Danıştay Kararı 5. Daire 2014/7440 E. 2015/9527 K. 30.11.2015 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2014/7440 E.  ,  2015/9527 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2014/7440
Karar No : 2015/9527

Temyiz Eden (Davalı) :
Vekilleri :
Karşı Taraf(Davacı) :
Vekili :
İsteğin Özeti : … 2. İdare Mahkemesince verilen … günlü, … sayılı kararın; dilekçede yazılı nedenlerle, temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
Cevabın Özeti : İstemin reddi gerektiği yolundadır.
Danıştay Tetkik Hâkimi :
Düşüncesi : Kararın bozulması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay Beşinci Dairesince işin gereği düşünüldü:
Dava, Fırat Üniversitesi Hastanesinde hemşire olarak görev yapmakta iken 2013 yılı 2. Dönem kurumlar arası naklen atama yoluyla İstanbul Beyoğlu Sosyalleştirme Bölgesine atanan davacıya muvafakat verilmemesine ilişkin, 30.01.2014 tarih ve 7465 sayılı işleminin iptali istemiyle açılmıştır.
…. 2. İdare Mahkemesince verilen … günlü, …. sayılı kararla; Davacının eşinin, DHMİ İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanında Habom personeli olduğu, Anayasa’nın 41. maddesi hükmü ile aile bireylerinin birlikte huzur ve refah içinde yaşayabilmelerini temin etme hususunda Devlete önemli görev verildiği, çalışan eşlere koşulların elverdiği ölçüde aynı yerde görev yapma olanağı verilmesinin hizmet gereklerine uygun olacağı, başka şekilde aile birliğini sağlaması mümkün olmayan ve naklen atanmak istediği yerde de hizmetine ihtiyaç olan davacıya iş yoğunluğu ve personel yetersizliği gerekçe gösterilerek muvafakat verilmemesine ilişkin dava konusu işlemde hukuka uyarlık görülmediği gerekçeleriyle işlemin iptaline hükmedilmiştir.
Davalı İdare, dava konusu işlemin hukuka uygun olduğunu ileri sürmekte ve İdare Mahkemesi kararının temyizen incelenerek bozulmasını istemektedir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 74. maddesinin 1. fıkrasında yer alan “Memurların bu Kanun’a tabi kurumlar arasında, kurumların muvafakatı ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68. maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle, bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibariyle girebilecekleri sınıftan, bir kadroya nakilleri mümkündür.” hükmü uyarınca kurumlar arası nakil işlemi kurumların muvafakatı ile sağlanmakta olup, kurum amirlerinin muvafakat verip vermemek konusunda takdir yetkilerinin bulunduğu kuşkusuzdur. İdarenin, personelin başka bir kuruma nakline muvafakat verip vermeme yönündeki takdir yetkisinin, kamu yararı ve hizmet gerekleri bakımından değerlendirilmesi gerekeceği de tabiidir.

Dosyasının incelenmesinden, Fırat Üniversitesi Hastanesinde hemşire olarak görev yapmakta iken 2013 yılı 2. Dönem kurumlar arası naklen atama yoluyla İstanbul Beyoğlu Sosyalleştirme Bölgesine atanan davacı için 14.01.2014 tarih ve 6733 sayılı Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu yazısıyla muvafakat talep edildiği, davalı İdare tarafından tesis edilen 30.01.2014 tarih ve 7465 sayılı işlemle yardımcı sağlık personeli ihtiyacı bulunduğu belirtilerek muvafakat talebinin reddedilmesi üzerine, bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
Davacının eşi ile aynı yerde çalışma isteğinin kurumlar arası nakil yoluyla yerine getirilmesine olanak sağlayan bir hüküm mevzuatta bulunmadığı gibi davacının eşinin kamu personeli de olmadığı, sınav kazanarak kariyer nitelikli bir mesleğe atanmadığı eş değer göreve atandığı, kurumlar arası naklin ancak kurumlarının muvafakati ile yapılabileceği, muvafakat verme konusunda İdarelere takdir yetkisi tanındığı, muvafakatin verilmeme nedeninin personel ihtiyacından kaynaklandığı dikkate alındığında, Fırat Üniversitesi Hastanesinde hemşire olarak görev yapan davacının, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu İstanbul Beyoğlu Sosyalleştirme Bölgesine atanmasına muvafakat verilmesi istemiyle yapılan başvurunun reddine ilişkin 30.01.2014 tarih ve 7465 sayılı işlemde hukuka aykırılık, dava konusu işlemin iptali yolundaki İdare Mahkeme kararında ise hukuki isabet görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, davalı İdarenin temyiz isteminin kabulüyle, …. 2. İdare Mahkemesince verilen…. günlü, …. sayılı kararın; 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinin 1/b fıkrası uyarınca bozulmasına; aynı maddenin 3622 sayılı Kanun’la değişik 3. fıkrası gereğince ve yukarıda belirtilen hususlar da gözetilerek yeniden bir karar verilmek üzere, dosyanın adı geçen Mahkemeye gönderilmesine, 30/11/2015 tarihinde oyçokluğuyla karar verildi.