Danıştay Kararı 8. Daire 2019/4421 E. 2023/751 K. 22.02.2023 T.

Danıştay 8. Daire Başkanlığı         2019/4421 E.  ,  2023/751 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
SEKİZİNCİ DAİRE
Esas No : 2019/4421
Karar No : 2023/751

DAVACI : …
VEKİLİ : Av. …

DAVALILAR : 1- … Başkanlığı
VEKİLİ : Av. …
2- … Üniversitesi
Av. …

DAVANIN KONUSU :
1-Davacı tarafından, 24/04/2010 tarih ve 27561 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik’in 17. maddesinin 4. fıkrası ile;
2- İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının iptali istenilmektedir.

DAVACININ İDDİALARI :
Dava konusu Yönetmelik ve Yönerge maddesinde; hangi anadal notunun ikinci kez 100 üzerinden 65’in altına düşmesi halinde ikinci anadaldan kayıt silineceğinin açık olmadığı, maddenin amacının öğrencinin temel dalı olan anadalını başarılı bir şekilde tamamlamasını korumaya yönelik olduğu, davalı idarenin maddeyi ikinci anadal program puanının 65’in altına düşmesi olarak yorumlamasının hukuka aykırı olduğu, Ardahan ve Trakya Üniversitelerinde bu durumun ilk anadal için yorumlandığı ve uygulandığı, ihtilaflı durumun üniversiteler arasında farklı uygulanmasının eşitlik ilkesine aykırı olduğu, son döneminde genel not ortalamasının 62,9 olduğu ve genel not ortalamasının ilk defa 65’in altına düşmüş olmasına rağmen ikinci defa düşüyormuş gibi davalı idarenin işlem yaptığı, uyuşmazlığın dava konusu yönetmelik ve yönerge maddesinin bütün olarak değerlendirildiğinde genel not ortalamasının ilk defa 65’in altına düştüğünde mi yoksa ikinci defa düştüğünde mi ikinci anadal diploma programından kaydının silineceğinin anlaşılamamasından kaynaklandığı ileri sürülmektedir.

DAVALILARIN SAVUNMALARI:
1-… Başkanlığı’nın Savunmasının Özeti : İptali istenilen Yönetmelik maddesinde her iki anadaldaki genel not ortalamasının ikinci kez 100 üzerinden 65’e düşmesi halinde adayların ikinci anadaldaki kaydının silineceği hususunun söz konusu olduğu, ilgili yönetmelikte çift anadal programı ‘’Başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrencilerin aynı yükseköğretim kurumunun iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, iki ayrı diploma alabilmesini sağlayan program’’ olarak tanımlandığı, bu nedenle başarı şartını yitiren öğrencilerin ikinci anadaldaki kayıtlarının silineceği savunulmaktadır.

2- … Üniversitesi Rektörlüğü’nün Savunmasının Özeti: Davanın süresinde olmadığı, dava konusu edilen Yönerge maddesinin … İdare Mahkemesinde açılan davada K:2019/1483 sayılı kararla iptal edildiği, dolayısıyla Yönerge hükmü yönünden davanın konusuz kaldığı, bu sebeple artık bu davada taraf sıfatlarının da olmadığı, davanın kendileri açısından reddedilmesi gerektiği, dava konusu Yönerge hükmünün, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda hazırlandığı ve bu yönetmelikte yer verilen düzenleyici normun Yönerge hükmü ile genişletilmediği veya Yönerge’de farklı bir yoruma mahal verecek yazıma yer verilmediği, YÖK’ün çift anadal program sisteminde, öğrencinin başarı durumunun her iki anadaldaki genel not ortalamasına göre belirlenmesi gerektiği görüşünün kabul edildiği ileri sürülmüştür.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Davanın, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik’in 17. maddesinin 4. fıkrası yönünden reddine; İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge’nin 7. maddesinin 6. fıkrası yönünden, dava konusuz kaldığından karar verilmesine yer olmadığına karar verilmesi gerektiği düşünülmektedir.

