Danıştay Kararı 8. Daire 1995/481 E. 1997/3848 K. 09.12.1997 T.

8. Daire         1995/481 E.  ,  1997/3848 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
SEKİZİNCİ DAİRE
Esas No : 1995/481
Karar No: 1997/3848

Temyiz İsteminde Bulunan : …
Karşı Taraf : … Üniversitesi Rektörlüğü
Vekili : …
İstemin Özeti : Davacının, 1402 sayılı Yasayla üniversiteden ayrı kaldığı süreye ait döner sermaye gelirlerinden payına düşen miktarın verilmesi istemiyle yaptığı başvurunun reddine ilişkin davalı idare işleminin iptali istemiyle açılan davayı; 2547 sayılı Yasanın 58/a maddesinin son paragrafında her eğitim öğretim araştırma veya uygulama birimi veya bölümü ile ilgili öğretim elemanlarının katkısıyla toplanan döner sermaye gelirlerinin en az yüzde otuzunun o kuruluş veya birimin ihtiyaçlarına ayrılacağı, kalan kısmın ise üniversite yönetim kurulunun belirleyeceği oranlar çerçevesinde bağlı bulunduğu üniversitenin araştırma fonu ile döner sermayenin bağlı bulunduğu birimde görevli öğretim elemanları ve aynı birimde görevli 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi personel arasında paylaştırılacağı hükmünün yer aldığı, bu durumda döner sermayenin oluşum nedeni, kaynakları ve içerdiği özellikler karşısında, eylemli bir katılımın koşul olduğu, ilgili öretim elemanlarının katılımıyla oluşan döner sermayenin, aylıktan farklı özellik içerdiği, çalışma ortamının gerektirdiği etkin bir varlığı zorunlu kıldığı, bu nedenle, davacının açıkta kaldığı zaman dilimi içinde döner sermayeye katkısı olmadığından, dağıtımından yararlanma olanağı bulunmadığı gerekçesiyle reddeden … İdare Mahkemesinin … gün ve … sayılı kararının; söz konusu katkının yapılamamasının nedeninin kendi kusurundan kaynaklanmadığı öne sürülerek 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Yasanın 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması istemidir.
Savunmanın Özeti : İstemin reddi gerektiği savunulmaktadır.
Danıştay Tetkik Hakimi … ‘in Düşüncesi : Temyiz isteminin reddi gerektiği düşünülmektedir.
Danıştay Savcısı … ‘ın Düşüncesi : Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49.maddesinin 1.fıkrasında belirtilen nedenlerden hiçbirisine uymayıp idare mahkemesince verilen kararın dayandığı hukuki ve yasal nedenler karşısında anılan kararın bozulmasını gerektirir nitelikte görülmemektedir.
Açıklanan nedenlerle, temyiz isteminin reddiyle idare mahkemesi kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Hüküm veren Danıştay Sekizinci Dairesince işin gereği görüşüldü :
İdare ve Vergi Mahkemeleri tarafından verilen kararların temyiz yolu ile incelenip bozulabilmeleri 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Yasasının 49.maddesinin 1.fıkrasında yazılı nedenlerin bulunmasına bağlıdır.
İdare Mahkemesince verilen kararın dayandığı gerekçe Usul ve Yasaya uygun olup, bozulmasını gerektiren bir neden bulunmadığından, temyiz isteminin reddi ile anılan kararın onanmasına ve yargılama giderlerinin temyiz isteminde bulunan üzerinde bırakılmasına 9.12.1997 gününde oybirliği ile karar verildi.