Emsal Mahkeme Kararı Ankara 1. Fikri ve Sınaî Haklar Hukuk Mahkemesi 2021/242 E. 2021/437 K. 21.12.2021 T.

Görüntülediğiniz mahkeme kararı henüz kesinleşmemiştir. Yararlı olması amacıyla eklenmiştir.

T.C. ANKARA 1. FİKRİ VE SINAÎ HAKLAR HUKUK MAHKEMESİ
T.C.
ANKARA
1. FİKRİ VE SINAÎ HAKLAR HUKUK MAHKEMESİ

TÜRK MİLLETİ ADINA

GEREKÇELİ KARAR

ESAS NO : 2021/242
KARAR NO : 2021/437

DAVA : Marka İle İlgili Kurum Kararının İptali, Marka Tescili
DAVA TARİHİ : 20/02/2017
KARAR TARİHİ : 21/12/2021
YAZILDIĞI TARİH : 28/12/2021

Mahkememizde görülmekte olan marka ile ilgili kurum kararının iptali, marka tescili davasının yapılan açık yargılaması sonunda,
DAVA:
Davacı vekili dava dilekçesiyle; müvekkilinin … markasının tanınmış bir marka olduğunu, bu tanınmışlığın 2007 yılında Türk Patent tarafından özel/01472 sayı ile kabul edildiğini, Gerek ulusal gerekse uluslararası alanda tescilli pek çok “…”ve “…” türevi markasının bulunduğunu, dava konusu … …’un da bu markalardan biri olduğunu, 18 ve 25. Sınıflarda tescilli olduğunu, … … ibaresinin aynı zamanda 35. sınıf içinde tescil başvurusunun yapıldığını, Müvekkilinin 1972 yılında kurulduğunu, 2000, 2001, 2002, 2003 yıllarında İstanbul Sanayi Odası’nın ülkenin en büyük sanayi kuruluşu arasında gösterildiğini, Turquality Projesi kapsamında yer aldığını,“Türkiye’nin Süper markaları 2005 …” isimli kitapta“…” markasının da Türkiye’nin sayılı tanınmış markalarından biri olarak yer aldığını, … ibaresinin başta deri, perakende, moda ve finans sektörü tarafından olmak üzere herkesçetartışmasız sektörün en büyük firması ve tanınmış markası olarak gösterildiğini, Koleksiyon ve … kelimelerinin genel bir ibare olduğunu, bu ibarenin herkes tarafından kullanıldığını, markada ayırt edici özelliğinin “…” kelimesininolduğunu, kelimelerin okunuşlarının da farklı olduğunu,…’nın bilinen bir marka olduğunu, 45 yıldır piyasada bulunduğunu,redde mesnet gösterilen marka ile … ibarelimarkanın yazı stilinde de farklılık olduğunu, “… …” ibareli markanın ilanına davalı tarafından itiraz yapıldığını bu itiraz sonucunda markanın 35. Sınıfta yer alan tüm hizmetlerinin Markalar Dairesi Başkanlığı tarafından red edildiğini, bu red kararına karşı YİDK nezdinde yapılan itirazın da red edildiğini, … ibaresinin ortalama tüketici tarafından bilinmediğini beyanla TürkPatent YİDK’nın 08.12.2016 tarih ve … sayılı kararının iptaline, dava konusu 2014/56423 sayılı marka başvurusunun 35. sınıfta reddedilen hizmetlerinin tesciline karar verilmesini talep ve dava etmiştir.
CEVAP:
Davalı Şirket vekili cevap dilekçesiyle; “… …” ibaresinin … Grup Şirketunvanı, markası ve logosunun Türkiye ve dünyada tanınmış hale geldiğini, müvekkilinin dünyaca ünlü markaların, Türkiye haklarının sahibi olduğunu,… … markasının03.11.2011 tarihinde 35. sınıfta tescilli olduğunu, itiraz ettikleri … … ibaresi ile benzer olduğunu ve karıştırma ihtimali oluşacağını, davacının markasının tescil edilmesi halinde müvekkilinin markası olarak algılanacağını belirterek davanın reddine karar verilmesini talep etmiştir.
Davalı TÜRKPATENT vekili cevap dilekçesiyle; davaya konu olan markanın “… …” ibaresinden redde mesnet olan markanın ise “… Collection” ibaresinden oluştuğunu, davacının markasının 18, 25 ve 35. Sınıflarda yer alan mal ve hizmetlerde kullanılmak üzere başvurusunun yapıldığını, davacının markasının ise 35, 37, 41 ve 42. sınıfta yer alan hizmetleri kapsadığını, kısmi redde mesnet olan markanın esaslı unsurunun ise … olduğunu, davaya konu olan markanın esaslı unsurunun ise … olduğunu, görsel, işitsel olarak markaların benzer olduğunu, halk nezdinde iki işaret arasında bağlantı kurulması ihtimalinin yüksek olduğunu, bunun yanı sıra tarafların markalarının kapsamındaki hizmetlerin de aynı olduğunu, bu kapsamda taraf markalar arasında iltibas oluşacağını, YİDK kararının hukuka uygun olduğunu belirterek davanın reddine karar verilmesini talep etmiştir.
YARGILAMA:
Mahkememizce, 12/03/2019 tarih ve 2017/84 E. 2019/130 K. sayılı karar ile; iddia, savunma ve tüm dosya kapsamından, davanın kabulü ile Türkpatent YİDK’nın 08/12/2016 tarih … sayılı kararının iptaline karar verilmiştir.
Karara karşı davalılar vekilleri ayrı ayrı istinaf kanun yoluna başvurmuştur.
Ankara BAM 20. HD’nin 05/05/2021 tarih ve 2019/1533 E. 2021/658 K. sayılı ilamıyla;
”Dava, Türkpatent YİDK kararının iptali ve dava konusu 2014/56423 sayılı marka başvurusunun 35. sınıfta red edilen hizmetlerinin tesciline karar verilmesi istemine ilişkindir. İnceleme, 6100 sayılı HMK’nın 355. madde hükmü uyarınca istinaf dilekçesinde belirtilen sebeplerle sınırlı olarak ve kamu düzenine aykırı hususların olup olmadığı gözetilerek yapılmıştır. Hukuk Genel Kurulu’nun 02.11.2011 gün 2011/11–567E.- 2011/676K, 14.11.2012 gün 2012/11–417 E.- 2012/791K., 14.01.2015 gün 2013/11-1316E.- 2015/34K., 01.04.2015 gün 2013/11-1572 E.- 2015/1133 K., 12.04.2017 gün 2017/11-74E.- 2017/728K. ve 11.HD 30/06/2014 gün 2014/6427 E- 2014/12462K. sayılı ilamlarında da benimsendiği üzere, mahkemece gerektiğinde hükmün eki niteliğinde kroki ve şekillere, kararın ekinde yer verilebilir ise de, hükmün gerekçe kısmında, HMK.’nın “Hükmün Kapsamı” başlıklı 297. maddesi ve Anayasa’nın 141. maddesi hükümlerine uygun düşmeyecek biçimde şekillere yer verilmesi, davadan davalar doğmasına, tarafların yeniden uyuşmazlığa düşmelerine, infazda tereddüde neden olunmasına yol açabilecektir. Renk, boyut ve diğer özelliklerinden yoksun bir şekilde markaların ve tasarımların gerekçeli karara eksik yansıtılmaları yanıltıcı sonuçlara neden olabilecektir. Somut uyuşmazlıkta da mahkeme kararının gerekçe kısmında dava konusu markalara ilişkin görünümlere yer verilmiş olması 6100 sayılı HMK’nın 297. maddesine uygun bulunmadığından, Dairemizce hükmün kaldırılması gerekmiştir. Her ne kadar bölge adliye mahkemeleri, hukuki denetimin yanında aynı zamanda maddi vakıa incelemesi de yaparak, tahkikat sonucuna göre yeniden esas hakkında hüküm kurabilir ya da yargılamada eksiklik bulunmamakla beraber, kanunun olaya uygulanmasında hata edilip de yeniden yargılama yapılmasına ihtiyaç duyulmadığı takdirde, veyahut kararın gerekçesinde hata edilmiş ise düzelterek yeniden esas hakkında karar verebilirse de somut olayda, ortada hukuki ve maddi vakıa denetimine elverişli bir hüküm bulunmamaktadır. Bu nedenle HMK.’nın 353/1-a-6. maddesi uyarınca, davanın yeniden görülüp yeni bir karar verilmesi için ilk derece mahkemesine ait kararın esası incelenmeden kaldırılmasına ve dosyanın ilk derece mahkemesine gönderilmesine karar vermek gerekmiş, aşağıdaki şekilde hüküm tesis edilmiştir. İstinaf kararının neden ve şekline göre, davalı Türkpatent vekilinin ve davalı … A.Ş vekilinin diğer istinaf itirazlarının incelenmesine şimdilik gerek görülmemiştir.” gerekçesiyle, ”Davalı şirket ve davalı Türk Patent ve Marka Kurumu vekillerinin istinaf başvurularının HMK’nın 353/1-a-6 maddesi gereğince KABULÜ ile, Ankara 1. Fikri ve Sınaî Haklar Hukuk Mahkemesi’nce verilen 12/03/2019 tarih ve 2017/84 E. – 2019/130 K. sayılı kararının KALDIRILMASINA; dosyanın, davanın yeniden görülmesi için mahkemesine İADESİNE, davalı şirket ve davalı Türk Patent ve Marka Kurumu vekillerinin diğer istinaf itirazlarının bu aşamada incelenmesine yer olmadığına…” şeklinde karar verilmiş dava mahkememizin 2021/242 E. Sırasına kaydedilmiştir.
