Danıştay Kararı 2. Daire 2016/10560 E. 2019/6636 K. 27.11.2019 T.

Danıştay 2. Daire Başkanlığı         2016/10560 E.  ,  2019/6636 K.2015 yılı Bilim ve Sanat Merkezlerine Öğretmen Seçme ve Atama Kılavuzu
T.C.
D A N I Ş T A Y
İKİNCİ DAİRE
Esas No : 2016/10560
Karar No : 2019/6636

DAVACI: …
VEKİLİ: …
DAVALI: …
VEKİLİ: …

DAVANIN KONUSU:
26/08/2015 tarihli Bakan Onayı ile yürürlüğe konulan 2015 yılı Bilim ve Sanat Merkezlerine Öğretmen Seçme ve Atama Kılavuzunun 4. maddesinde yer alan ve Valiliklerce belirlenen “İl Öğretmen Değerlendirme Komisyonu” ile Bakanlıkça belirlenen “Bölge Sözlü Sınav Komisyonu” oluşturulmasına ilişkin hükümleri ile 4.1. maddesinde yer alan “Bölge Sözlü Sınav Komisyonu” bölümünün (a), (b), (ç) ve (e) bentlerinin iptali istenilmektedir.

DAVACININ İDDİALARI:
Davacı Sendika tarafından; seçkin öğrencilerin öğrenim göreceği Bilim ve Sanat Merkezlerine öğretmenlerinin seçiminin de, alanında yetkin, uzman seçicilerle yapılması gerektiği, alanında uzman akademisyenlerden, bilim ve sanat adamlarından söz konusu komisyonlar için görevlendirme yapılması gerektiği; üst hukuk normu olarak, hangi düzenlemelere göre dava konusu kılavuz hükümlerinin düzenlendiğinin belirsiz olduğu, hangi kriterlere göre sorular hazırlanacağının açık bir şekilde ortaya konulmadığı, sınav konu ve soruların seçiminde hangi ölçütlere göre hareket edileceğinin ve soruların puanlamada karşılıklarının ne olduğunun denetlenebilir bir şekilde belirtilmediği, sözlü sınav sonuçlarına ilişkin itirazları değerlendirmek ve karara bağlamak görevinin yine sınavı uygulayan komisyona verildiği, sözlü sınavının % 40 etkili olduğu ve bu oranın da yüksek olduğu ileri sürülmüştür.

DAVALININ SAVUNMASI:
Davalı Bakanlık tarafından; Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesinin “Öğretmen seçimi” başlıklı 40. maddesinin 1. fıkrasında “Merkez öğretmen seçimi Bakanlık tarafından yayımlanan kılavuz hükümleri çerçevesince belirlenir.” hükmüne, “Atama” başlıklı 41. maddesinin 1. fıkrasında “Merkezlere İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü ile Genel Müdürlük tarafından belirlenen atama ölçütleri doğrultusunda ve ilgili mevzuat hükümlerince Bakanlıkça atama yapılır.” hükmüne yer verildiği, dava konusu Atama Kılavuzu ekinde yer alan EK-2 öğretmen değerlendirme kriterlerine göre yapılan değerlendirme sonucu alanlar bazında oluşan başarı durumu listesine göre adayların sözlü sınava alındığı, EK-2 öğretmen değerlendirme kriterlerinin %60, sözlü sınavın %40 etkili olduğu; alan üzerine çalışan ve Bilim ve Sanat Merkezlerinin işleyişini, eğitim hedeflerini bilen öğretici ve yönetici kadrolarından komisyonların oluştuğu yolunda savunma yapılmıştır.

DANIŞTAY TETKİK HAKİMİ: …
DÜŞÜNCESİ: Dava konusu olan düzenleyci işlemin iptaline karar verilmesi gerektiği düşünülmüştür.

