Danıştay Kararı İdari Dava Daireleri Kurulu 2020/183 E. 2020/175 K. 17.12.2020 T.

DANIŞTAY İDARİ DAVA DAİRELERİ KURULU         2020/183 E.  ,  2020/175 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İDARİ DAVA DAİRELERİ KURULU
Esas No : 2020/183
Karar No : 2020/175

BÖLGE İDARE MAHKEMESİ KARARLARI ARASINDAKİ AYKIRILIĞIN GİDERİLMESİ İSTEMİ HAKKINDA KARAR

Konya Bölge İdare Mahkemesi Başkanlar Kurulunun 12/10/2020 tarih ve E:2020/46, K:2020/58 sayılı kararıyla;
… Bakanlığı vekili Av. … tarafından Konya Bölge İdare Mahkemesi Beşinci İdari Dava Dairesinin 17/09/2019 tarih ve E:2019/757, K:2019/1363 sayılı kararı ile Samsun Bölge İdare Mahkemesi Birinci İdari Dava Dairesinin 03/07/2019 tarih ve E:2019/349, K:2019/577, Samsun Bölge İdare Mahkemesi Birinci İdari Dava Dairesinin 03/07/2019 tarih ve E:2019/299, K:2019/580, Ankara Bölge İdare Mahkemesi Birinci İdari Dava Dairesinin 20/09/2017 tarih ve E:2017/865, K:2017/1099 sayılı kararları arasındaki aykırılığın giderilmesi istenmesi nedeniyle,
“Aykırılığın, Konya Bölge İdare Mahkemesi Beşinci İdari Dava Dairesinin 17/09/2019 tarih ve E:2019/757, K:2019/1363 sayılı kararı doğrultusunda giderilmesi gerektiği” görüşüyle, 2576 sayılı Bölge İdare Mahkemeleri, İdare Mahkemeleri ve Vergi Mahkemelerinin Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanun’un 3/C maddesinin 5. fıkrası uyarınca karar verilmesi için dosyanın Danıştaya gönderilmesi üzerine,
Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunca, Tetkik Hâkimi …’un açıklamaları dinlendikten sonra konu ile ilgili kararlar ve yasal düzenlemeler incelenerek gereği görüşüldü:

I- AYKIRILIĞIN GİDERİLMESİ İSTEMİNE KONU BÖLGE İDARE MAHKEMESİ KARARLARI :

A- KONYA BÖLGE İDARE MAHKEMESİ BEŞİNCİ İDARİ DAVA DAİRESİNİN E:2019/757 SAYILI DOSYASINA KONU YARGILAMA SÜRECİ:

Dava konusu istemin özeti: Mersin Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde yerli misafir aylıklı orkestra sanatçısı olarak görev yapan davacı tarafından, açıktan atanması istemiyle davalı idareye yapılan başvurunun zımnen reddine ilişkin işlemin iptali istenilmiştir.

Mersin 2. İdare Mahkemesinin 24/10/2018 tarih ve E:2018/933, K:2018/1211 sayılı kararının özeti:
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun Ek Geçici 16. maddesi, 1309 sayılı Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü Kuruluşu Hakkında Kanun’un 8. maddesinin 2. fıkrası ile 12/06/2008 tarih ve 26904 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2008/13713 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile değişik 07/05/1987 tarih ve 1987/11782 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı’nın 14. maddesi belirtilerek;
Aktarılan mevzuat hükümlerinin dava dosyası ile birlikte değerlendirilmesinden; Kültür ve Turizm Bakanlığının sanatla ilgili merkez ve taşra birimlerinde sözleşmeli olarak sanatçı çalıştırılabileceği, buna ilişkin atama izinlerinin Maliye Bakanlığı tarafından verileceği, davacının Mersin Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde yerli misafir aylıklı orkestra sanatçısı olarak çalıştığı, … tarih ve …karar sayılı Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü Teknik Kurul Toplantısı’nda davacının orkestra sanatçısı olarak atanmasının uygun görüldüğü, … tarih ve … sayılı yazıyla davalı idareden açıktan atama izni talep edildiği, yine davacının aynı yöndeki talebini 10/08/2017 tarihli dilekçeyle davalı idareye ilettiği, davacının başvurusunun zımnen reddi üzerine bakılan davanın açıldığı;
Mahkemelerinin 26/09/2018 tarihli ara kararına verilen cevapta Mersin Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde 26 adet orkestra sanatçısı unvanlı kadronun boş olduğunun anlaşıldığı;
Olayda, Mersin Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde yerli misafir aylıklı orkestra sanatçısı olarak görev yapan davacının, Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlük Teknik Kurulunun anılan kararı ile hizmetine ihtiyaç duyularak orkestra sanatçısı olarak açıktan atanmasının uygun bulunup atama izni talep edilmesi ve halihazırda da orkestra sanatçısı kadrosunun boş olması karşısında, davacının başvurusunun zımnen reddine ilişkin işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.
Konya Bölge İdare Mahkemesi Beşinci İdari Dava Dairesinin 17/09/2019 tarih ve E:2019/757, K:2019/1363 sayılı kararının özeti:
Mahkeme kararında hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle, davalı idarenin istinaf isteminin reddine kesin olarak karar verilmiştir.

