Danıştay Kararı 7. Daire 2018/2820 E. 2020/3773 K. 08.10.2020 T.

Danıştay 7. Daire Başkanlığı         2018/2820 E.  ,  2020/3773 K.

T.C.
D A N I Ş T A Y
YEDİNCİ DAİRE
Esas No : 2018/2820
Karar No : 2020/3773

DAVACI : … Sanayi Ticaret Anonim Şirketi
VEKİLİ : Av. …

DAVALI : … …
VEKİLİ : … – Hukuk ve Mevzuat Genel Müdürü

DAVANIN KONUSU : 30/06/2018 tarih ve 30464 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu’nun 12. maddesi uyarınca Kanun’a ekli (III) sayılı listenin (B) cetvelinde yer alan bazı malların vergi oranları ile asgari maktu ve maktu vergi tutarlarının belirlenmesine ilişkin 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının iptali istemiyle dava açılmıştır.

DAVACININ İDDİALARI :
Davacı, sigara üretimi ve satışı yapan bir firma olarak menfaatlerini ihlal eden düzenlemeye karşı dava açma hakları olduğunu belirterek, iptali istenen 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile 4760 sayılı Kanun’a ekli (III) sayılı listenin (B) cetvelinde yer alan bazı malların nispi vergi, maktu vergi ve asgari maktu vergi tutarlarında değişiklikler yapıldığını, öncesinde geçerli vergi oranlarını düzenleyen 2018/11542 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına kıyasla iptali istenen düzenlemenin nispi vergi oranını düşürürken, maktu ve asgari maktu vergi oranını arttırdığını, bu durumun ise ucuz bedelli sigaraların üzerindeki vergi yükünün artmasına ve satış fiyatlarının yükselmesine neden olduğunu, daha yüksek fiyata satılan puro, sigarillo ve benzerlerinin ise fiyatlarını etkilemediğini, bu nedenle düzenlemenin Anayasanın 73. maddesindeki “vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı maliye politikasının sosyal amacıdır” ilkesine, hukuki belirlilik ve hukuki güvenlik ilkelerine aykırılık teşkil ettiğini, öte yandan ucuz bedelli sigaraların fiyatlarındaki artışın kaçak sigara talebini arttıracağını, yerli firmaları ekonomik olarak zora sokarken çok uluslu yabancı sigara firmalarının daha da güçlenmesini sağlayarak yerli ekonomiye zarar vereceğini belirterek 30/6/2018 tarih ve 30464 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının iptalini talep etmiştir.

DAVALININ SAVUNMASI :
4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu’nun 12. maddesiyle Bakanlar Kuruluna (yeni haliyle Cumhurbaşkanına) Kanun’a ekli (III) sayılı listenin (B) cetvelindeki mallar için listede yer alan asgari maktu vergi tutarlarının, perakende satışa sunulan ürünlerin birim ambalajı içinde yer alan her bir sigara veya makaron adedi, diğer tütün mamullerinin birim ambalajı içindeki mamulün her bir gramı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarın %20’sine tekabül eden tutarı aşmamak üzere birim ambalaj itibariyle maktu vergi tutarı belirlemeye bu tutarı malların cinsleri, özellikleri, ambalajları ve bunların fiyatları ve fiyat grupları itibariyle farklılaştırmaya ilişkin yetki verildiğini, 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yapılan düzenlemenin ise yetki sınırlar içerisinde kullanıldığını, özel tüketim vergisi nihai olarak tüketiciye yansıtılan dolaylı bir vergi olduğundan ve tüm tüketicilere aynı şekilde yansıtıldığından yüksek fiyatlı sigaraların da satış bedeline yansıyacağından ve Kanun’da verilen yetki sınırları dahilinde düzenleme yapıldığından Anayasa’nın adaletli ve dengeli vergi, hukuki belirlik ve hukuki güvenlik ilkelerinin ihlal edildiğinden söz edilemeyeceği, düzenlemenin hukuka uygun olduğu savunulmuştur.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’IN DÜŞÜNCESİ :
Dava konusu edilen 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararından önce geçerli vergi oranlarını düzenleyen 2018/11542 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına göre (III) sayılı listenin (B) cetvelinde yer alan tütün veya tütün yerine geçen madde içeren eşyaların nispi vergi oranları %65,25 iken dava konusu düzenlemeyle %63’e indirilmiş; asgari maktu vergi tutarları 0,2429 TL olanlar 0,2800 TL’ye, 0,0633 TL olanlar 0,0729 TL’ye; maktu vergi tutarları 0,3246 TL’den 0,4200 TL’ye çıkartılmıştır.