DANIŞTAY SAVCISI: …
DÜŞÜNCESİ: Davacı Sendika, 26/08/2015 tarihli Bakan Onayı ile yürürlüğe konulan 2015 yılı Bilim ve Sanat Merkezlerine Öğretmen Seçme ve Atama Kılavuzunun 4. maddesinde yer alan ve Valiliklerce belirlenen “İl Öğretmen Değerlendirme Komisyonu” ile Bakanlıkça belirlenen “Bölge Sözlü Sınav Komisyonu” oluşturulmasına ilişkin hükümleri ile 4.1. maddesinde yer alan “Bölge Sözlü Sınav Komisyonu” bölümünün (a), (b), (ç) ve (e) bentlerinin iptalini istemektedir.
1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun “Kapsam” başlıklı 1. maddesinde, bu Kanunun, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısı, öğretmenlik mesleği, okul bina ve tesisleri, eğitim araç ve gereçleri ve Devletin eğitim ve öğretim alanındaki görev ve sorumluluğu ile ilgili temel hükümleri bir sistem bütünlüğü içinde kapsadığı, “Öğretmenlik” başlıklı 43. maddesinin son fıkrasında, öğretmenlerin hizmet sürelerine ve/veya isteğe bağlı il içi veya il dışı yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esasların yönetmelikle belirleneceği, “Öğretmenlerin nitelikleri ve seçimi” başlıklı 45. maddesinin son fıkrasında ise, hangi derece ve türdeki eğitim, öğretim, teftiş ve yönetim görevlerine, hangi seviye ve alanda öğrenim görmüş olanların ne gibi şartlarla seçilebileceklerinin yönetmelikle düzenleneceği belirtilmiştir.
573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2. maddesinde, bu Kanun Hükmünde Kararnamenin; özel eğitim gerektiren bireyler ile onlara doğrudan veya dolaylı olarak sunulacak eğitim hizmetlerini; bu hizmetleri sağlayacak okul, kurum ve programları kapsadığı belirtilmiş, 23. maddesinde, özel eğitim okul ve kurumları ile rehberlik ve araştırma merkezlerinin Bakanlıkça açılacağı, 25. maddesinde, özel eğitim okul ve kurumları ile özel eğitime destek sağlayan okul ve kurumların eğitim-öğretim sınıfı personel ihtiyacının öncelikle karşılanacağı; ihtiyaç duyulan uzman personelin atanacağı veya diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapılarak görevlendirileceği, Geçici maddesinde ise, bu Kanun Hükmünde Kararnamenin uygulanması ile ilgili hususların Bakanlıkça hazırlanacak yönetmeliklerde belirtileceği, söz konusu yönetmeliklerin, bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde çıkartılacağı düzenlenmiştir.
652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 37. maddesinin 4. fıkrasında, öğretmenlerin yer değiştirme suretiyle atamalarında uyulacak temel ilkeler, özür grupları, hizmet bölgeleri ve alanları, hizmet puanı ve diğer hususlara ilişkin usûl ve esasların yönetmelikle belirleneceği ifade edilmiştir.
Dava konusu Kılavuzun dayanağının Kasım 2015 Tebliğler Dergisinde yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi olduğu anlaşılmaktadır.
Bu Yönerge ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bilim ve sanat merkezlerinin kuruluşu, bu merkezlere devam edecek öğrencilerin seçilmesi, kayıt kabul işlemleri, öğretmenlerin seçilmesi ve hizmet içi eğitimleri, merkezlerde sunulacak eğitim öğretim hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin usul ve esasların düzenlendiği; Yönergenin dayanağı olarak ise, 14/06/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 1/7/2005 tarihli ve 5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun, 30/5/1997 tarihli ve 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 31/5/2006 tarihli ve 26184 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin gösterildiği görülmektedir.
Yukarıda yer verilen mevzuat hükümlerine göre; özel eğitim gerektiren bireylerin eğitimini programlamak, bu kişilere yönelik okul ve kurumlar açmak, nın görev ve yetkileri dahilinde olup, Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezlerinin de bu kapsamda kurulmuş kurumlar kapsamında olduğu açıktır.
Gerek 573 sayılı KHK’nın uygulanması ile ilgili hususların, gerekse öğretmenlerin atanma ve yer değiştirmelerine ilişkin hususların yönetmeliklerle düzenlenmesi gerektiği yukarıda yer verilen mevzuatta açıkça belirtilmiştir.
3011 sayılı “Resmi Gazete’de Yayımlanacak Olan Yönetmelikler Hakkında Kanun”un 1. maddesinde, Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzelkişilerinin; a) İşbirliğine, yetki ve görev alanlarına ait hükümleri düzenleyen, b) Kamu personeline ait genel hükümleri kapsayan, c) Kamuyu ilgilendiren Yönetmeliklerin Resmi Gazete’de yayımlanacağı kurala bağlanmıştır.
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bilim ve sanat merkezlerinin kuruluşu, bu merkezlere devam edecek öğrencilerin seçilmesi, öğretmenlerin seçilmesi ve hizmet içi eğitimleri, merkezlerde sunulacak eğitim öğretim hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin usul ve esasların yönerge ile değil, yönetmelikle düzenlenmesi ve bu yönetmeliğin de Resmi Gazete’de yayımlanması gerektiğinden, dava konusu düzenlemede hukuka uyarlık bulunmamaktadır.
Açıklanan nedenlerle, dava konusu düzenlemenin iptali gerekeceği düşünülmüştür.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Danıştay İkinci Dairesi’nce; Tetkik Hakiminin açıklamaları dinlendikten sonra dosyadaki bilgi ve belgeler de incelenmek suretiyle işin gereği düşünüldü:

