Danıştay Kararı 5. Daire 2005/1958 E. 2007/6719 K. 10.12.2007 T.

5. Daire         2005/1958 E.  ,  2007/6719 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
BEŞİNCİ DAİRE
Esas No: 2005/1958
Karar No: 2007/6719

Temyiz İsteminde Bulunan (Davalı): … Belediye Başkanlığı
Vekili: …
Karşı Taraf: …

İsteğin Özeti: … İdare Mahkemesi’nin … günlü, E:…, K:… sayılı kararının, dilekçede yazılı nedenlerle temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

Cevabın Özeti: Cevap verilmemiştir.

Danıştay Tetkik Hakimi: …
Düşüncesi: İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmüştür.

Danıştay Savcısı: …
Düşüncesi : İdare ve vergi mahkemelerince verilen kararların temyizen incelenerek bozulabilmesi için, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinin birinci fıkrasında belirtilen nedenlerin bulunması gerekmektedir.
Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, söz konusu maddede yazılı nedenlerden hiçbirisine uymadığından, istemin reddi ile temyiz edilen Mahkeme kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay Beşinci Dairesi’nce işin gereği düşünüldü:
… Belediyesi Su ve Otobüs İşletmesi Muhasebe Müdürü olan davacı 5. dereceli zabıta komiseri kadrosuna atanmasına ilişkin 7.4.2004 tarih ve 32 sayılı işlemin iptali istemiyle dava açmıştır.
… İdare Mahkemesi’nce verilen, … günlü, E:…, K:… sayılı kararla; belediye başkanı tarafından kurulan işlemde belediye meclisinin onayına sunulmamış olması nedeniyle, 1580 sayılı Kanuna uyarlık bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.
Davalı idare, dava konusu işlemin hukuka uygun olduğunu ileri sürmekte ve İdare Mahkemesi kararının temyizen incelenerek bozulmasını istemektedir.
İşlem tarihinde yürürlükte bulunan Belediye Zabıta Personeli Yönetmeliği’nin “Adaylık” başlıklı 24. maddesinde; “Süresi içerisinde belgelerini tamamlayanlar belediye başkanının veya belediye başkanının tayin hususunda yetkili kıldığı başkan yardımcısının onayı ile tayin edilirler.” hükmü, “Asıl Memurluğa Alınış” başlıklı 26. maddesinde de “Adaylık süresi içinde görevinin ehli olduğu amirlerince kabul edilenler, 24. maddesinin 1 inci fıkrasında yazılı yetkililerin onayı ile asıl memurluğa alınırlar.” hükmü getirilmiş olup, “Başka Memurluklardan Naklen Geçiş” başlıklı 27. maddesinde ise “Herhangi bir resmi kuruluşta veya belediyenin bir diğer hizmet kolunda asıl memur iken belediye zabıtasında görev almak isteyen olursa bu Yönetmeliğin 16 ncı maddesinde yazılı şartları taşımak, son üç yıllık tezkiye devresine ait sicili olumlu olmak ve 23 üncü maddesinde yazılı belgelerden sicil dosyasında eksik olanlarını tamamlamak kaydı ile asıl olarak belediye zabıta memurluğuna alınabilir.” düzenlemesine yer verilmiştir.
Dosyasının incelenmesinden, davacının, davalı Belediyede genel idare hizmetleri sınıfında 3. dereceli Su ve Otobüs İşletmesi Muhasebe Müdürü olarak görev yapmakta iken 5. dereceli zabıta komiseri kadrosuna atandığı anlaşılmıştır.
Bu durumda, dava konusu uyuşmazlıkta konuya ilişkin özel düzenleme getiren 15.7.1969 günlü, 13249 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan ve işlem tarihinde geçerlilik taşıyan Belediye Zabıta Personeli Yönetmeliği’nin yukarıda anılan 24. 26. ve 27. maddeleri birlikte yorumlanmak suretiyle zabıta memurluğuna atamada belediye başkanının onayının yeterli görülmesi gerekirken, İdare Mahkemesince 1580 Belediye Kanunu’nun 96/B. maddesinden bahisle işlemin şekil yönünden hukuka aykırı olduğu gerekçesiyle iptal edilmesinde hukuki isabet bulunmamakta ise de, davacının isteği dışında kazanılmış hak aylık derecesinin altında bir kadroya atanmasında hukuka uyarlık görülmemiştir.
Açıklanan nedenlerle, davalı idarenin temyiz isteminin reddiyle … İdare Mahkemesi’nce verilen ve sonucu itibariyle hukuka uygun bulunan … günlü, E:…, K:… sayılı kararın yukarıda belirtilen gerekçeyle onanmasına, 10.12.2007 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.