B- SAMSUN BÖLGE İDARE MAHKEMESİ BİRİNCİ İDARİ DAVA DAİRESİNİN E:2019/349 SAYILI DOSYASINA KONU YARGILAMA SÜRECİ:

Dava konusu istemin özeti: Samsun Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde sözleşmeli misafir sanatçı grubunda bale sanatçısı olarak görev yapan davacı tarafından, açıktan atanması istemiyle davalı idareye yapılan başvurunun zımnen reddine ilişkin işlemin iptali istenilmiştir.

Samsun 2. İdare Mahkemesinin 28/03/2019 tarih ve E:2018/1003, K:2019/357 sayılı kararının özeti:
Dava dosyasının incelenmesinden, davacının, 21/01/2009 tarihinden itibaren Samsun Devlet Opera ve Balesinde Türk uyruklu misafir bale sanatçısı olarak görev aldığı, 12/11/2014 tarihli dilekçeyle birçok eserde görev yaptığını belirterek 1309 sayılı Kanun kapsamında Samsun Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde bale sanatçısı unvanıyla atamasının yapılmasını talep ettiği;
Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğünün … tarih ve … sayılı kararıyla, davacının, 1309 sayılı Kanun’un 8. maddesi uyarınca bale sanatçısı olarak atanmasının Teknik Kurulca değerlendirilerek uygun görüldüğü ve anılan Genel Müdürlüğün … tarih ve … sayılı yazısı ile davacı hakkında açıktan atama izni istenildiği, söz konusu başvurunun davalı idare tarafından zımnen reddedildiği, davacı tarafından 05/03/2018 tarihli dilekçeyle atama izni verilmesi istemiyle yaptığı başvurunun yine davalı idarece zımnen reddi üzerine bakılan davanın açıldığı;

Davalı idare tarafından savunma dilekçesinde, Samsun Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğüne bale sanatçısı kadrosuna açıktan atama izni verilmesi hususunda bütçe imkanları doğrultusunda takdir hakkının bulunduğu gerekçesiyle talebin reddedildiğinin belirtildiği;
Ayrıca Samsun Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde 22 adet münhal bale sanatçısı kadrosu bulunduğunun görüldüğü;
Uyuşmazlıkta, Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü tarafından, davacının hizmetine ihtiyaç duyularak atama izni talep edilmesi karşısında, dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı gerekçesiyle işlemin iptaline karar verilmiştir.

Samsun Bölge İdare Mahkemesi Birinci İdari Dava Dairesinin 03/07/2019 tarih ve E:2019/349, K:2019/577 sayılı kararının özeti:
Bakılan davada, Samsun Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde 22 adet boş bale sanatçısı pozisyonu bulunduğu, ancak 2018 yılı içinde tahsis edilen pozisyonlara Hazine ve Maliye Bakanlığınca herhangi bir atama izni verilmediği;
Bu durumda, Hazine ve Maliye Bakanlığının izni olmaksızın boş pozisyonlara atama yapılamayacak ve idareye tahsis edilen pozisyonlar arasında boş pozisyon bulunmasının Teknik Kurul kararı yeterli sayılarak doğrudan atanmasını gerektirmeyecek olması ayrıca davalı idarelerin atama yapmak konusunda yargı kararı ile zorlanamayacak olması karşısında dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davalı idarenin istinaf istemi kabul edilerek Mahkeme kararının kaldırılmasına ve davanın reddine kesin olarak karar verilmiştir.

C- ANKARA BÖLGE İDARE MAHKEMESİ BEŞİNCİ İDARİ DAVA DAİRESİNİN E:2017/865 SAYILI DOSYASINA KONU YARGILAMA SÜRECİ:

Dava konusu istemin özeti: Ankara Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde misafir sözleşmeli bale sanatçısı olarak görev yapmakta olan davacı tarafından, açıktan atanması istemiyle davalı idareye yapılan başvurunun zımnen reddine ilişkin işlemin iptali ile hak ettiği maaşının yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmesi istenilmiştir.