Uyuşmazlığın çözümü, dava konusu edilen 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla asgari maktu ve maktu vergi tutarlarında yapılan artışların 4760 sayılı Yasa’nın 12. maddesindeki sınırlar dahilinde yapılıp yapılmadığının tespitine bağlıdır. Maddenin 2. fıkrasının (b) bendinde; Bakanlar Kurulunun (III) sayılı listedeki mallar için belirlenen nispi vergi oranlarını her bir mal itibarıyla sıfıra kadar indirmeye, (B) cetvelinde yer alan tütün veya tütün yerine geçen madde içeren mallar için yarısına kadar artırmaya yetkili olduğundan anılan düzenlemeyle nispi vergi oranıyla ilgili yapılan indirimin verilen yetki sınırları dahilinde olduğu, maddede asgari maktu vergiyi her bir mal itibarıyla sıfıra kadar indirmeye, (B) cetvelindeki mallar için bir katına kadar artırmaya yetkili olduğundan anılan düzenlemeyle asgari maktu vergi oranında gerçekleştirilen artışın da verilen yetki sınırları dahilinde olduğu anlaşılmaktadır. 4760 sayılı Yasa’nın 12. maddesinde (B) cetvelindeki mallar için listede yer alan asgari maktu vergi tutarlarının, perakende satışa sunulan ürünlerin birim ambalajı içinde yer alan her bir sigara veya makaron adedi, diğer tütün mamullerinin birim ambalajı içindeki mamulün her bir gramı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarın %20’sine tekabül eden tutarı aşmamak üzere birim ambalaj itibarıyla maktu vergi tutarı belirlemeye yetkili olduğundan anılan düzenlemeyle belirlenen maktu vergi tutarının da bu tutarı aşmayacak şekilde arttırıldığı tespit edilmiştir.
Bu bakımdan; Kanun’un verdiği yetki sınırları dahilinde yapılan düzenlemenin iptali istemiyle açılan davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.

DANIŞTAY SAVCISI …’IN DÜŞÜNCESİ:
Dava, 30/06/2018 tarih ve 30464 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (III) sayılı listenin (B) cetvelinde yer alan bazı malların vergi oranları ile asgari maktu ve maktu vergi tutarlarının belirlenmesine ilişkin 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının iptali istemine ilişkindir.
Her ne kadar; 04/01/2019 tarih ve 554 sayılı Cumhurbaşkanı Kararının Eki Karar ile iptali istenilen Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenen bazı malların vergi oran ve tutarlarında değişikler yapılmış ise de; idari işlemlere karşı açılacak iptal davalarında, idari işlemin hukuka uygunluğunun yargısal denetiminin, idari işlemin tesis edildiği tarihteki durumuna göre yapılacağı yolundaki ilke karşısında işin esasının incelemesine geçildi.
