Danıştay Kararı 8. Daire 2021/1947 E. 2023/646 K. 16.02.2023 T.

Danıştay 8. Daire Başkanlığı         2021/1947 E.  ,  2023/646 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
SEKİZİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/1947
Karar No : 2023/646

DAVACI : …
VEKİLİ : Av. …

DAVALI : … Başkanlığı
VEKİLİ : Av. …

DAVANIN KONUSU :
1. Kosova Iliria Kraliyet Üniversitesi (Iliria Royal University) mezunu olan davacının denklik başvurusunun reddine ilişkin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tanıma ve Denklik Hizmetleri Daire Başkanlığı’nın … tarihli ve … sayılı işlemi ile;
2. Bu işlemin dayanağı olan ve 05/12/2017 tarihli ve 30261 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının (d) bendinin iptali istenilmektedir.

DAVACININ İDDİALARI :
2010 yılında yayınlanan Yönetmelik yürürlükte iken eğitime başlayarak Yükseköğretim Kurulu’nca tanınan bir üniversitede 240 kredi alarak mezun olan davacının talebinin 2017 tarihli Yönetmelik esas alınarak reddedilmesinin kazanılmış hakları ihlal ettiği, Ülkemizde eğitim veren hukuk fakültelerinin çoğunda devam zorunluluğunun bulunmadığı, davalı idarece verilen Mezuniyet Tanıma Belgesi’yle davacının eğitim yeterliliğinin tescillendiği iddia edilmektedir.

DAVALI İDARENİN SAVUNMASI :
Usule ilişki olarak, davanın süre aşımı nedeniyle reddi gerektiği; esasa ilişkin olarak ise, Mezuniyet Tanıma Belgesi’nin eğitimin eşdeğer olduğunu göstermediği ve diploma denklik belgesi niteliği taşımadığı, 14/04/2020 tarihli Yönetmelik değişikliği ile dava konusu Yönetmelik maddesinden ‘’her bir eğitim dönemi için’’ ibaresinin çıkartılarak “Bir eğitim-öğretim dönemi için eğitim-öğretim süresinin %70’inden az olan süreler eksik sayılır. Ön lisans eğitiminde en fazla bir, lisans eğitiminde ise en fazla üç eğitim-öğretim döneminde, eğitim-öğretime devam etmiş olmakla birlikte o dönemler için aranan sürelerde eksiklik bulunanlarda, öğrenim görülen ülkedeki bulunma süresi aranan toplam süreyi sağlıyorsa ilgili dönemlerdeki eksiklik dikkate alınmaz.” hükmünün eklendiği, öğrenim görülen ülkede kalış süresinin doğrudan denklik belgesi verilmesi sonucunu doğurmadığı gibi ilgililerin öğrenim gördükleri ülkede kalış sürelerinin eğitimin yeterli olup olmadığı konusunda emare olduğu savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.

DANIŞTAY SAVCISI : …
DÜŞÜNCESİ : Davacının denklik müraacatının reddine ilişkin Yükseköğretim Yürütme Kurulu Başkanlığı’nın 13/01/2021 tarihli ve 1843 sayılı işlemi ile dayanağı Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Denklik Yönetmeliğine eklenen 7. maddenin 6. fıkrasının (d) bendinin iptali istenilmektedir.
14/04/2020 tarihli Yönetmelik değişikliği ile “Bir eğitim-öğretim döneminin %70’inden az olan süreler eksik sayılır. Ön lisans eğitiminde en fazla bir, lisans eğitiminde ise en fazla üç dönemde, eğitim-öğretime devam etmiş olmakla birlikte o dönemler için aranan sürelerde eksiklik bulunanlarda, öğrenim görülen ülkedeki bulunma süresi, aranan toplam süreyi sağlıyorsa ilgili dönemlerdeki eksiklik dikkate alınmaz.” hükmünün eklendiği, öğrenim görülen ülkede kalış süresinin doğrudan denklik belgesi verilmesi sonucunu doğurmadığı, ancak eğitimin yeterli olup olmadığı konusunda önemli bir gösterge olduğu anlaşıldığından davanın reddine karar verilmesinin uygun olacağı düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Sekizinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ SÜREÇ :
Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği, 04/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 7. maddesi ile 23/02/2006 tarihli ve 5463 sayılı Kanun’la onaylanması uygun bulunan 11/04/1997 tarihli Avrupa Bölgesinde Yükseköğretimle İlgili Belgelerin Tanınmasına İlişkin Sözleşme ve 23/02/2011 tarihli ve 6165 sayılı Kanun’la onaylanması uygun bulunan 16/01/2009 tarihli Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Hukukuna Göre Kurulmuş Olan Üniversitelerin Karşılıklı Tanınmasına Dair Milletlerarası Anlaşma hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

