Danıştay Kararı 4. Daire 2002/1277 E. 2003/2713 K. 05.11.2003 T.

4. Daire         2002/1277 E.  ,  2003/2713 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
DÖRDÜNCÜ DAİRE
Esas No : 2002/1277
Karar No: 2003/2713

Temyiz Eden : …
Vekili : …
Karşı Taraf : Dış Ticaret Vergi Dairesi Başkanlığı/İSTANBUL
İstemin Özeti : Davacı şirketin Milli Eğitim Bakanlığına yapmış olduğu okul bağışı ile ilgili giderlerin tamamının gider olarak dikkate alınması gerektiği ileri sürülerek geçici vergi beyannamesini ihtirazi kayıtla vermesi üzerine tahakkuk eden geçici vergiye karşı dava açılmıştır. … Vergi Mahkemesi … günlü ve E:…, K:… sayılı kararıyla; 5422 sayılı Kurumlar Vergisi Kanununun 4369 sayılı Kanunun 55 nci maddesiyle değişik 14/6 ıncı maddesinde 1.1.1999 tarihinden itibaren genel bütçeye dahil dairelere, katma bütçeli idarelere, il özel idarelerine, belediyelere veya köylere Bakanlar Kurulunca vergi muafiyeti tanınan vakıflara, kamu menfaatlerine yararlı sayılan derneklere ve bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunan kurum ve kuruluşlara makbuz karşılığında yapılan bağış ve yardımların toplamının o yıla ait kurum kazancının % 5 ine kadar olan kısmının hasılattan indirilebileceğinin belirtildiği, dava konusu olayda, davacı şirket tarafından Milli Eğitim Bakanlığı Yatırımlar ve Tesisler Dairesi Başkanlığı tarafından 30 Kasım 1998 tarihinde verilen Eğitim Sektörüne bağış ve yardımda bulunan gelir, kurumlar vergisi mükellefleri için uygunluk belgesine dayanılarak Erzurum’da … yapımına başlanarak 2000 yılında tamamlandığı ve teslim edildiği, her ne kadar davacı okul yapımına 1998 yılında başlandığı ve o tarihte yürürlükte bulunan 5422 sayılı Kanunun 14/6 ncı maddesi uyarınca okul inşaatı giderlerinin tamamının hasılattan indirilmesi gerektiğini ileri sürmekte ise de, 1.1.1999 tarihinde yürürlüğe giren 4369 sayılı Kanunun 55 inci maddesiyle getirilen yasal düzenleme ile her türlü bağış ve yardım için kurum kazancının % 5’i oranında bir sınırlama getirilmesi ve yasaya geçici hüküm eklenerek 1.1.1999 tarihinden önceki bağış sahiplerine bir istisna da getirilmemiş olması karşısında davacı şirketin ileri sürdüğü iddialar idare işlemini kusurlandıracak nitelikte görülmediği gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.Davacı inşaata 1998 yılında başlanıldığını, okul bağışı ile ilgili giderlerin tamanının kurum kazancından indirilmesi gerektiğini ileri lsürerek kararın bozulmasını istemektedir.
Savunmanın Özeti : Yasal dayanaktan yoksun bulunan temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmuştur.
Tetkik Hakimi …’ın Düşüncesi : Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, temyize konu mahkeme kararının bozulmasını sağlayacak nitelikte bulunmadığından temyiz isteminin reddi gerektiği düşünülmektedir.
Danıştay Savcısı …’nun Düşüncesi : Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Yasasının 49. maddesinin 1. fıkrasında belirtilen nedenlerden hiçbirisine uymayıp vergi mahkemesince verilen kararın dayandığı hukuki ve yasal nedenler karşısında, anılan kararın bozulmasını gerektirir nitelikte görülmemiştir.
Açıklanan nedenle temyiz isteminin reddi ile vergi mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Hüküm veren Danıştay Dördüncü Dairesince duruşma yapılmasına gerek görülmeyerek işin esası incelendi:
Temyiz dilekçesinde ileri sürülen iddialar, bozulması istenilen kararın dayandığı gerekçeler karşısında, yerinde ve kararın bozulmasını sağlayacak durumda görülmemiştir.
Bu nedenle, temyiz isteminin reddine 5.11.2003 gününde oybirliğiyle karar verildi.