Emsal Mahkeme Kararı Ankara 1. Fikri ve Sınaî Haklar Hukuk Mahkemesi 2021/328 E. 2023/59 K. 06.07.2023 T.

Görüntülediğiniz mahkeme kararı henüz kesinleşmemiştir. Yararlı olması amacıyla eklenmiştir.

T.C. ANKARA 1. FİKRİ VE SINAÎ HAKLAR HUKUK MAHKEMESİ

DİKKAT
ÜCRETİ VEKALET KONTROL EDİLECK

T.C.
ANKARA
1. FİKRİ VE SINAÎ HAKLAR HUKUK MAHKEMESİ

TÜRK MİLLETİ ADINA

GEREKÇELİ KARAR

ESAS NO : 2021/328
KARAR NO : 2023/59
HAKİM : … …
KATİP : … …

DAVACILAR : 1- … – T.C. Kimlik No: …
2- … – T.C. Kimlik No: …
3- … – T.C. Kimlik No: …
4- … – T.C. Kimlik No: …
5- … – T.C. Kimlik No: …
6- … – T.C. Kimlik No: …
7- … -T.C. Kimlik No: …
8- … – T.C. Kimlik No: …
VEKİLİ : Av. … – ….
DAVALI : ….
VEKİLİ : Av. … – …

DAVA : Marka Hükümsüzlüğü, Marka Hakkına Tecavüz, Haksız Rekabet, Men, Ref,
Erişimin Engellenmesi
DAVA TARİHİ : 15/09/2021
KARAR TARİHİ : 06/07/2023

Mahkememizde görülmekte olan marka hükümsüzlüğü, marka hakkına tecavüz, haksız rekabet, men, ref, erişimin engellenmesi davasının yapılan açık yargılaması sonunda,
DAVA:
Davacı vekili dava dilekçesiyle; … Ailesinin, 1800’lü yıllardan beri baklavacılık yaptığını, ailede baklavacılığa ilk başlayan kişinin, …’te “… …” diye anılan … … olduğunu, … …’nin vefatından sonra oğlu … …’nün, baba mesleğini sürdürmüş ve oklava ile tek tek açılan ince yufkadan baklava yapımını başlatmış olduğunu, 1930’larda tahta kutular içinde civar illere gönderilen kuru baklavalar, … Ailesi’nin ününü … dışına taşımış olduğunu, baklavaların rağbet görmesinden cesaret alan … …’nün torunu … …’nün, baklavacılığı …’a taşımaya karar vermiş olduğunu, 1949 yılında …’de açılan …’un ilk baklava dükkânı aynı zamanda … dışındaki ilk fırınlı baklava dükkânı olduğunu, o günden bugüne baklavanın …’daki ilk adresinin olarak … … gösterildiğini, … markasının korunmasına ilişkin olarak ilk marka sahiplerinin, 11.03.1972senesinde “…” başlıklı sözleşmeyi imzalamış olduklarını, söz konusu sözleşmenin; marka veraset yolu ile nesilden nesile geçtikçe hali hazırdaki marka sahiplerince de imzalanarak günümüze kadar geçerliğini korumuş olduğunu, … … marka başvurularını yapan ve davalı şirkete devreden dava dışı … …’nün de anılan sözleşmenin taraflarından olduğunu, hal böyleyken, … markasının itibarından faydalanmak amacı ile iş bu sözleşmenin tarafı olan … … tarafından … … markalarının tescil ettirilmiş olduğunu, anılan markanın davalı şirkete devredilerek tanınmış aile markasından haksız olarak faydalanılmasına göz yumulmuş olduğunu, davalı şirketin, franchise ve lisans yolu ile kontrol edilmesi mümkün olmayan biçim ve hızda … … markasını üçüncü kişilerin kullanmasına imkan vermekte franchise alan her bir firmanın aileye ait … markasının itibarından haksız olarak faydalandığını, davalı tarafın …. sitesine girildiğinde HAKKINDA sekmesinde … … ile çalıştıklarının da ikrar edilmiş olduğunu, işbu dava konusu markalar davalı tarafından kötü niyetli olarak tescil ettirilmiş olduğunu, müvekkilleri adına 08/03/2013 tarihinde ikame etmiş oldukları …. Esas ile kayıt altına alınan davanın karşı tarafı davalı olup ilk derece mahkemesi tarafından davanın kabulüne karar verilmiş, ilgili davanın konusu olan markalar Mahkeme kararı ile iptal edilip Kurum nezdinde iptale ilişkin şerhin düşülmüş olduğunu, davalı şirket ile müvekkilleri arasında görülen davanın davalının aleyhine kesinleşmiş ve … … markaları iptal edilmiş olmasına rağmen davalı şirketin söz konusu Mahkeme kararını hiçe sayarak … … ibareli markaları tescil ettirmeye devam etmiş olduğunu, ki bu durumun dürüstlük kuralına aykırı bir eylem olarak kötü niyetin karşılığı olduğunu, …, …, …, …, …, … sayılı markalarının müvekkiline ait … markaları ile ayırt edilemeyecek kadar benzer olduğu ve müvekkili markasının kullanıldığı aynı hizmetleri kapsayan mal ve hizmet sınıflarında tescilli olduğunu, müvekkilinin … markaları ile davalı yana ait markalar arasında iltibas tehlikesinin bulunduğunu, müvekkilinin markasının esas unsurunun münhasıran “…” kelimesinden ibaret olduğunu, davalı tarafa ait marka incelendiğinde de yine “… …” ibaresinin ön planda yer aldığını, buna karşılık markalardaki tali unsur olarak kullanılan “….” ibarelerinin ayırt ediciliklerinin düşük olduğunu, zira bu ibarelerin cins, çeşit, vasıf bildiren ayırt ediciliği düşük ve herkes tarafından kullanılan ibarelerin kompoze edilmesi ile oluşmuş olduğunu, müvekkilinin … ibaresi ile gıda sektörü nezdinde elde etmiş olduğu tanınmışlıktan ve … adının …’de sıklıkla kullanılan bir ad olmasından yola çıkılarak markalar arasında bir inceleme gerçekleştirilmesinin gerektiğini, … markaları ile ayırt edilemeyecek kadar benzer dava konusu markaların tescilinin devam etmesine karar verilmesi müvekkillerinin emek ve zaman harcayarak itibar edindirdiği … markalarının ayırt edici vasfının zedelenmesine neden olacağını, davalı yanca, … … markasının tüketici nezdinde müvekkilleri ile özdeşleşen … markasına ayırt edilemeyecek derecede benzer biçimde kullanımının, müvekkilinin tescilli markası haklarına açıkça tecavüz teşkil ettiğini, davalı yana ait markaların … anlamında haksız rekabet oluşturduğunu ifade ederek, davalının, müvekkilinin tescilli markasından doğan haklarına tecavüz teşkil eden fiillerinin başta tabela olmak üzere, ambalaj, tanıtım amaçlı yayın dergi, katalog, …. web sitesi vs… gibi tüm mecralarda kullanımının durdurulmasına, başta tabela olmak üzere, ambalaj, tanıtım amaçlı yayın dergi, katalog, …. web sitesi vs… ilgili tüm yayınların toplatılmasına / durdurulmasına ve muhafazasına / yayınının / erişimin engellenmesine yönelik olarak dava sonuçlanıncaya kadar ihtiyati tedbir kararı verilmesini ve dava sonunda el konulan ürünlerin imhasına, davalının müvekkiline ait tescilli markasından kaynaklanan haklarına tecavüzünün tespiti ile tecavüzün durdurulması ve men’ine, …, …, …, …, …, … sayılı markalarının hükümsüzlüğü ile sicilden terkinine ve dava süresince 3. Kişilere devrinin engellenmesine yönelik sicil kaydına tedbir konulmasına karar verilmesini talep ve dava etmiştir.