GEREKÇE:
Toplanan delillere, alınan bilirkişi raporuna ve tüm dosya kapsamına göre;
Türk Patent’den celbedilen işlem dosyasının tetkikinden; davacı tarafından dava konusu 2014/56423 kod nolu markanın tescili için davalı TPE’ye başvuruda bulunulduğu, başvurunun ilanına davalı şirket tarafından itiraz edildiği ve itirazın reddine karar verildiği verilen bu karara karşı davalı tarafından bu kez TPE YİDK ya itiraz dilekçesi verildiği ve TürkPatent YİDK’nın 08.12.2016 tarih ve … sayılı kararında “……Somut olaya ilişkin yapılan inceleme sonucunda iş bu başvuruyla itiraza gerekçe olan markaların yüksek derecede benzer oldukları ve 2014/56423 başvuru numaralı ve “… …” ibareli markaların kapsamında 14.12.2015 tarihli Resmi Marka Bülteninde ilan edilen 35. Sınıftaki hizmetlerin aynısının itiraza mesnet markaların kapsamında yer aldığı anlaşılmış ve markalar arasında ilişkilendirme/karıştırma ihtimali bulunduğu kanaatine varılmıştır.Ayrıca itiraza konu başvurunun itiraza mesnet markalara olan benzerliğinden fazla olduğu ve başvuru sahibinin müktesep hak iddiasının iş bu başvuru açısından yerinde olmadığı değerlendirilmiştir.Zikredilen tespitler ve değerlendirmeler ışığında itiraz sahibinin itirazının kabulü ve başvurunun 14.12.2015 tarihli Resmi Marka Bülteninde ilan edilen hizmetler için reddi gerekmiştir. İtirazın kabulüne ve başvurunun mal ve hizmet listesinden 35. Sınıf: Reklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler ile ilgili hizmetler, ticari ve reklam amaçlı sergi ve fuarların organizasyonu hizmetleri.Büro hizmetleri; sekreterlik hizmetleri, gazete aboneliği düzenleme hizmetleri, istatistiklerin derlenmesi, büro makinelerinin kiralanması hizmetleri, bilgisayar veri tabanlarındaki bilginin sistematik hale getirilmesi, telefon cevaplama hizmetleri.Is yönetimi, idaresi ve bu konular ile ilgili danışmanlık, muhasebe vemali müşavirlik hizmetleri, personel ise yerleştirme, ise alma,personel seçimi, personel temini hizmetleri, ithalat-ihracat acente hizmetleri, geçici personel görevlendirme (başkası adına fatura yatırma, vergi yatırma, trafik işlemleri gibi is takibi) hizmetleri.Ticari ve sınai ürünler için eksperlik hizmetleri.Açık artırmaların düzenlenmesi ve gerçekleştirilmesi hizmetleri.Müşterilerin malları elverişli bir şekilde görmesi ve satın alması için işlenmiş veya islenmemiş deriler ve postlar, yapay deriler, köseleler,astarlık deriler, deri ve den mamulleri eşyalar, den taklitlerinden veya diğer malzemelerden mamül eşyalar, çantalar, valizler, cüzdanlar, portföyler, çocuk taşımak için çantalar (portbebeler, kangurular), deri veya kösele kutular ve sandıkların çek defteri kılıfları, kart kılıfları,bos tuvalet çantaları, bos alet çantaları, deriden anahtarlıklar, para çantaları, torbalar, sırt çantaları, evrak çantaları, alıs veriş ve okul çantaları, şemsiyeler, güneş şemsiyeleri, güneşlikler, bastonlar,kırbaçlar, koşum takımları, eyerler, üzengi ve eyer kayışları,bağırsaklar, sum bagırsaklar, koruyucu amaçlı olanlar hariç her türlü malzemeden yapılmış giysiler (ıç ve dıs giysiler), penye, triko, kot,den, kâğıt malzemeden giysiler, spor yaparken giyilen giysiler, banyo ve plaj giysileri, iç çamaşırlar, eldivenler, çoraplar, ayak giysileri,ayakkabılar, çizmeler, botlar, terlikler, patikler ve bunların parçaları,spor ayakkabıları ve bunların çivileri, pençeler, topuklar, konçlar,sayalar, bas giysileri, baslıklar, şapkalar, bereler, kepler, kasketler,bebekler için tekstilden bezler, bebekler için tekstilden kundak bezleri, zıbınlar, naylon donlar, mama onlükleri, kravatlar, papyonlar,fularlar, sallar, bas örtüleri, pareolar, geçme elbise yakalan,bandanalar, mansonlar, kol bantları, bas bantları, bileklikler, pantolon askıları, jartiyerler, deri ayakkabılar, deri çizmeler, deri botlar, deri terlikler, den patikler, montlar, deri montlar, ceketler, den ceketler,yelekler, den yelekler, pantolonlar, den pantolonlar, kabanlar, deri kabanlar, kemerler, deri kemerler, cüzdanlar, deri cüzdanlar,anahtarlıklar, deri anahtarlıklar, kalemlikler, deri kalemlikler,kartlıklar, den kartlıklar, çantalar, den çantalar, evrak çantaları, deri evrak çantaları, makyaj çantaları, den makyaj çantaları, bavullar, deri bavullar, valizler, deri valizler, seyahat ürünleri, denden mamul ev aksesuarları, kutulu oyunlar için kılıflar, kutulu oyunlar için deri kılıflar, bilgisayar laptop ıpad tablet kılıflan ve çantaları, deriden mamul bilgisayar laptop ıpad tablet kılıfları ve çantaları, ajandalar, fotoğraf albümleri, kadın giysileri, erkek giysileri, kadın ayakkabıları,erkek ayakkabıları, kadın deri ceketleri, erkek den ceketten, kadın deri yelekleri, erkek den yeleklen, kadın deri kabanları, erkek deri kabanları, kadın botları, erkek botları, kadın babetleri, kadın çizmeleri,erkek çizmeleri, kadın sandaletleri, erkek sandaletten, kadın terlikleri,erkek terlikten, kadın den cüzdanları, erkek den cüzdanları, kadın deri çantaları, erkek deri çantaları, clutchlar, deri clutchlar, kadın den ıpad kılıflan,erkek deri ıpad kılıfları, kadın den kartlıklar, erkek den kartlıklar,kadın deri anahtarlıklar, erkek deri anahtarlıklar, erkek deri kemerler,kadın deri kemerler, kılıflar, deri kılıflar, erkek deri pasaportluklar,kadın den pasaportluklar, den ev aksesuarları, evrak çantaları, deri evrak çantaları, gözlükler, güneş gözlükleri, lensler, lens kutuları, lens kılıfları, gözlük kutulan, gözlük kılıfları, lens aksesuarları, gözlük aksesuarları, dekoratif mıknatıslar, mobilyalar, teşhir standları ve vitrinleri, dosya dolapları, ecza dolapları, yazı ve çizim masaları,servis arabaları, sezlonglar, madeni olmayan tezgâhlar, is tezgahları,bankolar, çeyiz sandıkları, posta kutuları, sabit havlu dağıtıcıları,yatak şilteleri, yaylı şilteler, yastıklar, tıbbi amaçlı olmayan havalı yataklar ve yastıkların” bir araya getirilmesi hizmetleri (belirtilen hizmetler perakende, toptan satış mağazaları, elektronik ortamlar,katalog ve benzeri diğer yöntemler ile sağlanabilir” nin çıkartılmasına oybirliği ile karar verilmiştir.” şeklinde karar tesis edildiği görülmüştür.
Dava konusu YİDK kararının davacı şirkete 27/12/2016 tarihinde tebliğ edildiği, eldeki davanın iki aylık yasal süre içerisinde 20/02/2017 tarihinde açıldığı anlaşılmıştır.
Taraflar arasındaki uyuşmazlığın; davacı başvurusunun yayına itiraz sonucu 35. sınıfta reddiyle ilgili verilen YİDK kararının yerinde olup olmadığı iptal şartlarının oluşup oluşmadığı noktalarında toplandığı anlaşılmıştır.
556 sayılı KHK’nın 8/1-b maddesinde, tescil edilmiş veya tescil için başvuru yapılmış bir markanın sahibi tarafından itiraz edilmesi durumunda, başvuru konusu işaretin tescil edilemeyeceği hükme bağlanmış olup; 8/1-b anlamında bir tescil engelinin mevcut olduğundan söz edebilmek için, markaların benzer olması, kapsadıkları mal/hizmetlerin aynı/benzer olması ve iltibas yaratması koşullarının birlikte gerçekleşmesi gerekmektedir. Bir işaretin tescilli marka ile arasında bağlantı olduğu ihtimali de dahil olmak üzere halk tarafından karıştırılma ihtimali varsa o işaret tescilli markanın benzeridir sonucuna varılabilir. Karıştırmada halkın istediği, arzu ettiği malı/hizmeti alacağı yerde gerek şekil, gerek yazılış ve gerekse ambalaj mdaki/tamtımındaki benzerlikler sebebiyle gözde veya kulakta yanılma sonucu başka bir malı/hizmeti alması söz konusudur. Bunun haricinde halk, iki marka arasında herhangi bir şekilde bağlantı kuruyorsa karıştırma yine vardır. Markalar arasında benzerlik ve karıştırılma ihtimali bulunup bulunmadığının tespitinde; markalar arası görsel, biçimsel, anlamsal, işitsel benzerlikler, markaların birbirini çağrıştırma durumu, bir bütün olarak uyandırdığı toplu kanaat, malın veya hizmetin hitap ettiği alıcı grubunun toplumsal düzeyi ve durumu, markayı taşıyan malın/hizmetin değeri ve alıcının bu malı/hizmeti almaya ayırdığı zaman, markanın esas unsurları ve tamamlayıcı unsurları dikkate alınmalı ve marka bir bütün olarak değerlendirilmelidir. Bütün olarak değerlendirme yapılırken işaretlerin ayırt edici ve baskın unsurları özellikle dikkate alınmalıdır. Kısaca iltibas tehlikesi, eski ve yeni markaların aynı veya benzer olup olmadıkları ve aynı ya da benzer mal/hizmetleri kapsayıp kapsamadıkları dikkate alınarak tespit edilir.
