodro Görüntüleme listelerinin istenmesi sayın mahkemece uygun görülmesi halinde istenilebilineceği,
Ancak Burada da 2 sorunla karşılaşıldığı;
a-) APHB / BODRO Görüntülemelerinin 2021 yılı tüm ayları kapsamadığı, net olarak sadece son üç ayın ( Ekim, Kasım Ve Aralık) okunabildiği,
b-) Belediyelerden alınan ruhsatlı fırın listesine göre bazı firmaların (örneğin …Spot Vb) / şirketlerin birden fazla faaliyet dalı olması sebebiyle çalışan işçi sayılarının SGK bildirgelerinde bir fırına nazaran çok fahiş sayıda işçi çalıştırdıkları anlaşıldığı,
Bu nedenle; Her Bir Bölge için bilirkişi ataması yapılarak faaliyet kolları da nazara alınarak yapılacak ayrıştırmaya göre rapor alınarak nihai çalışan sayısına ulaşılabilineceği,
3-Sayın Mahkemenin uygun görmesi halinde; Alanya SGK Merkezi, Manavgat SGK Merkezi, Gazipaşa SGK Merkezi, Muratpaşa SGK Merkezi ve Konyaaltı SGK Merkezi Müdürlüklerine (Antalya SGK İl Müdürlüğü), yeniden müzekkere yazılarak (Ekmek Ruhsatlı Fırınlar Listesi )’de müzekkereye eklenerek müzekkereye KEPEZ SGK Merkezinin gönderdiği şekilde; “APHB / Bodro Görüntüleme’ ve Dönem: Tüm Dönemler’ seçilerek ilgili fırınların APHB / BODRO GÖRÜNTÜLEME LİSTELERİ her bir fırın için 2021 yılı çalışan listeleri çıkartılarak gönderilmesi halinde de son üç ayı kapsayacak şekilde ek hesaplama da yapılabilineceği, (burada yine sektör ayrımı yapılmadığından ve tüm aylar gönderilemediğinden tam istatistik rakamınına ulaşılamayacağı), ayrıca tespit edildiğini bildirir rapor sunulmuştur.
DEĞERLERLENDİRME VE GEREKÇE:
Asıl ve birleşen davalar ekmek fiyat tarifesi komisyon kararına itiraz davasıdır.
5362 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanununun 62. maddesi:“Bu Kanuna tabi esnaf ve sanatkârlarca üretilen mal ve hizmetlerin fiyat tarifeleri, bağlı bulundukları odalarca hazırlanır ve odanın mensubu olduğu birlik yönetim kurulu tarafından fiyat tarifesinin sunulmasından sonra otuz gün içinde onaylanır veya reddedilir. Onaylanan fiyat tarifesi belediye, mülki amirlik ve ilgili odaya yedi gün içerisinde bildirilir ve bu andan itibaren yürürlüğe girer. Fiyat tarifeleri, uygulanacak azami hadleri gösterir. Belediyeler veya o yerin en büyük mülki amiri tespit edilen bu tarifeleri uygun bulmadıkları takdirde esnaf teşekkülü ile anlaşmaya varamazlarsa onbeş gün içinde o yerin mülki amirinin ya da görevlendireceği yardımcısının başkanlığında, ticaret ve sanayi veya ticaret odasından bir temsilci ile esnaf ve sanatkârlar odaları birliği temsilcisinden teşekkül edecek bir komisyonda görüşülüp karar verilmesini isteyebilirler. Komisyon kararları salt çoğunlukla alınır. Komisyon, tarifeleri uygun bulmadığı takdirde tarife yürürlükten kalkar. Komisyon kararına karşı, ilgililer yazılı bildirim tarihinden itibaren on gün içinde ticari davaları görmeye yetkili mahkeme nezdinde itirazda bulunabilirler. Bu mahkemenin kararı kesindir.” hükmüne haizdir.
Asıl ve birleşen Antalya 3. Asliye Ticaret Mahkemesinin 2021/175 Esas sayılı dosyasındaki dava … Yönetim Kurulunun 04/03/2021 tarihli …sayılı kararı ve karara karşı Antalya Valiliği tarafından yapılan itiraz başvurusunu reddine dair 15.03.2021 tarihli kararın iptali istemine ilişkindir. Birleşen Antalya 1. Asliye Ticaret Mahkemesinin 2021/236 Esas 2021/322 Karar sayılı dosyasındaki dava; Fiyat Tarifeleri İtiraz Komisyonu’nun Tacir ve Sanayiciler Tarafından üretilen Mal ve Hizmetlerin Azami Fiyat Tarifelerinin Düzenlenmesi Hakkında Yönetmelik Hükümleri gereği oluşturulan 2021 Yılı Katkısız Ekmek Azami Fiyat Fiyat Tarifesinin iptaline ilişkin kararın kaldırılması istemine ilişkindir.