CEVAP:
Dosya kapsamında, davalının yasal süre içinde sunulmuş herhangi bir cevap dilekçesi bulunmamaktadır.
YARGILAMA:
Taraflar arasındaki uyuşmazlığın; davalının markalarının iltibas ve kötü niyet sebepleriyle hükümsüzlük koşullarının oluşup oluşmadığı davalının … ibaresini kullanmasının marka hakkına tecavüz yaratıp yaratmadığı noktalarında toplandığı anlaşılmıştır.
Davanın açılmasını müteakip tarafların dava, cevap, cevaba cevap dilekçeleri karşılıklı tebliğ olunmuş, sundukları deliller alınmış, tescil ve başvuru dosyaları ile Alâkalı ticaret sicil kayıtları getirtilmiş, dava şartları incelenmiş, ön inceleme duruşması yapılmış, taraflar sulhe teşvik olunmuş, sonuç alınamaması üzerine uyuşmazlık konuları tespit edilmiş, tahkikat icra olunmasını müteakip taraf vekillerine tahkikat ve yargılamının geneliyle ilgili son sözleri de sorulmuş; sözlü iddia ve savunmada bulunma olanağı tanınmıştır.
Bilirkişi kurulunca düzenlenen raporda/ek raporda özetle:
Dava Konusu Markanın Hükümsüzlüğü Bakımından:
1. Dava konusu markalar ile davacının … sayılı ve … …+… ibareli, … sayılı ve … …+… ibareli, … sayılı ve … …+… ibareli markalar arasında marka işaretleri bakımından benzerlik bulunduğu,
2. Davacının 1. Maddede belirtilen markaları ile dava konusu …, …, …, … sayılı markalar arasında, markaların kapsamındaki malların tamamı bakımından karıştırılma ihtimalinin söz konusu olduğu,
3. Davacının 1. Maddede belirtilen markaları ile dava konusu markalardan … kod numaralı ”…+…” ibareli markanın kapsamında yer alan “29. Sınıf: Et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri. Kuru bakliyat. Hazır çorbalar, bulyonlar.Zeytin, zeytin ezmeleri.Süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil). Yenilebilir bitkisel yağlar. Kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler. Kuru yemişler. Fındık ve fıstık ezmeleri, tahin. Yumurtalar, yumurta tozları. Patates cipsleri. 30. Sınıf: Kahve, kakao; kahve veya kakao esaslı içecekler, çikolata esaslı içecekler. Makarnalar, mantılar, erişteler.Pastacılık ve fırıncılık mamulleri, tatlılar. Bal, arı sütü, propolis. Yiyecekler için çeşni / lezzet vericiler. Mayalar, kabartma tozları.Her türlü un, irmikler, nişastalar.Toz şeker, kesme şeker, pudra şekeri.Çaylar, buzlu çaylar.Şekerlemeler, çikolatalar, bisküviler, krakerler, gofretler. Sakızlar. Dondurmalar, yenilebilir buzlar.Tuz.Hububat (tahıl) ve mamulleri. Pekmez. 35.Sınıf: Müşterilerin malları elverişli bir şekilde görmesi ve satın alması için et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri.kuru bakliyat.hazır çorbalar,bulyonlar.zeytin, zeytin ezmeleri.süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil).yenilebilir bitkisel yağlar.kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler. Kuru yemişler. fındık ve fıstık ezmeleri, tahin. Yumurtalar, yumurta tozları.patates cipsleri.et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri.kuru bakliyat.hazır çorbalar, bulyonlar.zeytin, zeytin ezmeleri.süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil).yenilebilir bitkisel yağlar.kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler. kuru yemişler. fındık ve fıstık ezmeleri, tahin. yumurtalar, yumurta tozları.patates cipsleri.kahve, kakao; kahve veya kakao esaslı içecekler, çikolata esaslı içecekler.makarnalar, mantılar, erişteler.pastacılık ve fırıncılık mamulleri, tatlılar. bal, arı sütü, propolis.yiyecekler için çeşni/lezzet vericiler.mayalar, kabartma tozları.her türlü un, irmikler, nişastalar.toz şeker, kesme şeker, pudra şekeri.çaylar, buzlu çaylar.şekerlemeler, çikolatalar, bisküviler,krakerler, gofretler. Sakızlar. dondurmalar, yenilebilir buzlar. Tuz. hububat (tahıl) ve mamulleri.pekmezlerin bir araya getirilmesi hizmetleri (belirtilen hizmetler perakende, toptan satış mağazaları, elektronik ortamlar, katalog ve benzeri diğer yöntemler ile sağlanabilir). 43. Sınıf: Yiyecek ve içecek sağlanması hizmetleri.Geçici konaklama hizmetleri.” mallar/hizmetleri bakımından karıştırılma ihtimalinin söz konusu olduğu, davacı markalarının sınırlı biçimde tatlılar ve benzeri ürünler sektöründe elde ettiği tanınmışlık yahut bilinirlikten doğan imajın 35. Sınıftaki “Reklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler ile ilgili hizmetler, ticari ve reklam amaçlı sergi ve fuarların organizasyonu hizmetleri. Büro hizmetleri: sekreterlik hizmetleri, gazete aboneliği düzenleme hizmetleri, istatistiklerin derlenmesi, büro makinelerinin kiralanması hizmetleri, bilgisayar veri tabanlarındaki bilginin sistematik hale getirilmesi, telefon cevaplama hizmetleri. İş yönetimi, idaresi ve bu konular ile ilgili danışmanlık, muhasebe ve mali müşavirlik hizmetleri, personel işe yerleştirme, işe alma, personel seçimi, personel temini hizmetleri, ithalat-ihracat acente hizmetleri, geçici personel görevlendirme (başkası adına fatura yatırma, vergi yatırma, trafik işlemleri gibi iş takibi) hizmetleri. Açık artırmaların düzenlenmesi ve gerçekleştirilmesi hizmetleri.” hizmetlerine transferinin mümkün olmadığı,