DANIŞTAY SAVCISI : …
DÜŞÜNCESİ : Dava, 24/04/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik’in 17. maddesinin 4. fıkrası ile İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının iptali istemiyle açılmıştır.
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun ”Yükseköğretim Kurulunun görevleri” başlıklı 7. maddesinde, Yükseköğretim Kurulunun görevleri bentler halinde sayılmış, (e) bendinde Yükseköğretim kurumlarında eğitim – öğretim programlarının asgari ders saatlerini ve sürelerini, öğrencilerin yatay ve dikey geçişleriyle ve yükseköğretim mezunlarının bir üst düzeyde öğrenim yapmalarına ilişkin esasları Üniversitelerarası Kurulun da görüşlerini alarak tespit etmek Yükseköğretim Kurulunun görevleri arasında olduğu; aynı Kanunun 44. maddesinin (c) fıkrasında ise, yatay geçiş ve çift ana dal eğitiminin usul ve esasları ile azami öğrenim sürelerinin Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkarılan yönetmelikle belirleneceği kurala bağlanmıştır.
Bu maddelere dayanılarak hazırlanan, 24/04/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğinin ”Amaç” başlıklı 1. maddesinde, bu Yönetmeliğin amacının, önlisans ve lisans düzeyindeki öğrencilerin yükseköğretim kurumlarındaki fakülte, yüksekokul, konservatuvar veya meslek yüksekokulu bünyesinde yer alan diploma programları arasında veya diğer yükseköğretim kurumlarındaki eşdeğer diploma programlarına yatay geçiş ile çift anadal, yandal ve yükseköğretim kurumları arasında kredi aktarımında uyulması gereken usul ve esasları düzenlemek olduğu kuralı yer almıştır. Aynı Yönetmeliğin ”Tanımlar” başlıklı 4. maddesinde, Yönetmelikte geçen tanımlara yer verilmiş olup, (a) bendinde, çift anadal programının başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrencilerin aynı yükseköğretim kurumunun iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, iki ayrı diploma alabilmesini sağlayan programı ifade ettiği, (f) bendinde, genel not ortalamasının öğrencinin hazırlık sınıfı hariç, geçiş yapmak istediği döneme kadar almış olduğu tüm derslerin kredilerine göre ağırlıklandırılmış not ortalamasını ifade ettiği belirtilmiş, 17. maddesinin 2. fıkrasında, “Başvuru anında anadal diploma programındaki genel not ortalaması en az 100 üzerinden 70 olan ve anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibari ile en üst %20’sinde bulunan öğrenciler ikinci anadal diploma programına başvurabilirler.” hükmüne, aynı maddenin dava konusu edilen 4. fıkrasında ise, “Öğrencinin çift anadal programından mezun olabilmesi için genel not ortalamasının en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Tüm çift anadal öğrenimi süresince öğrencinin genel not ortalaması bir defaya mahsus olmak üzere 100 üzerinden 65’e kadar düşebilir. Genel not ortalaması ikinci kez 100 üzerinden 65’in (2019 yılında yapılan düzenlemeyle “70” olarak değiştirilmiştir.) altına düşen öğrencinin ikinci anadal diploma programından kaydı silinir.” hükmüne yer verilmiştir.
Öte yandan anılan Yönetmelik ile İstanbul Kültür Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine dayanılarak çıkarılan, İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge’nin 7. maddenin 6. fıkrasında ” Tüm çift anadal öğrenimi süresince öğrencinin genel not ortalaması bir defaya mahsus olmak üzere 100 üzerinden 65’e kadar düşebilir. Genel not ortalaması ikinci kez 100 üzerinden 65’in altına düşen öğrencinin ikinci anadal diploma programından kaydı silinir.” hükmüne yer verilmiştir.
Dosyanın incelenmesinden; davacının Sakarya Üniversitesi Dış Ticaret Bölümünü 2015 yılında bitirdikten sonra Dikey Geçiş Sınavı ile İstanbul Kültür Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümünü kazandığı ve 2016 yılı bahar döneminde çift anadal programı ile Hukuk Fakültesine kayıt olduğu, 2018 yılında Uluslararası Ticaret Bölümünden 3,45 not ortalaması ile mezun olduğu, çift anadal programındaki Hukuk Fakültesi son döneminde genel not ortalamasın 2,41 olduğu ve YÖK sisteminde bu notun karşılığı 62,9 olduğu, davalı İstanbul Kültür Üniversitesinin İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge’nin 7. maddenin 6. fıkrası uyarınca 26/02/2019 tarihli işlemi ile çift anadal programından ilişiğinin kesilmesi üzerine bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır. Dava konusu Yönetmeliğin ve buna dayanılarak çıkartılan yönergenin, çift anadal programına ilişkin maddelerinde, öğrencilerin çift anadal programına gerek kabul edilmelerinde, gerekse anılan programa devam etmeleri ile mezuniyetlerinde, öğrencilerden, belirlenen asgari başarı şartını ve diğer koşulları yerine getirmelerinin arandığı hususunda şüphe bulunmamakta olup; bu halde, iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alınması mümkün kılınarak, öğrencilere iki ayrı diploma alınabilmesi olanağı tanınmaktadır.