Anayasanın 73. maddesinin (3) numaralı fıkrasında; vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerin kanunla konulacağı, değiştirileceği veya kaldırılacağı; olay tarihinde yürürlükte olan aynı maddenin son fıkrasında da; vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerin muaflık, istisnalar ve indirimleriyle oranlarına ilişkin hükümlerinde kanunun belirttiği yukarı ve aşağı sınırlar içinde değişiklik yapma yetkisinin Bakanlar Kuruluna verilebileceği belirtilmiştir. Görüldüğü üzere Anayasa, verginin yasallığı ilkesini düzenlerken, aynı zamanda bu ilkenin istisnası da sayılabilecek şekilde, yasa ile belirlenen sınırları aşmamak koşuluyla Bakanlar Kuruluna düzenleme yetkisi verilebileceğini kabul etmiştir.
4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunun 11. maddesinin (4) numaralı fıkrasında; (III) sayılı listenin (B) cetvelindeki mallar için verginin matrahının; bunların nihai tüketicilere perakende satış fiyatı olduğu, olay tarihinde yürürlükte olan (5) numaralı fıkrasında da, (III) sayılı listenin (B) cetvelindeki mallar için maktu vergi ile birlikte, asgari maktu vergi tutarına göre hesaplanacak vergi tutarından az olmamak üzere nispi vergi uygulanacağı, Bakanlar Kurulunun bu maddede yer alan vergileme ölçülerini değiştirmeye yetkili olduğu, olay tarihinde yürürlükte bulunan 12. maddesinin 2. fıkrasının (b) bendinde; Bakanlar Kurulunun topluca veya ayrı ayrı olmak üzere (III) sayılı listedeki mallar için belirlenen oranları her bir mal itibarıyla sıfıra kadar indirmeye, (A) cetvelindeki mallar için dört katına (B) cetvelindeki mallar için yarısına kadar artırmaya, asgari maktu vergiyi her bir mal itibarıyla sıfıra kadar indirmeye, (A) cetvelindeki mallar için iki katına (B) cetvelindeki mallar için bir katına kadar artırmaya, bu sınırlar içinde malların cinsleri, özellikleri, fiyat grupları, alkol dereceleri ve içerdiği alkol miktarına göre farklı vergi oranı ve asgari maktu vergi tutarı belirlemeye, (B) cetvelindeki mallar için listede yer alan asgari maktu vergi tutarlarının, perakende satışa sunulan ürünlerin birim ambalajı içinde yer alan her bir sigara veya makaron adedi, diğer tütün mamullerinin birim ambalajı içindeki mamulün her bir gramı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarın %20’sine tekabül eden tutarı aşmamak üzere; birim ambalaj itibarıyla maktu vergi tutarı belirlemeye, bu tutarı malların cinsleri, özellikleri, ambalajları (paketleri) ve bunların fiyatları ve fiyat grupları itibarıyla farklılaştırmaya, yetkili olduğu hükme bağlanmıştır.
Öte yandan; Anayasanın 125. maddesinde; İdarenin her türlü eylem ve işlemlerine karşı yargı yolunun açık olduğu belirtilmiş; aynı maddenin 5982 sayılı Kanun’la değişik (4) numaralı fıkrasında ise; yargı yetkisinin, idarî eylem ve işlemlerin hukuka uygunluğunun denetimi ile sınırlı olup, hiçbir surette yerindelik denetimi şeklinde kullanılamayacağı; yürütme görevinin kanunlarda gösterilen şekil ve esaslara uygun olarak yerine getirilmesini kısıtlayacak, idarî eylem ve işlem niteliğinde veya takdir yetkisini kaldıracak biçimde yargı kararı verilemeyeceği açıkça hüküm altına alınmış olmakla birlikte, bu sınırlama; Bakanlar Kuruluna tanınan yetki uyarınca yürürlüğe konulan düzenlemelere karşı açılacak davalarda, yasada belirlenen sınırların aşılıp aşılmadığının yargısal denetime tabi tutulmasına engel değildir.