4. Davacının 1. Maddede belirtilen markaları ile davalıya ait dava konusu markalardan , … kod numaralı ”…” ibareli markanın kapsamında yer alan “29. Sınıf: Et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri. Kuru bakliyat.Hazır çorbalar, bulyonlar.Zeytin, zeytin ezmeleri.Süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil).Yenilebilir bitkisel yağlar.Kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler.Kuru yemişler.Fındık ve fıstık ezmeleri, tahin.Yumurtalar, yumurta tozları.Patates cipsleri. 30. Sınıf: Kahve, kakao; kahve veya kakao esaslı içecekler, çikolata esaslı içecekler.Makarnalar, mantılar, erişteler.Pastacılık ve fırıncılık mamulleri, tatlılar.Bal, arı sütü, propolis.Yiyecekler için çeşni/lezzet vericiler.Mayalar, kabartma tozları.Her türlü un, irmikler, nişastalar.Toz şeker, kesme şeker, pudra şekeri.Çaylar, buzlu çaylar.Şekerlemeler, çikolatalar, bisküviler, krakerler,gofretler.Sakızlar.Dondurmalar, yenilebilir buzlar.Tuz.Hububat (tahıl) ve mamulleri.Pekmez. 35.Sınıf: Müşterilerin malları elverişli bir şekilde görmesi ve satın alması için et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri.kuru bakliyat.hazır çorbalar,bulyonlar.zeytin, zeytin ezmeleri.süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil).yenilebilir bitkisel yağlar.kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler.kuru yemişler.fındık ve fıstık ezmeleri, tahin.yumurtalar, yumurta tozları.patates cipsleri.et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri.kuru bakliyat.hazır çorbalar, bulyonlar.zeytin, zeytin ezmeleri.süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil).yenilebilir bitkisel yağlar.kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş,salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler.kuru yemişler.fındık ve fıstık ezmeleri, tahin.yumurtalar, yumurta tozları.patates cipsleri.kahve, kakao; kahve veya kakao esaslı içecekler, çikolata esaslı içecekler.makarnalar, mantılar, erişteler.pastacılık ve fırıncılık mamulleri, tatlılar.bal, arı sütü, propolis.yiyecekler için çeşni/lezzet vericiler.mayalar, kabartma tozları.her türlü un,irmikler, nişastalar.toz şeker, kesme şeker, pudra şekeri.çaylar, buzlu çaylar.şekerlemeler, çikolatalar, Bisküviler,krakerler, gofretler.sakızlar.dondurmalar, yenilebilir buzlar.tuz.hububat (tahıl) ve mamulleri.pekmezlerin bir araya getirilmesi hizmetleri (belirtilen hizmetler perakende, toptan satış mağazaları, elektronik ortamlar, katalog ve benzeri diğer yöntemler ile sağlanabilir). 43. Sınıf: Yiyecek ve içecek sağlanması hizmetleri.Geçici konaklama hizmetleri.” mallar/hizmetleri bakımından karıştırılma ihtimalinin söz konusu olduğu, davacı markalarının sınırlı biçimde tatlılar ve benzeri ürünler sektöründe elde ettiği tanınmışlık yahut bilinirlikten doğan imajın 35. Sınıftaki “Reklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler ile ilgili hizmetler, ticari ve reklam amaçlı sergi ve fuarların organizasyonu hizmetleri. Büro hizmetleri: sekreterlik hizmetleri, gazete aboneliği düzenleme hizmetleri, istatistiklerin derlenmesi, büro makinelerinin kiralanması hizmetleri, bilgisayar veri tabanlarındaki bilginin sistematik hale getirilmesi, telefon cevaplama hizmetleri. İş yönetimi, idaresi ve bu konular ile ilgili danışmanlık, muhasebe ve mali müşavirlik hizmetleri, personel işe yerleştirme, işe alma, personel seçimi, personel temini hizmetleri, ithalat-ihracat acente hizmetleri, geçici personel görevlendirme (başkası adına fatura yatırma, vergi yatırma, trafik işlemleri gibi iş takibi) hizmetleri. Açık artırmaların düzenlenmesi ve gerçekleştirilmesi hizmetleri.” hizmetlerine transferinin mümkün olmadığı,
5. Mahkeme tarafından dava konusu markaların tesciline yönelik kötü niyetin kabul edilmemesi durumunda, dava konusu markaların tescil tarihi ile dava tarihi arasındaki 5 yıldan fazla sürenin sessiz kalma yoluyla hak kaybı oluşması için yeterli olduğu kanaatinde olmakla birlikte, sessiz kalma hususunun mahkeme’nin takdirinde olduğu
6. Kötü niyet olup olmadığı değerlendirmesinin Mahkemenin takdirinde olduğu,
Davacının Marka Hakkına Tecavüz Bakımından
…. alan adlı sitede detaylı bir şekilde anlatılan davalı kullanımlarının, davacının markalarının kullanımına ilişkin olmadığı, davacı markalarındaki lezzetin kendi ürettikleri sade yağ ürününe ilişkin olduğu anlaşılmış, dolayısıyla davalının …. alan adlı sitedeki eylemlerinin davacının marka hakkına tecavüz teşkil etmediği, takdirin mahkemeye ait olduğu, bildirilmiştir.