MADDİ OLAY VE HUKUKİ SÜREÇ:
2015 yılı Bilim ve Sanat Merkezlerine Öğretmen Seçme ve Atama Kılavuzunun 4. Komisyonların oluşumu başlıklı maddesinde; “Bilim ve sanat merkezlerine atanacak adaylar için duyuru, başvuru ve değerlendirme amacıyla Bakanlıkça Bölge Sözlü Sınav Komisyonu ve Valiliklerce İl Öğretmen Değerlendirme Komisyonu oluşturulur.
Bu komisyonlardan;
İl Öğretmen Değerlendirme Komisyonu: İllerde İnsan Kaynaklarından sorumlu İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı/Şube Müdürü başkanlığında, Özel Eğitim Hizmetlerinden sorumlu İl Milli Eğitim Müdür yardımcısı/Şube Müdürü, ilde bulunan Bilim ve Sanat Merkezleri Müdürleri, İl Milli Eğitim Müdürlüğünce seçilen bir Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü, bir İlkokul Müdürü, bir Ortaokul Müdürü ve bir Lise Müdüründen oluşur.
Bölge Sözlü Sınav Komisyonu: Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünden bir Daire Başkanı başkanlığında, İl Milli Eğitim Müdürünün belirleyeceği İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı veya İlçe Millî Eğitim Müdürü, İl Millî Eğitim Şube Müdürü (öncelikle özel eğitim ve rehberlik hizmetlerinde sorumlu şube müdürü) olmak üzere üç üyeden oluşur. Komisyona herhangi bir yasal gerekçe ile üyelerin katılamama durumunda aynı usulle yedek üye belirlenir.” düzenlemesine yer verilmiş, 4.1. Komisyonların görevleri başlıklı maddesinde; “….. Bölge Sözlü Sınav Komisyonu’nun görevleri şunlardır:
a) Sözlü sınav sorularını hazırlamak veya hazırlatmak,
b) İl Öğretmen Değerlendirme Komisyonunca bildirilen adaylara sözlü sınavı yapmak, değerlendirmek,
……
ç) Sözlü sınava ilişkin itirazları sonuçlandırmak,
……..
e) Sözlü sınavına katılan adayların başarı sıralamasını EK-2 Değerlendirme kriterleri üzerinden belirlenen puanın %60’ı ile sözlü sınavından alınan notun %40’ının toplamına göre en yüksek puan alandan başlamak üzere belirlemek.” ifadesine yer verilmiştir.

İNCELEME VE GEREKÇE:
İLGİLİ MEVZUAT:
Anayasa’nın 124. maddesinde; “Başbakanlık, bakanlık ve kamu tüzel kişileri, kendi görev alanlarını ilgilendiren kanunların ve tüzüklerin uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartı ile, yönetmelikler çıkarabilirler.” hükmü yer almıştır.
İdareler, normlar hiyerarşisine aykırı olmayacak şekilde, hizmette etkinliğin sağlanması için gerekli önlemleri alma, bu kapsamda mevzuat değişikliği yapma hususunda takdir yetkisine sahiptirler. Kamu hizmetlerinin hangi koşullar altında ve nasıl yürütüleceğini önceden saptamak her zaman mümkün olmadığı için, gelişen durumlara ayak uydurmak ve ortaya çıkan ihtiyaçları karşılayabilmek amacıyla düzenleyici işlemler üzerinde gerekli değişiklikleri yapma hususunda idarelerin takdir yetkisi bulunmaktadır.
Bu meyanda, 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul ve Kurumların Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik, Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20/02/2014 tarihli ve 9 sayılı kararı çerçevesinde hazırlanarak, 26/08/2015 tarihli Bakan Onayı ile 2015 yılı Bilim ve Sanat Merkezlerine Öğretmen Seçme ve Atama Kılavuzu yürürlüğe konulmuştur.