Öğrencilerin çift anadal programına kayıt yaptırabilmeleri için öncelikle birinci anadallarında başarı şartını sağlamaları, çift anadal programından mezun olabilmeleri için de öncelikle birinci anadal diploma programından mezun olmaları gerekmektedir.
Yönetmelikte ve yönergede, söz konusu başarı kriteri için genel not ortalaması esas alınmakla birlikte, “genel not ortalaması” na dair tek bir tanım bulunduğundan; Yönetmeliğin dava konusu edilen düzenlemelerde sözü edilen “genel not ortalaması” şartının öğrenim görülen anadallardan hangisi için arandığı, yapılacak genel değerlendirmeden ve bu ifadenin kullanıldığı yerlerden çıkarılmaktadır.
Buradan hareketle, dava konusu edilen Yönetmeliğin 17/4. maddesi ve Yönergenin 7/6. maddesinde, çift anadal programına devam ve mezuniyet şartları düzenlendiğinden, maddede geçen genel not ortalaması ile kastedilenin de çift anadal programındaki ortalama olduğunun kabulü gerekmektedir. Söz konusu yaklaşım, Yönetmeliğin 16. maddesinin 6. fıkrasında geçen, “…İlgili çift anadal lisans programının, öğrencinin programın sonunda asgari olarak kazanması gereken bilgi, beceri ve yetkinliklere göre tanımlanmış öğrenim kazanımlarına sahip olmasını sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerekir.” hükmü ile uyumlu görülmektedir.
Aksi bir yaklaşımla birinci anadalda sağlanan başarının esas alınması halinde, öğrencinin ikinci anadaldaki başarısının düşük olması hususu gözardı edilecek; her iki anadaldaki not ortalamasının birlikte değerlendirilmesi halinde ise, birinci anadaldaki başarı öğrencinin çift anadaldaki başarısızlığını gidererek, çift anadal programı ile amaçlanan ve asgari olarak kazanılması gereken bilgi, beceri ve yetkinliklere engel olacaktır.
Bu itibarla, birinci anadal ile ikinci anadaldaki başarının, genel not ortalamasının birbirinden ayrı olarak değerlendirilmesi gerektiği, birinci anadaldaki başarının yalnızca çift anadal programına kayıt esnasında önem arz ettiği sonucuna varılmaktadır.
Bu durumda, dayanağı olan Kanun maddelerine uygun olarak, kamu yararı ve hizmet gerekleri doğrultusunda düzenlendiği sonucuna ulaşılan dava konusu Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik’in 17. maddenin 4. fıkrası ile bu yönetmeliğe dayanılarak çıkarılan İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge’nin 7. maddenin 6. fıkrasında hukuka aykırı bir durumun olmadığı sonucuna varılmıştır.
Açıklanan nedenlerle, yasal dayanaktan yoksun bulunan davanın reddine karar verilmesi gerektiği, düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Sekizinci Dairesince duruşma için taraflara önceden bildirilen 22.02.2023 tarihinde, davacı vekili Av. …’in duruşmaya katılmadığı ve davalı idare Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı vekili Av. …, davalı idare İstanbul Kültür Üniversitesi Rektörlüğü vekili Av. …’un geldiği, Danıştay Savcısının hazır olduğu görülmekle, açık duruşmaya başlandı. Usulüne uygun olarak söz verilerek dinlendikten ve Danıştay Savcısının düşüncesi alındıktan sonra son kez söz verilip, duruşma tamamlandı. Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ SÜREÇ :
Davacının Sakarya Üniversitesi Dış Ticaret Bölümünü 2015 yılında bitirdikten sonra Dikey Geçiş Sınavı ile İstanbul Kültür Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümünü kazandığı ve 2016 yılı bahar döneminde çift anadal programı ile Hukuk Fakültesine kayıt olduğu, 2018 yılında Uluslararası Ticaret Bölümünden 3,45 not ortalaması ile mezun olduğu, çift anadal programındaki Hukuk Fakültesi son döneminde genel not ortalamasın 2,41 olduğu ve YÖK sisteminde bu notun karşılığı 62,9 olduğu, davalı İstanbul Kültür Üniversitesi’nin İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge’nin 7. maddenin 6. fıkrası uyarınca 26/02/2019 tarihli işlemi ile çift anadal programından ilişiğinin kesilmesi üzerine bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.