Marka Hukukumuzda tescilde öncelik ve teklik ilkesi kabul edilmekle birlikte, istisnai durumlar da sözkonusu olabilmektedir. Nitekim; müktesep hak müessesesi de bu istisnai durumlardan birisidir. “Müktesep hak”, marka başvurunun kesinleşmesine bağlanan en önemli sonuçlardan biri olup; tescil hüküm ifade ettiği sürece aynı veya benzer işaret için üçüncü kişinin başvurması halinde, marka sahibi lehine mutlak ve/veya nispi ret nedeni teşkil eder (556 s. KHK m. 7, 8).
Bu istisnai duruma ilişkin olarak Yargıtay’ın aşağıda belirtilen bazı kararlarında, bazı istisnai durum ve koşullarda önceki tarihli marka tescilinin sonraki tarihli marka ya da marka başvurusu açısından kazanılmış bir hak teşkil edeceği içtihat edilmiştir.

Müktesep hakkın kabulü üç koşula bağlanmıştır.
Bunlar:
-Müktesep hak iddia edilen tescilli marka ile davaya konu markadaki asli unsurların muhafaza edilmiş olması, eski markaya karşı hükümsüzlük davası açılacak sürenin dolmuş olması ve bu markanın çekişmesiz şekilde kullanılması,
-Markalar arasında işletme ile bağlantısı ve tüketici nezdinde yaratılan izlenimin korunması,
-Dava konusu markada, müktesep hak iddia edilen markaya nazaran kapsamın genişletilmemiş olmasıdır.
Yargılama sırasında alınan bilirkişi raporlarından mal ve hizmet karşılaştırılması yönünde yararlanılmış ancak işaretlerin benzerliği konusunda bilirkişi görüşüne itibar edilmemiştir. Benzerlik incelemesi hakimin hukuki bilgisi ile yapılabileceğinden bu hususta aksi yöndeki bilirkişi görüşüne itibar edilmemiş ve hakimin hukuki bilgisi dahilinde yapılacak bir konu olması nedeniyle ayrıca yeniden rapor alınmamıştır.
Tüm dosya kapsamına göre;
Dava konusu davacıy ait 2014/56423 kod nolu …ibareli markanın 18, 25 ve 35. Sınıfta yer alan “Reklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler ile ilgili hizmetler, ticari ve reklam amaçlı sergi ve fuarların organizasyonu hizmetleri. Büro hizmetleri; sekreterlik hizmetleri, gazete aboneliği düzenleme hizmetleri, istatistiklerin derlenmesi, büro makinelerinin kiralanması hizmetleri, bilgisayar veri tabanlarındaki bilginin sistematik hale getirilmesi, telefon cevaplama hizmetleri. İş yönetimi, idaresi ve bu konular ile ilgili danışmanlık, muhasebe ve mali müşavirlik hizmetleri, personel ise yerleştirme, ise alma,personel seçimi, personel temini hizmetleri, ithalat-ihracat acente hizmetleri, geçici personel görevlendirme (başkası adına fatura yatırma, vergi yatırma, trafik işlemleri gibi is takibi) hizmetleri.Ticari ve sınai ürünler için eksperlik hizmetleri.Açık artırmaların düzenlenmesi ve gerçekleştirilmesi hizmetleri.Müşterilerin malları elverişli bir şekilde görmesi ve satın alması için işlenmis veya işlenmemis deriler ve postlar, yapay denler, köseleler,astarlık denler, deri ve den mamülleri eşyalar, deri taklitlerinden veya diğer malzemelerden mamül eşyalar, çantalar, valizler, cüzdanlar,portfoyler, çocuk taşımak için çantalar (portbebeler, kangurular), deri veya kösele kutular ve sandıkların çek defteri kılıfları, kart kılıfları,boş tuvalet çantaları, bos alet çantaları, deriden anahtarlıklar, para çantaları, torbalar, sırt çantaları, evrak çantaları, alışveriş ve okul çantaları, şemsiyeler, güneş semşiyeleri, güneşlikler, bastonlar, kırbaçlar, koşum takımları, eyerler, üzengi ve eyer kayışları, bağırsaklar, sum bağırsaklar, koruyucu amaçlı olanlar hariç her türlümalzemeden yapılmış giysiler (iç ve dış giysiler), penye, triko, kot,deri, kâğıt malzemeden giysiler, spor yaparken giyilen giysiler, banyo ve plaj giysileri, iç çamaşırlar, eldivenler, çoraplar, ayak giysileri, ayakkabılar, çizmeler, botlar, terlikler, patikler ve bunların parçaları,spor ayakkabıları ve bunların çivileri, pençeler, topuklar, konçlar,sayalar, bas giysileri, başlıklar, şapkalar, bereler, kepler, kasketler,bebekler için tekstilden bezler, bebekler için tekstilden kundak bezleri, zıbınlar, naylon donlar, mama önlükleri, kravatlar, papyonlar,fularlar, şallar, baş örtüleri, pareolar, geçme elbise yakaları, bandanalar, mansonlar, kol bantları, baş bantları, bileklikler, pantolonaskıları, jartiyerler, deri ayakkabılar, deri çizmeler, deri botlar, dentelıkler, deri patikler, montlar, deri montlar, ceketler, deri ceketler,yelekler, deri yelekler, pantolonlar, deri pantolonlar, kabanlar, derikabanlar, kemerler, deri kemerler, cüzdanlar, deri cüzdanlar, anahtarlıklar, deri anahtarlıklar, kalemlikler, deri kalemlikler,kartlıklar, deri kartlıklar, çantalar, den çantalar, evrak çantaları, deri evrak çantaları, makyaj çantaları, deri makyaj çantaları, bavullar, deri bavullar, valizler, deri valizler, seyahat ürünleri, deriden mamul ev aksesuarları, kutulu oyunlar için kılıflar, kutulu oyunlar için deri kılıflar, bilgisayar laptop ıpad tablet kılıfları ve çantaları, deriden mamul bilgisayar laptop ıpad tablet kılıfları ve çantaları, ajandalar, fotograf albümlen, kadın giysilen, erkek giysileri, kadın ayakkabıları,erkek ayakkabıları, kadın deri ceketleri, erkek deri ceketten, kadın deri yelekleri, erkek deri yelekleri, kadın deri kabanları, erkek deri kabanları, kadın botları, erkek botları, kadın babetleri, kadın çizmeleri,erkek çizmeleri, kadın sandaletleri, erkek sandaletten, kadın terlikleri, erkek terlikleri, kadın den cüzdanları, erkek den cüzdanları, kadın deriçantaları, erkek deri çantaları, clutchlar, deri clutchlar, kadın deri ıpad kılıfları, erkek deri ıpad kılıfları, kadın deri kartlıklar, erkek deri kartlıklar,kadın deri anahtarlıklar, erkek deri anahtarlıklar, erkek deri kemerler,kadın deri kemerler, kılıflar, deri kılıflar, erkek deri pasaportluklar,kadın deri pasaportluklar, deri ev aksesuarları, evrak çantaları, deri evrak çantaları, gözlükler, güneş gözlükleri, lensler, lens kutuları, lenskılıfları, gözlük kutuları, gözlük kılıfları, lens aksesuarları, gözlükaksesuarları, dekoratif mıknatıslar, mobilyalar, teshir standları ve vitrinleri, dosya dolapları, ecza dolapları, yazı ve çizim masaları,servis arabaları, şezlonglar, madeni olmayan tezgâhlar, iş tezgahları,bankolar, çeyiz sandıkları, posta kutuları, sabit havlu dağıtıcıları,yatak şilteleri, yaylı şilteler, yastıklar, tıbbi amaçlı olmayan havalı yataklar ve yastıkların” bir araya getirilmesi hizmetleri (belirtilen hizmetler perakende, toptan satışmağazaları, elektronik ortamlar,katalog ve benzeri diğer yöntemler ile sağlanabilir).” yönünden tescil başvurusunda bulunulduğu anlaşılmıştır.