Bilirkişi raporunun ve ek raporun her iki tarafın iddia ve savunmasının kapsamı, taraf delilleri, marka kapsamları dikkate alınarak düzelendiği, hüküm kurmaya yeterli incelemenin yapıldığı, raporun ve ek raporun usul ve yasaya aykırı yönünün bulunmadığı, hukuki değerlendirme nihai olarak mahkememizce yapılacağından yeniden rapor alınmasını gerektirir yön bulunmadığı anlaşılmıştır.
GEREKÇE:
Tescilli bir markanın ait olduğu mal ve hizmetler bakımından sağladığı korumanın kapsamı ve sınırları 10.01.2017 tarihinde yürürlüğe giren 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu (SMK) ile düzenlenmiştir.
“Marka tescilinde nispi ret nedenleri ” başlığı altında düzenlenen 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanununun 6. maddesi ise;
(1) Tescil başvurusu yapılan bir markanın, tescil edilmiş veya önceki tarihte başvurusu yapılmış marka ile aynılığı ya da benzerliği ve kapsadığı mal veya hizmetlerin aynılığı ya da benzerliği nedeniyle, tescil edilmiş veya önceki tarihte başvurusu yapılmış marka ile halk tarafından ilişkilendirilme ihtimali de dâhil karıştırılma ihtimali varsa itiraz üzerine başvuru reddedilir.
(2) Ticari vekil veya temsilcinin, marka sahibinin izni olmaksızın ve haklı bir sebebe dayanmaksızın markanın aynı veya ayırt edilemeyecek kadar benzerinin kendi adına tescili için yaptığı başvuru, marka sahibinin itirazı üzerine reddedilir.
(3) Başvuru tarihinden veya varsa rüçhan tarihinden önce tescilsiz bir marka veya ticaret sırasında kullanılan bir başka işaret için hak elde edilmişse, bu işaret sahibinin itirazı üzerine, marka başvurusu reddedilir.
(4) … Sözleşmesinin 1 inci mükerrer 6 ncı maddesi bağlamındaki tanınmış markalar ile aynı veya benzer nitelikteki marka başvuruları, aynı veya benzer mal veya hizmetler bakımından itiraz üzerine reddedilir.
(5) Tescil edilmiş veya tescil başvurusu daha önceki tarihte yapılmış bir markanın, …’de ulaştığı tanınmışlık düzeyi nedeniyle haksız bir yararın sağlanabileceği, markanın itibarının zarar görebileceği veya ayırt edici karakterinin zedelenebileceği hâllerde, aynı ya da benzer markanın tescil başvurusu, haklı bir sebebe dayanma hâli saklı kalmak kaydıyla, başvurunun aynı, benzer veya farklı mal veya hizmetlerde yapılmış olmasına bakılmaksızın önceki tarihli marka sahibinin itirazı üzerine reddedilir.
(6) Tescil başvurusu yapılan markanın başkasına ait kişi ismini, ticaret unvanını, fotoğrafını, telif hakkını veya herhangi bir fikri mülkiyet hakkını içermesi hâlinde hak sahibinin itirazı üzerine başvuru reddedilir.
(7) Ortak markanın veya garanti markasının yenilenmeme sebebiyle koruma süresinin sona ermesinden itibaren üç yıl içinde yapılan, ortak marka veya garanti markasıyla aynı veya benzer olan ve aynı veya benzer mal veya hizmetleri içeren marka başvurusu, önceki hak sahibinin itirazı üzerine reddedilir.
(8) Tescilli markanın yenilenmeme sebebiyle koruma süresinin sona ermesinden itibaren iki yıl içinde yapılan, bu markayla aynı veya benzer olan ve aynı veya benzer mal veya hizmetleri içeren marka başvurusu, önceki marka sahibinin itirazı üzerine bu iki yıllık süre içinde markanın kullanılmış olması şartıyla reddedilir.
(9) Kötüniyetle yapılan marka başvuruları itiraz üzerine reddedilir.” şeklindedir.
Bu düzenleme uyarınca getirilen yaptırımın iki koşulun bir arada bulunması hâlinde uygulanacağı görülmekte olup, bunlardan birincisi tescil başvurusu yapılan markanın, tescil edilmiş veya önceki tarihte başvurusu yapılmış marka ile aynı ya da benzer olması, ikincisi ise; her iki markanın da kapsadığı mal veya hizmetlerin aynı ya da benzer olmasıdır. Ancak burada 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanununun 6. maddesinin (5) numaralı fıkrasının hatırlatılması da gereklidir. Zira tescil edilmiş veya tescil için başvurusu yapılmış markanın, …’de ulaştığı tanınmışlık düzeyi nedeniyle haksız bir yararın sağlanabileceği, markanın itibarının zarar görebileceği veya ayırt edici karakterinin zedelenebileceği durumlarda, tescil edilmiş veya tescil için başvurusu daha önce yapılmış bir marka sahibinin itirazı üzerine, farklı mal veya hizmetlerde kullanılacak olsa bile, sonraki markanın tescil başvurusu ret edilebilecektir. Tanınmış marka kavramı yerleşik … içtihatlarında “bir şahsa veya teşebbüse sıkı bir şekilde matufiyet, garanti, kalite, kuvvetli reklam, yaygın bir dağıtım sistemine bağlı, müşteri, akraba, dost, düşman ayırımı yapılmadan coğrafi sınır, kültür, yaş farkı gözetilmeksizin aynı çevredeki insanlar tarafından refleks halinde ortaya çıkan bir çağrışım olarak” ifade edilmiştir.
