Danıştay Kararı 2. Daire 2023/732 E. 2023/1061 K. 09.03.2023 T.

Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2023/732 E.  ,  2023/1061 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2023/732
Karar No : 2023/1061

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Müdürlüğü
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; Siirt ili, … Müdürlüğü emrinde komiser olarak görev yapan davacının, 2012 yılına ilişkin performans değerlendirme puanının 3,00 ( iyi) olarak belirlenmesine ilişkin işlemin iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : … İdare Mahkemesince, Danıştay İkinci Dairesinin 28/04/2022 günlü, E:2021/995, K:2022/2474 sayılı bozma kararına uymak suretiyle verilen temyize konu kararla; davacının 2012 yılı performans puanının 3,00 olarak belirlendiği, bu puanın ” iyi” olarak değerlendirilen performans puan türü olduğu, Performans Değerlendirme Formunda yapılan puanlamalarda “gözlenen performans ortalamanın çok altında” ölçeğinin seçilmediği, dolayısıyla performans gözlem ve takip formuna olumsuz ve somut bilgi niteliğindeki kayıt girişinin zorunlu olmadığı, diğer taraftan dava konusu 2012 yılı performans döneminde davacının “kayda değer” bir performansının da bulunmadığı, ayrıca hak edilen puanın daha yüksek seviyede olması gerektiği yönündeki iddiaların somut bilgi ve belgeler ile delillendirilmediği gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından; meslek hayatı boyunca başarılı çalışmaları nedeniyle pek çok başarı ödülü ve takdirname ile ödüllendirildiği, performans puanının düşük verilmesini gerektirecek herhangi bir başarısızlığı veya cezasının bulunmadığı, dava konusu performans puanının verildiği dönemde Birleşmiş Milletler Güney Sudan Misyonu bünyesinde sivil polis danışmanı olarak görev yaptığı, performans sicil amiri ile 1000 km uzaklıkta farklı bölgelerde görev yaptıkları, fiilen hiç bir araya gelmedikleri, “sicillerin objektifliği” ilkesi gereğince performans değerlendirme puanının objektif kriterlere göre verildiğinin idarece ortaya konulması gerektiği ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN CEVABI : Temyiz isteminin reddi gerektiği yolundadır.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.
Dosyadaki bilgi ve belgelerin incelenmesinden; dava konusu 2012 yılı performans değerlendirme puanının, Emniyet Genel Müdürlüğü Performans Değerlendirme Kurulunun 2012/1 sayılı ilke kararına uygun olarak, 12/11/2011 ile 12/11/2012 tarihleri arasında Birleşmiş Milletler Güney Sudan Misyonu Türk Polis Grup Başkanlığı görevini icra eden ve davacıyla aynı misyon bünyesinde görev yapan … emniyet müdürü … tarafından düzenlendiği anlaşıldığından, davacının performans sicil amiri ile farklı bölgelerde görev yaptıkları yolundaki iddiasına itibar edilmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVACININ TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:… K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davacı üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay’da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 09/03/2023 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.