İNCELEME VE GEREKÇE:

ESAS YÖNÜNDEN:
İlgili Mevzuat:
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun ”Yükseköğretim Kurulunun görevleri” başlığını taşıyan 7. maddesinde, Yükseköğretim Kurulunun görevleri bentler halinde sayılmış, (e) bendinde Yükseköğretim kurumlarında eğitim – öğretim programlarının asgari ders saatlerini ve sürelerini, öğrencilerin yatay ve dikey geçişleriyle ve yükseköğretim mezunlarının bir üst düzeyde öğrenim yapmalarına ilişkin esasları Üniversitelerarası Kurulun da görüşlerini alarak tespit etmek Yükseköğretim Kurulunun görevleri arasında olduğu; aynı Kanunun 44. maddesinin (c) fıkrasında ise, yatay geçiş ve çift ana dal eğitiminin usul ve esasları ile azami öğrenim sürelerinin Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkarılan yönetmelikle belirleneceği kurala bağlanmıştır.
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 7. maddesinin 1. fıkrasının (e) bendi ile 44. maddesinin (c) fıkrasına dayanılarak hazırlanan, 24/04/2010 tarih ve 27561 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğinin ”Amaç” başlığını taşıyan 1. maddesinde, bu Yönetmeliğin amacının, önlisans ve lisans düzeyindeki öğrencilerin yükseköğretim kurumlarındaki fakülte, yüksekokul, konservatuvar veya meslek yüksekokulu bünyesinde yer alan diploma programları arasında veya diğer yükseköğretim kurumlarındaki eşdeğer diploma programlarına yatay geçiş ile çift anadal, yandal ve yükseköğretim kurumları arasında kredi aktarımında uyulması gereken usul ve esasları düzenlemek olduğu kuralı yer almıştır. Aynı Yönetmeliğin ”Tanımlar” başlığını taşıyan 4. maddesinde, Yönetmelikte geçen tanımlara yer verilmiş olup, (a) bendinde, çift anadal programının başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrencilerin aynı yükseköğretim kurumunun iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, iki ayrı diploma alabilmesini sağlayan programı ifade ettiği, (f) bendinde, genel not ortalamasının öğrencinin hazırlık sınıfı hariç, geçiş yapmak istediği döneme kadar almış olduğu tüm derslerin kredilerine göre ağırlıklandırılmış not ortalamasını ifade ettiği belirtilmiştir.
Anılan Yönetmeliğin 17. maddesinin 2. fıkrasında, “Başvuru anında anadal diploma programındaki genel not ortalaması en az 100 üzerinden 70 olan ve anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibari ile en üst %20’sinde bulunan öğrenciler ikinci anadal diploma programına başvurabilirler.” hükmüne, dava konusu edilen aynı maddenin 4. fıkrasında ise, “Öğrencinin çift anadal programından mezun olabilmesi için genel not ortalamasının en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. Tüm çift anadal öğrenimi süresince öğrencinin genel not ortalaması bir defaya mahsus olmak üzere 100 üzerinden 65’e kadar düşebilir. Genel not ortalaması ikinci kez 100 üzerinden 65’in altına düşen öğrencinin ikinci anadal diploma programından kaydı silinir.” hükmüne yer verilmiştir.
27/10/2011 tarih ve 28097 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan ‘İstanbul Kültür Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine dayanılarak çıkarılan İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge’nin 7. maddenin 6. fıkrasında ” Tüm çift anadal öğrenimi süresince öğrencinin genel not ortalaması bir defaya mahsus olmak üzere 100 üzerinden 65’e kadar düşebilir. Genel not ortalaması ikinci kez 100 üzerinden 65’in altına düşen öğrencinin ikinci anadal diploma programından kaydı silinir.” hükmüne yer verilmiştir.
Dava Konusu Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik’in 17. maddesinin 4. fıkrasının İncelenmesi:
Anılan Yönetmeliğin yukarıda yer verilen çift anadal programına ilişkin maddelerinde, öğrencilerin çift anadal programına gerek kabul edilmelerinde, gerekse anılan programa devam etmeleri ile mezuniyetlerinde, öğrencilerden, belirlenen asgari başarı şartını ve diğer koşulları yerine getirmelerinin arandığı hususunda şüphe bulunmamakta olup; bu halde, iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alınması mümkün kılınarak, öğrencilere iki ayrı diploma alınabilmesi olanağı tanınmaktadır.
