Danıştay Kararı 5. Daire 2016/16950 E. 2020/5052 K. 11.11.2020 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2016/16950 E.  ,  2020/5052 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2016/16950
Karar No : 2020/5052

TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Bakanlığı

KARŞI TARAF (DAVACI) : …

İSTEMİN KONUSU : …. İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: İcra müdür yardımcısı olarak görev yapan davacının, Zeytinburnu adliyesinde görev yaptığı dönemde 2005 yılı sicil notunun 40 puan olarak düzenlenmesine ilişkin işlemin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: …. İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında; davacının olumsuz (40 puan) olarak değerlendirilen sicil notunun somut bilgi ve belgeye dayanmadığından ve 2005 yılında davacı adına düzenlenen herhangi bir soruşturma olmadığından bahisle mahkeme kararı ile iptaline karar verilmesine rağmen 2005 yılı sicil raporunun yeniden 40 puan olarak düzenlenmesine ilişkin işlemin; birinci sicil amir kısmının sicil amirinin emekli olması nedeniyle doldurulmadığı, ikinci sicil amirince 40 puan verildiği, 1. sicil amirine ulaşılamaması nedeniyle bu bölümün boş bırakıldığı, ikinci sicil amirinin değerlendirmesi baz alınarak 40 puan ile olumsuz değerlendirildiği, davacı hakkında bu döneme ilişkin olarak soruşturma açılmış ise de, davacının taraflı davrandığı, (görevi yerine getirirken dil, ırk, cins, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ayrılıklarından etkilendiğinin), insan haklarına saygı duymadığı idare tarafından ortaya konulmadığından dava konusu işlemde hukuka ve anılan mevzuata uygunluk bulunmadığı sonucuna varılmıştır. Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından, dava konusu işlemin hukuka ve objektif kriterlere uygun olarak düzenlendiği ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Savunma verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’NIN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay Beşinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen incelenerek bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davalının temyiz isteminin reddine,
2. Dava konusu işlemin yukarıda özetlenen gerekçeyle iptali yolundaki …. İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına,
4. 2577 sayılı Kanun’un (geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 11/11/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.