DAVA KONUSU KILAVUZUN İNCELENMESİ:
26/08/2015 tarihli Bakan Onayı ile yürürlüğe konulan 2015 yılı Bilim ve Sanat Merkezlerine Öğretmen Seçme ve Atama Kılavuzunun 4. maddesinde yer alan ve Valiliklerce belirlenen “İl Öğretmen Değerlendirme Komisyonu” ile Bakanlıkça belirlenen “Bölge Sözlü Sınav Komisyonu” oluşturulmasına ilişkin hükümleri ile 4.1. maddesinde yer alan “Bölge Sözlü Sınav Komisyonu” bölümünün (a), (b), (ç) ve (e) bentlerinin iptali istemi yönünden;
Dava konusu Kılavuzun onay tarihi itibarıyla dayanağı olan mevzuat hükümlerinin mevcut haliyle; dava konusu Kılavuzun dayanağının Kasım 2015 Tebliğler Dergisinde yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi olduğu anlaşılmaktadır.
Bu Yönerge ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bilim ve sanat merkezlerinin kuruluşu, bu merkezlere devam edecek öğrencilerin seçilmesi, kayıt kabul işlemleri, öğretmenlerin seçilmesi ve hizmet içi eğitimleri, merkezlerde sunulacak eğitim öğretim hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin usul ve esasların düzenlendiği; Yönergenin dayanağı olarak ise, 14/06/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 1/7/2005 tarihli ve 5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun, 30/5/1997 tarihli ve 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 31/5/2006 tarihli ve 26184 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin gösterildiği görülmektedir.
1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun “Kapsam” başlıklı 1. maddesinde, bu Kanunun, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısı, öğretmenlik mesleği, okul bina ve tesisleri, eğitim araç ve gereçleri ve Devletin eğitim ve öğretim alanındaki görev ve sorumluluğu ile ilgili temel hükümleri bir sistem bütünlüğü içinde kapsadığı, “Öğretmenlik” başlıklı 43. maddesinin son fıkrasında, öğretmenlerin hizmet sürelerine ve/veya isteğe bağlı il içi veya il dışı yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esasların yönetmelikle belirleneceği, “Öğretmenlerin nitelikleri ve seçimi” başlıklı 45. maddesinin son fıkrasında ise, hangi derece ve türdeki eğitim, öğretim, teftiş ve yönetim görevlerine, hangi seviye ve alanda öğrenim görmüş olanların ne gibi şartlarla seçilebileceklerinin yönetmelikle düzenleneceği belirtilmiştir.
573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin “Kapsam” başlıklı 2. maddesinde, bu Kanun Hükmünde Kararnamenin; özel eğitim gerektiren bireyler ile onlara doğrudan veya dolaylı olarak sunulacak eğitim hizmetlerini; bu hizmetleri sağlayacak okul, kurum ve programları kapsadığı belirtilmiş, “Tanımlar” başlıklı 3. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinde, özel eğitim gerektiren birey, çeşitli nedenlerle, bireysel özellikleri ve eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren bireyi, (b) bendinde, özel eğitim, özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim proğramları ve yöntemleri ile onların engellilik durumu ve özelliklerine uygun ortamlarda sürdürülen eğitim olarak tanımlanmış, “Okul ve kurum açma” başlıklı 23. maddesinde, özel eğitim okul ve kurumları ile rehberlik ve araştırma merkezlerinin Bakanlıkça açılacağı, “Personel” başlıklı 25. maddesinde, özel eğitim okul ve kurumları ile özel eğitime destek sağlayan okul ve kurumların eğitim-öğretim sınıfı personel ihtiyacının öncelikle karşılanacağı; ihtiyaç duyulan uzman personelin atanacağı veya diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapılarak görevlendirileceği, Geçici Maddesinde ise, bu Kanun Hükmünde Kararnamenin uygulanması ile ilgili hususların Bakanlıkça hazırlanacak yönetmeliklerde belirtileceği, söz konusu yönetmeliklerin, bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde çıkartılacağı düzenlenmiştir.