İNCELEME VE GEREKÇE:
USUL YÖNÜNDEN:
Davalı idarenin usule yönelik itirazı yerinde görülmeyerek işin esası incelenmiştir.

ESAS YÖNÜNDEN:
İlgili Mevzuat:
23/02/2006 tarihli ve 5463 sayılı Kanun’la onaylanması uygun bulunan 11/04/1997 tarihli Avrupa Bölgesinde Yükseköğretimle İlgili Belgelerin Tanınmasına İlişkin Sözleşme’nin “Yükseköğretim belgelerinin tanınması” başlıklı VI. Bölümü’nün 1. maddesinde, “Bir tanıma kararı, yükseköğretim belgesi tarafından belgelenen bilgi ve beceri esasına dayanıyorsa, her Taraf, tanımanın istendiği belge ile tanımanın istendiği Tarafça bu belgeye karşılık gelen diploma arasında önemli bir farklılık görülmediği durumda, diğer tarafta verilmiş yükseköğretim belgelerini tanıyacaktır.” kuralı bulunmaktadır.

2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun “Tanımlar” başlıklı 3. maddesinde, “… u) Yükseköğretim Eğitim Türleri: Yükseköğretimde eğitim – öğretim türleri örgün, açık, dışarıdan (ekstern) ve yaygın eğitimdir. (1) Örgün Eğitim: Öğrencilerin, eğitim – öğretim süresince ders ve uygulamalara devam etme zorunluluğunda oldukları bir eğitim – öğretim türüdür…”, “Yükseköğretim Kurulunun görevleri” başlıklı 7. maddesinde, “Yükseköğretim Kurulunun görevleri; …p) Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından alınmış ön lisans, lisans ve lisans üstü diplomaların denkliğini tespit etmek,…” hükmüne yer verilmiştir.
06/11/2010 tarihli ve 27751 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Denklik Yönetmeliği’nin “Başvuru usulü ve aranacak belgeler” başlıklı 4. maddesinin 1. fıkrasında, “(1) Denklik başvurusu aşağıdaki belgelerle şahsen ya da posta yolu ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına yapılır. … g) Denkliği talep edilen yükseköğrenim süresince kullanılan pasaportların asılları veya giriş-çıkış tarihlerini ve işlem gören sayfaları havi okunaklı Türk Dış Temsilcilikleri ya da noter tarafından onaylanmış sureti,…”, “İnceleme ve değerlendirme usul ve esasları” başlıklı 8. maddesinin 1. fıkrasında, “Başvurular aşağıda belirlenen ilkeler çerçevesinde incelenir: … c) Diplomayı veren yükseköğretim kurumunun ve eğitimin yapıldığı programın öncelikle faaliyet gösterdiği ülke yetkili makamlarınca diploma vermeye yetkili bir kurum olarak tanınması, akreditasyon ya da kalite güvencesi kuruluşları tarafından akredite edilmiş olması ve Kurul tarafından tanınması halinde; denkliği talep edilen yükseköğretim programının eğitim düzeyi, mezuniyet için gereken ulusal kredi ve/veya AKTS toplamı, kazanılması gereken bilgi, beceri ve yetkinlik açısından Türk yükseköğretim programına eşdeğer olup olmadığı, Türk yükseköğretiminde aynı veya benzer bir program bulunmuyor ise bu bentte sayılan diğer şartların sağlanması halinde eğitim düzeyi açısından Türk yükseköğretimine eşdeğer olup olmadığı incelenir, unvan kullanılması gerektiği durumlarda Yükseköğretim Kanununun 43 üncü maddesi gereğince inceleme yapılır.” hükümleri yer almıştır.
06/11/2010 tarihli ve 27751 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Denklik Yönetmeliği’ni yürürlükten kaldıran 20/02/2016 tarihli ve 29630 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’nin “Başvuru usulü ve aranacak belgeler” 4. maddesinin 1. fırkasında, “Tanıma veya denklik başvurusu, şahsen ya da yetkili makamlarca düzenlenmiş vekaletnameye sahip kişi tarafından Yükseköğretim Kurulunun belirleyeceği yöntem, usul ve esaslar çerçevesinde aşağıda belirtilen belgelerle yapılır:…h) Yükseköğrenim süresince kullanılan pasaportların asılları veya giriş-çıkış tarihlerini gösteren ve işlem gören sayfalarının noter ya da Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilcilikleri tarafından onaylanmış okunaklı sureti ile il emniyet müdürlüğünden alınmış giriş-çıkış belgesi; çift uyruklu başvuru sahiplerinin öğrenim