Danıştay Kararı 5. Daire 2016/15979 E. 2019/4621 K. 10.09.2019 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2016/15979 E.  ,  2019/4621 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2016/15979
Karar No : 2019/4621

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : … A.Ş
VEKİLİ :…
KARŞI TARAF (DAVALI) : Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu / ANKARA
VEKİLİ : …

İSTEMİN KONUSU : …. İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava konusu istem: Davacı şirket tarafından, … Asliye Ceza Mahkemesi Hakimi hakkında verilen şikayet dilekçesinin işleme konulmaması yolunda tesis edilen Adalet Bakanlığı Ceza İşleri Genel Müdürlüğünün 07/03/2010 tarih ve … sayılı işleminin iptali istenilmiştir.
İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: …. İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı kararında; şikayet edilen hakimin kastı, kusuru ve ihmali bulunduğuna veya hakimin takdir yetkisini kötüye kullandığına dair delil gösterilmediği ayrıca iddia edilen hususların yargılama faaliyetine ilişkin olduğu ve hakimin yargı yetkisi kapsamında kaldığı sonucuna varılmıştır. Belirtilen gerekçelerle dava konusu işlem hukuka uygun bulunarak davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı şirket vekili tarafından, şirket personelinin kaçak elektrik kullanımını tespit etmesi durumunda suç duyurusunda bulunmasının yasal bir zorunluluk olduğu, Mahkeme Hakiminin takdir yetkisini amacı dışında kullandığı ve böylelikle şirket personelinin görevini yapmaktan imtina etmesine neden olduğu ileri sürülmektedir.
KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Davalı idare tarafından, dava konusu işlemde mevzuata aykırı bir husus bulunmadığı ve dilekçede ileri sürülen hususların 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan sebeplerden hiçbirisine uymadığı belirtilerek istemin reddi gerektiği savunulmaktadır.
DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ …’NIN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay Beşinci Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. Davacının temyiz isteminin reddine,
2. Davanın yukarıda özetlenen gerekçeyle reddi yolundaki … İdare Mahkemesinin … tarih ve E:…, K:… sayılı temyize konu kararında, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde sayılan bozma nedenlerinden hiçbirisi bulunmadığından anılan Mahkeme kararının ONANMASINA,
3. 2577 sayılı Kanun’un (geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 10/09/2019 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.