Davalı Yanın Kısmi Redde Gerekçe Olan Önceki Tarihli Markaları:
2008/08787 kod nolu … … ibareli markanın 35 / 37 / 41 / 42. Sınıfta yer alanReklamcılık, pazarlama ve halkla ilişkiler ile ilgili hizmetler (Ticari ve reklam amaçlı sergi ve fuarların organizasyonu hizmetleri dahil). Büro hizmetleri. İş yönetimi, idaresi ve bu konular ile ilgili danışmanlık hizmetleri (Muhasebecilik hizmetleri dahil). İthalat ihracat acente hizmetleri. Ticari ve sınai ürünler için eksperlik hizmetleri. Açık artırmaların düzenlenmesi ve gerçekleştirilmesi hizmetleri. Müşterilerin malları elverişli bir şekilde görmesi ve satın alması için çeşitli malların bir araya getirilmesi hizmetleri (belirtilen hizmetler perakende, toptan satış mağazaları, elektronik ortamlar, kataloglar ve benzeri diğer yöntemler ile sağlanabilir). İnşaat hizmetleri, inşaat araç, gereçlerinin ve iş makinelerinin kiralanması hizmetleri. Temizlik hizmetleri; dezenfeksiyon hizmetleri; haşere ilaçlama hizmetleri; temizlik araçları ve makinelerinin kiralanması hizmetleri. Kara araçları servis istasyonu hizmetleri (bakım, tamir ve yakıt dolumu). Deniz araçlarının bakımı ve tamiri hizmetleri; gemi inşaatı hizmetleri. Hava taşıtlarının bakım ve tamiri hizmetleri. Mobilyalara ilişkin döşeme, tamir, restorasyon hizmetleri. Isıtma, havalandırma ve su tesisatının kurulması (tesis edilmesi), bakımı ve tamiri hizmetleri. Giysilerin temizliği, bakımı ve tamiri hizmetleri. Sınai makinelerin ve cihazların, büro makinelerinin ve cihazlarının, haberleşme cihazlarının, elektrikli ve elektronik cihazların tesisi, bakımı ve tamiri hizmetleri. Saat tamiri hizmetleri. Madencilik, maden çıkarma hizmetleri. Ayakkabı, çanta, kemer tamiri hizmetleri. Eğitim ve öğretim hizmetleri. Sempozyum, konferans, kongre ve seminer düzenleme, idare hizmetleri. Spor, kültür ve eğlence hizmetleri. Dergi, kitap, gazete v.b. yayımlama hizmetleri. Film, televizyon ve radyo programları yapım hizmetleri. Haber muhabirliği hizmetleri, foto-muhabirliği hizmetleri. Fotoğrafçılık hizmetleri. Tercüme hizmetleri. Bilimsel ve sınai inceleme, araştırma hizmetleri; mühendislik hizmetleri. Bilgisayar hizmetleri. Bu sınıfa dahil olup mühendislik, mimarlık, bilgisayar hizmetleri kapsamına girmeyen her türlü tasarım hizmetleri; grafik sanat tasarım hizmetleri. Sanat eserleri orijinallik onay hizmetleri.” yönünden tescilli olduğu,
2011/90029 kod nolu … … ibareli markanın 35 sınıfta yer alan “Müşterilerin malları elverişli bir şekilde görmesi ve satın alması için Sanayide, bilim sahasında, fotoğrafçılıkta, tarım, bahçecilik ve ormancılıkta kullanılan kimyasallar (gübreler ve topraklar dahil). İşlenmemiş suni reçineler ve işlenmemiş plastikler. Yangın söndürücü maddeler. Ev ve kırtasiye amaçlı olmayan yapıştırıcılar. Boyalar, vernikler, laklar, pas önleyiciler, ahşabı koruyucu maddeler, boyalar için bağlayıcı ve inceltici maddeler, boya pigmentleri, metali koruyucu maddeler, ayakkabı boyaları; matbaa boyaları ve mürekkepleri, tonerler (dolu halde toner kartuşları dahil); besin maddelerini, ispençiyari ürünleri ve içecekleri boyamağa mahsus maddeler. İşlenmemiş doğal reçineler. Boyacılar, dekoratörler, matbaacılar ve sanatçılar için metal levhalar ve toz halde metaller. Ağartma ve temizlik amaçlı maddeler. Parfümeri; kozmetik ürünleri, kişisel kullanım amaçlı koku vericiler (insan ve hayvanlar için deodorantlar dahil),Sabunlar,Diş bakımı ürünleri. Aşındırıcı ürünler (Zımpara bezleri, zımpara kağıtları, ponza taşları, aşındırıcı pastalar dahil). Parlatma ve bakım ürünleri (deri, vinil, metal, ahşap v.b.için). Sınai amaçlı yağlar, gresler (kesme sıvıları, toz emici-ıslatıcı ve bağlayıcı maddeler dahil). Katı yakıtlar (odun dahil),Sıvı ve gaz yakıtlar ile bunların katkıları. Aydınlanma amaçlı mumlar, fitiller, yan mamul vakslar, balmumları (vakslar), parafinler. İnsan ve hayvan sağlığı için ilaçlar, tıbbi amaçlı kimyasal ürünler, kimyasal elementler. Tıbbi amaçlı diyet maddeleri; zayıflatıcı ürünler; bebek mamaları; tıbbi amaçlı bitkiler ve bitkisel içecekler; insan ve hayvanlar için diyetetik takviyeler (tıbbi amaçlı olmayan diyet maddeleri, diyet takviyesi olarak polen, tıbbi amaçlı olmayan hayvan yemi katkıları dahil). Diş hekimliği için ürünler (aletler/cihazlar hariç). Hijyen sağlayıcı ürünler (pedler, tamponlar, tıbbi amaçlı yakılar, pansuman malzemeleri, kağıt ve tekstilden dahil çocuk bezleri). Zararlı bitkileri, hayvanları ve mantarları imha edici maddeler. İnsan ve hayvanlar için olanlar hariç deodorantlar, havayı tazeleyici kokular. Dezenfektanlar, antiseptikler (mikrop öldürücüler), tıbbi amaçlı deterjanlar. Değerli olmayan maden cevherleri. Adi metaller ile bunların alaşımları ve yarı mamulleri. Barınma, saklama, muhafaza etme, kaplama, sarma, çevreleme, depolama veya yerleştirme amaçlarıyla yapılmış metalden malzemeler ve araçlar (metalden mamul inşaatlarda kullanıma mahsus malzemeler; metalden portatif merdivenler dahil). Eleme, filtreleme ve benzeri amaçlar için yapılmış metalden malzemeler. Metalden mamul kapılar ve pencereler, kepenkler, jaluziler, bunların kasalan ve aksamları. Elektrik için olmayan madeni kablolar, teller. Hırdavatçı (nalburiye) eşyası. Havalandırma, ısıtma, kanalizasyon, telefon, yeraltı elektrik ve iklimlendirme tesisatları için havalandırma kanalları, menfezler, menfez kapakları, bacalar, baca şapkaları, menhol (baca) kapakları, ızgaralar. Metalden mamul işaretle gösterme, yönlendirme, belirtme, tanıtma amaçlı malzemeler (tabelalar, panolar, plakalar dahil). Metalden mamul sıvı veya gaz nakli amaçlı borular ve bunların bağlantı parçaları (metalden yanalar; sondaj boruları dahil). Madeni para kasaları. Metalden mamul demiryolu malzemeleri. Madeni iskele babaları ve şamandıraları, madeni dubalar, deniz taşıtları için çapa demirleri. Döküm işleri için madeni kalıplar (makine parçası olanlar hariç). Adi metallerden veya bunların alaşımlarından yapılmış sanat eserleri. Metalden mamul kapaklar, şişe kapakları,Madeni direkler. Kaldırma, yükleme ve nakil için madeni paletler, madeni halatlar, yük kaldırma ve taşımada kullanılan madeni askılar, bağlar, kolonlar, kuşaklar, bantlar ve şeritler. Ahşap, metal, cam ve plastik malzemelerin ve madenlerin işlenmesi, bunlara şekil verilmesi için makineler, takım tezgahları ve bu amaçla kullanılan endüstriyel robotlar (galvanizle kaplama ve elektroliz (akımla kaplama) makineleri dahil). İş makineleri, aynı işleve sahip robotik mekanizmalar. Kaldırma, taşıma ve iletme makineleri, aynı işleve sahip robotik mekanizmalar (asansörler, yürüyen merdivenler, vinçler dahil). Tarım, hayvancılık, ziraat sektörlerinde ve tahıl / meyve / sebze /gıda işlenmesinde kullanılan makineler ve robotik mekanizmalar. Kara taşıtları için olanlar hariç motorlar, elektrikli motorlar, bunların parçaları ve tertibatları (kara taşıtlarında kullanılan ve bu sınıfta yer alan parçalar, elektrikli kapı açma-kapama üniteleri dahil) Rulmanlar, bilyalı veya masuralı yataklar. Lastik sökme ve takma makineleri. Alternatörler, jeneratörler, elektrik jeneratörleri, güneş enerjisi ile çalışan jeneratörler. Boya makineleri, otomatik boya püskürtme tabancaları, elektrikli zımbalama makineleri ve tabancaları, elektrikli yapıştırıcı tabancalar, basınçlı hava veya sıvı püskürtücü makineler için tabancalar, elektrikli el matkapları, motorlu el testereleri, dekupaj makineleri, spiral makineler, basınçlı hava üreticiler, kompresörler, araç yıkama makineleri ve yukarıda sayılan makine ve