4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunun 11. ve 12. madde hükümlerine dayanılarak yayımlanan davaya konu düzenlemede; tütün ürünlerindeki nispi vergi oranı %65.25’den %63’e indirilmiş, asgari maktu vergi tutarlarından 0.2429 TL tutarında olanlar 0.2800 TL’na, 0.0633 TL tutarında olanlar ise 0.0729 TL’na yükseltilmiş, maktu vergi tutarlarında da 0.3246 TL olan vergi tutarının 0.4200 TL’na yükseltildiği tespit edilmiştir.
Bu durumda, yukarıda sözü edilen 4760 sayılı Kanunun 12. maddesinde öngörülen alt ve üst sınırlar dahilinde kaldığı anlaşılan ve vergilendirme ilkelerine uygun olduğu sonucuna varılan, bazı tütün ürünleri için vergi oranları ile asgari maktu ve maktu vergi tutarlarının farklı olarak belirlenmesine ilişkin olarak Bakanlar Kurulunca yürürlüğe konulan davaya konu düzenlemede hukuka aykırılık görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, davanın reddi gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Yedinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

MADDİ OLAY VE HUKUKİ SÜREÇ :
30/06/2018 tarih ve 30464 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu’nun 12. maddesi uyarınca Kanun’a ekli (III) sayılı listenin (B) cetvelinde yer alan bazı malların vergi oranları ile asgari maktu ve maktu vergi tutarlarının belirlenmesine ilişkin 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının iptali istemiyle dava açılmıştır.

İNCELEME VE GEREKÇE:
İlgili Mevzuat:
Anayasa’nın Vergi ödevi başlıklı 73. maddesinde herkesin, kamu giderlerini karşılamak üzere, mali gücüne göre, vergi ödemekle yükümlü olduğu; vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımının, maliye politikasının sosyal amacı oluğu; vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerin kanunla konulacağı, değiştirileceği veya kaldırılacağı; vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerin muaflık, istisnalar ve indirimleriyle oranlarına ilişkin hükümlerinde kanunun belirttiği yukarı ve aşağı sınırlar içinde değişiklik yapmak yetkisinin Bakanlar Kuruluna (Cumhurbaşkanına) verilebileceği hüküm altına alınmıştır.
4760 sayılı Özel Tüketim Vergi Kanunu’nun düzenleme tarihindeki şekliyle “Vergileme ölçüleri ve matrah” başlıklı 11. maddesinin 4. bendinde (III) sayılı listenin (B) cetvelindeki mallar için verginin matrahının; bunların nihai tüketicilere perakende satış fiyatı olduğu; 5. bendinde de (III) sayılı listenin (B) cetvelindeki mallar için maktu vergi ile birlikte, asgari maktu vergi tutarına göre hesaplanacak vergi tutarından az olmamak üzere nispi vergi uygulanacağı ve Bakanlar Kurulunun bu maddede yer alan vergileme ölçülerini değiştirmeye yetkili olduğu; “Oran veya tutar” başlıklı 12. maddesinde özel tüketim vergisinin, bu Kanun’a ekli listelerde yazılı malların karşılarında gösterilen tutar ve/veya oranlarda alınacağı, 2. bendinde Bakanlar Kurulunun topluca veya ayrı ayrı olmak üzere (III) sayılı listedeki mallar için belirlenen oranları her bir mal itibarıyla sıfıra kadar indirmeye, (A) cetvelindeki mallar için dört katına (B) cetvelindeki mallar için yarısına kadar artırmaya, asgari maktu vergiyi her bir mal itibarıyla sıfıra kadar indirmeye, (A) cetvelindeki mallar için iki katına (B) cetvelindeki mallar için bir katına kadar artırmaya, bu sınırlar içinde malların cinsleri, özellikleri, fiyat grupları, alkol dereceleri ve içerdiği alkol miktarına göre farklı vergi oranı ve asgari maktu vergi tutarı belirlemeye, (B) cetvelindeki mallar için listede yer alan asgari maktu vergi tutarlarının, perakende satışa sunulan ürünlerin birim ambalajı içinde yer alan her bir sigara veya makaron adedi, diğer tütün mamullerinin birim ambalajı içindeki mamulün her bir gramı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarın %20’sine tekabül eden tutarı aşmamak üzere; birim ambalaj itibarıyla maktu vergi tutarı belirlemeye, bu tutarı malların cinsleri, özellikleri, ambalajları (paketleri) ve bunların fiyatları ve fiyat grupları itibarıyla farklılaştırmaya yetkili olduğu hüküm altına alınmıştır.