Öğrencilerin çift anadal programına kayıt yaptırabilmeleri için öncelikle birinci anadallarında başarı şartını sağlamaları, çift anadal programından mezun olabilmeleri için de öncelikle birinci anadal diploma programından mezun olmaları gerekmektedir.
Yönetmelikte, söz konusu başarı kriteri için genel not ortalaması esas alınmakla birlikte, “genel not ortalaması”na dair tek bir tanım bulunduğundan; Yönetmeliğin dava konusu edilen düzenlemesinde sözü edilen “genel not ortalaması” şartının öğrenim görülen anadallardan hangisi için arandığı, yapılacak genel değerlendirmeden çıkarılmaktadır.
Buradan hareketle, dava konusu edilen Yönetmeliğin 17/4. maddesinde, çift anadal programına devam ve mezuniyet şartları düzenlendiğinden, maddede geçen genel not ortalaması ile kastedilenin de her iki anadal programındaki, başka bir ifade ile ayrı ayrı her iki anadaldaki ortalama olduğunun kabulü gerekmektedir. Söz konusu yaklaşım, Yönetmeliğin 16. maddesinin 6. fıkrasında geçen, “…İlgili çift anadal lisans programının, öğrencinin programın sonunda asgari olarak kazanması gereken bilgi, beceri ve yetkinliklere göre tanımlanmış öğrenim kazanımlarına sahip olmasını sağlayacak şekilde düzenlenmesi gerekir.” hükmü ile uyumlu görülmektedir.
Aksi takdirde, birinci anadalda sağlanan başarının esas alınması halinde, öğrencinin ikinci anadaldaki başarısının düşük olması hususu gözardı edilecek; her iki anadaldaki not ortalamasının birlikte değerlendirilmesi halinde ise, birinci anadaldaki başarı öğrencinin çift anadaldaki başarısızlığını gidererek, çift anadal programı ile amaçlanan ve her iki anadal için asgari olarak kazanılması gereken bilgi, beceri ve yetkinliklere engel olacaktır.
Bu itibarla, söz konusu başarı kriteri için birinci anadal ile ikinci anadaldaki genel not ortalamasının birbirinden ayrı değerlendirilerek her iki anadaldaki genel not ortalamasının esas alınması gerektiği sonucuna varılmaktadır.
Bu durumda, dayanağı olan Kanun maddelerine uygun olarak, kamu yararı ve hizmet gerekleri doğrultusunda düzenlendiği sonucuna ulaşılan dava konusu Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik’in 17. maddesinin 4. fıkrasında hukuka aykırılık bulunmamaktadır.
Dava konusu 27/10/2011 tarih ve 28097 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının İncelenmesi:
Söz konusu Yönerge, 17.10.2019 tarih ve 2019-2020/2 toplantı numaralı, 7 sayılı Senato kararıyla kabul edilen İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge ile yürürlükten kaldırılmıştır.
Bu itibarla, dava konusu 2011 tarihli İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge’nin 7. maddesinin 6. fıkrasının iptali talebi yönünden davanın konusuz kaldığı anlaşılmaktadır.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. 24/04/2010 tarih ve 27561 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik’in 17. maddenin 4. fıkrası yönünden DAVANIN REDDİNE,
2. 27/10/2011 tarih ve 28097 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren İstanbul Kültür Üniversitesi Çift Anadal ve Yandal Programının Esaslarına İlişkin Yönerge’nin 7. maddesinin 6. fıkrası yönünden KARAR VERİLMESİNE YER OLMADIĞINA,
3. Ayrıntısı aşağıda gösterilen toplam …-TL yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına,
4. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca …-TL vekâlet ücretinin davacıdan alınarak davalı idarelere verilmesine,
5. Posta gideri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra istemi halinde davacıya iadesine,
6. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 (otuz) gün içerisinde Danıştay Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere,
22/02/2023 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.