araçlarla aynı işleve sahip robotlar. Kaynak makineleri, elektrikli ark kaynak cihazları, elektrikli lehim cihazları, elektrikli ark kesme cihazları, elektrikli kaynak makine elektrotları ve bunlarla aynı işleve sahip robotlar. Matbaa makineleri. Ambalaj lama makineleri, doldurma-tapalama ve kapatma makineleri, etiketleme makineleri, tasnifleme makineleri ve yukarıda sayılan makinelerle aynı işleve sahip robotlar ve robotik mekanizmalar (elektrikli plastik kapama/mühürleme cihazlan [paketleme] dahil). Tekstil makineleri, dikiş makineleri ve bunlarla aynı işleve sahip endüstriyel robotlar. Makine veya motor parçası olmayan pompalar (akaryakıt dolum ve dağıtım pompaları ve bunların tabancaları dahil). Doğrama, öğütme, ezme, çırpma ve ufalama için mutfakta kullanılan elektrikli aletler; yıkama makineleri (çamaşır / bulaşık yıkama makineleri, çamaşır kurutucuları ısıtma yöntemi ile kurutmayanlar dahil); zemin, hali veya döşeme temizleme amaçlı elektrikli makineler, elektrikli süpürgeler ve bunların parçaları. Otomatik satış makineleri. Değerli madenlerden olanlar dahil çatallar, kaşıklar, bıçaklar ve kesme, doğrama,soyma amaçlı elektrikli olmayan kesici mutfak aletleri. Kesici ve dürtücü silahlar. Traş, epilasyon, manikür, pedikür, güzellik amaçlı kişisel bakım için kullanılan bu sınıfa dahil alet ve cihazlar (elektrikli saç düzleştiricileri ve kıvırıcıları, makaslar dahil). Makine, cihaz ve taşıt onarımı, inşaat, ziraat, bahçecilik ve ormancılıkla ilgili elle çalışan (motorsuz) aletler,Elektrikli-elektriksiz, buharlı ütüler. Bilimsel amaçlı ve laboratuarda kullanım amaçlı olanlar dahil ölçme aletleri, cihazlan, göstergeler ve laboratuarlarda kullanılan malzemeler. Ses ve görüntünün kaydı, nakli veya yeniden meydana getirilmesi (reprodüksiyonu) için cihazlar (veri işlem, haberleşme ve çoğaltma amaçlı cihazlar ve bilgisayar çevre donanımları dahil). Manyetik, optik kayıt taşıyıcılar ve bunlara kaydedilmiş bilgisayar programları ve yazılımları; bilgisayar ağları vasıtasıyla indirilebilen ve manyetik ve optik ortamlara kayıt edilebilen elektronik yayınlar; manyetik/optik okuyuculu kartlar. Antenler, uydu antenler, yükselticiler ve bunların parçaları. Bilet otomatları, nakit para çekme makineleri. Makine ve cihazlarda kullanılan elektronik elemanlar. Birim zamandaki tüketim miktarını ölçen sayaçlar ve zaman ayarlayıcıları. Koruyucu giysiler, koruma ve can kurtarma amaçlı donanımlar (dalgıçlar için kulak tıkaçları dahil).Gözlükler, güneş gözlükleri, lensler ve bunların kutuları, kılıfları, parçaları ve aksesuarları.Elektrik enerjisini iletim, dönüştürme, depolama kontrol cihazları ve araçlan (elektrik, elektronikte kullanılan kablolar ve güç kaynakları; piller, aküler, anot ve katotlar dahil). Ana fonksiyonu uyarı ve alarm olan cihazlar (taşıt alarmiarı hariç), elektrikli ziller. Trafikte kullanım amaçlı sinyalizasyon, işaretle bildirme cihazları ve araçları. Yangın söndürme amaçlı taşıtlar dahil, yangın söndürme aletleri ve cihazları (yangın söndürme hortumları ve yangın söndürme vanaları dahil). Radarlar, denizaltı radarları (sonarlar), gece görüşü sağlayıcı veya arttırıcı aletler ve cihazlar,Mıknatıslar, dekoratif mıknatıslar. Cerrahi, tıbbi, diş hekimliği ve veterinerlik için alet, cihaz ve mobilyalar. Yapay organlar ve protezler (koruma amaçlı kulak tıkaçları dahil). Tıbbi ortopedik malzemeler. Ameliyathane giysileri ve steril örtüler. Cinsel amaçlı aletler ve malzemeler. Prezervatifler (condom/kaput). Biberonlar, biberon emzikleri, emzikler, bebekler için diş kaşıyıcılar. Aydınlatma cihazları (taşıtlar, iç ve dış mekanlar için aydınlatma armatürleri). Isıtma ve buhar üretme tesisatı için cihazlar (Katı, sıvı, gaz yakıtlı ve elektrikli sobalar, kuzineler dahil). İklimlendirme ve havalandırma cihazlan. Soğutucular ve dondurucular. Pişirme, kurulama ve kaynatmada kullanılan elektrikle ve gazla çalışan aletler, makineler ve cihazlar (elektrikli ve ısıtma yöntemi ile çalışan çamaşır kurutucuları, saç kurutucuları ve el kurutma cihazları dahil). Sıhhi tesisat, vitrifiye. Su yumuşatma cihazları, su arıtma cihazları, su arıtma tesisatı, atık arıtma tesisatı. Tıbbi amaçlı olmayan elektrikli alt yaygıları ve elektrikli battaniyeler, ısıtıcı yastıklar, elektrikli veya elektriksiz ayak ısıtıcıları, sıcak su torbaları (termoforlar). Akvaryumlar için filtreler ve filtre-motor kombinasyonları. Sanayi tipi pişirme, kurutma ve soğutma tesisatı. Pastörize ve sterilize edici makineler. Motorlu kara taşıtları ve bu taşıtlar için motorlar, parçalar (motosikletler, mobilet dahil). Bisikletler ve bunların gövdeleri, gidonları, çamurlukları. Taşıt kasaları, damperli kasalar, traktör römorkları, frigorifik kasalar, römork bağlantıları, taşıtlar için damperler, kaldırma tertibatları. Taşıt koltukları, koltuklar için baş dayanakları, emniyetli çocuk koltukları, koltuk kılıfları, araba örtüleri (şekilli), güneşlikler. Sinyaller ve yön sinyalleri için kollar, taşıt camları için silecekler, silecek kolları. Taşıtlar için iç ve dış lastikler, tubles lastikler, lastik tamir takımları, taşıt lastikleri için yamalar, kaynak yamalar, taşıt lastikleri için supaplar. Taşıt camları, emniyetli taşıt camları, taşıtlar için dikiz aynaları ve yan aynalar. Patinaj zincirleri, takozlar. Taşıtlar için portbagajlar, bisiklet ve kayak taşıyıcıları, seleler. Lastik şişirme pompaları. Taşıtlar için hırsız alarmları, komalar. Yolcular için emniyet kemerleri, havalı yastıklar. Bebek arabaları, tekerlekli sandalyeler, pusetler. El arabaları, pazar arabaları, tek veya çok tekerlekli el arabaları, market arabaları, ev eşyaları için tekerlekli taşıyıcılar. Raylı taşıtlar: Lokomotifler, trenler, tramvaylar, vagonlar, teleferikler, telesiyejler. Deniz taşıtları ve parçaları (motorları hariç). Hava taşıtları ve parçaları (motorları hariç). Ateşli, havalı, yaylı silahlar ile bunlara ait kılıf ve askı kayışları. Ağır silahlar, havanlar, roketler. Havai fişekler. Kişisel kullanım için koruyucu gazlar. Kuyumculuk eşyaları (taklitleri dahil); altınlar, mücevherler, kıymetli taşlar ve bunlardan mamul takılar, kol düğmeleri, kravat iğneleri ve heykeller, biblolar. Saatler ve zaman ölçme cihazları,(kronometreler, metronomlar ve parçaları, saat kordonları dahil),Müzik aletleri ve kutuları Kağıt, karton (mukavva) ve bunlardan yapılmış ürünler (kırtasiye amaçlı ürünler hariç). Plastik malzemeden mamul ambalaj lama ve sarma malzemeleri. Matbaa ve ciltleme malzemeleri. Basılı evraklar; basılı yayınlar, takvimler, posterler, fotoğraflar, afişler, tablolar, çıkartmalar, (pullar),Kırtasiye, büro, eğitim ve öğretim malzemeleri (mobilyalar ve cihazlar hariç). Büro makineleri,Badana ve boya işleri için fırçalar ve rulolar. Kauçuk, gütaperka, lastik, amyant (asbest), mika veya bunlardan mamul toz, levha, çubuk ve folyo halinde yarı mamul sentetik malzemeler. Yalıtım (izolasyon), dolgu ve tıkama malzemeleri (derz dolguları, contalar, o-ringler dahil). Lastikten, plastikten veya kauçuktan mamul bükülebilir borular, hortumlar (taşıtlar için kullanılanlar dahil), boru, kılıf ve rakorları tekstilden hortumlar, madeni olmayan boru kılıfları ve rakorları, hortum rakorları, taşıtlar için radyatör hortumları (yangın hortumları hariç).İşlenmiş veya işlenmemiş deriler ve postlar, yapay deriler, köseleler, astarlık deriler. Derilerden, deri taklitlerinden veya diğer malzemelerden mamul taşıma amaçlı başka sınıflarda yer almayan eşyalar (çantalar, deri veya kösele kutular ve sandıklar, anahtarlıklar dahil). Şemsiyeler, güneş şemsiyeleri, güneşlikler, bastonlar. Kırbaçlar, koşum takımları, eyerler, üzengi ve eyer kayışları.