2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun düzenleme tarihindeki şekliye 2. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinde, idarî işlemler hakkında yetki, şekil, sebep, konu ve maksat yönlerinden biri ile hukuka aykırı olduklarından dolayı iptalleri için menfaatleri ihlâl edilenler tarafından iptal davası açılabileceği, 2. fıkrasında da, idari yargı yetkisinin, idari eylem ve işlemlerin hukuka uygunluğunun denetimi ile sınırlı olacağı, mahkemelerin yerindelik denetimi yapamayacakları, yürütme görevinin kanunlarda gösterilen şekil ve esaslara uygun olarak yerine getirilmesini kısıtlayacak, idari eylem ve işlem niteliğinde veya idarenin takdir yetkisini kaldıracak biçimde yargı kararı veremeyecekleri hükme bağlanmıştır.
Dava Konusu 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının İncelenmesi:
Yukarıda yer verilen yasal düzenlemelerin verdiği yetki ve çerçeve dahilinde dava konusu edilen 30/06/2018 tarih ve 30464 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki Karar ile, 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (III) sayılı listenin (B) Cetvelinde yer alan sigara ve bazı tütün mamullerinin vergi oranları ile asgari maktu ve maktu vergi tutarları yeniden belirlenmiş ve bu mallar hakkında, aynı Kanunun 12. maddesinin (3) numaralı fıkrası hükmünün, 2018 yılı Temmuz-Aralık dönemi ve 2019 yılı Ocak-Haziran dönemi için uygulanmayacağı karara bağlanmıştır. 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararından önce 27/03/2018 tarih ve 30373 (3.mükerrer) sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 2018/11542 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki Kararın, 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu’na ekli (III) sayılı listenin (B) Cetvelinde yer alan sigara ve bazı tütün mamullerine ait vergi oranları ile asgari maktu ve maktu vergi tutarlarını belirleyen düzenleme olduğu anlaşılmaktadır. Dolayısıyla, uyuşmazlığın çözümü 4760 sayılı Yasa’ya ekli (III) sayılı listenin (B) Cetvelinde yer alan sigara ve bazı tütün mamullerinin vergi oranları ile asgari maktu ve maktu vergi tutarlarında yapılan değişikliklere ilişkin 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına ekli Karar ile asgari maktu vergi ve maktu vergi tutarlarında yapılan artışların 4760 sayılı Yasa’nın 12. maddesinde verilen yetki sınırları dahilinde yapılıp yapılmadığının tespitine bağlıdır.