Ankara 3. İdare Mahkemesinin 31/01/2017 tarih ve E:2016/3714, K:2017/820 sayılı kararının özeti:
178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin 2. maddesi ile 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi Kontrol Kanunu’nun 30. maddesi hükümleri belirtilerek;
Ülkenin maliye politikasını oluşturmak ve yürütmekle ödevli olan davalı idarenin, bütçe ödenekleri, istihdam politikası, birimlerin kadro ve pozisyonlarının doluluk oranları gibi hususları değerlendirmek suretiyle, kamu kurum ve kuruluşlarından gelen atama taleplerini karara bağlamak hususunda hizmet gerekleri ve kamu yararı ile sınırlı olmak üzere takdir hakkına sahip olduğu aksi takdirde, kamu kurumlarınca istihdamı uygun görülen tüm personel adaylarının vize taleplerinin hiçbir değerlendirme yapılmaksızın davalı idarece bağlı yetki kapsamında kabul edilmesi gerektiği yönünde hukuken kabul edilemeyecek bir sonucun ortaya çıkacağı;
Bakılan olayda, Devlet Opera ve Belesi Genel Müdürlüğü Teknik Kurulunun … tarihli ve … sayılı kararı ile, davacının bale sanatçısı pozisyonuna açıktan atanmasının uygun olduğuna karar verilmiş ve bu doğrultuda davalı idareye başvurularak açıktan atama izni talep edilmiş ise de, Ankara Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde bulunan sanatçı pozisyonlarının %90 oranında dolu olması gerekçe gösterilerek, açıktan atama izni verilmemesinde hukuka aykırılık bulunmadığı;
Nitekim, Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğünce, Ankara Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde boş bulunan orkestra şef yardımcısına ilişkin açıktan atama izni ile, Mersin Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğünde boş bulunan orkestra sanatçısı pozisyonları için yapılan açıktan atama izin talebinin, anılan pozisyonun sadece %65’i dolu olduğu gerekçesiyle kabul edildiği dikkate alındığında, davalı idarece yapılan değerlendirmenin objektif esaslara göre ve kamu yararı gözetilerek yapıldığı kanaatine varıldığı;
Bu nedenle, davacı tarafından 06/05/2016 tarihinde yapılan başvurunun zımnen reddine ilişkin davalı idare işleminde hukuka aykırılık bulunmamakta olup, davacının hak ettiği maaşının yasal faiziyle birlikte ödenmesi yolundaki talebinin de kabulüne hukuken olanak bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.

Ankara Bölge İdare Mahkemesi Birinci İdari Dava Dairesinin 20/09/2017 tarih ve E:2017/865, K:2017/1099 sayılı kararının özeti:
Mahkeme kararında hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle, davacının istinaf isteminin reddine kesin olarak karar verilmiştir.

D- KONYA BÖLGE İDARE MAHKEMESİ BAŞKANLAR KURULU KARARINDA BAHSEDİLEN DİĞER KARAR:
Konya Bölge İdare Mahkemesi Başkanlar Kurulunun 12/10/2020 tarih ve E:2020/46, K:2020/58 sayılı kararında bahsi geçen Samsun Bölge İdare Mahkemesi Birinci İdari Dava Dairesinin 03/07/2019 tarih ve E:2019/299, K:2019/580 kararı da, Samsun Bölge İdare Mahkemesi Birinci İdari Dava Dairesinin 03/07/2019 tarih ve E:2019/349, K:2019/577 sayılı kararı ile aynı doğrultudadır.

II- İNCELEME VE GEREKÇE :
MADDİ OLAY:
Aykırılığın giderilmesi istemine konu uyuşmazlıklarda davacılar, çeşitli illerin Opera ve Balesi Müdürlüklerinde misafir aylıklı sanatçı olarak görev yapmakta iken 1309 sayılı Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü Kuruluşu Hakkında Kanun’un 8. maddesi uyarınca görev yaptıkları müdürlüklere atanma isteminde bulunmuşlar, Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü Teknik Kurulunun kararlarıyla davacı sanatçıların atanmaları uygun görülmüştür.
Bunun üzerine hem davacılar hem de Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü tarafından Maliye Bakanlığına (Hazine ve Maliye Bakanlığı) başvurularak söz konusu sanatçıların, uygun unvan ve pozisyona atamalarının yapılabilmesi için açıktan atama izni verilmesi talep edilmiştir.
Hazine ve Maliye Bakanlığının başvurulara cevap vermemek suretiyle talepleri zımnen reddi üzerine aykırılığın giderilmesine konu işbu davalar açılmıştır.