İnşaat, yol yapımı, tamirat, kaplama amaçlarıyla kullanılan kum, çakıl, mıcır, asfalt, zift, çimento, alçı gibi malzemeler. Beton, alçı, toprak, kil, doğal ve yapay taş, ahşap, plastik veya sentetik malzemelerden imal edilmiş ve şekil almış yapı / inşaat yol yapımı ve benzer amaçlı malzemeler, yapı elemanları, taşınabilir bu malzemelerden yapılar, direkler, bariyerler (ahşap ve sentetik malzemeden kapı ve pencereler dahil). Yollar için metal, mekanik ve aydınlatmalı olmayan trafik işaretleri. Beton, taş veya mermerden yapılmış anıtlar, heykeller. Tabaka veya şerit halinde tabii veya sentetik yüzey kaplamaları, ısı ile yapıştırılabilen sentetik kaplamalar; çatılar için ziftlii kartonlar; ziftli kaplamalar. İnşaatlar için cam ürünleri. Metalden olmayan prefabrik yüzme havuzları. Akvaryum kumları. Yapıldıkları maddelere ve malzemelere bakılmaksızın mobilyalar (elbise askıları- ayaklı veya sabitlenenler dahil). Yatak şilteleri, yastıklar, tıbbi amaçlı olmayan havalı yataklar ve yastıklar, kampçılar için uyku tulumları, deniz yatakları,Aynalar,Arı kovanları, suni petekler ve petek çıtaları. Bebekler için ana kucakları, parmaklıklı oyun parkları (iç mekanlar için), bebek beşikleri, yürüteçler. Ahşap veya sentetik malzemeden mamul panolar, resimler, tablolar için çerçeveler, kimlik kartları, künyeler, isimlikler, etiketler. Ahşap veya sentetik malzemeden mamul ambalaj, nakliye ve depolama amaçlı variller, fıçılar, bidonlar, hazneler (depolar), kutular, ambalaj kaplan, nakliye amaçlı konteynerler, sandıklar, taşıma paletleri, bunlarla birlikte kullanılan kapaklar. Ahşap veya sentetik malzemelerden mamul hırdavat (nalburiye) eşyası, mobilya bağlantıları, açma kapama tertibatları. Tahta, mum, balmumu, plastik veya alçıdan mamul bu sınıfa dahil süs ve dekorasyon eşyaları. Sepetler, balıkçı sepetleri. Ev hayvanları için kulübeler, yuvalar, yataklar. Ahşap veya sentetik malzemeden mamul portatif merdivenler, hareketli merdivenler. Bambu perdeler, stor perdeler, şerit perdeler, dekorasyon amaçlı boncuklu perdeler; perde kopçaları, perde halkaları, perde kancaları, perde çubukları. Elektriksiz temizlik aletleri gereçleri (Boya fırçaları hariç fırçalar, çelik talaşları, süngerler, çelik yünleri, üstüpüler, tekstilden mamul temizleme ve silme bezleri, bulaşık eldivenleri, elektrikli olmayan cilalama makineleri, hali süpürgeleri, sopalı yer paspasları, makine parçası olmayan elektrikli fırçalar dahil). Diş fırçaları, elektrikli diş fırçaları, diş ipleri, tıraş fırçaları, saç fırçaları, taraklar (Elektrikli elektriksiz makyaj temizleme cihazları dahil). Bu sınıfa dahil elektrikle çalışmayan ev ve mutfak gereçleri, çamaşır mandalları, kap-kacak, vazolar (değerli metalden olanlar dahil). Ütü masaları ve kılıfları, çamaşır kurutmalıkları, elbise askıları. Ev hayvanları için kafesler ve malzemeler, evlerde kullanılan bitki ve hayvan yetiştirme yerleri (terraryumlar). Camdan, porselenden, seramikten, kilden süs ve dekorasyon eşyaları. Fare kapanları, haşarat tuzakları, sinek yakalayıcılar, sinek raketleri (sineklik), tuvalet taşı delikleri için kapaklar (sinek ve haşaratı koyucu veya yok edici elektrikli cihazlar) Parfüm bekleri (yandığında koku yayan bekler), parfüm spreyleri ve vaporizatörleri (püskürteç),makyaj çıkartmak için elektrikli olmayan aletler, pudra ponponları, tuvalet eşyaları için kutular. Püskürtmeli hortum başlıkları, sulama süzgeçleri için başlıklar, sulama aletleri, bahçe sulama süzgeçleri, musluklara takılan uçlar. İşlenmemiş cam, yarı işlenmiş cam, dekorasyon için cam mozaikler ve cam tozlan (inşaat için olanlar hariç), cam yünleri (izolasyon ve tekstil amaçlı olmayan). Spor müsabakalarında verilen kupalar. Halatlar, ipler, ip merdivenler, hamaklar, balık ağları (araç çekme halatları dahil). Çadırlar, tenteler, brandalar, yelkenler, otomobil örtüleri. Tekstilden mamul ambalaj torbaları. Kauçuk ve sentetik olmayan döşeme doldurma malzemeleri (yün, pamuk dahil). Tekstil amaçlı sentetik elyaflar, işlenmemiş büküm elyafları, cam elyaflar. Tekstil amaçlı büküm iplikleri; dikiş, nakış ve örgü iplikleri, tireler, esnek iplikler. Dokunmuş veya dokunmamış kumaşlar. Ev tekstil ürünleri (bayraklar, flamalar, mendiller dahil).Koruyucu amaçlı olanlar hariç her türlü malzemeden yapılmış iç-dış giysiler,çoraplar. Ayak giysileri. Baş giysileri.Danteller ve nakışlar (aplikeler), güpürler, fistolar, dar dokumalar, şeritler ve kurdeleler, ekstraforlar, fitiller, giysiler için kumaştan yapılmış hazır harfler ve rakamlar, armalar, rütbe işaretleri, vatkalar. Giysiler için düğmeler, kopçalar, halkalar, fermuarlar, ayakkabı ve kemer tokaları, perçinler, yapışkan bantlar, bağlar, toplu iğneler, iğneler, dikiş iğneleri, dikiş makinesi iğneleri, tığlar ve örgü şişleri, iğne kutuları ve iğnelikler. Yapma çiçekler, yapma meyveler. Takma saçlar ve saç aksesuarları. Haklar, kilimler, yolluklar, seccadeler. Muşambalar, yapay çimen, döşemelik mantarlı m uşamba (linolium). Spor amaçlı minderler. Tekstilden olmayan duvar kaplamaları, duvar kağıtları. Oyunlar ve oyuncaklar (Banyo ya da yüzme esnasında kullanılan hava ile şişirilen oyuncaklar dahil). Salonda oynanan oyunlar; harici ekran ya da monitör ile bağlanıp oynanabilen oyunlar için aletler, makineler ve cihazlar (jetonla çalışanlar dahil). Hayvanlar için oyuncaklar. Çocuk bahçeleri, parklar ve oyun parkları için oyuncaklar. Jimnastik ve spor aletleri ile malzemeleri. Suni yılbaşı ağaçları ve bunlar için süsler, suni karlar, çıngıraklar, eğlence (parti, diskotek vb.) süsleri, parti şapkaları. Et, balık, kümes ve av hayvanlarının etleri ile her nevi işlenmiş et ürünleri. Kuru bakliyat. Hazır çorbalar, bulyonlar. Zeytin, zeytin ezmeleri. Süt ve süt ürünleri (tereyağı dahil). Yenilebilir bitkisel yağlar. Kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler (gıda maddesi olarak hazırlanan polen dahil). Kuru yemişler. Fındık ve fıstık ezmeleri, tahin. Yumurtalar, yumurta tozları. Patates cipsleri. Kahve, kakao; kahve veya kakao esaslı içecekler, çikolata esaslı içecekler. Makarnalar, mantılar, erişteler. Pastacılık ve fırıncılık mamulleri, tatlılar. Bal, arı sütü, propolis. Yiyecekler için çeşni/lezzet vericiler. Mayalar, kabartma tozları. Her türlü un, irmikler, nişastalar. Toz şeker, kesme şeker, pudra şekeri. Çaylar, buzlu çaylar. Şekerlemeler, çikolatalar, bisküviler, krakerler, gofretler. Sakızlar. Dondurmalar, yenilebilir buzlar.Tuz.Hububat (tahıl) ve mamulleri. Pekmez. Tarım ürünleri, bahçecilik ürünleri ve tohumlar. Ormancılık ürünleri. Canlı hayvanlar (kuluçkalık yumurtalar, döllenmiş yumurtalar dahil). Canlı ve kurutulmuş bitkiler ve otlar. Hayvan yemleri. Malt (insan tüketimi için olmayan). Biralar; bira yapımında kullanılan preparatlar. Maden suları, kaynak suları, sofra suları, sodalar. Sebze ve meyve suları, bunların konsantreleri ve özleri, meşrubatlar. Alkollü içecekler (biralar hariç). Tütün ve tütün mamulleri. Tütün içenlere mahsus malzemeler (pipolar, puro ve sigara ağızlıkları küllükler, tütün kutulan, sigara sarmak için cep aletleri, sigara kağıtlan, nargileler, çakmaktaşları, çakmaklar dahil). Kibritlerin bir araya getirilmesi hizmetleri; (belirtilen hizmetler perakende, toptan satış mağazaları, elektronik ortamlar, katalog ve benzeri diğer yöntemler ile sağlanabilir.) yönünden tescilli olduğu,
tetkik edilmiştir.
