Danıştay Kararı 2. Daire 2021/11716 E. 2022/6655 K. 20.12.2022 T.

Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2021/11716 E.  ,  2022/6655 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/11716
Karar No : 2022/6655

KARŞILIKLI TEMYİZ İSTEMİNDE BULUNANLAR:
1- (DAVALI): … Valiliği
VEKİLİ: Av. …

2- (DAVACI): …
VEKİLİ: Av. …

İSTEMİN KONUSU: … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, taraflarca dilekçelerde yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması istemlerinden ibarettir.

YARGILAMA SÜRECİ:
Dava Konusu İstem : Dava; İstanbul ili, Küçükçekmece ilçesi, … Mahallesi, … ada, … parsel sayılı taşınmaz üzerindeki işgal nedeniyle 06/11/2004-02/05/2008 tarihleri arasındaki dönemde 13.309,91-TL ecrimisil istenilmesine ilişkin … günlü, … sayılı ecrimisil düzeltme ihbarnamesinin iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : Danıştay Onuncu Dairesinin 03/07/2019 günlü, E:2016/7483, K:2019/5322 sayılı bozma kararına uyularak alınan ek bilirkişi raporu sonucunda verilen … İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; ek bilirkişi raporu doğrultusunda dava konusu ecrimisil dönemi için arsa ecrimisil değerinin 3.515,31-TL olması gerektiği sonucuna ulaşıldığı, dava konusu ecrimisil düzeltme ihbarnamesinin 9.794,60-TL’lik kısmının iptaline, 3.515,31-TL’lik kısmı yönünden davanın reddine hükmedilmiştir.

TEMYİZ EDENLERİN İDDİALARI:
Davalı idare tarafından; uyuşmazlığın konusunu ilave kat değil, ecrimisil bedelinin fahiş olup olmadığını oluşturduğu, bilirkişi raporunun esas alınmaması gerektiği ileri sürülerek, İdare Mahkemesi kararının iptale ilişkin kısmının bozulması istenilmektedir.
Davacı tarafından; söz konusu yerde işgalci olmadığı, ecrimisil belirleme yönteminin yasaya aykırı olduğu, 4916 sayılı Kanun’a göre ecrimisil talep edilemeyeceği, bilirkişi raporunun hatalı olduğu ileri sürülerek, İdare Mahkemesi kararının redde ilişkin kısmının bozulması istenilmektedir.

TARAFLARIN CEVABI:
Davalı idare tarafından; cevap verilmemiştir.
Davacı tarafından; 4706 sayılı Kanun uyarınca hak sahibi olduğu, kendisinden ecrimisil istenemeyeceği belirtilerek, temyiz isteminin reddi gerektiği savunulmaktadır.

DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ: …
DÜŞÜNCESİ: Temyiz istemlerinin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Danıştay Onuncu Dairesi tarafından, Danıştay Başkanlık Kurulunun 18/12/2020 günlü, K:2020/62 sayılı kararının “Ortak Hükümler” kısmının 6. fıkrası uyarınca, ayrıca bir gönderme kararı verilmeksizin Dairemize iletilen dosyada, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçelerde ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. TARAFLARIN TEMYİZ İSTEMLERİNİN REDDİNE,
2. … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan taraflar üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştayda karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 20/12/2022 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.