Danıştay Kararı 5. Daire 2015/1675 E. 2016/161 K. 21.01.2016 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2015/1675 E.  ,  2016/161 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2015/1675
Karar No : 2016/161

Temyiz Eden (Davacı) :
Vekili :
Karşı Taraf (Davalı) :
Vekili :
İsteğin Özeti : … İdare Mahkemesince verilen …günlü, E:….; K:… sayılı kararın; dilekçede yazılı nedenlerle, temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
Cevabın Özeti : İstemin reddi gerektiği yolundadır.
Danıştay Tetkik Hâkimi :
Düşüncesi : KPSS sınavı sonucuna istinaden muvafakat isteminde bulunmuşsa da sınav sonucuna göre yerleşilen hemşire kadrosunun davacının önceki kadrosu ile aynı kadro olduğundan, davanın reddine ilişkin İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay Beşinci Dairesince işin gereği düşünüldü:
Dava, … İli, … Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesi Genel Cerrahi Servisinde 657 sayılı Kanuna tabi kadrolu hemşire olarak görev yapan davacının, KPSS 2014/3 personel alımında Sivas Kamu Hastaneleri Birliği emrine atanması için muvafakat talebinin reddine ilişkin …Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesi Başhekimliği’nin 30.05.2014 gün ve 653 sayılı işleminin iptali istemiyle açılmıştır.
… İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…; K:… sayılı kararla; Kanunla kendisine verilen görevleri etkin bir biçimde yapmakla yükümlü olan İdarenin muvafakat verme zorunluluğu bulunmadığı ve İdarenin yargı kararı ile zorlanamayacağı; davalı kurumun davacının hizmetine gereksinimi bulunduğu; aynı unvanla Sivas Kamu Hastaneleri Birliği emrine atanmak üzere yapılan muvafakat başvurusunun reddi yolundaki davaya konu işlemin kamu yararı ve hizmet gerekleri doğrultusunda tesis edildiği, hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle dava reddedilmiştir.
Davacı, dava konusu işlemin hukuka aykırı olduğunu ileri sürmekte ve İdare Mahkemesi kararının temyizen incelenerek bozulmasını istemektedir.
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Memurların bir kurumdan diğerine nakilleri” başlıklı 74. maddesinin 1. fıkrasında, memurların bu Kanun’a tabi kurumlar arasında kurumların muvafakatı ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68. maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle, bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibariyle girebilecekleri sınıftan, bir kadroya nakillerinin mümkün olduğu hükme bağlanmıştır.
Anılan Yasa kuralı ile, memurların kurumlar arası nakil suretiyle atanmaları için her iki idarenin ortak iradesi zorunlu kılınmıştır. Memurların, gerek bulundukları sınıftan, gerekse öğrenim durumları itibariyle girebilecekleri sınıftan bir kadroya kurumlar arası nakil suretiyle atanmaları konusunda idarelere tanınmış olan takdir yetkisinin, kadro ve ihtiyaç durumu ile personelin nitelikleri gözetilerek kullanılacağı açıktır.
Dosyanın incelenmesinden; ….Üniversitesi Uygulama ve Araştırma Hastanesi … Servisinde 657 sayılı Kanuna tabi kadrolu hemşire olarak görev yapan davacının, KPSS 2014/3 personel alımında Sivas Kamu Hastaneleri Birliği emrine yerleştirilmesi sonucunda istenen muvakatin,…. Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesi Başhekimliği’nin 30.05.2014 gün ve 653 sayılı işlemi ile reddedildiği, bunun üzerine dava konusu işlemin iptali istemiyle görülmekte olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
Kamu hizmetinin bütünlüğü ve devamlılığı ilkesi gereğince kamu görevlilerinin özel koşullarına göre verimliliklerinin en yüksek olduğu ve hizmetlerinden en yüksek oranda yararlanılacak bir birimde çalıştırılmalarının kamu yararına uygun düşeceği açık olup, bu itibarla davacının KPSS sonucunda aldığı puana dayalı olarak yerleştirilmesi üzerine atandığı dikkate alındığında, dava konusu işlemde hukuka uyarlık, davanın reddi yolundaki İdare Mahkemesi kararında hukuki isabet görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle; davacının temyiz isteminin kabulüyle …İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…; K:… sayılı kararın; 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinin 1/b fıkrası uyarınca bozulmasına; aynı maddenin 3622 sayılı Kanunla değişik 3. fıkrası gereğince ve yukarıda belirtilen hususlar da gözetilerek yeniden bir karar verilmek üzere dosyanın adı geçen Mahkemeye gönderilmesine, 21/01/2016 tarihinde oyçokluğuyla karar verildi.

(X) KARŞI OY :

Kurumlararası nakil isteğinin yerine getirilebilmesi, kurumların bu konudaki muvafakatına bağlıdır. Davalı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, personel ihtiyacı nedeniyle bu isteğe muvafakat etmemiş olup bu hususun gerçek olmadığı ya da muvafakat vermemenin kamu yararı ve hizmet gereği dışındaki saiklere bağlı olduğu hususu kanıtlanmadığına göre, dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmamaktadır.
Mahkeme kararının onanması gerektiği görüşüyle karara karşıyım.