Davalı markabaşvurusunun reddine karar verilen emtia listesindeki 35. Sınıfta yer alan “tüm hizmetlerin” davalı şirketin itiraza ve davaya mesnet gösterdiği markanın tescil kapsamında aynen yer aldığı görülmektedir.
Tescilli marka ile başvuru konusu işaret arasında iltibasa sebebiyet verebilecek derecede görsel, sescil, anlamsal benzerlik olup olmadığının tespitinde her iki işaretin ayırt edici ve baskın unsurları nazara alınarak münferit unsurlardan ziyade bütünü itibariyle bıraktıkları genel izlenimin nazara alınması gerekir.

Dava konusu marka başvurusu herhangi bir şekil unsuru içermeden … kelime unsurundan bir markadır. Davaya konu olan marka aynı sırada bitişik olarak büyük harflerle önce kalın olarak … ibaresi devamında ise İngilizce kökenli ve Türkçe karşılığı Koleksiyon olan cılız punto ile “…” ibaresinin konumlandırıldığı görülmüştür. Karşılaştırma konusu markalarda yer alan … ibaresi gerek taşıdığı anlam bakımından gerekse İngilizce yazım olarak günlük dilde sıkça rastlanılan bir kelime olup bu kelime redde konu olan hizmetler açısında ayırt ediciliği düşük bir kelimedir ve markada tali unsur konumundadır.
Davalının dayanak markaları ise … … üstte kalın punto ve büyük harflerle …, bu ibarenin altında ise ayırt ediciliği bulunmayan … ibaresinden oluşan herhangi bir şekil unsuru barındırmayan kelime markası olduğu görülmektedir.
Sadece bazı harflerin veya kelimelerin ortak olması, markaların genel izlenim açısından benzer olduklarını söylemek için yeterli değildir; markaların hangi mal ve / veya hizmetler üzerinde kullanılacağı, hangi tüketiciye yönelik olduğu, marka ibarelerinin özgün niteliği ve ayırt ediciliği gibi birçok etken genel izlenim üzerinde etkilidir. Markalar arasındaki benzerlik ve farklılıkların genel izlenim üzerindeki etkisi; tüketici kitlesi, dava konusu malların niteliği de göz önünde bulundurularak, markaların bütünsel karşılaştırması yoluyla belirlenir:
Davacının ve davalının markalarının bütünü itibariyle esaslı unsurunun “…”ve “…” ibaresi olduğu ve bu ibarelerin aynı zamanda baskın unsur oldukları … ibaresinin markanın bütününde ayırt edici unsurunun bulunmadığı görülmektedir.
Taraf markalarında ortak harflere karşın dava konusu markanın yazı şekli markaları görsel açıdan farklılaştırmaktadır. … ve … kelimelerindeki M harfinin heceye kattığı farklılık belirgin okunuş ve baskı farklılığı ve … ibaresinin yaygın kullanım ve tanıdık kelime haline gelmiş olması ve markadaki konumu da markaları birbirinden farklılaştırmaktadır.
Davacının “…” ibareli markalarıyla davalının “… …” ibare ve biçimli başvurusu arasında biçim, renk, grafik unsurlar, düzenleme ve tertip tarzı itibariyle görsel, sescil ve anlamsal olarak ortalama tüketicileri iltibasa düşürecek derecede bir benzerlik bulunmadığı, zira marka ve başvuru konusu işaretin bir bütün olarak korunabileceği, karşılaştırma esnasında tescilli marka ile başvuru konusu işaretin parçalara ayrılarak incelenmesinin ve iltibasın bulunup bulunmadığının mücerret bir parçaya bağlı olarak yapılmasının mümkün bulunmadığı; başvuru konusu “…” ibareli işaretin gerek sözcük gerekse düzenleme tarzı itibariyle “… …” ibareli davacı markasından anlamsal, görsel ve sescil olarak önemli ölçüde farklılaştığı, işin uzmanı yahut dikkatli kişilerden oluşmayan, makûl düzeyde bilgilendirilmiş, marka ve başvuru konusu işareti aynı anda görüp detaylarını karşılaştırma olanağı bulunmayan, daha önce görüp yararlandığı markanın aşağı yukarı net anısının tesirinde olan ortalama düzeydeki alıcı kitlesinin, dava konusu ürünler için ayırdığı satın alım ve yararlanım süresi içinde, “…” ibare ve biçimli işareti gördüğünde derhâl ve hiç düşünmeden bunun “… …” ibareli markadan farklı bir marka olduğunu algılayabileceği, ortalama alıcıları karışıklığa düşürebilecek derecede bir benzerlik bulunmadığı, yazım biçimleri ve düzenleme şekilleri itibariyle işin uzmanları yahut dikkatli kişilerden oluşmayan, normal düzeyde bilgilendirilmiş, makul düzeyde dikkatli, markalar ve işareti aynı anda görüp detaylarını karşılaştıramayan, ortalama tüketici ve yararlanıcı kesiminin bu tür harf markalarını bir bütün olarak belleğine kaydedeceği, yani zaten beş harften oluşmuş bir markayı (…) tek harfini (M) çıkararak algılamayacağı, bunun sonucu olarak sonraki tarihlerde başvuru konusu … ibare ve işaretini gördüğünde önceki davalı markasını bir bütün olarak bununla karşılaştıracağı, yargılama konusu hadise bakımından redde mesnet … … ibareli markayı önde yer alan beş harften oluşan ibare ile birlikte, davacıya ait dava konusu … ibareli markayı da yine önde yer alan dört harfli ibare ile birlikte belleğine kaydedeceği, özellikle yargılama konusu ürün ve hizmetler bakımından ayıracağı alım ve yararlanım süresi içerisinde göstereceği dikkat ile derhâl ve hiç düşünmeden farklı bir marka olduğunu algılayabileceği ve biri yerine diğerinin alınması biçiminde bir yanılgıya düşmeyeceği, esasen başvuru konusu işaret ile redde mesnet markalar arasında işletmesel bağlantılandırmayı tesis edecek herhangi bir emarenin de bulunmadığı, aksinin hayatın olağan akışına ve normal hayat tecrübelerine aykırı olacağı gibi, gerçekçi bir yaklaşım da olmayacaktır.
Kısa kelimelerden oluşan markaların benzerlik değerlendirmesinde, farklılıklar daha dikkat çekicidir. İşaret kısaldıkça, tüketici her bir unsuru daha kolay algılar. Bu nedenle kısa kelimeler söz konusu olduğunda, küçük farklılıklar bile genel izlenimi farklılaştırabilir. Aksine, uzun işaretlerde farklılıklar daha az dikkat çekici hale gelir.
Bazı durumlarda markalar arasındaki farklılıklar, benzerliklerin önüne geçerek markaları genel izlenim açısından farklılaştırır. Huzurdaki davada da, taraf markalarında kullanılan ortak harfler, ilgili tüketici tarafından aralarındaki farklılığın hemen fark edilebileceği niteliktedir.
Markaların bütün olarak farklı oldukları da göz önünde bulundurulduğunda, ortak harflerin markaları genel izlenim olarak benzer hale getirmediği ve dava konusu markanın bütün olarak davacı markalarından farklılaştığı görülmektedir.
“İlgili tüketicilerin tamamı dikkate alındığında, işaretler arasındaki farklılıklar, görsel, işitsel ve kavramsal olarak üstündür. Aslında, işaretlerin karşılaştırılması işaretlerin farklı genel izlenim yarattıklarını göstermektedir. Sadece ilk üç harfin ve son harfin aynı olması, işaretler arasındaki farklılıkların genel izlenim üzerinde birkaç benzerliğe üstün geldiği sonucunu değiştirmez.” (T-167/05 Grether AG v OHIM (FENNEL)
Yukarıda açıklanan tüm farklılıklara ek olarak, bunun sonucunda davalı markasıyla sunulan ürün ve hizmetleri satın almak veya yararlanmak isterken dava konusu … ibare ve biçimli başvuru konusu işaretle sunulan ürün ve hizmetleri satın alma biçiminde bir yanılgıya düşmeyeceği, zira dava konusu mallar gıda ürünleri gibi düşünmeden alınan mallar olmayıp 35/01-04 sınıf hizmetler yönünden satın alma süresi göz önünde bulundurulduğunda ve hitap ettiği tüketici kesimi dikkat seviyesine göre dikkat düzeyinin yüksekliği göz önünde bulundurulduğunda 35/05 grup hizmetler yönünden de satın alma süresi, ürünlerin pahalı ürünler olması, satın alma süresinde inceleme ve araştırma yapılarak alınan hizmetler olması nedeniyle karıştırmanın yaşanmayacağı kabul edilmiştir.