Ayrıca, 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanununun 6. maddesinin 1. fıkrasında geçen “halk tarafından karıştırılma ihtimali” konusunda ölçünün; bu işin ilgilisi veya uzmanı değil, tüketici olan halk olduğunun göz önünde tutulması gerekmektedir. Karıştırılma ihtimalinde önemli olan husus, halkın bu iki işaret arasında herhangi bir şekilde herhangi bir sebeple bağlantı kurma, ilişkilendirme ihtimalidir. Buradaki “ihtimal” kelimesi özenle ve özellikle kullanılmış bir kelime olup, …, ses, anlam, genel görünüm, çağrışım ve bir seri içinde bulunma izlenimi bu kapsamda değerlendirilmektedir.
Hatta markalar arasında birçok noktada fark bulunduğu tespit edilse bile “umumi intiba” ikisinin karıştırılabileceği yönünde ise, iki işaret arasında karıştırma ihtimalinin bulunduğu kabul edilmelidir (….).
Bir başka anlatımla, “iltibas tehlikesi” görsel, biçimsel, anlamsal, işitsel benzerlikler, çağrıştırma, bir bütün olarak uyandırdığı toplu kanaat, malın veya hizmetin hitap ettiği alıcı grubunun toplumsal düzeyi ve durumu, markayı taşıyan malın değeri ve alıcının bu malı almaya ayırdığı zaman, markanın esas unsurları ve tamamlayıcı unsurları, karşılaştırılan işaretler arasındaki benzerlik, telaffuz, anlam veya biçimden, işaretlerin toplu olarak bıraktığı izlenimden, seri içine girmekten veya başka bir çağrışımdan kaynaklanabilir. Yine halkın, karşılaştırılan işaretler arasında herhangi bir şekilde “bağlantı” kurabilmesi de benzerlik bulunduğunu kabul etmek için yeterli olmaktadır.
6769 sayılı SMK m. 29 ile “Marka Hakkına Tecavüz Sayılan Fiiller” düzenlenmiştir.
Buna göre; Aşağıda sayılan fiiller marka hakkına tecavüz sayılır:
a) Marka sahibinin izni olmaksızın, markayı 7. maddede belirtilen biçimlerde kullanmak.
b) Marka sahibinin izni olmaksızın, markayı veya ayırt edilmeyecek derecede benzerini kullanmak suretiyle markayı taklit etmek.
c) Markayı veya ayırt edilmeyecek derecede benzerini kullanmak suretiyle markanın taklit edildiğini bildiği veya bilmesi gerektiği halde tecavüz yoluyla kullanılan markayı taşıyan ürünleri satmak, dağıtmak, başka şekilde ticaret alanına çıkarmak, ithal işlemine tabi tutmak, ihraç etmek, ticari amaçla elde bulundurmak veya bu ürüne dair sözleşme yapmak için öneride bulunmak.
ç) Marka sahibi tarafından lisans yoluyla verilmiş hakları izinsiz genişletmek veya bu hakları üçüncü kişilere devretmek.
6769 sayılı SMK 149. maddesinde “Sınai Mülkiyet Hakkı Tecavüze Uğrayan Hak Sahibinin İleri Sürebileceği Talepler” belirtilmiştir. Bunlar:
a)Fiilin tecavüz olup olmadığının tespiti
b)Muhtemel tecavüzün önlenmesi
c)Tecavüz fiillerinin durdurulması
ç)Tecavüzün kaldırılması ile maddi ve manevi zararın tazmini
d)Tecavüz oluşturan veya cezayı gerektiren ürünler ile bunların üretiminde münhasıran kullanılan cihaz makine gibi araçlara tecavüze konu ürünler dışındaki diğer ürünlerin üretimini engellemeyecek şekilde el konulması
e) (d) bendi uyarınca el konulan ürün, cihaz ve makineler üzerinde kendisine mülkiyet hakkının tanınması
f) Tecavüzün devamını önlemek üzere tedbirlerin alınması, özellikle masraflar tecavüz edene ait olmak üzere (d) bendine göre el konulan ürünler ile cihaz ve makine gibi araçların şekillerinin değiştirilmesi, üzerindeki markaların silinmesi veya sınai mülkiyet haklarına tecavüzün önlenmesi için kaçınılmaz ise imhası.
g) Haklı bir sebebin veya menfaatinin bulunması halinde, masrafları karşı tarafa ait olmak üzere kesinleşmiş kararın günlük gazete veya benzeri vasıtalarla tamamen veya özet olarak ilan edilmesi veya ilgililere tebliğ edilmesidir.
6100 sayılı TTK’nın 54. Maddesine göre, “Haksız rekabete ilişkin bu Kısım hükümlerinin amacı, bütün katılanların menfaatine, dürüst ve bozulmamış rekabetin sağlanmasıdır. (2) Rakipler arasında veya tedarik edenlerle müşteriler arasındaki ilişkileri etkileyen aldatıcı veya dürüstlük kuralına diğer şekillerdeki aykırı davranışlar ile ticari uygulamalar haksız ve hukuka aykırıdır.”
Bu açıklamalar ışığında somut olay incelendiğinde;
Taraf markaları tescil kapsamları ve işaretsel yönden karşılaştırıldığında;

Hükümsüzlüğe Gerekçe Hükümsüzlüğü Talep Edilen
Davacı Markaları Davalı Markaları


(29 ve 30. sınıf) (29, 30, 35, 43. sınıf)

Davacı Tanınmış Markası
… (…)

Davacının, dava dilekçesinde dava konusu markaların hükümsüzlüğüne gerekçe olarak gösterdiği … sayılı markanın başvuru tarihi olan 04.02.2016, dava konusu markaların başvuru tarihlerinden daha sonra olması, 6769 s. SMK’nın 6/1 maddesi kapsamında tescil edilmiş veya önceki tarihte başvurusu yapılmış markanın mevcudiyeti gerekli olması nedeniyle söz konusu madde kapsamında yapılan değerlendirmede, belirtilen marka dikkate alınmamıştır.