İLGİLİ MEVZUAT:

1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu:

Devlet sanatçıları ve sanatkarlar:
Ek Geçici Madde 16 – (Ek: 31/7/1970 – 1327/90 md.; Değişik: 12/2/1982 – 2595/16 md.)
Teknik bünyeye dahil olmayan ve haklarında Devlet Memurları Kanunu hükümlerinin uygulanması gerekenler hariç, bu Kanunun Ek Geçici 12, l3 ve 14 üncü maddeleri kapsamına dahil personel ile Kültür ve Turizm Bakanlığının sanatla ilgili merkez ve taşra birimlerine bağlı olarak çalışan orkestra, koro ve topluluk sanatçıları, sanatkarları ve sanatçı öğretmenleri ile Devlet sanatçıları söz konusu maddelerin mali hükümlerine bağlı kalınmaksızın sözleşmeli olarak çalıştırılabilirler.
Sanatçı sıfatını kazananlardan yönetici kadrolara atananlar da, bu kadrolar karşılık gösterilmek suretiyle sözleşmeli olarak çalıştırılabilirler.
(Değişik: 22/8/1989 – KHK-378/5 md.) Yukarıdaki fıkralara göre sözleşmeli olarak çalıştırılacakların sözleşme esasları, bunlara ödenebilecek ücretin üst sınırları ve sağlanacak sosyal yardımlar ile diğer mali haklar; Cumhurbaşkanınca kararlaştırılır.(3)

2- 1309 sayılı Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü Kuruluşu Hakkında Kanun:

Madde 8 – Devlet Opera ve Balesinde Devlet Konservatuvarı mezunları dışından da sanatkar istihdam edilebilir. Bu gibi sanatkarlar, teknik kurul tarafından sınava tabi tutularak gösterecekleri başarı ve kabiliyet derecesine göre kurulca tespit edilecek ücretlerle sanatkar olarak ve idari sözleşme ile hizmete alınırlar.
Memleketin, opera ve bale sahne hayatında öteden beri yüksek başarı ile tanınmış olanlar, teknik kurul kararı ile sınavsız olarak alınabilirler. Kendileri ile idari sözleşme yapılır. Ücretleri yukardaki esaslara göre kurulca tespit edilir.

3- 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname:

Ek Madde 7- (Ek: 25/6/2009-5917/28 md.)(1)
190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde belirtilen kamu idare, kurum ve kuruluşlarında ilgili mevzuatı uyarınca kadro karşılıksız, 657 sayılı Kanunun ek geçici 16 ncı maddesi ile yükseköğretim mevzuatı uyarınca sözleşme ile çalıştırılacak personelin belirlenmesine ilişkin herhangi bir işlem yapılmadan önce Maliye Bakanlığından izin alınması şarttır. Bu idare, kurum ve kuruluşlarda mali yılla sınırlı olmak üzere sözleşmeyle çalıştırılacak personel pozisyonlarına ilişkin birim, unvan, nitelik, sayı ve/veya isim, ücret ile sözleşme örneği; kadro karşılığı çalıştırılan sözleşmeli personel için sadece sözleşme örneği Maliye Bakanlığının vizesine tabidir. Söz konusu vize işlemlerine ilişkin iptal ve değişiklikler de aynı usule tabidir.

4- 12/06/2008 tarih ve 26904 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2008/13713 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla değişik 07/05/1987 tarih ve 1987/11782 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Sanatçıları ve Sanatçıların Sözleşmeli Çalıştırılmalarına Dair Esaslar:

Madde 14 — (Değişik: 12/06/2008 tarih ve 26904 sayılı R.G.) Kurumların norm pozisyonları ile bu pozisyonlara ilişkin usul ve esaslar Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Bakanlıkça belirlenir.

5- Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü Norm Pozisyon Usul ve Esasları:

I- GENEL İLKELER
1- Bu Esaslar 7/5/1987 tarih ve 87/11782 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan “Devlet Sanatçıları ve Sanatçıların Sözleşmeli Çalıştırılmalarına Dair Esaslar” ın 26/5/2008 tarih ve 2008/13713 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile değişik 14 üncü maddesi uyarınca hazırlanmıştır.

4- Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğünorm pozisyon sayıları, gerekli ve zorunlu hallerde, iki yıllık periyotlar halinde Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğüile Maliye Bakanlığı yetkililerince değerlendirilebilir ve bu değerlendirme sonuçlarına göre norm pozisyon sayıları artırılabilir veya eksiltilebilir.
5- İş bu Esaslar çerçevesinde belirlenen norm pozisyonlardan boş olanlara yapılacak açıktan atamalarda her hal ve takdirde ilgili mevzuat hükümleri kapsamında Maliye Bakanlığının açıktan atama izni aranacaktır. Alınan izin kapsamında “Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğünde Sözleşmeli Olarak Görev Yapan Sanatkar Memur, Uygulatıcı Uzman Memur ve Uzman Memurlar Hakkında Sınav Yönetmeliği” hükümleri çerçevesinde sınav yapılacak ve sınav sonuçları Maliye Bakanlığının vize işlemine tabi tutulacaktır.

