Danıştay Kararı 5. Daire 2018/668 E. 2020/5840 K. 15.12.2020 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2018/668 E.  ,  2020/5840 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2018/668
Karar No : 2020/5840

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Başkanlığı / …
VEKİLİ : I. Hukuk Müşaviri …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Kocaeli ili, … ilçe müftüsü olarak görev yapan davacının, Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer Değiştirme Kurulunun … tarih ve … sayılı kararına binaen Zonguldak İli, … İlçe müftülüğüne müftü olarak atanmasına ilişkin … tarih ve … sayılı işlemin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında; davacının hakkında yapılan genel teftiş sonucu düzenlenen rapor nedeniyle 25/10/2011 tarih ve 28095 sayılı Mükerrer Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’nin “Hizmet gereği görev veya görev yeri değiştirme” başlıklı 19. maddesinin 2. fıkrasında belirtilen şartlar doğrultusunda atamasının yapıldığı, öncelikle atanması gereken grup ve sınıfta münhal kadro bulunması dikkate alınarak eski görev yeriyle aynı sınıfta bir ilçeye atandığı, dava konusu işlemde mevzuata, kamu yararı ve hizmet gereklerine aykırılık bulunmadığı sonuç ve kanaatine varılmıştır. Belirtilen gerekçelerle davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı vekili tarafından, teftiş kurulu raporunun sübjektif olarak düzenlendiği, davacının birinci sicil amirlerinin kaymakamlar olduğu, kaymakam tarafından her yıl hakkında düzenlenen sicil raporlarının ve son yıl düzenlenen performans raporunun görevini başarılı bir şekilde yürüttüğünün kanıtı olduğu, dava konusu işlemin hukuka aykırı olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, davacının bulunduğu ilçede asgari ve azami hizmet süresini tamamladığı, ilçe müftülüğünde yapılan genel denetim sonucunda davacının bulunduğu yerde sağlıklı ve uyumlu hizmet yapamadığı, halkla iyi diyalog kuramadığının belirtildiği, kazanılmış hak aylık derecesi ve sosyal konumu gözetilerek, mevzuata uygun şekilde dava konusu işlemin tesis edildiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ … DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Beşinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen incelenerek bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1.Davacının temyiz isteminin reddine,
2.Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3.Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4.2577 sayılı Kanun’un (geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 15/12/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.