Danıştay Kararı 5. Daire 2016/19452 E. 2020/5922 K. 17.12.2020 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2016/19452 E.  ,  2020/5922 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2016/19452
Karar No : 2020/5922

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
KARŞI TARAF (DAVALI) : … Valiliği / ..

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Komiser olarak görev yapan davacının, 2007 yılı sicil raporunun 83 (iyi) olarak düzenlenmesine ilişkin işlemin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında; uyuşmazlıkta davacının geçmiş yıl sicilleri incelendiğinde 2006 yılı sicil notunun 92 (çokiyi) , 2007 yılı sicil notunun 83 ( iyi) olduğu 2008 yılında askerlik nedeniyle sicilinin düzenlenmediği, 2010 yılı sicilinin de yine 95 (çok iyi) olduğu görülmüş olup, 2009 yılı sicilinin 63 olarak düzenlendiği anılan işlemin iptali istemiyle Mahkemelerinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararıyla işlemin iptaline karar verildiği, davalı idarece davacının 2007 yılı sicil notunun 83 (iyi) olarak düzenlendiği, olumsuz olmadığı, kişinin o yıl içindeki çalışmaları gözönüne alınarak düzenlendiği, önceki yıllardan farklı olarak düşük düzenlenmediği, dolayısıyla objektiflikten uzak sicil raporunun düzenlenmesinden söz edilemeyeceği anlaşıldığından, yukarıda anılan yönetmelik hükümleri esas alınarak tesis edilen işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Belirtilen gerekçelerle davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından; dava konusu işlemin hukuka aykırı olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından; dava konusu işlemin hukuka uygun olduğu belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’NİN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Beşinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen incelenerek bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1.Davacının temyiz isteminin reddine,
2.Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. 2577 sayılı Kanun’un (geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 17/12/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.