Danıştay Kararı 5. Daire 2016/26157 E. 2020/5902 K. 17.12.2020 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2016/26157 E.  ,  2020/5902 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2016/26157
Karar No : 2020/5902

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Genel Müdürlüğü / …
VEKİLİ : Hukuk Müşaviri …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: … Emniyet Müdürlüğünde 4. sınıf emniyet müdürü olarak görev yapan davacı hakkında düzenlenen 2014 yılı performans değerlendirme puanının 3,91 olarak takdir edilmesine ilişkin işlemin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında; bakılan davada, performans değerlendirme amirlerinin davacıya karşı taraflı davranmasına yol açan somut bir hadiseden söz edilmediğinden ve “orta” (uyuşmazlık konusu olay bakımından “yeterli ama kendisini geliştirmesi gerekir” performans değerlendirme puanına tekabül eden) düzeydeki performans değerlendirme işlemleriyle ilgili uyuşmazlıklardaki, memurun olumsuzluğuna dair bilgi ve belge aranması yolundaki yorumun “iyi” düzeydeki performans değerlendirme puanlarına teşmil edilmemesi gerektiğinden, sonuç olarak iyi düzeyde değerlendirilen dava konusu performans değerlendirme puanında hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Belirtilen gerekçelerle davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından; performans değerlendirmesinin açık, şeffaf, adil ve tarafsız bir şekilde yapılmadığı, İdare Mahkemesince iyi performans notu olan 3.91 olarak verilen puan için bilgi, belge ve herhangi bir gerekçe sunulmasına gerek olmadığına hükmedilse de performans ölçütleri incelendiğinde dava konusu işlemin hukuka aykırı olduğunun açık olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından; dava konusu işlemde mevzuata aykırı bir husus bulunmadığı, dilekçede ileri sürülen hususların 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan sebeplerden hiçbirisine uymadığı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’NUN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Beşinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen incelenerek bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. 2577 sayılı Kanun’un (geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 17/12/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.