Danıştay Kararı 5. Daire 2013/7591 E. 2015/7593 K. 07.10.2015 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2013/7591 E.  ,  2015/7593 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2013/7591
Karar No : 2015/7593

Temyiz Eden (Davacı) :
Karşı Taraf (Davalılar) : 1-
Vekili : (Aynı adreste)
2-
Vekili : Av. (Aynı adreste)
İsteğin Özeti : … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E… sayılı kararın; dilekçede yazılı nedenlerle, temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.
Cevapların Özeti : Temyiz isteminin reddi gerektiği yolundadır.
Danıştay Tetkik Hâkimi :
Düşüncesi : KPSS sınavı sonucuna istinaden muvafakat isteminde bulunmuşsa da sınav sonucuna göre yerleşilen sosyal çalışmacı kadrosunun önceki kadro ile aynı kadro olduğundan, davanın reddine ilişkin İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay Beşinci Dairesince işin gereği düşünüldü:
Dava, … Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünde sosyal çalışmacı olarak görev yapan davacının, KPSS 2012/1 sonucuna göre … teşkilatına sosyal çalışmacı olarak atanmaya hak kazanması üzerine atanmasına muvafakat verilmemesine ilişkin nın 28.09.2012 gün ve 14909 sayılı işlemi ile atanma isteminin reddine ilişkin Genel Müdürlüğünün 10.11.2012 gün ve 4306 sayılı işleminin iptali istemiyle açılmıştır.
… İdare Mahkemesince verilen … günlü, … sayılı kararla; muvafakat istenilen kadronun davacının görev yaptığı kadrodan daha üst nitelikte bir kadro olmayıp aynı unvanlı bir kadro olduğu, görev yapılan Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünde bulunan 19 sosyal çalışmacı kadrosundan 11’inin boş olduğu, hizmetine ihtiyaç bulunması nedeniyle davacıya muvafakat verilmemesi işlemi ile bu işleme dayanılarak atamasının yapılmamasına ilişkin dava konusu işlemlerde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle dava reddedilmiştir.
Davacı, dava konusu işlemlerin hukuka aykırı olduğunu ileri sürmekte ve İdare Mahkemesi kararının temyizen incelenerek bozulmasını istemektedir.
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Memurların bir kurumdan diğerine nakilleri” başlıklı 74. maddesinin 1. fıkrasında, memurların bu Kanun’a tabi kurumlar arasında kurumların muvafakatı ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68. maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle, bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibariyle girebilecekleri sınıftan, bir kadroya nakillerinin mümkün olduğu hükme bağlanmıştır.
Anılan Yasa kuralı ile, memurların kurumlar arası nakil suretiyle atanmaları için her iki idarenin ortak iradesi zorunlu kılınmıştır. Memurların, gerek bulundukları sınıftan, gerekse öğrenim durumları itibariyle girebilecekleri sınıftan bir kadroya kurumlar arası nakil suretiyle atanmaları konusunda idarelere tanınmış olan takdir yetkisinin, kadro ve ihtiyaç durumu ile personelin nitelikleri gözetilerek kullanılacağı açıktır.
Dosyanın incelenmesinden; … Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünde sosyal çalışmacı olarak görev yapan davacının, KPSS 2012/1 sonucuna göre … teşkilatına sosyal çalışmacı olarak atanmaya hak kazandığı, davacının anılan kadroya atanma istemiyle Genel Müdürlüğü’ne başvuruda bulunduğu, bu kurumun muvafakat istemesi üzerine nın 28.09.2012 gün ve 14909 sayılı işlemi ile davacının hizmetine ihtiyaç olduğundan muvafakat verilmediği, Genel Müdürlüğü’nün 10.11.2012 gün ve 4306 sayılı işlemiyle, muvafakat verilmemesi nedeniyle atamasının yapılmamasına karar verildiği, anılan işlemlerin iptali istemiyle görülmekte olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
Kamu hizmetinin bütünlüğü ve devamlılığı ilkesi gereğince kamu görevlilerinin özel koşullarına göre verimliliklerinin en yüksek olduğu ve hizmetlerinden en yüksek oranda yararlanılacak bir birimde çalıştırılmalarının kamu yararına uygun düşeceği açık olup, bu itibarla davacının yaptığı görev ile KPSS sonucunda aldığı puana dayalı olarak yerleştirilmesi üzerine atanacağı görevin nitelikleri dikkate alındığında, dava konusu işlemlerde hukuka uyarlık, davanın reddi yolundaki İdare Mahkemesi kararında hukuki isabet görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, davacının temyiz isteminin kabulüyle … İdare Mahkemesince verilen … günlü, … sayılı kararın; 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinin 1/b fıkrası uyarınca bozulmasına; aynı maddenin 3622 sayılı Kanunla değişik 3. fıkrası gereğince ve yukarıda belirtilen hususlar da gözetilerek yeniden bir karar verilmek üzere dosyanın adı geçen Mahkemeye gönderilmesine, 07/10/2015 tarihinde oyçokluğuyla karar verildi.