Danıştay Kararı 2. Daire 2020/2049 E. 2020/3118 K. 22.10.2020 T.

Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2020/2049 E.  ,  2020/3118 K.

T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2020/2049
Karar No : 2020/3118

TEMYİZ EDEN (DAVACI) : …
VEKİLİ : Av. …
KARŞI TARAF (DAVALILAR) : 1- … Bakanlığı / …
VEKİLİ : Av. …
2- … Valiliği
VEKİLİ : Av. …
İSTEMİN KONUSU : … İdare Mahkemesi’nce verilen .. günlü, E: … , K: … sayılı kararın, dilekçede yazılı nedenlerle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesi uyarınca temyizen incelenerek bozulması isteminden ibarettir.

YARGILAMA SÜRECİ :

Dava Konusu İstem : Dava; … ili, … ilçesi, … Lisesi’nde görsel sanatlar öğretmeni olan davacının, branşına ilişkin öğretmen norm kadro sayısının düzeltilmesi istemiyle yaptığı 31/12/2014 günlü başvurunun reddine ilişkin 08/01/2015 günlü, 218445 sayılı işlemin iptali istemiyle açılmıştır.

İlk Derece Mahkemesi Kararının Özeti : Danıştay İkinci Dairesi’nin 15/11/2018 günlü, E:2016/2730, K:2018/6379 sayılı husumet yönünden bozma kararına uyularak verilen … İdare Mahkemesi’nin temyize konu kararıyla; davacının görev yaptığı okulda, mezun olduğu bölüm itibariyle okutabileceği görsel sanatlar dersini yeterli sayıda öğrenci seçmediği için sınıf açılmadığından ve davacının mezun olduğu bölüm itibariyle okutabileceği zorunlu ders de bulunmadığından, davacının norm kadro fazlası durumuna düşmesinde ve dolayısıyla bu durumun düzeltilmesi istemiyle yapılan başvurunun reddine dair dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine hükmedilmiştir.

TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Davacının görev yaptığı eğitim kurumunda görsel sanatlar ders yükü olmamasının öğretmen norm kadrosunun kaldırılacağı anlamını taşımadığı, davacının grafik ve fotoğraf alanında okutabileceği dersler bulunduğu; yabancı dil, rehberlik, bilişim teknolojileri, görsel sanatlar/resim, müzik, beden eğitimi ile din kültürü ve ahlak bilgisi alanlarının ilköğretim ve ortaöğretimde ortak alan dersleri olduğu ve davacının bu derslerin tamamını okutabileceği; davacının okutabileceği müzik dersi için, kendisinden sonra atanmış olan bir öğretmenin bulunduğu ifade edilerek norm kadro fazlası olarak belirlenmesinin hukuka aykırı olduğu ileri sürülerek, Mahkeme kararının bozulması istenilmektedir.

DAVALI İDARELERDEN MİLLİ
EĞİTİM BAKANLIĞI’NIN CEVABI : Davacının temyiz dilekçesinde öne sürdüğü hususlar, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde belirtilen nedenlerden hiçbirisine uymadığından, temyiz talebinin reddine karar verilmesi gerektiği ileri sürülmüştür.

DAVALI İDARELERDEN KONYA
VALİLİĞİ’NİN CEVABI : Cevap verilmemiştir.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ : …
DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay İkinci Dairesi’nce, Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra işin gereği görüşüldü:

HUKUKİ DEĞERLENDİRME :

İdare ve vergi mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı halinde mümkündür.
Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.

KARAR SONUCU :

Açıklanan nedenlerle;
1. DAVACININ TEMYİZ İSTEMİNİN REDDİNE,
2. Yukarıda belirtilen gerekçeyle davanın reddine ilişkin olarak … İdare Mahkemesi’nce verilen … günlü, E: … , K: … sayılı kararın ONANMASINA,
3. Temyiz giderlerinin istemde bulunan davacı üzerinde bırakılmasına,
4. Dosyanın Mahkemesine gönderilmesine,
5. 2577 sayılı Kanun’un (Geçici 8. maddesi uyarınca uygulanmasına devam edilen) 54. maddesi, 1. fıkrası uyarınca bu kararın tebliğ tarihini izleyen günden itibaren (15) onbeş gün içinde Danıştay’da karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 22/10/2020 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.