Danıştay Kararı 5. Daire 2016/7160 E. 2019/3405 K. 08.05.2019 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2016/7160 E.  ,  2019/3405 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2016/7160
Karar No : 2019/3405

TEMYİZ EDEN (DAVALI) :
KARŞI TARAF (DAVACI) :
İSTEMİN KONUSU : …. İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: … İl Emniyet Müdürlüğü, Koruma Şube Müdürlüğü emrinde çarşı ve mahalle bekçisi olarak görev yapan davacı tarafından, mal varlığında meydana gelen değişikliği süresi içerisinde bildirmediğinden bahisle Emniyet Teşkilatı Disiplin Tüzüğünün 7A-4. ve 15. maddeleri gereğince “4 ay kısa süreli durdurma cezası” ile tecziyesi gerekmekte ise de öğrenim durumu nedeniyle yükselebileceği kadronun son kademesinde bulunduğundan 657 sayılı Devlet memurları Kanunu’nun 125/5 maddesi gereğince “brüt aylığının 1/4 oranında kesilmesine” ilişkin 06/10/2015 tarih ve … sayılı … Valiliği İl Polis Disiplin Kurulu kararının iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: …. İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında; davacı tarafından satın alınan araç bedelinin, davacının maaşının aylık net tutarının beş katından fazla olmadığı, bu sebeple davacının malvarlığında, ek mal beyanı verilmesini gerektirecek nitelikte önemli bir değişiklik meydana gelmediği sonucuna varılmıştır. Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka aykırı bulunarak işlemin iptaline karar verilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI: Davalı idare tarafından, satış sözleşmesinde satış bedeli olarak belirtilen miktarın, alıcı ve satıcı arasında kararlaştırılabileceği ve aracın o günkü değerinin altında yazılmış olmasının mümkün olduğu, bu sebeple Mahkeme kararında hukuka uygunluk bulunmadığı ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Savunma verilmemiştir.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’NIN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Beşinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davalının temyiz isteminin reddine,
2. Dava konusu işlemin yukarıda özetlenen gerekçeyle iptali yolundaki …. İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. 2577 sayılı Kanun’un (geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 25/06/2019 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.