652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin “Görevler” başlıklı 2. maddesinin 1. fıkrasının (e) bendinde, özel yetenek sahibi kişilerin bu niteliklerini koruyucu ve geliştirici özel eğitim ve öğretim programlarını tasarlamak, uygulamak ve uygulanmasını koordine etmek, nın görevleri arasında sayılmış, “Atama” başlıklı 37. maddesinin 4. fıkrasında ise, öğretmenlerin yer değiştirme suretiyle atamalarında uyulacak temel ilkeler, özür grupları, hizmet bölgeleri ve alanları, hizmet puanı ve diğer hususlara ilişkin usûl ve esasların yönetmelikle belirleneceği ifade edilmiştir.
31/05/2006 tarihli ve 26184 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin “Üstün yetenekli bireylerin eğitimi amacıyla açılan kurumlar” başlıklı 43. maddesinde, okul öncesi, ilköğretim ve orta öğretim çağındaki üstün yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında olmalarını ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla Bakanlıkça gündüzlü özel eğitim kurumları açılacağı belirtilmekle birlikte, gerek bu Yönetmelikte, gerekse yukarıda anılan diğer mevzuatta burada görev yapacak personelin nitelikleri düzenlenmemiş olup, anılan hususun Yönerge ile düzenlendiği anlaşılmaktadır.
Yukarıda yer verilen mevzuat hükümlerine göre; özel eğitim gerektiren bireylerin eğitimini programlamak, bu kişilere yönelik okul ve kurumlar açmak, Milli Eğitim Bakanlığının görev ve yetkileri dahilinde olup, Bilim ve Sanat Merkezlerinin de bu kapsamda kurulmuş kurumlar kapsamında olduğu açıktır.
Dava konusu uyuşmazlığın çözümlenebilmesi için, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bilim ve sanat merkezlerinin kuruluşu, bu merkezlere devam edecek öğrencilerin seçilmesi, öğretmenlerin seçilmesi ve hizmet içi eğitimleri, merkezlerde sunulacak eğitim öğretim hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin usul ve esasların, konusu itibarıyla Yönerge şeklinde ve Resmi Gazete’de yayımlanmaksızın düzenlenip düzenlenemeyeceği hususunun açıklığa kavuşturulması gerekmektedir.
Gerek 573 sayılı KHK’nın uygulanması ile ilgili hususların, gerekse öğretmenlerin atanma ve yer değiştirmelerine ilişkin hususların yönetmeliklerle düzenlenmesi gerektiği yukarıda yer verilen mevzuatta açıkça belirtilmiştir.
Öte yandan, 3011 sayılı “Resmi Gazete’de Yayımlanacak Olan Yönetmelikler Hakkında Kanun”un 1. maddesinde, Başbakanlık, bakanlıklar ve kamu tüzelkişilerinin; işbirliğine, yetki ve görev alanlarına ait hükümleri düzenleyen, kamu personeline ait genel hükümleri kapsayan, kamuyu ilgilendiren Yönetmeliklerin Resmi Gazete’de yayımlanacağı kurala bağlandığından, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bilim ve sanat merkezlerinin kuruluşu, bu merkezlere devam edecek öğrencilerin seçilmesi, öğretmenlerin seçilmesi ve hizmet içi eğitimleri, merkezlerde sunulacak eğitim öğretim hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin usul ve esasların yönerge ile değil, yönetmelikle düzenlenmesi ve bu yönetmeliğin de Resmi Gazete’de yayımlanması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Bu durumda, Yönetmelikle düzenlenmesi ve anılan Yönetmeliğin Resmi Gazetede yayımlanması gerekirken, Yönerge ile yapılan düzenlemede hukuka uyarlık bulunmadığından, anılan Yönergeye dayalı Kılavuz hükümlerinde de hukuka uygunluk bulunmamaktadır.

KARAR SONUCU:
Açıklanan nedenlerle;
1. 26/08/2015 tarihli Bakan Onayı ile yürürlüğe konulan 2015 yılı Bilim ve Sanat Merkezlerine Öğretmen Seçme ve Atama Kılavuzunun 4. maddesinde yer alan ve Valiliklerce belirlenen “İl Öğretmen Değerlendirme Komisyonu” ile Bakanlıkça belirlenen “Bölge Sözlü Sınav Komisyonu” oluşturulmasına ilişkin hükümleri ile 4.1. maddesinde yer alan “Bölge Sözlü Sınav Komisyonu” bölümünün (a), (b), (ç) ve (e) bentlerinin İPTALİNE,
2. Aşağıda dökümü yapılan …-TL yargılama giderinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, artan posta ücretinin davacıya iadesine,
3. Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine göre belirlenen …-TL vekalet ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine,
4. Bu kararın tebliğ tarihini izleyen 30 (otuz) gün içerisinde Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu’na temyiz yolu açık olmak üzere, 27/11/2019 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.