süresince öğrenim gördüğü ülkede yaşıyor olduğunu gösterir belge…”, “Tanıma başvurusunun incelenmesi ve sonuçlandırılması” başlıklı 5. maddesinin 2. fıkrasında, “Birinci fıkradaki koşullardan birinin sağlandığı ve belgelerin asıl ve gerçeğe uygun olup olmadığı, üzerinde kazıntı, silinti ve benzeri tahrifatın bulunup bulunmadığı, belgelerin başvuran kişiye ait olup olmadığı, öğrenim süresince kullanılan pasaport/pasaportlar ile il emniyet müdürlüklerinden alınan giriş-çıkış belgeleri, öğrenim için gereken asgari süre ve kredinin tamamlanmış olup olmadığı tespit edilerek Denklik Birimi tarafından hazırlanan ön inceleme raporu Komisyona sunulur. Komisyon tarafından hazırlanan nihai rapor Yükseköğretim Yürütme Kurulunda görüşülerek ilgiliye tanıma belgesi verilip verilmeyeceği karara bağlanır.”, “Denklik başvurusunun incelenmesi sonucu yapılacak işlemler” başlıklı 7. maddesinin 5. fıkrasında, “Yapılan inceleme sonucunda, aşağıda belirtilen hallerde denklik başvuruları reddedilir:…d) Öğrenim süresince kullanılan pasaportun/pasaportların ve il emniyet müdürlüğünden alınan giriş-çıkış dökümünün incelenmesi sonucunda her bir eğitim-öğretim dönemi için öğrenim görülen ülkedeki bulunma süresinde eksiklik tespit edilenlerin başvuruları reddedilir. Öğrenime devam süresinin tespitinde Türkiye’deki eğitim-öğretimle ilgili yükseköğretim mevzuatı esas alınır.” hükümlerine yer verilmiştir.
20/02/2016 tarihli ve 29630 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’ni yürürlükten kaldıran 05/12/2017 tarihli ve 30261 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’nin “Başvuru usulü ve aranacak belgeler” başlıklı 4. maddesinin 1. fırkasında, “Tanıma veya denklik başvurusu, şahsen ya da yetkili makamlarca düzenlenmiş vekâletnameye sahip kişi tarafından, Yükseköğretim Kurulunun belirleyeceği yöntem, usul ve esaslar çerçevesinde aşağıda belirtilen belgelerle yapılır: … f) Türkiye Cumhuriyeti uyruklu başvuru sahiplerinden yükseköğrenim süresince kullanılan pasaportların asılları veya giriş-çıkış tarihlerini gösteren ve işlem gören sayfalarının Türkiye Cumhuriyeti noterleri ya da Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilcilikleri tarafından onaylanmış okunaklı sureti ile il emniyet müdürlüğünden alınmış giriş-çıkış belgesi; çift uyruklu başvuru sahiplerinin öğrenim süresince öğrenim gördüğü ülkede yaşıyor olduğunu gösterir belge…”, “Mezuniyet tanıma belgesi ve diploma denklik belgesi başvurularının incelenmesi” başlıklı 6. maddesinin 1. fıkrasında, “5 inci maddeye göre tanınan bir yükseköğretim kurumu ve programından mezun olup başvuruya esas belgeleri tam olanların başvuruları, aşağıdaki hususlar yönüyle incelenir: … a) Belgelerin asıllığı, gerçeğe uygunluğu, üzerinde kazıntı, silinti ve benzeri tahrifatın bulunup bulunmadığı, belgelerin başvuran kişiye ait olup olmadığı, kişinin ilgili ülkede kalıp kalmadığı, pasaport bilgileri ve ülkeye giriş-çıkış dökümlerinin uygunluğu,…”, “Mezuniyet tanıma belgesi ve diploma denklik belgesi başvurularının incelenmesi sonucu yapılacak işlemler” başlıklı 7. maddesinin 6. fıkrasının (d) bendinde, “Öğrenim süresince kullanılan pasaportun/pasaportların ve il emniyet müdürlüğünden alınan giriş-çıkış dökümünün incelenmesi sonucunda her bir eğitim-öğretim dönemi için öğrenim görülen ülkedeki bulunma süresinde eksiklik tespit edilenlerin başvuruları reddedilir. Öğrenime devam süresinin tespitinde Türkiye’deki ilgili yükseköğretim mevzuatı esas alınır.”, “Geçiş hükmü” başlıklı geçici 1. maddesinde, “Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce yapılan denklik başvurularında, usul hükümleri dışında başvurunun yapıldığı tarihteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. Ancak kişi lehine olan durumlarda bu Yönetmelik hükümleri uygulanır.” hükümlerine yer verilmiştir

