Danıştay Kararı 2. Daire 2020/2305 E. 2020/3486 K. 15.12.2020 T.

Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2020/2305 E.  ,  2020/3486 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2020/2305
Karar No : 2020/3486

TEMYİZ EDEN (DAVALI) : … Valiliği
VEKİLİ : Av. …

KARŞI TARAF (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …

İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesi’nce verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; Kahramanmaraş ili, … ilçesi, (…) Nolu Aile Sağlığı Merkezi’nde aile hekimi olarak görev yapan davacının, 10/01/2015 tarihinde nöbet görevine icabet etmediğinden bahisle (5) ihtar puanı ile cezalandırılmasına ilişkin … günlü, … sayılı işlemin iptali istemiyle açılmıştır.
İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : … İdare Mahkemesi’nce, Danıştay İkinci Dairesi’nin 03/10/2019 günlü E:2016/5442, K:2019/4595 sayılı bozma kararına uyularak verilen, temyize konu kararla; davacının 10/01/2015 tarihli eylemiyle ilgili tutanağın tanzim edildiği tarihten itibaren en geç (6) ay içerisinde işlemin sonuçlandırılması gerekmekte iken; mevzuatta öngörülen zamanaşımı süresi geçirildikten sonra, 14/08/2015 tarihinde tesis edilen dava konusu işlemde ihtar verme yetkisinin zamanaşımına uğraması sebebiyle dava konusu işlemin iptaline karar verilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından; davacıya verilen ihtar cezasının mevzuata uygun olduğu, mevzuatta yer alan altı aylık sürenin zamanaşımı süresi olarak değerlendirilemeyeceği ancak soruşturma süresi olarak anlaşılması gerektiği aksi takdirde sürenin çok kısa olması nedeniyle ihtar cezasının uygulanamaz hale geleceği ileri sürülmekte ve Mahkeme kararının bozulması istenilmektedir.

KARŞI TARAFIN CEVABI : Cevap verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay İkinci Dairesi’nce, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. … İdare Mahkemesi’nce verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesi, 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay’da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 15/12/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.