Danıştay Kararı 2. Daire 2023/365 E. 2023/2499 K. 04.05.2023 T.

Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2023/365 E.  ,  2023/2499 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2023/365
Karar No : 2023/2499

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALILAR) : 1- … Genel Müdürlüğü
VEKİLİ : Av. …
2- … Valiliği
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; davacının, 3201 sayılı Kanun’un geçici 28. maddesi uyarınca yapılacak atanma kapsamında atanmak istediği il için tercihte bulunması yönünde tesis edilen … günlü, E:… sayılı işlem ile bu işlemin dayanağı olan … günlü, … sayılı Emniyet Genel Müdürlüğü işleminin iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : … İdare Mahkemesince Danıştay Beşinci Dairesinin 23/09/2020 günlü, E:2016/30021, K:2020/3846 sayılı bozma kararına uyularak verilen temyize konu kararıyla; davacı vekilinin 25/04/2016 tarihinde Mahkemelerinin kayıtlarına alınan dilekçe ile davadan feragat edildiğini bildirdiği görülmekle, bu aşamadan sonra davanın esasının incelenmesine olanak bulunmadığı gerekçesiyle dava hakkında karar verilmesine yer olmadığına karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından; davadan ikrah yolu ile feragat ettiğini, geri dönülecek kurumda dönenlere yapılan uygulamalardan korku duyulması bu davayı sürdürmekteki iradesinin sakatlanmasına bariz bir örnek olduğu, feragat dilekçesinde iradesinin sakatlandığı açıkça ifade edildiği, bu nedenlerle Mahkeme kararının hukuka aykırı olduğundan bozulmasına karar verilmesi istenilmektedir.
ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN CEVABI : Davalı Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından; temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmuş olup,
Davalı İstanbul Valiliği tarafından ise; cevap verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVACININ TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davacı üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay’da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 04/05/2023 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.