Danıştay Kararı 2. Daire 2020/220 E. 2020/1417 K. 10.03.2020 T.

Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2020/220 E.  ,  2020/1417 K.
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2020/220
Karar No : 2020/1417

TEMYİZ EDEN (DAVALI) : …
VEKİLİ : …
KARŞI TARAF (DAVACI) : …
İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

YARGILAMA SÜRECİ :
Dava Konusu İstem : Dava; … ili, … PTT Merkez Müdürlüğü emrinde 399 sayılı KHK kapsamında sözleşmeli personel olarak görev yapan davacı tarafından, 2013 yılı sicil ve başarı değerlemesi raporunun 82 puan ile (B) düzeyinde belirlenmesine ilişkin işlemin iptali ile işlem nedeniyle yoksun kaldığı mali haklarının ödenmesine karar verilmesi istemiyle açılmıştır.

İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : … İdare Mahkemesince davanın reddi yolunda verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın Danıştay İkinci Dairesinin 21/02/2018 günlü, E:2016/9355, K:2018/996 sayılı kararıyla bozulması üzerine, anılan bozma kararına uyularak verilen … İdare Mahkemesinin temyize konu kararıyla; uyuşmazlık konusu olayda, davacının istirahat raporu verilmiş olmasına rağmen, ikamet adresinin bulunduğu … PTT Şubesine vezne anahtarlarını bırakarak, görevi gereği kendisinde bulunan vezne anahtarlarının teslimi konusunda gerekli özeni göstermiş olduğu, her ne kadar davacıya bu fiili nedeniyle uyarma cezası verilmiş ise de, bu cezanın davacının 2013 yılı sicil ve başarı değerlemesi raporunun 82 puanla (B) düzeyinde düzenlenmesini gerektirecek ağırlıkta olmadığı anlaşıldığından, dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı gerekçesiyle dava konusu işlemin iptaline, işlem nedeniyle mahrum kaldığı parasal hakların davacıya ödenmesine hükmedilmiştir.
Anılan karar davalı idarece temyiz edilmiş; … İdare Mahkemesinin … günlü, E:…, K:…, Temyiz No:… sayılı kararıyla; temyiz dilekçesi verilirken eksik yatırılan …-TL posta ücretinin 7 gün içinde tamamlanmasının, aksi takdirde temyiz isteminden vazgeçilmiş sayılacağının e-tebligat ile 05/03/2019 günü davalı idareye elektronik olarak tebliğ edilip mevzuat gereği belirlenen süre sonunda otomatik olarak okundu sayılan 21/02/2019 günlü başkanlık yazısı ile davalı idareden istenilmesine karşın, verilen süre içinde bu eksikliğin davalı idare tarafından giderilmediği gerekçesiyle, kararın temyiz edilmemiş sayılmasına hükmedilmiş; bu kararın davalı idare tarafından temyiz edilmesi neticesinde, söz konusu kararın Danıştay İkinci Dairesinin 31/10/2019 günlü, E:2019/2033, K:2019/5757 sayılı kararıyla, temyiz başvurusu sırasında ödenmeyen posta giderlerinin ödenmesi talebini havi yazının elektronik tebligata ilişkin mevzuat hükümleri çerçevesinde davalı idareyi temsile yetkili vekilin bağlı bulunduğu birime tebliğ edilmesi gerekirken, İdare Mahkemesince doğrudan davalı vekilinin elektronik tebligat adresine tebliğ edilmesi nedeniyle, davalı idare vekilinin elektronik tebligat adresine tebliğ edilen para isteme yazısında verilen süre içerisinde davalı idarece posta giderinin ödenmediğinden bahisle, kararın temyiz edilmemiş sayılmasına hükmedilmesinde hukuki isabet görülmediği gerekçesiyle bozulması üzerine, İdare Mahkemesince dosya tekemmül ettirilerek temyiz incelemesi için Dairemize gönderilmiştir.
TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davalı idare tarafından, sicil amirlerinin ilgili mevzuat çerçevesinde kendilerine tanınan takdir haklarını kullanarak davacının 2013 yılı sicil raporunu düzenledikleri ve buna ilişkin belgeleri de rapora ekledikleri, davacının sicil dönemi içerisinde uyarma cezası ile tecziye edildiği, yapılan işlemin mevzuata aykırı bir yönünün bulunmadığı ileri sürülerek İdare Mahkemesi kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.

KARŞI TARAFIN CEVABI : Cevap verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …

DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay İkinci Dairesince, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :
İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :
Açıklanan nedenlerle;
1. DAVALI İDARENİN TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. … İdare Mahkemesince verilen … günlü, E:…, K:… sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davalı idare üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesinin 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştayda karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 10/03/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.