Danıştay Kararı 5. Daire 2016/25251 E. 2020/5904 K. 17.12.2020 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2016/25251 E.  ,  2020/5904 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2016/25251
Karar No : 2020/5904

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Genel Müdürlüğü
VEKİLİ : Hukuk Müşaviri …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: … Emniyet Müdürlüğünde emniyet amiri olarak görev yapan davacı hakkında düzenlenen 2014 yılı performans değerlendirme puanının 3,90 olarak takdir edilmesine ilişkin işlemin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında; uyuşmazlık konusu olayda; davacı hakkında 1. ve 2. değerlendirme amirince düzenlenen performans değerlendirme formu bir bütün olarak incelendiğinde davacı hakkında düzenlenen performans değerlendirme puanlarının birbiriyle tutarlı olduğu, puanlar verilirken sadece 1 ve 5 puan için açıklama yapılmasının zorunlu olduğu, takdir edilen puanların davacının yetkili amirlerinin davacı hakkındaki gözlem ve kanaatlerine dayandığı ve puanlar verilirken takdir yetkisinin kötüye kullanıldığına ilişkin dava dosyası içeriğinde herhangi bir bulguya rastlanılmadığı gibi, geçmiş yıl performans değerlendirme puanlarının çok iyi düzeyde olmasının ilgili yıl performans değerlendirme puanının da aynı düzeyde verilmesi olanağını sağlamayacağı; bu durumda, davacı hakkında 3.90 (iyi) olarak düzenlenen performans değerlendirme puanında hukuka ve mevzuata aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Belirtilen gerekçelerle davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından; hakkında düzenlenmiş herhangi bir olumsuz gözlem takip formunun bulunmadığı, hatta performans değerlendirme döneminde yaptığı görevler nedeniyle maaş taltifi ile ödüllendirildiği, herhangi bir uyarı ya da ikaz yapılmamasına rağmen 2013 yılı için 4.87 performans puanı belirlenirken 2014 yılı için 3.90 olarak belirlenmesinin adil, objektif ve önyargısız olmadığı, disiplin cezasına ilişkin olarak açmış olduğu davanın henüz sonuçlanmadığı, dava konusu performans değerlendirme işleminin geçmiş dönem performans değerlendirme puanlarına nazaran ciddi oranda düşük olmasının davalı idare tarafından somut verilerle ispat edilmesi gerekirken bu yönde hiçbir delilin bulunmadığı ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından; tesis edilen işlemin mevzuata uygun olduğu, temyiz dilekçesinde ileri sürülen hususların 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan sebeplerden hiçbirisine uymadığı savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’NUN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Beşinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen incelenerek bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. 2577 sayılı Kanun’un (geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 17/12/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.