Tarafların emtia gruplarına bakıldığında; davalıya ait dava konusu markalardan … kod numaralı ”…+…” ibareli markanın kapsamında yer alan “29. Sınıf: Et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri. Kuru bakliyat. Hazır çorbalar, bulyonlar.Zeytin, zeytin ezmeleri.Süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil). Yenilebilir bitkisel yağlar. Kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler. Kuru yemişler. Fındık ve fıstık ezmeleri, tahin. Yumurtalar, yumurta tozları. Patates cipsleri. 30. Sınıf: Kahve, kakao; kahve veya kakao esaslı içecekler, çikolata esaslı içecekler. Makarnalar, mantılar, erişteler.Pastacılık ve fırıncılık mamulleri, tatlılar. Bal, arı sütü, propolis. Yiyecekler için çeşni / lezzet vericiler. Mayalar, kabartma tozları.Her türlü un, irmikler, nişastalar.Toz şeker, kesme şeker, pudra şekeri.Çaylar, buzlu çaylar.Şekerlemeler, çikolatalar, bisküviler, krakerler, gofretler. Sakızlar. Dondurmalar, yenilebilir buzlar.Tuz.Hububat (tahıl) ve mamulleri. Pekmez. 35.Sınıf: Müşterilerin malları elverişli bir şekilde görmesi ve satın alması için et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri.kuru bakliyat.hazır çorbalar,bulyonlar.zeytin, zeytin ezmeleri.süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil).yenilebilir bitkisel yağlar.kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler. Kuru yemişler. fındık ve fıstık ezmeleri, tahin. Yumurtalar, yumurta tozları.patates cipsleri.et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri.kuru bakliyat.hazır çorbalar, bulyonlar.zeytin, zeytin ezmeleri.süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil).yenilebilir bitkisel yağlar.kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler. kuru yemişler. fındık ve fıstık ezmeleri, tahin. yumurtalar, yumurta tozları.patates cipsleri.kahve, kakao; kahve veya kakao esaslı içecekler, çikolata esaslı içecekler.makarnalar, mantılar, erişteler.pastacılık ve fırıncılık mamulleri, tatlılar. bal, arı sütü, propolis.yiyecekler için çeşni/lezzet vericiler.mayalar, kabartma tozları.her türlü un, irmikler, nişastalar.toz şeker, kesme şeker, pudra şekeri.çaylar, buzlu çaylar.şekerlemeler, çikolatalar, bisküviler,krakerler, gofretler. Sakızlar. dondurmalar, yenilebilir buzlar. Tuz. hububat (tahıl) ve mamulleri.pekmezlerin bir araya getirilmesi hizmetleri (belirtilen hizmetler perakende, toptan satış mağazaları, elektronik ortamlar, katalog ve benzeri diğer yöntemler ile sağlanabilir). 43. Sınıf: Yiyecek ve içecek sağlanması hizmetleri.Geçici konaklama hizmetleri.” mallar/hizmetleri bakımından karıştırılma ihtimalinin söz konusu olduğu, davacı markalarının sınırlı biçimde tatlılar ve benzeri ürünler sektöründe elde ettiği tanınmışlık yahut bilinirlikten doğan imajın 35. Sınıftaki “Reklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler ile ilgili hizmetler, ticari ve reklam amaçlı sergi ve fuarların organizasyonu hizmetleri. Büro hizmetleri: sekreterlik hizmetleri, gazete aboneliği düzenleme hizmetleri, istatistiklerin derlenmesi, büro makinelerinin kiralanması hizmetleri, bilgisayar veri tabanlarındaki bilginin sistematik hale getirilmesi, telefon cevaplama hizmetleri. İş yönetimi, idaresi ve bu konular ile ilgili danışmanlık, muhasebe ve mali müşavirlik hizmetleri, personel işe yerleştirme, işe alma, personel seçimi, personel temini hizmetleri, ithalat-ihracat acente hizmetleri, geçici personel görevlendirme (başkası adına fatura yatırma, vergi yatırma, trafik işlemleri gibi iş takibi) hizmetleri. Açık artırmaların düzenlenmesi ve gerçekleştirilmesi hizmetleri.” mallar/hizmetlerinin davacının redde gerekçe markalarının kapsamında aynı/ aynı tür / benzer / ilişkili olarak yer aldığı, davalıya ait dava konusu markalardan … sayılı … ibareli markanın kapsamında yer alan 29. Sınıf: Et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri. Kuru bakliyat.Hazır çorbalar, bulyonlar.Zeytin, zeytin ezmeleri.Süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil).Yenilebilir bitkisel yağlar.Kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler. Kuru yemişler.Fındık ve fıstık ezmeleri, tahin.Yumurtalar, yumurta tozları. Patates cipsleri. 30. Sınıf: Kahve, kakao; kahve veya kakao esaslı içecekler, çikolata esaslı içecekler.Makarnalar, mantılar, erişteler.Pastacılık ve fırıncılık mamulleri, tatlılar. Bal, arı sütü, propolis. Yiyecekler için çeşni/lezzet vericiler. Mayalar, kabartma tozları.Her türlü un, irmikler, nişastalar.Toz şeker, kesme şeker, pudra şekeri.Çaylar, buzlu çaylar.Şekerlemeler, çikolatalar, bisküviler, krakerler,gofretler.Sakızlar.Dondurmalar, yenilebilir buzlar.Tuz.Hububat (tahıl) ve mamulleri. Pekmez. 