05/12/2017 tarihli ve 30261 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının (d) bendinin incelenmesi:
05/12/2017 tarihli ve 30261 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının (d) bendinde; “d) Öğrenim süresince kullanılan pasaportun/pasaportların ve il emniyet müdürlüğünden alınan giriş-çıkış dökümünün incelenmesi sonucunda her bir eğitim-öğretim dönemi için öğrenim görülen ülkedeki bulunma süresinde eksiklik tespit edilenlerin başvuruları reddedilir. Öğrenime devam süresinin tespitinde Türkiye’deki ilgili yükseköğretim mevzuatı esas alınır.” hükmüne yer verilmiştir.
14/4/2020 tarihli ve 31099 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan değişiklik ile maddede yer alan “her bir eğitim-öğretim dönemi için” ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve maddeye “Bir eğitim-öğretim dönemi için eğitim-öğretim süresinin %70’inden az olan süreler eksik sayılır. Ön lisans eğitiminde en fazla bir, lisans eğitiminde ise en fazla üç eğitim-öğretim döneminde, eğitim-öğretime devam etmiş olmakla birlikte o dönemler için aranan sürelerde eksiklik bulunanlarda, öğrenim görülen ülkedeki bulunma süresi aranan toplam süreyi sağlıyorsa ilgili dönemlerdeki eksiklik dikkate alınmaz.” şeklindeki cümleler eklenmiştir.
Her ne kadar, dava konusu bireysel işlem ve dava tarihi itibariyle Yönetmeliğin 7. maddesinin 6. fıkrasının (d) bendinin 14/04/2020 tarihli Yönetmelik’le değişiklik hali yürürlükte ise de; dava dilekçesinde yer alan beyanlardan ve dilekçeye eklenen Yönetmelik düzenlemesinden dava konusu işlemin içeriğinin (başvuru tarihindeki haliyle) “Öğrenim süresince kullanılan pasaportun/pasaportların ve il emniyet müdürlüğünden alınan giriş-çıkış dökümünün incelenmesi sonucunda her bir eğitim-öğretim dönemi için öğrenim görülen ülkedeki bulunma süresinde eksiklik tespit edilenlerin başvuruları reddedilir. Öğrenime devam süresinin tespitinde Türkiye’deki ilgili yükseköğretim mevzuatı esas alınır.” şeklinde olduğu anlaşıldından; inceleme davacının istemi ile sınırlı şekilde yapılmıştır.
05/12/2017 tarihli ve 30261 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının (d) bendinde yer alan “her bir eğitim-öğretim dönemi için” ibaresi yönünden;
05/12/2017 tarihli ve 30261 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının (d) bendinin içeriğinde yer alan “her bir eğitim-öğretim dönemi için” ibaresi davanın açıldığı 22/01/2021 tarihinden önce, 14/04/2020 tarihli ve 31099 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile yürürlükten kaldırıldığından, davanın açıldığı tarihte yürürlükte bulunmayan, yukarıda belirtilen düzenlemede yer alan “her bir eğitim-öğretim dönemi için” ibaresinin iptali isteminin incelenebilmesi hukuken olanaklı değildir.