2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına ekli Karar ile 2402.20 GTİP’te tütün içeren sigaralara ait nispi vergi oranı %65,25 ‘den % 63’e indirilmiş, asgari maktu vergi tutarı 0,2429 TL iken 0,2800 TL’ye maktu vergi tutarı 0,3246 TL iken 0,4200 TL’ye arttırılmış; 2402.90.00.00.00 GTİP’te tütün yerine geçen maddelerden yapılmış sigaraların nispi vergi oranı %65,25 ‘den % 63’e indirilmiş, asgari maktu vergi tutarı 0,2429 TL iken 0,2800 TL’ye maktu vergi tutarı 0,3246 TL iken 0,4200 TL’ye arttırılmış; 24.03 GTİP’te diğer mamul tütün ve mamul tütün yerine geçen maddeler; “homojenize” veya yeniden tertip edilmiş tütün; tütün hülasa ve esanslarına (2403.11.00.00.00, 2403.19.10.00.19, 2403.19.90.00.19, 2403.91.00.00.00, 2403.99.10.00.00, 2403.99.90.00.00 hariç) ait nispi vergi oranı %65,25 ‘den % 63’e indirilmiş, asgari maktu vergi tutarı 0,2429 TL iken 0,2800 TL’ye maktu vergi tutarı 0,3246 TL iken 0,4200 TL’ye arttırılmış; 2403.11.00.00.00 GTİP’te bu faslın 1 nolu alt pozisyon notunda belirtilen nargile tütünlerine ait nispi vergi oranı %65,25 ‘den % 63’e indirilmiş, asgari maktu vergi tutarı 0,0633 TL iken 0,0729 TL’ye maktu vergi tutarı 0,3246 TL iken 0,4200 TL’ye arttırılmış; 2403.19.10.00.19 GTİP’te diğerleri (net muhtevası 500 gr. geçmeyen ambalajlarda olanlar) cinsi eşyalara ait nispi vergi oranı %65,25 ‘den % 63’e indirilmiş, asgari maktu vergi tutarı 0,0633 TL iken 0,0729 TL’ye maktu vergi tutarı 0,3246 TL iken 0,4200 TL’ye arttırılmış; 2403.19.90.00.19 GTİP’te diğerleri (Net muhtevası 500 gr. geçen ambalajlarda olanlar) cinsi eşyalara ait nispi vergi oranı %65,25 ‘den % 63’e indirilmiş, asgari maktu vergi tutarı 0,0633 TL iken 0,0729 TL’ye, maktu vergi tutarı 0,3246 TL iken 0,4200 TL’ye arttırılmış; 2403.99.10.00.00 GTİP’te enfiye ve çiğneyeme mahsus tütün cinsi eşyalara ait nispi vergi oranı %65,25 ‘den % 63’e indirilmiş, asgari maktu vergi tutarı 0,2429 TL iken 0,2800 TL’ye maktu vergi tutarı 0,3246 TL iken 0,4200 TL’ye arttırılmıştır. 4760 sayılı Yasanın 12. maddesinin 2. bendinde, Bakanlar Kurulunun asgari maktu vergiyi sıfıra kadar indirmeye, (B) cetvelindeki mallar için bir katına kadar artırmaya, (B) cetvelindeki mallar için listede yer alan asgari maktu vergi tutarlarının, perakende satışa sunulan ürünlerin birim ambalajı içinde yer alan her bir sigara veya makaron adedi, diğer tütün mamullerinin birim ambalajı içindeki mamulün her bir gramı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarın %20’sine tekabül eden tutarı aşmamak üzere birim ambalaj itibarıyla maktu vergi tutarı belirlemeye yetkili olduğu Kanun hükmünün gereği olup, asgari maktu ve asgari maktu vergi tutarları üzerinden birim ambalaj içinde yer alan sigara veya makaron adedi diğerleri için ise her bir gram üzerinden hesaplanan maktu vergi tutarlarının yetki sınırları içerisinde belirlendiği anlaşılmaktadır.
Bu bakımdan; Kanun’un verdiği yetki sınırları içerisinde yapılan düzenlemeye konu 2018/11999 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına ekli Kararda hukuka aykırılık görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVANIN REDDİNE,
2. Ayrıntısı aşağıda gösterilen toplam … TL yargılama giderinin davacı üzerinde bırakılmasına,
3. Karar tarihinde yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi ve 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 7. maddesinin (i) bendinin atfıyla, 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 14. maddesinin 1. fıkrası uyarınca … TL vekâlet ücretinin davacıdan alınarak davalı idareye verilmesine,
4. Posta giderleri avansından artan tutarın kararın kesinleşmesinden sonra istemi halinde davacıya iadesine,
5. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen otuz (30) gün içerisinde Danıştay Dava Daireleri Kuruluna temyiz yolu açık olmak üzere, 08/10/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.