35.Sınıf: Müşterilerin malları elverişli bir şekilde görmesi ve satın alması için et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri.kuru bakliyat.hazır çorbalar,bulyonlar.zeytin, zeytin ezmeleri.süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil).yenilebilir bitkisel yağlar.kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler. kuru yemişler.fındık ve fıstık ezmeleri, tahin.yumurtalar, yumurta tozları.patates cipsleri.et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri.kuru bakliyat.hazır çorbalar, bulyonlar.zeytin, zeytin ezmeleri.süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil).yenilebilir bitkisel yağlar.kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş,salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler.kuru yemişler.fındık ve fıstık ezmeleri, tahin.yumurtalar, yumurta tozları.patates cipsleri.kahve, kakao; kahve veya kakao esaslı içecekler, çikolata esaslı içecekler.makarnalar, mantılar, erişteler.pastacılık ve fırıncılık mamulleri, tatlılar.bal, arı sütü, propolis.yiyecekler için çeşni/lezzet vericiler.mayalar, kabartma tozları.her türlü un,irmikler, nişastalar.toz şeker, kesme şeker, pudra şekeri.çaylar, buzlu çaylar.şekerlemeler, çikolatalar, Bisküviler, krakerler, gofretler.sakızlar.dondurmalar, yenilebilir buzlar.tuz.hububat (tahıl) ve mamulleri.pekmezlerin bir araya getirilmesi hizmetleri (belirtilen hizmetler perakende, toptan satış mağazaları, elektronik ortamlar, katalog ve benzeri diğer yöntemler ile sağlanabilir). 43. Sınıf: Yiyecek ve içecek sağlanması hizmetleri.Geçici konaklama hizmetleri.” mallar/hizmetleri bakımından karıştırılma ihtimalinin söz konusu olduğu, davacı markalarının sınırlı biçimde tatlılar ve benzeri ürünler sektöründe elde ettiği tanınmışlık yahut bilinirlikten doğan imajın 35. Sınıftaki “Reklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler ile ilgili hizmetler, ticari ve reklam amaçlı sergi ve fuarların organizasyonu hizmetleri. Büro hizmetleri: sekreterlik hizmetleri, gazete aboneliği düzenleme hizmetleri, istatistiklerin derlenmesi, büro makinelerinin kiralanması hizmetleri, bilgisayar veri tabanlarındaki bilginin sistematik hale getirilmesi, telefon cevaplama hizmetleri. İş yönetimi, idaresi ve bu konular ile ilgili danışmanlık, muhasebe ve mali müşavirlik hizmetleri, personel işe yerleştirme, işe alma, personel seçimi, personel temini hizmetleri, ithalat-ihracat acente hizmetleri, geçici personel görevlendirme (başkası adına fatura yatırma, vergi yatırma, trafik işlemleri gibi iş takibi) hizmetleri. Açık artırmaların düzenlenmesi ve gerçekleştirilmesi hizmetleri.” mallar/hizmetlerinin davacının redde gerekçe markalarının kapsamında aynı/ aynı tür / benzer / ilişkili olarak yer aldığı, dava konusu markalardan malların satış hizmetini de içeren …. sayılı markalar bakımından, mallar ile bu malların satış hizmetleri ilişkili olduğu, dava konusu diğer markalar olan …. sayılı markaların kapsamlarındaki malların tamamının davacının redde gerekçe markaların kapsamlarında aynı/aynı tür/benzer olarak yer aldığı, görülmektedir.
Davalının markasının incelenmesinde; dava konusu markalardan …+… ibareli marka, bir daire içinde, sarı halka ve içi kırmızı bir dairenin üzerine, el yazısı şeklinde, beyaz renkte “…” ibaresi, bu ibarenin hemen üstünde “… …” ibaresi ve sarı halka içerisinde “…” ibaresinin yer aldığı, karma bir marka olduğu, söz konusu markada her ne kadar “… …” ibaresinin çatı marka şeklinde konumlandırılması neticesinde, “…” ibaresi ön plana çıksa da, söz konusu markada yer alan “… …” ibaresinin de marka işaretleri bakımından benzerlik değerlendirmesinde dikkate alınması gerektiği; dava konusu ”…”, ”…”, ”…”, ”…”, ”…” ibareli ibareli markaların, beyaz zemin üzerine, kırmızı veya siyah renkte “… …” ibarelerinin yanında “….” ibarelerinin kullanıldığı, herhangi bir … unsuru içermeyen kelime markaları olduğu, söz konusu markalarda yer alan bu ibarelerin dava konusu mallar/hizmetler bakımından ayırt edici niteliğe haiz olmayan veya ayırt edici niteliği düşük ibareler olduğu, dolayısıyla söz konusu markaların esas unsurlarının “… …” ibaresi olduğu; anlaşılmaktadır.
Davacının redde gerekçe markalarının incelenmesinde; markaları, “…” ibaresi ortak olmak üzere “…”, “…” ibareleri ve bazılarında şeklin yer aldığı markalar olduğu, söz konusu markaların esas unsurlarının “…”…. “” ibareleri olduğu anlaşılmaktadır.
Markalar arasında iltibasa yol açacak derecede bir benzerlik olup olmadığının tespitinde her iki markaya konu işaretin, ayırt edici ve baskın unsurları dikkate alınarak bütünü itibariyle görsel, işitsel ve anlamsal olarak bıraktıkları izlenimin esas alınması gerekmektedir.
