Danıştay Kararı 5. Daire 2013/7391 E. 2015/8218 K. 21.10.2015 T.

Danıştay 5. Daire Başkanlığı         2013/7391 E.  ,  2015/8218 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No : 2013/7391
Karar No : 2015/8218

Temyiz Eden (Davalı) :
Vekili : Av
Karşı Taraf(Davacı) :

İsteğin Özeti : … 12. İdare Mahkemesince verilen … günlü, … sayılı kararın; dilekçede yazılı nedenlerle, temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.
Cevabın Özeti : Cevap verilmemiştir.
Danıştay Tetkik Hâkimi :
Düşüncesi : Kararın bozulması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay Beşinci Dairesince işin gereği düşünüldü:
Dava, … Üniversitesi Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı’nda Mali Hizmetler Uzmanı olarak görev yapan davacının, Kültür ve Turizm Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı’na Mali Hizmetler Uzmanı olarak atanması konusunda muvafakat verilmemesine ilişkin 25.11.2011 tarihli ve 32826 sayılı işlemin iptali istemiyle açılmıştır.
… 12. İdare Mahkemesince verilen … günlü, … sayılı kararla; kamu hizmetinin bütünlüğü ve devamlılığı ilkesi gereğince, kamu görevlilerinin özel koşullarına göre, verimliliklerinin en yüksek olduğu ve hizmetinden en yüksek oranda yararlanılacak bir birimde çalıştırılmalarının kamu yararına uygun olduğu; davacının gördüğü işe göre maddi getirisi daha fazla olan bir yerde ve istediği bir alanda çalışmasının maddi ve manevi varlığının gelişmesine olumlu katkı sağlayacağı ve kamu hizmetinden beklenen faydanın artacağı gerekçesiyle dava konusu işlem iptal edilmiştir.
Davalı İdare, dava konusu işlemin hukuka uygun olduğunu öne sürmekte ve İdare Mahkemesi kararının temyizen incelenerek bozulmasını istemektedir.
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Memurların bir kurumdan diğerine nakilleri” başlıklı 74. maddesinin 1. fıkrasında, memurların, bu Kanun’a tabi kurumlar arasında kurumların muvafakatı ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68. maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle, bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibarıyla girebilecekleri sınıftan, bir kadroya nakillerinin mümkün olduğu hükme bağlanmıştır.
Anılan Yasa kuralı ile, memurların kurumlar arası nakil suretiyle atanmaları için her iki İdarenin ortak iradesi zorunlu kılınmıştır. Memurların, gerek bulundukları sınıftan, gerekse öğrenim durumları itibarıyla girebilecekleri sınıftan bir kadroya kurumlar arası nakil suretiyle atanmaları konusunda idarelere tanınmış olan takdir yetkisinin, kadro ve ihtiyaç durumu ile personelin nitelikleri gözetilerek kullanılacağı açıktır.
Dava dosyasının incelenmesinden; Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı’nda Şef olarak görev yapmakta iken, … Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na Mali Hizmetler Uzmanı olarak atanan ve 4.2.2008 tarihinde göreve başlayan davacının, 11.11.2011 tarihli dilekçesi ile, Kültür ve Turizm Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı emrinde boş bulunan Mali Hizmetler Uzmanı kadrosuna atamasının yapılması için başvurduğu, Kültür ve Turizm Bakanlığının 11.11.2011 tarih ve 229596 sayılı yazısı ile, davalı İdareden davacıya muvafakat verilip verilmeyeceğinin sorulduğu; … Üniversitesi Personel Dairesi Başkanlığı’nın 25.11.2011 tarih ve 32826 sayılı işlemi ile, personel ihtiyacı nedeniyle davacının görevinden ayrılmasının uygun görülmediği bildirilerek, muvafakat isteminin reddedildiği; bu işlemin iptali istemiyle görülmekte olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.
Davalı idarenin personel ihtiyacı bulunduğu, davacının sınav kazanarak kariyer nitelikli bir mesleğe atanmadığı, aynı nitelikleri haiz göreve atanmak istediği; atanmak istediği görevin görevde yükselme niteliği taşımadığı; kurumlar arası naklin ancak kurumlarının muvafakati ile yapılabileceği, muvafakat verme konusunda idarelere takdir yetkisi tanındığı dikkate alındığında, davalı idarece kadro ve ihtiyaç durumu ile kamu hizmetinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için gerekli koşullar gözetilerek, davacının kurumlar arası naklen atanmasına muvafakat verilmemesine ilişkin işlemde kamu yararı ve hizmet gerekleri bakımından hukuka aykırılık, dava konusu işlemin iptali yolundaki Mahkeme kararında ise hukuki isabet görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, davalı idarenin temyiz isteminin kabulüyle, … 12. İdare Mahkemesince verilen … günlü, … sayılı kararın; 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinin 1/b fıkrası uyarınca bozulmasına; aynı maddenin 3622 sayılı Kanun’la değişik 3. fıkrası gereğince ve yukarıda belirtilen hususlar da gözetilerek yeniden bir karar verilmek üzere dosyanın adı geçen Mahkemeye gönderilmesine, 21/10/2015 tarihinde oyçokluğuyla karar verildi.