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
Başvuruya konu olan kararlardaki aykırılığın esasını, Devlet Opera ve Balesi Müdürlüklerinde misafir sanatçı olarak görev yapan kişilerin bulundukları göreve açıktan atanma istemleri halinde izlenecek usul ve Hazine ve Maliye Bakanlığınca (Bakanlık) yapılacak işlemler oluşturmaktadır.
Yukarıda metnine yer verilen mevzuat hükümleri birlikte değerlendirildiğinde, Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü (Genel Müdürlük) tarafından ihtiyaç duyulan pozisyonlara açıktan personel alınabilmesi için;
-Öncelikle Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü Norm Pozisyon Usul ve Esasları’nda atıf yapıldığı üzere 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin Ek 7. maddesi uyarınca Hazine ve Maliye Bakanlığından açıktan atama izninin talep edilmesi,
-Talebin uygun görülmesi halinde söz konusu pozisyona ataması yapılacak kişinin belirlenebilmesi için 1309 sayılı Kanun’un 8. maddesinin 2. fıkrası uyarınca Teknik Kurul kararının alınması ve Genel Müdürlük tarafından bu kişilerin belirlenmesi,
-Son olarak da Bakanlıktan bu kişilerin vizelerinin talep edilmesi gerektiği anlaşılmaktadır.
Somut olaylarda ise, Genel Müdürlük tarafından önce sanatçılar hakkında Teknik Kurul kararı alındığı, sonrasında bu karar uyarınca Bakanlıktan açıktan atama izni talep edildiği, dolayısıyla mevzuatta öngörülen usule uygun bir süreç işletilmediği görülmektedir.
Her ne kadar izlenen usul mevzuata uygun değil ise de Genel Müdürlük tarafından açıktan atama izni talep edildiğinde, Bakanlık tarafından, boş pozisyonun durumu da dikkate alınarak, bütçe imkanları doğrultusunda ve Bakanlığın ilgili mevzuatında kendisine verilen yetki ve görevler kapsamında taleplerin değerlendirilmesi ve bir karara bağlanması gerekmektedir.
Ancak uyuşmazlık konusu olaylarda, Bakanlık tarafından açıktan atama talepleri ile ilgili herhangi bir değerlendirme yapılmadığı, bu konuda sessiz kalındığı görüldüğünden, Bakanlığın değerlendirmesini içermeyen, davacıların açıktan atanma istemiyle yaptıkları başvuruların zımnen reddine ilişkin işlemlerde bu nedenle hukuka uyarlık bulunmamaktadır.
Öte yandan, zımni ret işlemlerinin iptalinin doğrudan davacıların atamalarının yapılması sonucunu doğurmayacağı, Hazine ve Maliye Bakanlığınca yapılacak değerlendirmeye göre atama işleminin yapılıp yapılmayacağı hakkında karar verileceği de tabiidir.
III- SONUÇ :
Açıklanan nedenlerle; Bölge İdare Mahkemesi kararları arasındaki aykırılığın, yukarıda belirtilen gerekçe ile dava konusu işlemin iptali doğrultusunda giderilmesine, kesin olarak, 17/12/2020 tarihinde oyçokluğu ile karar verildi.

KARŞI OY

X- Bölge İdare Mahkemesi kararları arasındaki aykırılığın, yukarıda gerekçesine yer verilen dava konusu işlemin iptali yolundaki karara yönelik istinaf başvurusunu reddeden Konya Bölge İdare Mahkemesi Beşinci İdari Dava Dairesinin 17/09/2019 tarih ve E:2019/757, K:2019/1363 sayılı kararının gerekçesi doğrultusunda giderilmesi gerektiği oyuyla, karara katılmıyoruz.

KARŞI OY

XX- Bölge İdare Mahkemesi kararları arasındaki aykırılığın, yukarıda gerekçesine yer verilen dava konusu işlemin iptali yolundaki karara yönelik istinaf başvurusunu kabul ederek davayı reddeden Samsun Bölge İdare Mahkemesi Birinci İdari Dava Dairesinin 03/07/2019 tarih ve E:2019/349, K:2019/577 sayılı kararı doğrultusunda giderilmesi gerektiği oyuyla, karara katılmıyoruz.