… Hukuk Genel Kurulu’nun 08.06.2016 gün ve …sayılı kararı uyarınca iltibas değerlendirmesinin hakimlik mesleğinin gerektirdiği genel hukuki bilgi ile çözümlenmesinin mümkün olduğu hususu da gözönünde bulundurularak yapılan incelemede, bilirkişi raporunda da izah edildiği üzere; markalar görsel, işitsel ve kavramsal olarak incelendiğinde; davacının sadece “…” esas unsurlu markalarıyla davalı firmanın dava konusu “…” ibaresini içeren markaları arasında görsel, işitsel ve kavramsal olarak ortalama tüketicileri iltibasa düşürecek derecede bir benzerlik bulunduğu, şöyle ki; dava konusu markaların görselindeki “…” ibaresinin davacının “…” ibaresini içeren markaları ile çok yakın düzeyde birbirine benzer ve bağlantılı bir marka olduğunun görüleceği, işin uzmanı yahut dikkatli kişilerden oluşmayan, makûl düzeyde bilgilendirilmiş, marka ve başvuru konusu işareti aynı anda görüp detaylarını karşılaştırma olanağı bulunmayan daha önce görüp yararlandığı markanın aşağı yukarı net anısının tesirinde olan ortalama düzeydeki alıcı kitlesinin yargılama konusu mallar/hizmetler için ayırdığı satın alma süresi içinde, davalının “… …” ibareli dava konusu markalarını gördüğünde, derhâl ve hiç düşünmeden bunun davacının “…”esas unsurlu markalarından farklı bir marka olduğunu algılamayacağı, her iki markanın aynı işletmenin markası veya idari-mali anlamda bağlantılı işletme markaları olarak algılayabileceği, dava konusu markalarda yer alan “….” ibarelerinin bu keyfiyeti değiştirmeyeceği, zira tüketici algısının “…” ibaresi üzerinde olacağı hususları birlikte değerlendirildiğinde, dava konusu markalar ile davacının, …. kod numaralı ve (…) ibareli markaları arasında marka işaretleri bakımından işitsel, görsel ve kavramsal olarak karıştırılmaya yol açacak düzeyde bir benzerlik bulunduğu anlaşılmıştır. Buradan hareketle; davalı kullanımlarının, davacı markasına tecavüz edip etmediğini belirleyebilmek için markalar arasındaki benzerlik ve mallar/hizmetler arasındaki benzerlikten yola çıkılarak bir sonuca ulaşılması gerektiği, bu kapsamda davacı markaları ile davalı kullanımları arasındaki yüksek orandaki benzerlik ve davacı markasının kapsamındaki hizmetler ile davalı kullanımlarına konu hizmetler arasındaki aynılık dikkate alındığında ortalama tüketicilerin davalı kullanımlarının da davacı tarafça veya onun izni ile yapıldığını veya davacı taraf ile davalı taraf arasında işbirliği veya ticari ilişki bulunduğunu düşünmesi ihtimali bulunduğu, böylesi bir algının ise davacı açısından karıştırılma ihtimali yaratmasının kaçınılmaz olacağı, dolayısıyla davacı markası ile davalı kullanımlarının biçim, düzenleme ve tertip tarzı ile bıraktıkları genel izlenim itibariyle ortalama tüketicileri iltibasa düşürecek derecede benzer olduğu, markalar arasında ilişkilendirilme ihtimali de dahil olmak üzere karıştırılma/benzerlik ihtimali bulunduğu; bu benzerlik nedeniyle davalının fiili kullanımlarının tecavüz oluşturduğu; ortalama tüketicinin marka ve işaretlerin birbiriyle idari ve ekonomik olarak bağlantılı şirketlere ait olduğu yönünde izlenim edinebileceği, tüketicinin davalıya ait internet sitesinin davacının yeni bir online satış sitesi olduğu zannına kapılabileceği anlaşıldığından davalı kullanımlarının haksız rekabet teşkil ettiği anlaşılmış, davanın kısmen kabulü ile; davalı adına tescilli … kod numaralı ”…+…” ibareli markanın, … kod numaralı ”…” ibareli markanın, … kod numaralı ”…” ibareli markanın, … kod numaralı ”…” ibareli markanın, … kod numaralı ”…” ibareli markanın, … kod numaralı ”…” ibareli markanın hükümsüzlüğüne ve sicilden terkinine, davalının … ibaresinin kullanmasının davacının markalarına tecavüz ve haksız rekabet yarattığının tespitine, bu kapsamda davalının … ibaresini kullanmasının men ve ref’ine, davalının … ibaresinin tabela, ambalaj, tanıtım amaçlı dergi katalog vb. yazılı evrakta kullanmasının men ve ref’i ile bu tür evraklara el konulmasına, evrak üzerinden … ibaresinin silinmesi mümkün ise silinmesine, mümkün değil ise imhasına,…. linkine erişimin engellenmesi talebinin reddine, Sosyal medya hesapları üzerinden kullanımın engellenmesi talep edildi ise de belirgin sosyal medya hesabı verilmediğinden bu talebin reddine karar vermek gerekmiş ve aşağıdaki şekilde hüküm kurulmuştur.
HÜKÜM: Gerekçesi açıklandığı üzere:
1-Davanın kısmen kabulü ile
Davalı adına tescilli … kod numaralı ”…+…” ibareli markanın, … kod numaralı ”…” ibareli markanın, … kod numaralı ”…” ibareli markanın, … kod numaralı ”…” ibareli markanın, … kod numaralı ”…” ibareli markanın, … kod numaralı ”…” ibareli markanın hükümsüzlüğüne ve sicilden terkinine,
Davalının … ibaresinin kullanmasının davacının markalarına tecavüz ve haksız rekabet yarattığının tespitine, bu kapsamda davalının … ibaresini kullanmasının men ve ref’ine,
Davalının … ibaresinin tabela, ambalaj, tanıtım amaçlı dergi katalog vb. Yazılı evrakta kullanmasının men ve ref’i ile bu tür evraklara el konulmasına, evrak üzerinden … ibaresinin silinmesi mümkün ise silinmesine, mümkün değil ise imhasına,
…. linkine erişimin engellenmesi talebinin reddine,
Sosyal medya hesapları üzerinden kullanımın engellenmesi talep edildi ise de belirgin sosyal medya hesabı verilmediğinden bu talebin reddine,
2-Harçlar Yasasına göre hesaplanan 179,90-TL karar harcından peşin alınan 59,30-TL’nin mahsubu ile bakiye 120,60-TL’nin davalıdan tahsili ile hazineye irat kaydına,
3-Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine göre hesap olunan takdiren 15.000,00-TL maktu ücreti vekâletin davalıdan alınarak davacıya verilmesine,
4-Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine göre hesap olunan takdiren 15.000,00-TL maktu ücreti vekâletin davacıdan alınarak davalıya verilmesine,
5-Davacının yapmış olduğu ve aşağıda dökümü gösterilen 2.581,10-TL yargılama giderinin takdiren 2.064,88-TL’sinin davalıdan alınarak davacıya verilmesine, bakiye yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına,
6-Davalı tarafından yargılama gideri sarfedilmediğinden bu hususta karar verilmesine yer olmadığına,
7-Yatırılan ve kullanılmayan gider avansının, hükmün kesinleşmesini müteakip re’sen yatırana iadesine (HMK m.333),
Dair verilen karar, hazır olan taraf vekillerinin yüzüne karşı, tebliğ tarihinden itibaren 2 haftalık yasal süre içinde Bölge Adliye Mahkemesinde istinaf yolu açık olmak üzere açıkça okunup, usulen anlatıldı. 06/07/2023
Katip … Hakim …
¸ ¸
MASRAF DÖKÜMÜ
İLK MASRAF : 127,10-TL
GİDER AVANSI :2.454,00-TL
TOPLAM :2.581,10-TL