Taraflar arasındaki esas uyuşmazlık ise; Antalya ilinde , 2021 yılı mart ayında satışa sunulacak 210 gram ekmeğin fiyatının 1,50 TL den 2,00 TL’ye artırılmasının yerindeliği noktasında toplanmaktadır.
Uyuşmazlığın çözümü amacıyla ekmeğin girdi fiyatları, bir önceki fiyat değişim tarihi olan 2020 ekim ayı ve uyuşmazlık dönemi olan 2021 mart ayı itibariyle istenmiş ve dosya kül halinde bilirkişi heyetine tevdii edilerek Antalya ilinde 2021 Mart ayında ekmek azami fiyat tarifesinin 210 gr ekmeğin 1,50 TL’ den 2,00 TL’ ye çıkartılması kararının yerindeliği, 210 gr. ekmeğin işletme maliyetleri de hesaba katılarak maliyetin hesaplanması konusunda rapor tanzimi istenmiştir. Talimat mahkemesine sunulan bilirkişi heyeti kök ve ek raporunda neticeten bir fırının 5 işçi çalıştırması halinde 210 gram ekmeğin maliyetinin 1,77 TL olacağı, 8 işçi çalıştırması halinde 210 gram ekmeğin maliyetinin 1,99 TL olacağı tespit edilmiştir. Ekmeğin maliyetinin gerçeğe yakın bir şekilde hesap edilmesi için Antalya ilindeki bir fırının ortalama işçi sayısının hesaplanması gerektiği kanaatine varılmış ve SGK’dan Antalya ilindeki tüm ekmek fırınların sigortalı işçi listeleri istenmiş ve dosya hesap bilirkişine tevdi edilmiştir.
Hesap bilirkişisi gelen verilere göre 3 ilçenin hesaplanmasının yapılabildiğini geri kalan ilçelerin hesaplamasının yapılabilmesi için Sgk ya tekrar müzekkere yazılması gerektiğini rapor etmiştir. Hesaplaması yapılan Kepez, Serik ve Elmalı ilçelerinin Antalya ilinin ortalamasını verebilecek nitelikte olması ve dosyanın daha fazla sürüncemede kalmaması adına mahkememizce SGK’ya tekrar müzekkere yazılmasına ve gelen müzekkere cevabına göre kalan ilçeler yönünden ortalama işçi sayısı hesabı yapılmasının istenmesine gerek duyulmamış mevcut verilere göre değerlendirme yapılmıştır.
Mevcut verilere göre Kepez’de fırında çalışan ortalama işçi sayısı 14, Serik’ de ortalama işçi sayısı 6 ve Elmalı’da ortalama işçi sayısı ise 4 tür. Ortalama işçi sayısı toplamı 24 olup 3 e bölündüğünde 8 bulunmaktadır. Yani bu üç ilçedeki düz ortalama hesapla 1 fırında çalışan işçi sayısı 8 dir. Ağırlıklı ortalama hesabına göre ise ;
407(Kepez’de çalışan toplam işçi sayısı)+ 34(Serik’te çalışan toplam işçi sayısı )+31(Elmalı’da çalışan toplam işçi sayısı)=472(3 ilçedeki fırında çalışan toplam işçi sayısı)
29(Kepez’deki toplam fırın sayısı)+ 6(Serik’teki toplam fırın sayısı )+ 8 (Elmalı’daki toplam fırın sayısı)= 43 (3 ilçedeki toplam fırın sayısı)
Bu üç ilçedeki bir fırında çalışan ortalama işçi sayısı 472/43=10.97 yani 11 olarak mahkememizce hesap edilmiştir. Görüldüğü üzere her iki yapılan hesapta da ortalama işçi sayısı 8 den yüksek bulunmuştur. Mahkememizce de Antalya ilinde bir fırında çalışan ortalama işçi sayısının en az 8 olarak kabulü gerektiği kanaatine varılmıştır. Bu kabule göre bilirkişi heyet raporundaki 8 işçi sayısına göre yapılan maliyet hesabı doğrultusunda 210 gr bir ekmeğin 2021 yılı mart ayındaki maliyetinin 2,00 TL olduğu ve bu maliyet hesabıyla uyumlu …Yönetim Kurulunun 04/03/2021 tarihli …sayılı kararı ve karara karşı Antalya Valiliği tarafından yapılan itiraz başvurusunu reddine dair 15.03.2021 tarihli kararın yerinde olduğu kanaatine varılmıştır. Aksi yöndeki Antalya Valilik Makamının oluru ile oluşturulan Fiyat Tarifeleri İtiraz Komisyonunun 15.04.2021 tarih … Esas sayılı kararının ise yerinde olmadığı ve iptalinin gerektiği kanaatine varılmıştır.