Mal ve hizmet kapsamları da göz önünde bulundurulduğunda markanın hitap ettiği tüketici kitlesi yönün bir bütün olarak değerlendirildiğinde benzer olmadığı, tescilli marka ile başvuru konusu işaret arasında iltibasa sebebiyet verebilecek derecede görsel, sescil, anlamsal olarak ortalama tüketicileri iltibasa düşürecek derecede bir benzerlik bulunmadığı, başvurunun davacı markalarında yer alan ibare ile ve diğer sözcük ile ilişkilendirilebilecek bir görsellik içermediği, ortalama tüketicilerin dava konusu markayı bir bütün olarak algılayacağı, parçalara ayırarak algılamayacağı, işaretin bir bütün olarak algılanmaya, söylenmeye ve hatırlanmaya elverişli olması sebebiyle parçalı algı oluşturmaya müsait olmadığı, her iki kelimenin anlamsal olarak görsel ve işitsel olarak benzer olmadığının ilgili tüketici grubu tarafından bilenebileceği, bu markalarla karşılaşan ve bu markaları okuyan ortalama bir tüketicinin taraf markalarının bir birinden farklı markalar olduğunu kolaylıkla anlayacağı, tüketiciler markaları bölerek değil bir bütün olarak algılayacakları, salt harf dizilim benzerliğinden yola çıkarak markalar ya da marka sahibi işletmeler arasında bağlantı kurmayacakları aksi yorum tüketicilerin her harf benzerliğinden etkilenecekleri ve hiçbir biçimde marka algısına ve ayrımına sahip olmadıkları anlamına gelir ki, günümüz tüketicilerinin gerek fiyatı gerekse kalite, sağlık kriterleri yönünden o kadar da dikkatsiz ve özensiz olmadıkları, davalı başvurusundaki farklı kelimlelerden oluşmuş bütünün davacı markasından yeterince uzaklaştığı ve farklılaştığı yazım biçimlerinden farklı olduğu farklılığın ilgili tüketici kesimi tarafından derhal algılanabilecek durumda olduğu, bu ürün hizmetleri satın alacak kişilerin yetişkinlerden oluştuğu, gerekli alım süresi gözetildiğinde yanılgının oluşmasının mümkün olmadığı, dava konusu marka ile davacı markası arasında işletmesel bağlantılandırması tesis eden herhangi bir unsurun bulunmadığı anlaşılmıştır.
İşin uzmanları yahut çok dikkatli kişilerden oluşmayan, yargılama konusu ürünler hakkında normal olarak bilgi sahibi olabilecek, yeteri kadar dikkatli ve tedbirli, marka ve işareti aynı anda göz önünde bulunduramayan, bunları seyrek olarak karşılaştırma imkânına sahip bulunan ve aradığı markanın aşağı yukarı net anısının tesirinde olan, bu şekilde daha önce gördüğü, yararlandığı, satın aldığı ve denediği bir malın yahut hizmetin markasının, göz ve kulağında kalan izine dayanarak hatırlayabildiği kadarıyla hafızasında kalan özelliklerine dayanarak, sonraki aynı veya benzer mal ve hizmetlere ilişkin alışverişlerinde de aynı veya benzer markayı taşıyan ürünü satın almak yahut hizmetten yararlanmak isteyen, bu bağlamda genel olarak ürünün/hizmetin önemine göre çok fazla düşünmeden hareket ederken, tanıdığı, beğendiği ve bilinirliği ile güvenilirliği kanıtlanmış bir markayı seçerek, fazla zaman ayıramamaktan doğan bir takım olumsuzluklardan da kurtulmuş olduğunu ve markanın sağladığı garanti fonksiyonunun kolaylığından yararlandığını düşünen malların/hizmetin alıcısı/yararlanıcısı konumundaki ortalama tüketici kitlesinden büyük bir kısmının, malların/hizmetin ekonomik önemine göre ayırabileceği alım/yararlanım süresi içerisinde, davacı markalarını taşıyan emtiaları satın almak yahut hizmetten yararlanmak isterken, davalının işaretini taşıyan emtiaları satın alma yahut hizmetten yararlanma olasılığının bulunmadığı, ortalama tüketicilerin taraflara ait çekişmeli marka ve işaretleri taşıyan mal ve hizmetlerin, aynı işletmeden veya ekonomik, ticari yada idari olarak bağlantılı işletmelerden geldiği zannına kapılması; biri yerine diğerini alması riskinin bulunmadığı, karıştırılma ihtimalinin bulunmadığı, yargılama konusu ürün ve hizmetleri satın alma için gerekli alım süresi gözetildiğinde yanılgının, karıştırmanın oluşmasının mümkün olmadığı, başvuru konusu işaret ile davacı markaları arasında işletmesel bağlantılandırmayı tesis eden herhangi bir unsurun bulunmadığı, gerek bütünsel gerekse içerisinde bulunan diğer unsurlar nedeniyle başvuru konusu işaretin davacı markalarını sunan işletmeyle idari ve ekonomik anlamda bağlantılı bir işletme tarafından piyasaya sunulduğu biçiminde bir algılama oluşturmasının mümkün olmadığı kabul edilmiştir.
Yukarıdaki açıklamalar ışığında, dava konusu davacı markası ile davalı markalarının genel izlenim yönünden benzer olmadığı ve aralarında 556 sayılı KHK’nın 8(1)(b) maddesi anlamında karıştırılma olasılığı bulunmadığı kabul edilmiştir.
Davacı yan müktesep hakkı bulunduğunu ve dava konusu başvuru açısından bu markalarının varlığının kazanılmış hak oluşturduğunu ileri sürmüştür.
Davacının müktesep hakka dayanak teşkil ettiğini ileri sürdüğü markalarının:
2009/00307 kod nolu … ibareli markanın 08 / 18 / 20 / 21 / 24 / 25 / 37 sınıflarda tescilli olduğu,
2004/30665 kod nolu … ibareli markanın 20 / 21 / 27 / 37 / 40 / 42 sınıflarda tescilli olduğu,
121062 kod nolu … ibareli markanın 09 / 18 / 25 sınıflarda tescilli olduğu,
97302 kod nolu … ibareli markanın 09 / 16 / 18 / 25 sınıflarda tescilli olduğu,
2012 06456 kod nolu … ibareli markanın 18 / 25 sınıflarda tescilli olduğu,
2012 00100 kod nolu … … ibareli markanın 35 sınıfta tescilli olduğu,
tetkik edilmiştir.
Davacının müktesep hakka dayanak teşkil ettiğini ileri sürdüğü markalarının 08, 09, 16, 18, 20, 21, 24, 25, 27, 37, 40, 42 sınıflarda tescilli olduğu görülmektedir.
Davacıın müktesep hakka dayanak gösterdiği markalarının 2012/00100 sayılı … … ibareli markası hariç diğer markalarının mal ve hizmet kapsamlarının başvurudan farklı olduğu, bşavuruda 35. Sınıfta hizmet olup daha önceki marka tescil kapsamında bulunmayan hizmet sınıfı için başvuruda bulunduğu ve hizmet kapsamını genişlettiği, ayrıca 2012/00100 sayılı … … markası yönünden de söz konusu markanın 13/01/2014 tarihinde tescil edildiği, dava konusu başvurunun ise 04/07/2014 tarihinde yapıldığı, tescil tarihi ve başvuru tarihi göz önünde bulundurulduğunda müktesep hakka konu markanın henüz çekişme konusu olmaktan çıkmadığı ve uzun süreli birlikte eşzamanlı kullanımın gerçekleşmediği, bu nedenlerle öncekil tescilli markasından dolayı müktesep hakkının bulunmadığı kabul edilmiştir.
Davacı vekili kendi başvuruları yönünden tanınmışlık iddiasına ve ticaret unvanına dayanarak dava konusu markanın tescilinin gerektiği yönünde iddiada bulunmuş ise de, tanınmışlık veya ticaret unvanı kendi başvurusu yönünden 8/1-b engelini aşarak tescil hakkı vermediğinden ve ancak 3. Kişilerin başvuruları yönünden itiraz etme veya hükümsüzlük davası açma hakkı verdiğinden bu yöndeki itirazı yerinde görülmemiştir.
Neticeten, dava konusu malların davalı markası kapsamındaki mallarla aynı / aynı tür olduğu, taraf marka işaretlerinin benzer olmadığı, taraf markaları arasında 556 sayılı KHK’nın 8/1-b maddesi anlamında karıştırılma olasılığı bulunmadığı, dava konusu YİDK kararının yerinde olmadığı ve iptal koşullarının oluştuğu anlaşılmış, açıklanan nedenlerle aşağıdaki hüküm kurulmuştur.
HÜKÜM:Gerekçesi açıklandığı üzere;
1-Davanın kabulü ile
TPE YİDK’nın 08/12/2016 tarih … sayılı kararının iptaline,
2-Harçlar Yasasına göre hesaplanan 59,30-TL karar harcından peşin alınan 44,40-TL’nin mahsubu ile bakiye 14,90-TL’nin davalılardan tahsili ile hazineye irat kaydına,
3-Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine göre hesap olunan takdiren 5.900,00-TL maktu ücreti vekâletin davalılardan alınarak davacıya verilmesine,
4-Davacının yapmış olduğu ve aşağıda dökümü gösterilen 3.545,80-TL yargılama giderinin davalılardan alınarak davacıya verilmesine,
5-Davalılar tarafından yapılan yargılama giderinin davalılar üzerinde bırakılmasına,
6-Yatırılan ve kullanılmayan gider avansının, hükmün kesinleşmesini müteakip re’sen yatırana iadesine (HMK m.333),
Dair, verilen karar taraf vekillerinin yüzlerine karşı tebliğ tarihinden itibaren 2 hafta içinde Bölge Adliye Mahkemelerinde istinaf yolu açık olmak üzere açıkça okunup usulen anlatıldı. 21/12/2021

Katip … Hakim …
¸ ¸

MASRAF DÖKÜMÜ
İLK MASRAF : 67,40-TL
GİDER AVANSI :3.478,40-TL
TOPLAM :3.545,80-TL