Danıştay Kararı 5. Daire 2015/2906 E. 2015/8383 K. 26.10.2015 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2015/2906 E.  ,  2015/8383 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2015/2906
Karar No : 2015/8383

Temyiz İsteminde Bulunan (Davalı) :
Vekili :
Karşı Taraf (Davacı) :
Vekili :

İsteğin Özeti : … ili … Gar Müdürlüğü emrinde istasyon şefi pozisyonunda görev yapan davacının, fazla çalışma yaptırılmaması istemiyle yaptığı başvurunun reddine ilişkin 3.7.2014 günlü, 10452 sayılı işlemin; 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede, sözleşmeli personelin haftalık çalışma süresinin 40 saat olduğu belirtildikten sonra, zorunlu ve istisnai hallerde normal çalışma saatleri dışında veya tatil günlerinde fazla çalışma yaptırılabileceğinin öngörüldüğü; fazla çalışmanın olağan bir çalışma usulü olmayıp, istisnai bir usul olduğu; bu istisnai çalışma usulünün, personel açığını kapatmak amacıyla idare tarafından sürekli uygulanarak, olağan bir usul halinde getirilebilmesine hukuken imkan bulunmadığı; ancak, sürekli fazla çalıştırılarak, davacı açısından fazla çalışmanın olağan bir çalışma usulü haline getirildiği; sadece zorunlu ve istisnai hallerde fazladan çalıştırılabilmesi mümkün olan davacının, sürekli hale getirilmiş olan fazla çalıştırma uygulamasına son verilmesi istemiyle yaptığı başvurunun reddine ilişkin dava konusu işlemde hukuka uyarlık görülmediği gerekçesiyle iptali yolunda … İdare Mahkemesince verilen … günlü, … sayılı kararın; davalı idare tarafından, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
Cevabın Özeti : Cevap verilmemiştir.
Danıştay Tetkik Hâkimi :
Düşüncesi : Günün tümünde yürütülmesi gereken bir hizmet olan
demiryolu ulaşımının görevli olduğu Garda sürdürülebilmesi için davacının fazla çalışmasına ihtiyaç duyulduğu dosyanın incelenmesinden anlaşıldığından, kamu yararı ve hizmet gerekleri açısından dava konusu işlemde hukuka aykırılık, dava konusu işlemin iptali yolundaki Mahkeme kararında ise hukuki isabet bulunmamaktadır.
Açıklanan nedenlerle, Mahkeme kararının bozulması gerektiği düşünülmüştür.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay Beşinci Dairesince işin gereği düşünüldü:
İdare ve vergi mahkemeleri tarafından verilen kararların temyiz yolu ile incelenerek bozulabilmeleri 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinde belirtilen nedenlerden birinin varlığına bağlıdır. … İdare Mahkemesince verilen … günlü, … sayılı karar ve dayandığı gerekçe hukuk ve usule uygun olup, bozulmasını gerektirecek bir neden de bulunmadığından, temyiz isteminin reddi ile anılan kararın onanmasına, temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı üzerinde bırakılmasına, 26.10.2015 tarihinde oyçokluğuyla karar verildi.