Tüm dosya kapsamı yukarıdaki açıklamalar ve tespitler ışığında, bilirkişi raporları nazara alınarak değerlendirildiğinde; Antalya İlinde 2021 Mart ayında satışa sunulan 210 gr bir ekmeğin maliyetinin 2,00 TL olduğu ve bu maliyet hesabıyla uyumlu … Yönetim Kurulunun 04/03/2021 tarihli … sayılı kararı ve karara karşı Antalya Valiliği tarafından yapılan itiraz başvurusunu reddine dair 15.03.2021 tarihli kararın yerinde olduğu, aksi yöndeki Antalya Valilik Makamının oluru ile oluşturulan Fiyat Tarifeleri İtiraz Komisyonunun 15.04.2021 tarih … Esas sayılı kararının ise yerinde olmadığı ve iptalinin gerektiği kanaatine varılmakla asıl ve birleşen Antalya 3. Asliye Ticaret Mahkemesinin 2021/175 Esas sayılı dosyasındaki davanın reddine ,birleşen Antalya 1. Asliye Ticaret Mahkemesinin 2021/236 Esas sayılı dosyasındaki davanın ise kabulüne dair 5362 s. Kanunun 62. maddesi gereği kesin olmak üzere karar vermek gerekmiş ve aşağıdaki şekilde hüküm tesis edilmiştir.
HÜKÜM: Ayrıntısı gerekçeli kararda açıklanacağı üzere;
1-Asıl davanın REDDİNE,
2-Birleşen Antalya 3. Asliye Ticaret Mahkemesinin 2021/175 Esas sayılı dosyasındaki davanın REDDİNE,
3-Birleşen Antalya 1. Asliye Ticaret Mahkemesinin 2021/236 Esas sayılı dosyasındaki davanın KABULÜ İLE, Antalya Valilik Makamının oluru ile oluşturulan Fiyat Tarifeleri İtiraz Komisyonunun 15.04.2021 tarih …Esas sayılı kararının İPTALİNE,
Asıl dava yönünden,
4-Harçlar Kanunu uyarınca alınması gereken 59,30 TL harçtan alınması gereken 80,70 TL nin mahsubu ile eksik alınan 21,40 TL sinin davacıdan alınarak, hazineye irad kaydına,
5-Yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine göre hesaplanan 5.100,00 TL vekalet ücretinin davacıdan alınarak, kendilerini vekille temsil ettiren davalılara verilmesine,

6-Asıl dava yönünden davacının yapmış olduğu yargılama giderlerinin kendisi üzerinde bırakılmasına,
Birleşen Antalya 3. Asliye Ticaret Mahkemesinin 2021/175 Esas sayılı dosyası yönünden,
7-Harçlar Kanunu uyarınca alınması gereken 80,70 TL peşin harç ve 80,70 TL başvurma harcının davacıdan alınarak, hazineye irad kaydına,
8-Yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine göre hesaplanan 5.100,00 TL vekalet ücretinin davacıdan alınarak, davalıya verilmesine,
9-Davacının yapmış olduğu yargılama giderlerinin kendisi üzerinde bırakılmasına,
Birleşen Antalya 1. Asliye Ticaret Mahkemesinin 2021/236 Esas sayılı dosyası yönünden,
10-Harçlar Kanunu uyarınca alınması gereken 59,30 TL harçtan alınması gereken 80,70 TL nin mahsubu ile eksik alınan 21,40 TL sinin davalıdan alınarak, hazineye irad kaydına,
11-Yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine göre hesaplanan 5.100,00 TL vekalet ücretinin davalıdan alınarak, davacıya verilmesine,
12-Davacının yapmış olduğu 36,50 TL yargılama giderinin davalıdan alınarak davacıya verilmesine,
13-Taraflarca yatırılan ve kullanılmayan gider avansı ve varsa teminatın karar kesinleştiğinde taraflara iadesine,
Dair, birleşen dosya davacısı …vekili …, birleşen dosya asıl dava davacısı …Vekili …, davalı … vekili … ve … vekili …’ın yüzüne karşı verilen karar kanuni mahiyeti itibariyle KESİN olmak üzere verilen karar açıkça okunup usulen anlatıldı.15/04/2022

Katip …
¸e-imzalıdır

Hakim …
¸e-imzalıdır