Danıştay Kararı 2. Daire 2021/18778 E. 2022/569 K. 16.02.2022 T.

Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2021/18778 E.  ,  2022/569 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/18778
Karar No : 2022/569

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI) : … Bakanlığı
VEKİLİ : Hukuk Müşaviri …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; Erzincan Aile ve Sosyal Politikalar il Müdürlüğünde … olarak görev yapan davacı tarafından, aynı il müdürlüğü emrine … olarak atanmasına ilişkin … tarih ve … sayılı işlemin iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : … İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; Danıştay İkinci Dairesinin 11/02/2020 günlü, E:2016/8695, K:2020/757 sayılı bozma kararına uyularak; uyuşmazlık konusu olayda davacının, Milli Eğitim Bakanlığı emrinde öğretmen olarak görev yapmakta iken idarenin takdir yetkisi kapsamında Erzincan Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünde … görevine getirildiği görülmüş olup, söz konusu bu göreve sınav, eleme gibi bir yöntemle geçmediği, bu anlamda kazanılmış bir haktan bahsedilemeyeceği, davacının geçmiş hizmetleri göz önünde bulundurulmak ve özlük hakları korunmak suretiyle, müktesebatına uygun bir kadroya atandığı, söz konusu işlemde yukarıda anılan mevzuat hükümlerine aykırılık bulunmadığı gibi dosya kapsamında idareye tanınan takdir yetkisinin hukuka ve yasal sınırlamalara aykırı biçimde kullanıldığı hususunu somut olarak ortaya koyan hukuken geçerli herhangi bir bilgi ve belgenin de olmadığı anlaşıldığından; kamu yararı ve hizmet gerekleri gözetilerek tesis edildiği sonucuna varılan atama işleminde hukuka ve hizmet gereklerine aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine hükmedilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacı tarafından; dava konusu işlem ile kazanılmış hakların korunması ilkesinin ihlal edildiği, idarenin takdir yetkisini, kamu yararı ve hizmet gerekleri hususunu göz ardı ederek kullandığı, işlemin hukuka aykırı olduğu ileri sürülerek, temyiz incelemesinin duruşmalı yapılması ve temyiz incelemesine konu İdare Mahkemesi kararının bozulması istenilmiştir.

KARŞI TARAFIN CEVABI : Davalı idare tarafından; davacının, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmen olarak görev yapmakta iken, herhangi bir yarışma sınavı ya da mülakata tabi tutulmadan, takdir yetkisi çerçevesinde il müdür yardımcılığı görevine atandığı ve yöneticilik deneyiminin de doğrudan il müdür yardımcılığı görevine atanması ile başladığı, göreve atandığı yöntemle, kamu yararı ve hizmet gerekleri doğrultusunda, takdir yetkisi çerçevesinde il müdür yardımcılığı görevinden alınarak araştırmacı kadrosuna atandığı, işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı belirtilerek, temyiz isteminin reddine hükmedilmesi gerektiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, davacının duruşma talebi 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 17/2. maddesi uyarınca yerinde görülmeyerek, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVACININ TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davacı üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştayda karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 16/02/2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.