Danıştay Kararı 2. Daire 2021/10520 E. 2023/1694 K. 30.03.2023 T.

Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2021/10520 E.  ,  2023/1694 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2021/10520
Karar No : 2023/1694

TEMYİZ EDEN (DAVACI): …
VEKİLİ: Av. …

KARŞI TARAF (DAVALI): … Belediye Başkanlığı
VEKİLİ: Av. …

İSTEMİN KONUSU: … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

YARGILAMA SÜRECİ:
Dava Konusu İstem : Dava; Konya İli, Selçuklu İlçesi, … Mahallesi, … Sokak, No:… adresindeki işyeri için Pavyon Ruhsatı talebinin reddine ilişkin, … günlü, … sayılı Selçuklu Belediye Başkanlığı işleminin iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : … İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; mevzuat gereğince içkili yer bölgesinin, belediye sınırları içerisinde Belediye Meclisi kararıyla tespit edileceği ve içkili yer bölgesi dışında içkili yer açılamayacağı açıkça hüküm altına alındığından, Selçuklu Belediyesi sınırları içinde bulunan davacıya ait işyerinin, Belediye Meclisi kararı ile tespit edilen içkili yer bölgesi dışında kaldığı görüldüğünden, Pavyon Ruhsatı talebinin reddine ilişkin dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle dava reddedilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI: Davacı tarafından; dava konusu işyerine ilişkin umuma açık eğlence yeri kapsamında yer alan pavyon ruhsatı için yapılan başvurunun, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına ilişkin Yönetmeliğin 30. maddesinde belirtilen yasakların hiçbiri içerisinde yer almadığı, işyerinin içkili yerler bölgesi olarak belirlenen sınırlı alan içinde kalan yerin hemen sırtında yer aldığını ve tapuda dükkan niteliğinde olduğu bu nedenle kurul kararına veya muvafakata gerek olmadığından hukuka aykırı mahkeme kararının bozulması gerektiği ileri sürülmektedir.

KARŞI TARAFIN CEVABI: Cevap verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ: …
DÜŞÜNCESİ: Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Danıştay İkinci Dairesince; Danıştay (Kapatılan) Onyedinci Dairesi tarafından; Danıştay Başkanlık Kurulunun 01/08/2016 günlü, K:2016/32 sayılı kararı uyarınca Danıştay Onuncu Dairesine, Danıştay Onuncu Dairesi tarafından ise, Danıştay Başkanlık Kurulunun 18/12/2020 günlü, K:2020/62 sayılı kararının “Ortak Hükümler” kısmının 6. fıkrası uyarınca, ayrıca bir gönderme kararı verilmeksizin Dairemize iletilen dosyada, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME:
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVACININ TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davacı üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay’da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 30/03/2023 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.