Danıştay Kararı 5. Daire 2015/1701 E. – K. 30.04.2015 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2015/1701 E.  ,  / K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2015/1701
Karar No : 2015/9963

Temyiz Eden (Davacı) :
Karşı Taraf (Davalı) :
Vekili :

İsteğin Özeti : … 1. İdare Mahkemesince verilen … günlü, E… sayılı kararın; dilekçede yazılı nedenlerle, temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
Cevabın Özeti : Temyiz isteminin reddi gerektiği yolundadır.
Danıştay Tetkik Hâkimi :
Düşüncesi : Kararın onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay Beşinci Dairesi’nce dosyanın tekemmül ettiği anlaşıldığından davalı idarenin yürütmenin durdurulması kararına itiraz istemi hakkında karar verilmeksizin işin gereği düşünüldü:
Dava, … Belediyesinde belediye başkan yardımcısı olarak görev yapan davacının, uzman kadrosuna atanmasına ilişkin 2.6.2014 tarih ve 215 sayılı işlemin iptali istemiyle açılmıştır.
… 1. İdare Mahkemesince verilen … günlü, .. sayılı kararla; yerel yönetim olan belediyelerin başkanlarının yerel seçimler sonucunda belirlendiği hususu dikkate alındığında, kamu yararı ve hizmet gerekleri yönünden, kendisi ile en uyumlu şekilde çalışabilecek başkan yardımcılarını seçme konusunda belediye başkanlarına diğer memurları atama konusundaki takdir yetkisinden daha geniş bir takdir yetkisi tanındığından, tesis edilen işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle dava reddedilmiştir.
Davacı, dava konusu işlemin hukuka aykırı olduğunu ileri sürmekte ve İdare Mahkemesi kararının temyizen incelenerek bozulmasını istemektedir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 76. maddesinde, kurumların, görev ve unvan eşitliği gözetmeden kazanılmış hak aylık dereceleriyle memurları bulundukları kadro derecelerine eşit veya 68. maddedeki esaslar çerçevesinde daha üst, kurum içinde aynı veya başka yerlerdeki diğer kadrolara naklen atayabilecekleri öngörülmüştür.
Anılan maddeyle İdarelere kamu görevlilerinin naklen atanmaları konusunda takdir yetkisi tanınmış ise de, bu yetkinin kullanımı kamu yararı ve hizmet gerekleriyle sınırlı olup, bu açıdan yargı denetimine tabi bulunduğu, İdare Hukuku’nun bilinen ilkelerindendir.
Dosyanın incelenmesinden, davalı İdare bünyesinde 18/11/1997 tarihinde mühendis olarak göreve başlayan davacının, 10/07/2009 tarihinde belediye başkan yardımcısı olarak atandığı, dava konusu işlemle de belediye başkan yardımcılığı görevinden alınarak, Fen İşleri Müdürlüğüne uzman olarak atandığı; bunun üzerine, bakılan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
Davacının belediye başkan yardımcılığı görevini gereği gibi yerine getiremediğine, mesleğinde başarısız olduğuna dair herhangi bir bilgi ve belge dosyaya sunulmadığından, görevinde başarısızlığı ya da yetersizliği ortaya konulmaksızın, sadece takdir yetkisi kapsamında tesis edildiği görülen dava konusu işlemde hukuka uyarlık, davanın reddine ilişkin İdare Mahkemesi kararında da hukuki isabet görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, davacının temyiz isteminin kabulüyle … 1. İdare Mahkemesince verilen … günlü, … sayılı kararın; 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinin 1/b fıkrası uyarınca bozulmasına; aynı maddenin 3622 sayılı Kanunla değişik 3. fıkrası gereğince ve yukarıda belirtilen hususlar da gözetilerek, yeniden bir karar verilmek üzere, dosyanın adı geçen Mahkemeye gönderilmesine, davalı İdare tarafından yatırılan 75,50TL tamamlama harcı ile davacı tarafından yatırılan 75,50TL harç ve 30,00TL posta ücretinin istemleri halinde taraflara iadesine 07/12/2015 tarihinde oyçokluğuyla karar verildi.