Danıştay Kararı 5. Daire 2016/29244 E. 2020/4813 K. 27.10.2020 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2016/29244 E.  ,  2020/4813 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2016/29244
Karar No : 2020/4813

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Başkanlığı / …
VEKİLİ : Hukuk Müşaviri …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: … İl Müftülüğünde murakıp olarak görev yapan davacının eş durumu mazereti sebebiyle … il merkezine atanma talebinin reddine dair … tarih ve … sayılı işlemin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında; dosya içerisinde mevcut olan davacıya ait hizmet belgesinden davacının 03/06/2002 tarihinden 21/02/2013 tarihine kadar … ilçesinde murakıp olarak görevde bulunduğu, davacı hakkında Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer Değiştirme Kurulu’nun … tarih ve … sayılı kararıyla 10 yıldan beri görev yaptığı Konya’da tarafsızlığını yitirdiği, burada huzurlu ve verimli bir şekilde görevini sürdürme imkanı kalmadığının tespit edildiği, davacının eşinin her ne kadar … ilçesinde öğretmen olarak görev yapıyor olsa da eşinin … iline naklen atanma talebiyle eş birleştirmesinin yapılma ihtimalinin mevcut olduğu, davacının tekrar … iline atanmasıyla yürüttüğü kamu hizmetinin olumsuz etkileneceği anlaşıldığından davacı hakkında tesis olunan davaya konu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Belirtilen gerekçelerle davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından, görevinin gereklerine aykırı hareket etmediği, herhangi bir disiplin cezası ile de cezalandırılmadığı buna rağmen yıllar önce geçirdiği bir soruşturma nedeniyle eş durumu mazereti nedeniyle atanma talebinin reddedilmesinin hukuka aykırı olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Savunma verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’NIN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Beşinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra dosya tekemmül ettiğinden yürütmenin durdurulması istemi hakkında ayrıca bir karar verilmeksizin işin gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen incelenerek bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. Kullanılmayan … TL yürütmeyi durdurma harcının istemi hâlinde davacıya iadesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 27/10/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.