Danıştay Kararı 5. Daire 2017/2621 E. 2019/5658 K. 31.10.2019 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2017/2621 E.  ,  2019/5658 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2017/2621
Karar No : 2019/5658

TEMYİZ EDEN (DAVACI) :
KARŞI TARAF (DAVALI) : Emniyet Genel Müdürlüğü / ANKARA
VEKİLİ :
İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Emniyet Genel Müdürlüğü … Dairesi Başkanlığı’nda emniyet amiri olarak görev yapan davacı tarafından, … Emniyet Müdürlüğü emrine naklen atanmasına ilişkin 31/12/2013 tarih ve … sayılı işleminin iptali istenilmiştir.

İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında; davalı idarenin kadrolara hizmet gereği olarak atama yapmasının tabii olduğu, tesis edilen işlemde idarenin hizmet dışı nedenlere dayandığına ilişkin herhangi bir bilgi ve belgenin ortaya konulmadığı, davacı hakkında devam eden disiplin soruşturması bulunduğu, takdir yetkisi kapsamında tesis edilen işlemin hukuka uygun olduğu sonucuna varılmıştır. Belirtilen gerekçelerle davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, idarenin takdir yetkisini keyfi kullanamayacağı, branşı dışında başka bir birime atanmasının hukuka aykırı olduğu, hakkında tesis edilmiş bir disiplin cezası bulunmadığı, görev yerinin değiştirilmesini gerektirecek bir nedenin bulunmadığı, tesis edilen işlemde kamu yararı bulunmadığı ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, yargılama aşamalarındaki iddiaların tekrar edildiği, davacının … kapsamında kamu görevinden ihraç edildiği, tesis edilen işlemin hukuka uygun olduğu, dilekçede ileri sürülen hususlarda 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden hiçbirisinin bulunmadığı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ … DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Beşinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen incelenerek bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. 2577 sayılı Kanun’un (geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 31/10/2019 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.