05/12/2017 tarihli ve 30261 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının (d) bendinin “her bir eğitim-öğretim dönemi için” ibaresi dışında kalan kısmı yönünden ise;
Yukarıda yer verilen mevzuat hükümlerinden yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından alınmış ön lisans ve lisans üstü diplomaların denkliğini tespit etmenin Yükseköğretim Kurulu’nun görevleri arasında sayıldığı, Avrupa Bölgesinde Yükseköğretimle İlgili Belgelerin Tanınmasına İlişkin Sözleşme’nin “Yükseköğretim Belgelerinin Tanınması” başlıklı VI. Bölümü’nün 1. maddesi uyarınca sözleşmeye taraf olanların tanımanın istendiği belge ile tanımanın istendiği tarafça bu belgeye karşılık gelen diploma arasında önemli bir farklılık görülmediği durumda, diğer tarafta verilmiş yükseköğretim belgelerinin tanınacağı belirtilmiştir.
Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından alınan ön lisans, lisans, yüksek lisans diplomalarının tanıma ve denklik işlemlerinde uyulacak usul ve esasları belirlemek amacıyla 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 7. maddesi, Avrupa Bölgesinde Yükseköğretimle İlgili Belgelerin Tanınmasına İlişkin Sözleşme ve Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Hukukuna Göre Kurulmuş Olan Üniversitelerin Karşılıklı Tanınmasına Dair Milletlerarası Anlaşma hükümlerine dayanılarak, Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği hazırlanmıştır.
Avrupa Bölgesinde Yükseköğretimle İlgili Belgelerin Tanınmasına İlişkin Sözleşme’ye taraf olan Ülkemizde denklik vermeye yetkili kurum olan Yükseköğretim Kurulunca anılan Sözleşme’ye taraf olan ülkelerden alınan diplomalara ilişkin denklik taleplerinin hukuk devleti ve ahde vefa ilkeleri gereğince bu Sözleşme tarafından çizilen çerçeve içerisinde değerlendirilmesi ve objektif kriterlerin ortaya konulması gerektiği açık olmakla birlikte; dava konusu Yönetmelik hükmü uyarınca denklik başvurularında, Yükseköğretim Kurulu tarafından lisans eğitiminin düzeyi ve içeriğine yönelik olarak yapılacak inceleme ve değerlendirmeler kapsamında mezun olunan programın Türk yükseköğretim programlarına eşdeğer olup olmadığı hususuna ek olarak, başvuru sahiplerinin eğitime devam edip etmedikleri ve yurt dışında kalınan sürenin lisans eğitimi için yeterli olup olmadığı hususlarına karine teşkil edecek şekilde objektif bir kriter olarak getirilen dava konusu düzenlemede hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna ulaşılmaktadır.

