Danıştay Kararı 5. Daire 2016/29632 E. 2019/4622 K. 10.09.2019 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2016/29632 E.  ,  2019/4622 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2016/29632
Karar No : 2019/4622

TEMYİZ EDEN (DAVALI) : …
VEKİLİ : …
KARŞI TARAF (DAVACI) : …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Davacının, … İli … İlçesi Kaymakamı olarak görev yaptığı dönemde “57” puanla yetersiz olarak düzenlenen 2004 yılı Mülki İdare Amiri Değerlendirme Raporunun iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında; davacının 2004 yılında disiplin cezası almadığı, sicil raporunda yazılı hususlarda sicil amirlerinin olumsuz kanaatine esas teşkil edecek nitelikte bilgi veya belgenin sunulmadığı sonucuna ulaşılarak hukuken geçerli sayılabilecek somut bir unsur gösterilmeden performans değerlendirme raporunun yetersiz seviyede doldurulmasına ilişkin dava konusu işlem hukuka aykırı bulunarak, iptaline karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından, değerlendirme raporları notları ve değerlendirmeleri için somut bilgi ve belge gösterilmesi gerektiğine ilişkin olarak mevzuatta hüküm bulunmadığı, davacının ilgili yıl veya geçmiş yıl sicillerinin yüksek olmasının değerlendirme raporunun da yüksek olmasını gerektirmeyeceği, değerlendirme raporlarının idari davaya konu olabilecek kesin ve yürütülebilir bir işlem niteliği taşımadığı, nitekim davacının bu değerlendirme raporu sonrasında mağduriyet yaşamadığı ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Savunma verilmemiştir.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’NIN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Beşinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.

Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davalının temyiz isteminin reddine,
2. Dava konusu işlemin yukarıda özetlenen gerekçeyle iptali yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. 2577 sayılı Kanun’un (geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 10/09/2019 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.