Danıştay Kararı 2. Daire 2022/4015 E. 2023/10 K. 10.01.2023 T.

Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2022/4015 E.  ,  2023/10 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2022/4015
Karar No : 2023/10

TEMYİZ EDEN (DAVALI) : …Belediye Başkanlığı – …
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVACILAR) : 1- …
VEKİLİ : Av. …
Av . …
2- …

İSTEMİN KONUSU : …İdare Mahkemesince verilen …günlü, E:…, K:…sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; davacı tarafından işletilen kafeterya için düzenlenen …günlü, … sayılı işyeri açma ve çalışma ruhsatına aykırı olarak bodrum kat ve bahçede faaliyet gösterildiğinden bahisle anılan ruhsatın iptal edilmesine ilişkin … günlü, … sayılı Kalkan Belediye Başkanlığı işleminin iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : … İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; Danıştay İkinci Dairesinin 09/06/2022 günlü, E:2022/1090, K:2022/3532 sayılı bozma kararına uyularak, davalı idare tarafından ruhsatın verildiği tarihten itibaren 1 ay içinde işyerinin kontrol edilmediği ve eksikliklerin tamamlanması veya yanlışlıkların düzeltilmesi için davacılara 15 günlük süre verilmediği, bu nedenle dava konusu işlemde hukuka uyarlılık bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemin davacı … yönünden iptaline, davacı …yönünden mirasçılarının davayı takip etmek için başvurmalarına kadar işlemden kaldırılmasına karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Mahkemece keşif yapılmadan karar verildiği, bodrum kata ruhsat verilemediği için davacının hile yaparak zemin kata ruhsat aldığı, şikayet üzerine tesis edilen işlemin hukuka uygun olduğu ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN CEVABI : Cevap verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. … İdare Mahkemesince verilen …günlü, E:…, K:…sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay’da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 10/01/2023 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.