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tanıma ve Denklik Hizmetleri Daire Başkanlığı’nın 13/01/2021 tarihli ve 1843 sayılı işleminin incelenmesi;
Uyuşmazlık konusu olayda Kosova Iliria Kraliyet Üniversitesi (Iliria Royal University) hukuk bölümüne 2015 yılında başlayıp 2018 yılında mezun olan davacının pasaport verileri üzerinden yapılan incelemede ilgili ülkede toplam 57 gün kaldığı görülmektedir.
Yükseköğretim Kurulunun yapmış olduğu savunmada, Ülkemizde bir eğitim – öğretim süresinin (yarıyıl) 14 haftaya denk geldiği, bu süre içinde hafta sonları çıkarılarak kalan günler hesaplandığında ortalama 70 güne denk geldiği ve örgün eğitimde %70 oranında (49 gün) devam zorunluluğunun bulunduğu belirtilmekte olup, davacının eğitim aldığı ülkede 57 gün kaldığı görüldüğünden, tesis edilen dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmamaktadır.
Diğer taraftan davacı tarafından dava dilekçesinde okula kayıt yaptırdığı dönem olan 2010 yılında yürürlükte olan Yönetmelik hükümlerinin bulunduğu ve anılan Yönetmelik’te devam zorunluluğuna ilişkin herhangi bir düzenlemenin bulunmadığı ileri sürülmekte ise de; anılan Yönetmeliğin “Başvuru usulü ve aranacak belgeler” başlıklı 4. maddesinde, denkliği talep edilen yükseköğrenim süresince kullanılan pasaportların asılları veya giriş-çıkış tarihlerini ve işlem gören sayfaları havi okunaklı Türk Dış Temsilcilikleri ya da noter tarafından onaylanmış suretinin istenileceğinin görüldüğü, ilgili Yönetmelik’te ülkedeki bulunma süresinde eksiklik tespit edilenlerin açık bir şekilde başvuruların reddedileceği ifade edilmemekte ise de, 06/11/2010 tarihli ve 27751 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Denklik Yönetmeliği’ni yürürlükten kaldıran 20/02/2016 tarihli ve 29630 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’nin “Denklik başvurusunun incelenmesi sonucu yapılacak işlemler” başlıklı 7. maddesinin 5. fırkasında, “Öğrenim süresince kullanılan pasaportun/pasaportların ve il emniyet müdürlüğünden alınan giriş-çıkış dökümünün incelenmesi sonucunda her bir eğitim-öğretim dönemi için öğrenim görülen ülkedeki bulunma süresinde eksiklik tespit edilenlerin başvuruları reddedilir.” düzenlemesinin bulunduğu, davacının bu düzenlemenin yürürlükte olduğu dönemde de ülkede toplam 57 gün kaldığı görüldüğünden, davacının bu iddiasının tesis edilen işlemi kusurlandırıcı nitelikte olmadığı açıktır.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. 05/12/2017 tarihli ve 30261 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının (d) bendinde yer alan “her bir eğitim-öğretim dönemi için” ibaresi yönünden DAVANIN İNCELENMEKSİZİN REDDİNE,
2. 05/12/2017 tarihli ve 30261 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik Yönetmeliği’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının (d) bendinin “her bir eğitim-öğretim dönemi için” ibaresi dışında kalan kısmı ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tanıma ve Denklik Hizmetleri Daire Başkanlığı’nın … tarihli ve … sayılı işlemi yönünden DAVANIN REDDİNE,
3. Ayrıntısı aşağıda gösterilen toplam … TL yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına,
4. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca … TL vekâlet ücretinin davacıdan alınarak davalı idareye verilmesine,
5. Posta gideri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra istemi halinde davacıya iadesine,
6. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 (otuz) gün içerisinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere,
16/02/2023 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.