Danıştay Kararı İdari Dava Daireleri Kurulu 2014/3376 E. 2015/4203 K. 18.11.2015 T.

DANIŞTAY İDARİ DAVA DAİRELERİ KURULU         2014/3376 E.  ,  2015/4203 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İDARİ DAVA DAİRELERİ KURULU
Esas No : 2014/3376
Karar No : 2015/4203

Temyiz Eden (Davacı) :
Karşı Taraf (Davalı) :
İstemin Özeti : … 4. İdare Mahkemesinin … günlü, E:…. sayılı ısrar kararının temyizen incelenerek bozulması, davacı tarafından istenilmektedir.
Savunmanın Özeti : İdare Mahkemesince verilen ısrar kararının usul ve hukuka uygun bulunduğu ve temyiz dilekçesinde öne sürülen nedenlerin, kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte olmadığı belirtilerek temyiz isteminin reddedilmesi gerektiği savunulmaktadır.
Danıştay Tetkik Hakimi :
Düşüncesi :Temyiz isteminin reddi ile ısrar kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Hüküm veren Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunca dosya incelendi, gereği görüşüldü:
Dava; …. 1 Nolu F Tipi Yüksek Güvenlikli Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda infaz ve koruma memuru olarak görev yapan davacıya Sivas İl Özel İdaresine atanması için gerekli olan muvafakatin verilmemesine ilişkin Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğünün 06/11/2008 günlü, 5529/93954 sayılı işleminin iptali istemiyle açılmıştır.
… 4. İdare Mahkemesi’nin … günlü, E:…. sayılı kararıyla; İnşaat Teknikerliği Bölümünden mezun olan ve bu alanda çalışma deneyimi ve tecrübesi bulunan davacının, Sivas İl Özel İdaresine “inşaat teknikeri” olarak atanma talebinde bulunduğu, ancak anılan İdarenin 23/10/2008 günlü, 3930-9494 sayılı yazısından “genel idare hizmetler sınıfında” münhal bir kadroya memur olarak atanmasının öngörüldüğü, bu görevin davacının mezun olduğu inşaat teknikerliği ile bir ilgisinin bulunmadığı, Sivas İl Özel İdaresinde memur olarak atanacak olması ve mevcut kadro durumu ile personel ihtiyacı göz önünde bulundurulduğunda, isteğin reddi yolunda tesis edilen dava konusu işlemde kamu yararı ve hizmet gereklerine aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.
Anılan karar, Danıştay Beşinci Dairesinin 04/06/2013 günlü, E:2013/4332, K:2013/4619 sayılı kararıyla;kamu hizmetlerinin bütünlüğü ve devamlılığı ilkesi gereğince, kamu görevlilerinin özel koşullarına göre verimliliklerinin en yüksek olduğu ve hizmetlerinden en yüksek oranda yararlanılacak bir birimde çalıştırılmalarının kamu yararına uygun düşeceği, … 1 Nolu F Tipi Yüksek Güvenlikli Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda personel ihtiyacı bulunduğu açık ise de; inşaat teknikeri olan davacının memur olarak atanmak istediği Sivas İl Özel İdaresinde görevde yükselme imkânına sahip olduğu hususu da dikkate alındığında, dava konusu işlemde kamu yararı ve hizmet gerekleri bakımından hukuka uyarlık, davayı reddeden Mahkeme kararında hukuki isabet bulunmadığı gerekçesiyle bozulmuş ise de; İdare Mahkemesi, davacının bünyesinde de yükselme imkanı olduğu gerekçesini eklemek suretiyle bozma kararına uymayarak ilk kararında ısrar etmiştir.
Davacı, … 4. İdare Mahkemesinin … günlü, E:…. sayılı ısrar kararını temyiz etmekte ve bozulmasını istemektedir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 74. maddesinde, “Memurların bu Kanuna tabi kurumlar arasında kurumların muvafakatı ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya öğrenim durumları itibarıyla girebilecekleri sınıftan bir kadroya nakilleri mümkündür. Kazanılmış hak derecelerinin altındaki derecelere atanabilmeleri için ise atanacakları kadro derecesi ile kazanılmış hak dereceleri arasındaki farkın 3 dereceden çok olmaması ve memurların isteği de şarttır.” hükmüne yer verilmiştir.
Bu madde ile memurların kurumlararasında naklen atanmaları konusunda idarelere takdir yetkisi tanındığı açık olup, bu yetkinin ancak kamu yararı ve hizmet gerekleri göz ardı edilerek kullanıldığının kanıtlanması ya da idari yargı merciince saptanması halinde, sözü edilen bu durumun dava konusu idari işlemin sebep ve maksat yönlerinden hukuka aykırılığı nedeniyle iptalini gerektireceği yerleşmiş yargısal içtihatlarla kabul edilmiş bulunmaktadır.
Dosyanın incelenmesinden; … 1 Nolu F Tipi Yüksek Güvenlikli Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda infaz ve koruma memuru olan davacının, 1991 yılında Bolvadin Meslek Yüksekokulu İnşaat Bölümünden inşaat teknikeri olarak mezun olduğu, … Orman Bölge Müdürlüğünde ve Karşıyaka Belediyesinde inşaat teknikeri olarak görev yaptığı, 16/08/2001 tarihinden itibaren infaz ve koruma memuru olarak açıktan atamasının yapıldığı, 22/09/2008 günlü dilekçesi ile Sivas İl Özel İdaresine inşaat teknikeri olarak atanma talebinde bulunan davacının, genel idare hizmetlerinde münhal bir kadroya atanması için Sivas İl Özel İdaresince davalı idareye yapılan muvafakat talebinin, hizmetine ihtiyaç duyulduğu gerekçesiyle reddedilmesi üzerine bu davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
Kamu hizmetlerinin bütünlüğü ve devamlılığı ilkesi gereğince, kamu görevlilerinin özel koşullarına göre verimliliklerinin en yüksek olduğu ve hizmetlerinden en yüksek oranda yararlanılacak bir birimde çalıştırılmalarının kamu yararına uygun düşeceği açıktır.
… 1 Nolu F Tipi Yüksek Güvenlikli Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda personel ihtiyacı bulunduğu anlaşılmakla birlikte, inşaat teknikeri olan davacının, atanmak istediği Sivas İl Özel İdaresinin öğrenimine daha uygun olması ve burada inşaat teknikeri olarak atanma olanağı bulunması hususları birlikte değerlendirildiğinde, dava konusu işlemde kamu yararı ve hizmet gerekleri bakımından hukuka uyarlık bulunmadığı anlaşılmaktadır.
Açıklanan nedenlerle, davacının temyiz isteminin kabulüne, … 4. İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…. sayılı ısrar kararının BOZULMASINA, dosyanın anılan İdare Mahkemesine gönderilmesine, kararın tebliğ tarihini izleyen 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 18/11/2015 tarihinde oyçokluğu ile karar verildi.